ΤΑ ΦΥΤΑ

Φεβ 201713

 

ΖΩΝΤΑΝΟΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ

Η διαδικασία της ζωής-βασικές ανάγκες των ζωντανών οργανισμών.

  • Στόχος: Να διερευνήσουν τις ανάγκες των ζωντανών οργανισμών για επιβίωση.

Προαπαιτούμενες γνώσεις:Πέρυσι είχαμε φυτέψει κήπο στην αυλή του σχολείου μας. Τα νήπια γνώριζαν την διαδικασία της ανάπτυξης και του φυτέματος. Φέτος υπήρχαν διάφορα λαχανικά στον κήπο, φυτεμένα από τα παιδιά του δημοτικού. Τα παιδιά τα παρατηρούσαν στα διαλείμματα. Μετά τα Χριστούγεννα ξεράθηκαν πολλά λόγω χιονιά. Τα παιδιά παρατήρησαν πώς έγινε ο κήπος, όπου υπήρχαν σε πολλά φυτά κίτρινα και ξερά φύλλα. Άρχισαν μεταξύ τους να συζητούν και να κάνουν υποθέσεις….

Συμπλήρωσαν ένα φύλλο εργασίας  για ανίχνευση γνώσεων σχετικά με το πού θα μεγαλώσει ένα φυτό καλύτερα και τί χρώμα θα έχουν τα φύλλα του.

P5040012P5040008P5040011P5040010P5040013P5040009

Ερώτηση<<Τί χρειάζεται για να μεγαλώσει ένα φυτό( λουλούδι , βολβός και σποράκια…..)>>

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:
Χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες :1η, που θα ασχοληθεί με λουλούδια ,2η με σποράκια και 3η με βολβούς.
P2130033P2130034P2130035

1η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ      7/2/2017

Παρατηρήσαμε βολβούς ζουμπουλιού  που μοιάζουν σαν κρεμμύδια.P2140043Τι βλέπετε;

–Κρεμμύδια-έχουν μωβ χρώμα -βλέπω ένα πράσινο ( λίγο φαινόταν ο βλαστός) και φύλλα από κρεμμύδια.

Τι ξέρετε;

—-Είναι καυτερά-τα βάζουμε στο φαγητό, την ντομάτα με το κρεμμύδι τα βάζουμε στη σαλάτα, μας καίνε τα μάτια.

Παρατηρήσανε και ένα κρεμμύδι φαγητού που τους έδωσα.

Μοιάζουν τα δύο κρεμμύδια:

—-Δεν έχουν το ίδιο χρώμα δεν έχουν ίδιο μέγεθος και σχήμα. Από μέσα το κρεμμύδι φαγητού είναι διαφανές και καφέ στο χρώμα ,ενώ αυτό είναι μωβ και πράσινο.

Τι να το κάνουμε το κρεμμύδακι;

—-Να το μαγειρέψουμε.

χωριστήκαμε σε 2 ομάδες. Μία ομάδα είχε το παραμύθι <,το μικρό μικρούτσικο κρεμμυδάκι>> P2070011και η άλλη άλλα βιβλία με φυτά, όπου τα παρατηρησαν.

Στη ολομέλεια  ανακοίνωσαν τι είδαν στο βιβλίο τους.

Η πρώτη ομάδα παρατήρησε:

—-αυτό που κρατάνε τα παιδιά του βιβλίου, μοιάζει με το κρεμμυδάκι μας.

–Κυρία εδώ το έβαλαν σε μία γλάστρα και το φύτεψαν.

Τι σημαίνει φυτεύω;

–Το βάζουμε στο χώμα, μετά βάζουμε νερό και μεγαλώνει.

–Χρειάζεται και ήλιο.

–Κάνει πολύ καιρό να φυτρώσει.

–Όταν θα το φυτέψουμε θα γίνει τεράστιο.

–Θα βγάλει και λουλούδι.

–Χρειάζεται νερό ήλιο και λίπασμα να μεγαλώσει.

Επειδή δεν είχαμε χώμα ,τα παιδιά πρότειναν να τα βάλουμε στο νερό τα κρεμμυδάκια μας να μην ξεραθούν ώσπου να πάρουμε χώμα να τα φυτέψουμε.

Τα  βάλαμε σε βαζάκια γυάλινα τα κρεμμυδάκια μας. P2070007P2070009Πόσο νερό θα βάλετε μέσα.;(κυρία)

–λίγο γιατί θα πνιγεί αν βάλουμε πολύ.

—όχι, πολύ νερό γιατί θέλει νερό να μην ξεραθεί.

Ωραία βάλετε όσο θέλετε να δούμε τι θα γίνει.(κυρία)

Τα έβαλαν στο παράθυρο.

—-Ζωγράφισαν πώς νομίζουν ότι θα μεγαλώσει το κρεμμυδάκι μας όταν το φυτέψουμε;

P2140044 P2140045

P2140046 P2140047

Τα παιδιά παρατήρησαν, ότι μετά από μέρες δεν μεγάλωσαν τα κρεμμυδάκια τους καθόλου μέσα στα βαζάκια με το νερό.

Συζήτησαν και αποφάσισαν ότι χρειάζονται φύτεμα στο χώμα.

Συμπλήρωσαν στον υπολογιστή σχετικά φύλλα εργασίας για ανίχνευση των ιδεών τους:

Μετά έγιναν μικροί κηπουροί.

P2170014P2170010

P2170013P2170016

Αρίθμησαν τις γλάστρες τους

P2170018P2170017

μέτρησαν με χάρακα και κατέγραψαν ποιό κρεμμυδάκι φαίνετε λίγο πράσινο.P2170015
Αποφάσισαν να τοποθετήσουν τα γλαστράκια στα μέρη που είναι και οι γλάστρες με τα λουλούδια.Κατέγραψαν ζωγραφίζοντας
P2200026 P2200027 P2200028
καταγράφουν και ζωγραφίζοντας και φωτογραφίζοντας
28/2/2017  το κρεμμυδάκι μας στο φως,αέρα νερόP22800396/3/2017P3060065P3060055
13/3/201720170313_120642
20170313_12130420/3/17P3200015
P3200022
27/3/17P3270047P32700603/4/17P3270047P3270048
το κρεμμυδάκι μας στο σκοτάδι:
28/2/17P3060066P22800406/3/17P3060060
13/3/2017                       20170313_120426
20170313_121532
τα παιδιά παρατήρησαν ότι τα φύλλα του κιτρινίζουν.
20/3/17P3200013P3200023τα φύλλα χωρίς φως κιτρινίζουν.
27/3/17
 P3270051P3270059
3/4/17
P4030065P403006424/4/2017 μετά το Πάσχα που είχαμε έξω τις γλάστρες και τις ποτίζαμε ,παρατηρήσαμε οτι πρασίνισαν πάλι τα φύλλα.P4250094ξεράθηκαν μόνο τα λουλουδάκια.
Συμπέρασμα των παιδιών: τα φύλλα έχουν πράσινο χρώμα από τον ήλιο.
9/5/2017Παρατήρηση της γλάσρας που ξαναβάλαμε στο σκοτάδι μετά το Πάσχα:P5080001τα φυτά θέλουν φως για να έχουν πράσινα φύλλα–συμπέρασμα των παιδιών,μετά την παρατήρηση.
το κρεμμυδάκι μας στον αέρα,ήλιο χωρίς νερό
28/2/17P3060067P22800406/3/17P306005213/3/201720170313_120649
20/3/17P3200025P320002427/3/17P3270054P3270057
3/4/17
P4030069
2ηΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ :
ΠΑΡΑΜΥΘΙ: Μιά φορά και ένα καιρό ζούσε μια οικογένεια που είχε τρία παιδιά.Η μαμά τους ήθελε να τους κάνει ένα δώρο και πήρε από ένα γλαστράκι στο κάθε παιδί της.Χάρηκαν πολύ τα παιδιά.Το 1ο πήρε την γλάστρα του και την έβαλε στο παράθυρο του δωματίου του,να την φροντίζει.Το 2ο πήρε την γλάστρα του και την πήγε στο μπαλκόνι όπου και την ξέχασε.Το 3ο την έβαλε κάτω από το κρεβάτι του, μαζί με τα παιχνίδια του, όπου την φρόντιζε.Ετσι περνούσε ο καιρός…..και παρατηρούσαν τα φυτά τους……..
Στο Νηπιαγωγείο μας, πήραμε και εμείς τρία γλαστράκια, με ίδιο φυτό αλλά με διαφορετικό χρώμα λουλουδιών.P2020006P2020005P2020004
Τα φύτεψαν σε μεγαλύτερες γλάστρες,γιατί είπαν στην ολομέλεια ότι δεν θα μεγάλωναν στα μικρά γλαστράκια που ήταν.P2130016P2130021P2130025η ομάδα που ήταν υπεύθυνη για τις γλάστρεςP2130033 αποφάφισε να τοποθετήσει τις γλάστρες σε ανάλογα μέρη,για να παρατηρήσουν  πώς θα μεγαλώσουν τα φυτά τους.
  • Τοποθέτησαν την 1η στο παράθυρο του ΝηπιαγωγείουP2130030
Κατέγραψαν ,τί θα είχε η γλάστρα με το μωβ λουλούδι(αέρα,φως,νερό) P2130038 παρατήρησαν και ζωγράφισαν ,πόσα λουλούδια έχει και πόσα μπουμπούκια(3λουλούδια,1 ξερό και 1μπουμπούκι)στις 13/2/17
  • την 2η την τοποθέτησαν έξω στην αυλή, όπου δεν θα την πότιζαν,αλλά θα είχε φως και αέρα.P2130031P2130036και κατέγραψαν πόσα λουλούδια έχει η γλάστραP2130037στις 13/2/2017 — ένα (1) ξερό λουλούδι.
  • και την 3η γλάστρα την τοποθέτησαν στο σκοτεινό διάδρομο,κάτω από ένα τραπέζι.P2140042

Ζωγράφισαν, τί θα έχει το φυτό αυτό: ( νερό ,αέρα)P2130040και κατέγραψαν στο χαρτί πόσα λουλούδια και πόσα μπουμπούκια έχει στις 13/2/17(ένα λουλούδι κίτρινο και ένα που έπεσαν τα φύλλα).P2130041

Κάθε Δευτέρα θα παρατηρούσαν τα φυτά τους.

Δευτέρα 20/2/2017

Η ομάδα παρατήρησης παρατήρησε της ανάλογες γλάστρες που είχαν αναλάβει.Κατέγραψαν ζωγραφίζοντας:

Η γλάστρα στο παράθυρο που είχε νερό ,φως, αέρα έχει τρία λουλούδια και ένα μπουμπούκι.

P2200021

η γλάστρα στο σκοτάδι που ποτιζόταν και η γλάστρα που ήταν έξω στην αυλή χωρίς νερό δεν έχουν λουλούδια .P2200022

παρατήρησαν και κατέγραψαν ζωγραφίζοντας και φωτογραφίζοντας

η γλάστρα στο φως με νερό ,αέρα

28/2/17P2280041

6/3/17P3060054P3060062

13/3/1720170313_13271720170313_12163420/3/17 P3200029P3200027

Τα παιδιά παρατήρησαν ότι το λουλούδι ξεράθηκε.

Συμπεράσματα: δεν είχε λίπασμα–δεν είχε αρκετό αέρα—δεν είχε ήλιο.

Η γλάσρα έξω στον ήλιο, χωρίς νερό.

28/2/17P3010050

6/3/17P3060051P306006413/3/17 20170313_12084620170313_121624

20/3/17P3200016P3200017Συμπεράσματα: το λουλούδι ξεράθηκε γιατί δεν το ποτίζαμε.

η γλάστρα στο σκοτάδι

28/2/17P22800446/3/2017

P3060061P306006313/3/1720170313_12053320170313_121642

20/3/17P3200010P3200027
Συμπεράσματα: Το λουλούδι ξεράθηκε γιατί δεν είχε φως, αέρα, λίπασμα, ήλιο.
Δραστηριότητα 3η
Είπαμε στα παιδια μια ιστορία με 3 τρία κοτόπουλα που έχουν μαζέψει σπόρους σιταριού για να έχουν τροφή το χειμώνα. Αυτά τα τρία κοτόπουλα κλήθηκαν να προσέχουν τους σπόρους (το καφέ, το άσπρο, και το ξεχασιάρικο κοτόπουλο). Τελικά,τα τρία κοτόπουλα αποφάσισαν να φυτέψουν τους σπόρους αντί να τους φυλάξουν, για να έχουν περισσότερους τον επόμενο χειμώνα.
Κάθε κοτόπουλο φύτεψε ορισμένους από τους σπόρους  σε μια γλάστρα και την τοποθέτησε σε διαφορετικό μέρος από τα υπόλοιπα κοτόπουλα.  Για παράδειγμα ένα κοτόπουλο τοποθέτησε τη γλάστρα με τους σπόρους εκτός σπιτιού, κάποιο άλλο σε κρύο σκοτεινό μέρος , κάποιο άλλο σε παράθυρο.
Και τα δύο κοτόπουλα πότιζαν τους σπόρους καθημερινά εκτός από το ξεχασιάρικο κοτόπουλο που πάντα
ξεχνούσε…………
 Τί θα συμβεί στους σπόρους κάθε γλάστρας;
Απαντήσεις των παιδιών:
–Θα φυτρώσουν και θα βγάλουν σιτάρι.
–Θα γίνει σιτάρι .
–Θα βγάλουν ρίζες και βλαστό.
–Κυρία αυτή που δεν ποτίζετε θα ξεραθεί………
Αποφάσισε η ανάλογη ομάδα  να φυτέψει σιτάρι και ρεβίθια(που είχαμε στο σχολείο μας) και να τοποθετήσει γλάστρες στις ανάλογες θέσεις με τα λουλούδια και τους βολβούς και να τους παρακολουθούν καθημερινά αλλά να τις ποτίζουν μαζί με τις άλλες γλάστρες.
Παροτρύνονται να εξετάσουν τους σπόρος με ένα μεγεθυντικό φακό. Ο εκπαιδευτικός ζητά από τα παιδιά να περιγράψουν τις παρατηρήσεις τους για τους σπόρους.
Τι σχήμα έχουν;
Πώς τους αισθάνεστε με την αφή?
Τι χρώμα έχουν οι σπόροι;
Πώς μυρίζουν;
Τι σας θυμίζει/με τι μοιάζει η μυρωδιά τους;
Αυτή η γλάστρα θα είναι στο σκοτάδι…
P2240033
αυτή χωρίς νερό20170302_135743
P2240034
και αυτή με νερό φως αέρα
P2240036
Τα παιδιά θα κάτέγραφαν με ένα ναι ή ένα όχι  σε ένα ημερολόγιο, πότε μεγάλωναν τα σπόράκια.P3090095
μετά από 4 ημέρες, στη γλάστρα στο παράθυρο άρχισαν να φυτρώνουν ορισμένα από  τα ρεβύθια.P3010046P3010045ύστερα…….από Σαββατοκύριακο P3060059P3060053P3060056P3060057
Μετά από 2 ημέρες
P3080098  P3070069P3070068P3080099την επόμενη μέραP3090094P3090087
13/3/1720170313_12093620170313_12092620170313_120437
—-Κυρία αυτή η γλάστρα που δεν την ποτίζουμε είναι πιο μεγάλος ο βλαστός.
—-Να βάλουμε ένα ξυλάκι και εκεί να  μετράμε τον μεγαλύτερο βλαστό;
20/3/17P3200018P3200019P3200012P3200028P320002627/3/17P3270050P3270053P3270052P3270058P32700563/4/17P4030067P4030068P4030063Μετά το Πάσχα 24/4/2017 τα σποράκια μας ήταν χωρίς νερό ,μέσα στο παράθυρο του Νηπιαγωγείου και…..P4240093P4240091παραξενευτήκαμε γιατί μεγάλωσαν χωρίς νερό πάρα πολύ.
P5110008
Διαβάσαμε το παραμύθιP5020001
https:/www.youtube.com/watch?v=2NLU5qj9LZc Στον σύνδεσμο από τα Απίθανα Νηπιάκια του 17ου Νηπιαγωγείου Γιαννιτσών  είδαμε και δραματοποίησαμε και εμείς το παραμύθι <<η τουλιπίτσα>>της Ζωρζ Σαρή
P5040002 P5040003 P5040004 P5040005 P5040006 P5040007

Εμπέδωση. Γράψανε ένα ποίημα <<το μικρό το κρεμμυδάκι>> και το ζωγράφισαν.

1.Φύτεψα ένα κρεμμυδάκιμέσα σε μικρό γλαστράκικαι περίμενα να δωτί θα βγει με τον καιρό. 

2.Καθώς γλυκά κοιμότανε

ο ήλιος το ζεσταίνει

και αυτό ονειρευότανε

από κάπου δροσιά να μπαίνει.

3.Λίγο νερό του ρίξαμεστο διψασμένο χώμακαι άρχισε δειλά δειλάνα βγαίνει από το χώμα. 

4.Έβγαλε ρίζες και βλαστό

πράσινο και μαλακό

τώρα θα βγάλει φυλλαράκια

απαλά σαν φουστανάκια

5.Κάθε μέρα με νερόήλιο και αέρα καθαρόμεγαλώνει μεγαλώνειλουλουδάκι νομίζω θα βγάλεικαι καμαρώνει
P5080004P5080005

P5080006P5080003
Εικοναγράφισαν το ποίημα <<Το Σποράκι>>P3090089P3090090
Τα παιδιά έφτιαξαν σπορολόγιο
P3080097
P3080088
P3080089
P3080090 P3080091 P3080092 P3080093

 

 

 

 

Αξιολόγηση..Τα παιδιά εργάστηκαν με μεγάλο ενδιαφέρον και είχαν την περιέργεια καθ όλη την διάρκεια του προγράμματος. Διασκέδασαν πολύ, πράγμα πολύ σημαντικό στην όλη εκπαιδευτική διαδικασία. Έκαναν υποθέσεις και έβγαλαν τα συμπεράσματα τους μέσα από την παρατήρηση. Κατάλαβαν ότι για να μεγαλώσει ένα φυτό και να έχει πράσινα φύλλα χρειάζεται νερό, φως-ήλιο, αέρα, και αγάπη.Δραματοποίησαν το παραμύθι <<η τουλιπίτσα>> και κατανόησαν μέσα από την δραματική τέχνη τους παράγοντες που βοηθούν ένα βολβό να μεγαλώσει.

Γράψανε τα παιδιά ένα ποίημα <<το μικρό το κρεμμυδάκι>>

Πηγές:

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα σχόλια

Ιστορικό

Σεπτέμβριος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Το Νηπιαγωγείο μας βρίσκεται στην  περιοχή του Σκινέ την Μεσοκεφάλα. Ιδρύθηκε το 1998, μετά την συγχώνευση των Νηπιαγωγείων του Σκινέ, Φουρνέ, Μεσκλών  όπου στεγάστηκαν στο καινούργιο κτήριο μαζί με το Δημοτικό σχολείο. Το σχολικό συγκρότημα ονομάστηκε ΣΚΙΝΕ ΦΟΥΡΝΕ. Τα παιδιά μεταφέρονται από οκτώ χωριά<<ΣΚΙΝΕ,ΦΟΥΡΝΕ,ΜΕΣΚΛΑ,ΛΑΚΚΟΥΣ,ΚΑΡΑΝΟΥ,ΟΡΘΟΥΝΙ,ΠΡΑΣΕΣ, ΣΕΜΠΡΩΝΑΣ>>

Το Νηπιαγωγείο Σκινέ-Φουρνέ είναι 2/θεσιο και λειτουργεί το σχολικό έτος 2024-2025 με δύο τμήματα βασικού κι δύο τμήματα προαιρετικού προγράμματος. Κάθε βασικό τμήμα λειτουργεί από τις 8.οο πμ έως τις 12.45 μμ. Το προαιρετικό τμήμα από τις 12.45 μμ έως τις 15.45 μμ. Τα παιδιά είναι μεταφερόμενα σχεδόν όλα.

Βρίσκετε στο ισόγειο χώρο του Δημοτικού σχολείου.

 

Διάκριση Bravo Schools

Διάκριση Bravo Schools


Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων