ΣΤΟΧΟΙ
- Να μάθουν την χρησιμότητα του δάσους και να αξιολογήσουν την σπουδαιότητα και την σημασία του.
- Να έρθουν σε επαφή με το ανθρωπογενές και φυσικό περιβάλλον.
- Να γνωρίσουν τα είδη δέντρων, ζώων ,πουλιών και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους.
- Να κατανοήσουν την ομορφιά της φύσης
- Να αποκτήσουν αισθήματα ευθύνης για την προστασία και βελτίωση του περιβάλλοντος.
- Να εμπλουτίσουν και να βελτιώσουν τον προφορικό λόγο.
Κάναμε ανίχνευση γνώσεων των παιδιών για το δάσος. Φτιάξαμε το Ιστόγραμμα του δάσους. Χωριστήκαμε σε ομάδες και η κάθε ομάδα θα συγκέντρωνε υλικό που αποτελούνταν από εικόνες ,εφημερίδες, περιοδικά αφίσες ,κλαδιά, φύλλα, κουκουνάρες, πληροφορίες από internet,παιχνίδια. Κατασκευάσαμε σε ομάδες, το δάσος με τα ζώα του. και φτιάξαμε την κουκουβάγια ξεσκονίστρα που ξεσκονίζει όλες τις πληροφορίες και γνώσεις . Μέσω της κουκουβάγιας τα παιδιά έλεγαν αυτά που γνώριζαν για το δάσος, ή αυτά που ήθελαν να μάθουν.
Διαβάσαμε και επεξεργαστήκαμε το βιβλία πληροφοριών <<από το δέντρο στο χαρτί>> και <<από το δέντρο στο έπιπλο>> και τα παιδιά ζωγράφισαν την ακολουθία, χρησιμοποιώντας λέξεις όπως στην αρχή, μετά, στη συνέχεια κ.λ.π, με στόχο τα παιδιά να μπορέσουν να κατανοήσουν και να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους για την εξέλιξη από το δεντρό στο χαρτί και το έπιπλο.
Φτιάχνουμε την Α-Β του δάσους
Από κλαδιά δένδρων του δάσους ,φτιάξαμε ένα φυτολόγιο.
Διαβάσαμε το παραμύθι <<Ο ΠΑΤΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΖΩΑ ΤΟΥ ΔΑΣΟΥΣ>>του Μιχάλη Καβάζη και κάναμε την ταυτότητα των ηρώων.
- Παίξαμε goki ,όπου φτιάχναμε δρόμο για να βοηθήσουμε τα ζώα να πάνε στο φίλο τους.(ανάλογα με τα ζευγάρια των ζώων π.χ ο λύκος να πάει στην αρκούδα και ο σκαντζόχοιρος στον ποντικό )
- Το παιχνίδι της αρκούδας. Ένα από τα παιδιά είναι η αρκούδα. Τα άλλα είναι ξυλοκόποι. Με το σύνθημα του ντεφιού, οι ξυλοκόποι πριονίζουν. Με τον ήχο της καμπανούλας ξαπλώνουν και κάνουν ότι κοιμούνται. Προσοχή! Η αρκούδα έρχεται .Τα παιδιά πρέπει να μην κινούνται, γιατί το παιδί-αρκούδα κάνοντας βόλτες ανάμεσα στους ξυλοκόπους συλλαμβάνει αυτόν που κινείτε. Το παιδί που κινήθηκε γίνετε αρκούδα και η αρκούδα ξυλοκόπος.
(το παιχνίδι είναι από το βιβλίο<< 1001 δραστηριότητες για τα νηπιαγωγεία>>Μπερναντε Τελε-Λιζιε .Βαλερι Μπαρτ)
- Το παιχνίδι του σκίουρου. Τα παιδιά σε ομάδες των δύο ,σχηματίζουν ένα σπίτι ενώνοντας τα χέρια. Τα υπόλοιπα είναι σκίουροι και περνούν μέσα από τα σπίτια. Υπάρχουν λιγότερα σπίτια απ’ ότι σκίουροι. Με το παίξιμο του ντεφιού οι σκίουροι πρέπει να βρούν ένα σπίτι. Οι σκίουροι χωρίς σπίτι αποκλείονται από το παιχνίδι.
Αλλάζουν ρόλους.(από το ίδιο βιβλίο)
- Παίξαμε θεατρικό παιχνίδι με τα ζώα του δάσους
Τα ζώα του δάσους πάνε βόλτα (τα παιδιά με μαξιλάρια στην πλάτη και μπουσουλώντας, έπρεπε να φτάσουν μέχρι την άκρη της τάξης χωρίς να πέσουν τα μαξιλάρια από την πλάτη τους)
- Κυνηγός και χελώνες.(Ένα- παιδί- κυνηγός, κυνηγάει τις χελώνες.¨Οταν ακουμπάν την πλάτη στο πάτωμα τότε ο κυνηγός δεν μπορεί να τις πιάσει. ¨Οποια χελώνα-παιδί -πιάσει, γίνεται κυνηγός)


- Σε τρεις ομάδες εικονογραφίσαμε από μια στροφή του ποιήματος.
- Σε δυό ομάδες αποτυπώσαμε το πότε και ποιές πράξεις μας κάνουν τα δάση χαρούμενα (όταν υπάρχει δασοφύλακας, δεν κόβουμε δέντρα, σεβόμαστε τις πινακίδες του δάσους, μαζεύουμε τα σκουπίδια …)
και πότε λυπημένα(όταν αφήνουμε σκουπίδια, κόβουμε τα δέντρα, φτιάχνουμε εργοστάσια, σκοτώνουμε τα ζώα….)
- .Αναφερθήκαμε στη σχέσης αιτίας -αποτελέσματος.
όταν φτιάχνουμε εργοστάσια -τότε μολύνουμε τον αέρα του δάσους.
όταν καίμε τα δάση -τότε καίγονται τα δέντρα
όταν σκοτώνουν τα ζώα,-τότε τα δάση είναι χωρίς ζώα.
όταν κόβουμε τα δέντρα,-τότε το δάσος είναι χωρίς δέντρα.
Αφήστε μια απάντηση