ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ

Σεπ 20176

Ο ΚΑΘΙΕΡΩΜΕΝΟΣ ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΑ 11ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ Στις 8.30 ΤΟ ΠΡΩΙ.

P4020794ΔΕΕΠΣ

Σκοπός του Νηπιαγωγείου σύµφωνα µε την κείµενη νοµοθεσία είναι να βοηθήσει τα παιδιά να αναπτυχθούν σωµατικά, συναισθηµατικά, νοητικά και κοινωνικά µέσα στο πλαίσιο των ευρύτερων στόχων της πρωτοβάθµιας και δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης.
Το Νηπιαγωγείο, ως φορέας κοινωνικοποίησης του παιδιού (µετά την οικογένεια), θα πρέπει να εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις ώστε τα παιδιά να αναπτύσσονται και να κοινωνικοποιούνται οµαλά και πολύπλευρα. Στο πλαίσιο αυτό κρίνεται απαραίτητη η ισότιµη ενσωµάτωση της Προσχολικής Αγωγής στον ενιαίο σχεδιασµό της εκπαίδευσης, δεδοµένου ότι η Προσχολική Αγωγή αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο του εκπαιδευτικού συστήµατος κάθε προηγµένης κοινωνίας και γενικευµένη αρχή.
Το ∆ιαθεµατικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραµµάτων Σπουδών για το Νηπιαγωγείο είναι ένα οργανωµένο σύστηµα εργασίας το οποίο σκιαγραφεί το τι θα πρέπει να µάθουν τα παιδιά, τις διαδικασίες µε τις οποίες επιτυγχάνονται οι γενικές επιδιώξεις που καθορίζονται και το τι πρέπει να κάνει ο εκπαιδευτικός και ταυτόχρονα θέτει το πλαίσιο µέσα στο οποίο πραγµατοποιείται η µάθηση και η διδασκαλία. Προκειµένου δε να είναι αναπτυξιακά κατάλληλο και αποτελεσµατικό για όλα τα παιδιά του Νηπιαγωγείου θα πρέπει:
-να θέτει ρεαλιστικούς στόχους και να λαµβάνει υπόψη τις ανάγκες, τα ενδιαφέροντα και τις ικανότητες των
παιδιών αυτής της ηλικίας
-να προσαρµόζεται µε ευελιξία στις ανάγκες, στις ικανότητες και στις κλίσεις του κάθε παιδιού και να εξασφαλίζει την ενεργητική συµµετοχή όλων των παιδιών, όπως είναι π.χ. τα παιδιά µε ειδικές ανάγκες ή τα παιδιά µε ιδιαίτερες ικανότητες
-να παρέχει ευκαιρίες για τη στήριξη της πολιτισµικής ταυτότητας και της γλώσσας όλων των παιδιών -να βασίζεται στις προϋπάρχουσες γνώσεις και εµπειρίες και να συνδέει τη γνώση µε την καθηµερινή πρακτική
στο σχολείο
-να ενισχύει την αλληλεπίδραση των παιδιών µεταξύ τους, τη συνεργασία µε τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς
των άλλων βαθµίδων και γενικά το άνοιγµα του Νηπιαγωγείου στην ευρύτερη κοινωνία
-να ενιαιοποιεί τη γνώση, να προάγει τη διαθεµατικότητα -να προκαλεί το ενδιαφέρον για τη µάθηση και να προάγει, τη γνώση, την κατανόηση και την ανάπτυξη και
καλλιέργεια δεξιοτήτων, στάσεων και αξιών
-να ενθαρρύνει την πρόσβαση σε ποικίλες πηγές της γνώσης, την επιλογή και τη χρήση ποικίλου υλικού την
προσέγγιση και παρουσίαση διαφόρων θεµάτων µε πολλούς τρόπους
να δίνει ευκαιρίες στα παιδιά να χρησιµοποιούν τις γνώσεις τους, να εξασκούν τις δεξιότητες τους και να συνεχίζουν να µαθαίνουν διαρκώς προάγοντας την αναζήτηση, την αιτιολόγηση, την κριτική σκέψη, τη λήψη αποφάσεων, τη λύση προβληµάτων
-να επιτρέπει στα παιδιά να κάνουν λάθη, να µην επιδιώκει την εξασφάλιση των ‘‘σωστών ’’ απαντήσεων, αλλά να
αξιοποιεί ανάλογα τα λάθη τους κατά το σχεδιασµό του εκπαιδευτικού έργου.
-να δίνει ευκαιρίες στα παιδιά να αναπτύσσουν και να εκφράζουν ιδέες και συναισθήµατα µε πολλούς τρόπους,
όπως µε το παιχνίδι, τη δραµατοποίηση, τη γραφή, τη ζωγραφική, κ. ά.
-να ενισχύει την αυτοαντίληψη και αυτονοµία -να στηρίζει το ρόλο της γλώσσας σε όλα τα προγράµµατα -να αναδεικνύει το παιχνίδι ως τον πυρήνα του όλου προγράµµατος -να ενσωµατώνει όπου είναι δυνατόν, την τεχνολογία στις διάφορες δραστηριότητες του προγράµµατος και να
αξιοποιεί ποικιλία πηγών πληροφόρησης, όπως το διαδίκτυο
-να ενσωµατώνει την αξιολόγηση στο πρόγραµµα -να µπορεί να ανανεώνεται συνεχώς και να ανταποκρίνεται στις µεταβαλλόµενες προκλήσεις της εποχής µας.
 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΧΕ∆ΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ∆ΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
Το ∆ιαθεµατικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραµµάτων Σπουδών για το Νηπιαγωγείο προσδιορίζει τις κατευθύνσεις των προγραµµάτων σχεδιασµού και ανάπτυξης δραστηριοτήτων Γλώσσας, Μαθηµατικών, Μελέτης Περιβάλλοντος, ∆ηµιουργίας και Έκφρασης (Εικαστικά, ∆ραµατική Τέχνη, Μουσική, Φυσική Αγωγή) και Πληροφορικής για το παιδί του Νηπιαγωγείου.


ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΒΑΣΙΚΟ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

7:45 – 8:30 Πρόωρη υποδοχή μαθητών/τριων (προαιρετικό πρόγραμμα)
08:20-8:30 Υποδοχή μαθητών/τριών
08:30-09:15 Ελεύθερο παιχνίδι – ενασχόληση στα κέντρα μάθησης (γωνιές) 09:15-10:00 Οργανωμένες δραστηριότητες και διερευνήσεις με βάση το ΔΕΠΠΣ-ΑΠΣ, πρόγευμα
10:00–10:20 ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ
10:20-11:05 Οργανωμένες δραστηριότητες και διερευνήσεις με βάση το ΔΕΠΠΣ-ΑΠΣ
11:05-11:50 Ελεύθερο παιχνίδι-ενασχόληση στα κ κέντρα μάθησης, ανατροφοδότηση (γωνιές)
11:50-12:10 ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ
12:10-12:50 Οργανωμένες δραστηριότητες και διερευνήσεις με βάση το ΔΕΠΠΣ- ΑΠΣ- Αναστοχασμός- Ανατροφοδότηση- Προγραμματισμός της επόμενης ημέρας
12:50-13:00 Προετοιμασία για αποχώρηση
13:00 ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ

ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

13:00-14:20 Προετοιμασία γεύματος/γεύμα Χαλάρωση/ύπνος/Ελεύθερο παιχνίδι-ενασχόληση στα κέντρα μάθησης (γωνιές)
14:20-15:00 Δραστηριότητες και διερευνήσεις με βάση το ΔΕΠΠΣ-ΑΠΣ
15:00-15:20 ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ
15:20-16:00 Ελεύθερο και οργανωμένο παιχνίδι, ανατροφοδότηση
15:50-16:00 Προετοιμασία για αποχώρηση
16:00 ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα άρθρα

Πρόσφατα σχόλια

Ιστορικό

Απρίλιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  


Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων