ΤΟ ΔΑΣΟΣ

Φεβ 201620

ΣΤΟΧΟΙ

  • Να μάθουν την χρησιμότητα του δάσους και να αξιολογήσουν την σπουδαιότητα και την σημασία του.
  • Να έρθουν σε επαφή με το ανθρωπογενές και φυσικό περιβάλλον.
  • Να γνωρίσουν τα είδη δέντρων, ζώων ,πουλιών και τα ιδιαίτερα  χαρακτηριστικά τους.
  • Να κατανοήσουν την ομορφιά της φύσης
  • Να αποκτήσουν αισθήματα ευθύνης για την προστασία και βελτίωση του περιβάλλοντος.
  • Να εμπλουτίσουν και να βελτιώσουν τον προφορικό λόγο.

Κάναμε ανίχνευση γνώσεων των παιδιών για το δάσος. Φτιάξαμε το Ιστόγραμμα του δάσους. Χωριστήκαμε σε ομάδες και η κάθε ομάδα θα συγκέντρωνε υλικό που αποτελούνταν  από εικόνες ,εφημερίδες, περιοδικά αφίσες ,κλαδιά, φύλλα, κουκουνάρες, πληροφορίες από internet,παιχνίδια. Κατασκευάσαμε σε ομάδες, το δάσος με  τα ζώα του. P2190423P2190422P2190440και φτιάξαμε την κουκουβάγια ξεσκονίστρα που ξεσκονίζει όλες τις πληροφορίες και γνώσεις . Μέσω της κουκουβάγιας τα παιδιά έλεγαν αυτά που γνώριζαν για το δάσος, ή αυτά που ήθελαν να μάθουν.P2190439 Διαβάσαμε και επεξεργαστήκαμε το  βιβλία πληροφοριών  <<από το δέντρο στο χαρτί>> και <<από το δέντρο στο έπιπλο>> και τα παιδιά ζωγράφισαν την  ακολουθία, χρησιμοποιώντας λέξεις όπως στην  αρχή, μετά, στη συνέχεια  κ.λ.π, με στόχο τα παιδιά να  μπορέσουν να  κατανοήσουν και να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους για την εξέλιξη από το δεντρό στο χαρτί και το έπιπλο. P2190441P2190442P2190443P2190444P2190445 Φτιάχνουμε την Α-Β του δάσους IMAG0907[1]IMAG0908[1]IMAG0909[1]IMAG0910[1]IMAG0911[1]IMAG0912[1]IMAG0914[1] IMAG0913[1] Από  κλαδιά δένδρων του δάσους ,φτιάξαμε ένα φυτολόγιο. IMAG0902[1]IMAG0901[1]IMAG0900[1]IMAG0899[1]IMAG0898[1]IMAG0897[1]IMAG0896[1] Διαβάσαμε το παραμύθι <<Ο ΠΑΤΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΖΩΑ ΤΟΥ ΔΑΣΟΥΣ>>του Μιχάλη Καβάζη και κάναμε την ταυτότητα των ηρώων. P2220461P2220463P2220464P2220460

Μοτίβα από καρπούςP2230473P2230472 ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

  • Παίξαμε goki ,όπου φτιάχναμε δρόμο για να βοηθήσουμε τα ζώα να πάνε στο φίλο τους.(ανάλογα με τα ζευγάρια των ζώων π.χ ο λύκος να πάει στην αρκούδα και ο σκαντζόχοιρος στον ποντικό )
  • IMAG0905[1]IMAG0906[1]
  • Το παιχνίδι της αρκούδας. Ένα από τα παιδιά είναι η αρκούδα. Τα άλλα είναι ξυλοκόποι. Με το σύνθημα του ντεφιού, οι ξυλοκόποι πριονίζουν. Με τον ήχο της καμπανούλας ξαπλώνουν και κάνουν ότι κοιμούνται. Προσοχή! Η αρκούδα έρχεται .Τα παιδιά πρέπει να μην κινούνται, γιατί το παιδί-αρκούδα κάνοντας βόλτες ανάμεσα στους ξυλοκόπους συλλαμβάνει αυτόν που κινείτε. Το παιδί που κινήθηκε γίνετε αρκούδα και η αρκούδα ξυλοκόπος.P2240521(το παιχνίδι είναι από το βιβλίο<< 1001 δραστηριότητες για τα νηπιαγωγεία>>Μπερναντε Τελε-Λιζιε .Βαλερι Μπαρτ)
  • Το παιχνίδι του σκίουρου. Τα παιδιά σε ομάδες των δύο ,σχηματίζουν ένα σπίτι ενώνοντας τα χέρια. Τα υπόλοιπα είναι σκίουροι και περνούν μέσα από τα σπίτια. Υπάρχουν λιγότερα σπίτια απ’ ότι σκίουροι. Με το παίξιμο του ντεφιού οι σκίουροι πρέπει να βρούν ένα σπίτι. Οι σκίουροι χωρίς σπίτι αποκλείονται από το παιχνίδι. P2240505P2240504Αλλάζουν ρόλους.(από το ίδιο βιβλίο)
  • Παίξαμε θεατρικό παιχνίδι με τα ζώα του δάσουςP2240510
  • P2220454P2220458Τα ζώα του δάσους πάνε βόλτα (τα παιδιά με μαξιλάρια στην πλάτη και μπουσουλώντας, έπρεπε να φτάσουν μέχρι την άκρη της τάξης χωρίς να πέσουν τα μαξιλάρια από την πλάτη τους)P2240503P2240502
  • Κυνηγός και χελώνες.(Ένα- παιδί- κυνηγός, κυνηγάει τις χελώνες.¨Οταν ακουμπάν  την πλάτη στο πάτωμα τότε ο κυνηγός δεν μπορεί να τις πιάσει. ¨Οποια χελώνα-παιδί -πιάσει, γίνεται κυνηγός)P2240519P2240520
Μιλήσαμε για τους κυνδύνους του δάσους ,-φωτιά, σκουπίδια, κόψιμο δένδρων ,εργοστάσια, κυνηγοί. 
  Φτιάξαμε πίνακα αναφοράς P2230476και συζητήσαμε τις επιπτώσεις των κινδύνων στην υγεία μας και στην υγεία της γής.
Επεξεργαστήκαμε το ποιήμα “Περιβάλλον” από το βιβλίο της Θέτη Χορτιάτη ¨Λεξοχαρές και πανηγύρια. Ασχοληθήκαμε με τη δομή του και τις ομοιοκατάληκτες λέξεις του, παίζοντας λεκτικά παιχνίδια και το εικονογραφήσαμε στην παρεούλα.P2230483
  • Σε τρεις ομάδες εικονογραφίσαμε από μια στροφή του ποιήματος.P2230484P2230486P2230485
  • Σε δυό ομάδες αποτυπώσαμε το πότε και ποιές πράξεις μας κάνουν τα δάση χαρούμενα (όταν υπάρχει δασοφύλακας, δεν κόβουμε δέντρα, σεβόμαστε τις πινακίδες του δάσους, μαζεύουμε τα σκουπίδια …)  P2230482P2240524P2240525P2240527και πότε λυπημένα(όταν αφήνουμε σκουπίδια, κόβουμε τα δέντρα, φτιάχνουμε εργοστάσια, σκοτώνουμε τα ζώα….)P2240523P2240522
  • .Αναφερθήκαμε στη σχέσης αιτίας -αποτελέσματος.
  • 20160223_165511[1]

όταν φτιάχνουμε εργοστάσια -τότε μολύνουμε τον αέρα του δάσους.

20160223_165518[1]

 

20160223_165609[1]όταν καίμε τα δάση -τότε  καίγονται τα δέντρα20160223_165613[1]

 

20160223_165554[1]20160223_165600[1]όταν σκοτώνουν τα ζώα,-τότε τα δάση είναι χωρίς ζώα.

20160223_165530[1]20160223_165533[1]όταν κόβουμε τα δέντρα,-τότε το δάσος είναι χωρίς δέντρα.

 

20160223_165635[1]20160223_165716[1]όταν πετάμε σκουπίδια -τότε γεμίζουν τα δάση με σκουπίδια.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα σχόλια

Ιστορικό

Σεπτέμβριος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Το Νηπιαγωγείο μας βρίσκεται στην  περιοχή του Σκινέ την Μεσοκεφάλα. Ιδρύθηκε το 1998, μετά την συγχώνευση των Νηπιαγωγείων του Σκινέ, Φουρνέ, Μεσκλών  όπου στεγάστηκαν στο καινούργιο κτήριο μαζί με το Δημοτικό σχολείο. Το σχολικό συγκρότημα ονομάστηκε ΣΚΙΝΕ ΦΟΥΡΝΕ. Τα παιδιά μεταφέρονται από οκτώ χωριά<<ΣΚΙΝΕ,ΦΟΥΡΝΕ,ΜΕΣΚΛΑ,ΛΑΚΚΟΥΣ,ΚΑΡΑΝΟΥ,ΟΡΘΟΥΝΙ,ΠΡΑΣΕΣ, ΣΕΜΠΡΩΝΑΣ>>

Το Νηπιαγωγείο Σκινέ-Φουρνέ είναι 2/θεσιο και λειτουργεί το σχολικό έτος 2024-2025 με δύο τμήματα βασικού κι δύο τμήματα προαιρετικού προγράμματος. Κάθε βασικό τμήμα λειτουργεί από τις 8.οο πμ έως τις 12.45 μμ. Το προαιρετικό τμήμα από τις 12.45 μμ έως τις 15.45 μμ. Τα παιδιά είναι μεταφερόμενα σχεδόν όλα.

Βρίσκετε στο ισόγειο χώρο του Δημοτικού σχολείου.

 

Διάκριση Bravo Schools

Διάκριση Bravo Schools


Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων