ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ

Νοέ 201427

Written by Μάρλεν Κεφαλίδου. Posted in ΓΟΝΕΙΣ

Το να καλλιεργείτε τη φαντασία των παιδιών σας δε χρειάζεται ακριβά παιχνίδια ή οργανωμένες και ακριβές δραστηριότητες. Με λίγα και απλά αντικείμενα και τη φαντασία των παιδιών, μπορείτε να δημιουργήσετε κόσμους γεμάτους χαρά και παιχνίδια που να διαρκέσουν πολύ ώρα…

paidia paizoyn edw hellas

Παρακάτω θα βρείτε μερικές ιδέες από δραστηριότητες που μπορείτε να κάνετε με τα παιδιά σας:

ΑΣ ΦΤΙΑΞΟΥΜΕ ΜΟΥΣΙΚΗ

Υπάρχουν πολλά μουσικά όργανα που μπορείτε να κατασκευάσετε με τα παιδιά σας που θα τα επιτρέψουν να εξερευνήσουν τους ήχους και το ρυθμό και να «συνθέσουν» τη δική τους μουσική.

Κιθάρα: Τεντώστε πολλά λαστιχάκια διαφορετικών μεγεθών κατά μήκος γύρω από την κορυφή  ενός κουτιού παπουτσιών. Στερεώστε με ταινία ένα ραβδί με ασφάλεια σε ένα άκρο του πλαισίου για να ενεργείως ο βραχίονας της κιθάρας. Κολλήστε ή δέστε τα λάστιχα. Επειδή τα λάστιχα είναι σε διαφορετικά μεγέθη και θα είναι περισσότερο ή λιγότερο τεντωμένα, μπορείτε να κάνετε διάφορες “νότες “.

Τύμπανο: Αφαιρέστε το καπάκι και τον πάτο από ένα τενεκεδάκι του καφέ. Τεντώστε ένα μπαλόνι και δέστε το καλά με λαστιχάκια. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μολύβια για μπαγκέτες. Αν τα παιδιά χτυπήσουν το τεντωμένο μπαλόνι παράγεται άλλος ήχος και αν χτυπήσουν το πλαϊνό μέρος από το κουτί θα παραχθεί άλλος ήχος.

Μαράκες: Τοποθετήστε κόκκους ρυζιού ή ξερά φασόλια μέσα σε ένα πλαστικό μπουκάλι ή σε ένα γυάλινο μπουκάλι (για διαφορετικό ήχο) και κλείστε από πάνω το καπάκι. Τα παιδιά μπορούν να χρωματίσουν το εξωτερικό των μπουκαλιών με τέμπερες και έτσι θα δείχνουν και πιο όμορφα. Κουνήστε τα μπουκάλια σας και οι μαράκες είναι έτοιμες.

Ξυλόφωνο: Χρησιμοποιήστε μικρά γυάλινα μπουκάλια που θα γεμίσετε με διαφορετική ποσότητα νερού, από ένα τέταρτο έως και ολόκληρο το μπουκάλι. Ρίξτε μέσα σε κάθε μπουκάλι διαφορετικό χρώμα ώστε τα παιδιά να μπορούν να ξεχωρίζουν τους ήχους ανάλογα με το χρώμα. Με αυτό τον τρόπο μπορούν ακόμη και να «γράψουν» την δική τους μουσική».

Αφήστε τα παιδιά ελεύθερα να διακοσμήσουν όλα τα παραπάνω μουσικά όργανα με μαρκαδόρους, νερομπογιές και πινέλα, αυτοκόλλητα, χαρτί περιτυλίγματος κ.λ.π

ΑΣ ΠΑΙΞΟΥΜΕ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΡΟΛΩΝ

Το να μιμούνται και να παίζουν διάφορους ρόλους βοηθάει τα παιδιά να φαντάζονται τον εαυτό τους ως διαφορετικούς ανθρώπους, πράγματα, ζώα ακόμη και να μπαίνουν σε διαφορετικές καταστάσεις. Αυτή η μίμηση μπορεί να τα βοηθήσει να εξερευνήσουν τα συναισθήματα τους, να διαχειριστούν αυτά που νιώθουν και να αρχίσουν αν κατανοούν πως νιώθουν οι άλλοι. Να αναπτύσσουν δηλαδή την ικανότητα τηςενσυναίσθησης.

Ζώα: Ζητάμε από το παιδί να μας δείξει πως θα ήταν αν ήταν ένα μεγάλο ζώο όπως ένα λιοντάρι ή μια αρκούδα. Πως θα ήταν αν ήταν ένα μικρό ζώο όπως ένα ποντίκι ή ένα ψάρι ή ακόμη κι ένα έντομο ή ένα μυρμήγκι. «Πως αντιδρά το κάθε ζώο και πως νομίζεις ότι νιώθει;» «Πως νιώθεις εσύ όταν κάνεις το κάθε ζώο;»

Φύση: «Πως είναι να είσαι μια σταγόνα ή μια χιονονιφάδα;» Προτρέπουμε τα παιδιά να μας δείξουν τι τους συμβαίνει όπως πέφτουν από τον ουρανό και χτυπούν στη γη ή πως πέφτουν πάνω σε μια ομπρέλα. Τι γίνεται όταν σταματάει η βροχή ή όταν το χιόνι αρχίζει και λιώνει; Άλλη ιδέα είναι να  παραστήσει ένα λουλούδι κατά τη διάρκεια των εποχών. Πώς είναι το λουλούδι την Άνοιξη; Πως το Φθινόπωρο; Πως νιώθει το παιδί σας όταν παριστάνοντας το λουλούδι μεγαλώνει και αλλάζει από εποχή σε εποχή;

Οικογενειακά γεγονότα: Παριστάνοντας άλλα άτομα από την οικογένεια μπορεί να βοηθήσει το παιδί να καταλάβει καλύτερα πως λειτουργεί η οικογένεια. Πως θα ήταν αν ήσουν ό μπαμπάς, ή η μαμά ή το μικρό σου αδερφάκι; Μπορούμε επίσης να παίξουμε και τα εξής: Ας επισκεφθούμε το γιατρό… ας πάμε για ψώνια… ας πάμε στο σχολείο.

Τι είμαι; (Παντομίμα)

Χωρίς να μιλάνε τα παιδιά μπορούν να παραστήσουν ότι είναι οποιοσδήποτε και οτιδήποτε, ένα αυτοκίνητο, ένα αεροπλάνο, μια τοστιέρα… Μπορείτε να μαντέψετε τι είναι κάθε φορά;

 

Τα παιχνίδια ρόλων μπορούν να είναι μια δραστηριότητα που κάνει το παιδί μόνο του με «φανταστικούς» φίλους ή με τις κούκλες του ή με τα λούτρινά του τα αρκουδάκια. Μπορεί όμως να είναι και ομαδικό παιχνίδι και μάλιστα να συμμετέχουν και οι ενήλικες παίρνοντας κι αυτοί κάποιο ρόλο. Μια πολύ καλή εμπειρία θα ήταν να γίνει ο γονιός το παιδί και το παιδί ο γονιός. Αυτό κάνει πολλές φορές το γονιό να δει τον εαυτό του από μια τελείως διαφορετική οπτική γωνία.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα άρθρα

Πρόσφατα σχόλια

Ιστορικό

Φεβρουάριος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
2425262728  

Το Νηπιαγωγείο μας βρίσκεται στην  περιοχή του Σκινέ την Μεσοκεφάλα. Ιδρύθηκε το 1998, μετά την συγχώνευση των Νηπιαγωγείων του Σκινέ, Φουρνέ, Μεσκλών  όπου στεγάστηκαν στο καινούργιο κτήριο μαζί με το Δημοτικό σχολείο. Το σχολικό συγκρότημα ονομάστηκε ΣΚΙΝΕ ΦΟΥΡΝΕ. Τα παιδιά μεταφέρονται από οκτώ χωριά<<ΣΚΙΝΕ,ΦΟΥΡΝΕ,ΜΕΣΚΛΑ,ΛΑΚΚΟΥΣ,ΚΑΡΑΝΟΥ,ΟΡΘΟΥΝΙ,ΠΡΑΣΕΣ, ΣΕΜΠΡΩΝΑΣ>>

Το Νηπιαγωγείο Σκινέ-Φουρνέ είναι 2/θεσιο και λειτουργεί το σχολικό έτος 2024-2025 με δύο τμήματα βασικού κι δύο τμήματα προαιρετικού προγράμματος. Κάθε βασικό τμήμα λειτουργεί από τις 8.οο πμ έως τις 12.45 μμ. Το προαιρετικό τμήμα από τις 12.45 μμ έως τις 15.45 μμ. Τα παιδιά είναι μεταφερόμενα σχεδόν όλα.

Βρίσκετε στο ισόγειο χώρο του Δημοτικού σχολείου.

 

Πρόσφατα άρθρα



Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων