ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΙΑΤΙΚΗ ΓΙΟΡΤΗ
Eν όψει των Χριστουγέννων, εμπνευστήκαμε από μια πρόταση χριστουγεννιάτικου θεατρικού έργου από το ιντερνετ και τη διασκευάσαμε σύμφωνα με οδηγό τις ανάγκες, τις ιδέες και τα ενδιαφέροντα των παιδιών μας.
Ψάξαμε στο διαδίκτυο και κάθε ομάδα επέλεξε και τη μουσική που θα ήθελε να συνοδεύει την εικόνα της.
Αφού διαβάσαμε την ιστορία με τα παιδιά ,φτιάξανε μία μακέτα με τους ήρωες των παραμυθιών στην παραμυθοχώρα.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Παίξαμε με τους ήρωες κουκλοθέατρο.
![]() |
![]() |
Ξαναφτιάξαμε και αναδιηγηθήκαμε την ιστορία μας ,αφού πρώτα σε μικρές ομάδες ζωγραφίσαμε τις σκηνές της ιστορίας, τις αριθμήσαμε τις βάλαμε στη σειρά και τις ζωντανέψαμε, ανακαλύπτοντας τα αντικείμενα και τους ήχους της.Μετά ζωγράφισαν σε ομάδες την ιστορία, βάζοντας με την σειρά τις ζωγραφιές τους.
1-Οι ήρωες έχασαν κάτι πολύτιμο και γράφουν γράμμα στον Αι -Βασίλη2-Οι νάνοι λένε στον Αι-Βασίλη ότι το ταχυδρομείο είναι κλειστό.
3-Οι τάρανδοι καθησυχάζουν τον Αι-Βασίλη.
4-Οι νάνοι ετοιμάζουν τα δώρα να τα δώσουν στους ήρωες.
5-οι καλικάντζαροι μπερδεύουν τα δώρα .
6-Οι χιονούλες δίνουν τα σωστά δώρα στα παιδιά.
7-Οι ήρωες χαίρονται που παίρνουν τα σωστά δώρα και ο Αι Βασίλης είναι χαρούμενος που όλα πήγαν καλά.
![]() |
![]() |
![]() |
Παίξαμε με τις ομοιοκατάληκτες λέξεις της ιστορίας και τις αστείες προτάσεις.
Στο πλαίσιο της επεξεργασίας των ρόλων του θεατρικού μας εφαρμόσαμε την θεατρική τεχνική του ρόλου στον τοίχο. Κάναμε το περίγραμμα των χαρακτήρων του Αι-Βασίλη και του καλικάντζαρου σε χαρτί μέτρου και το κολλήσαμε στον τοίχο. Σε μικρές ομάδες αποδώσαμε διάφορα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του κάθε ήρωα.Εξωτερικά χαρακτηριστικά.
- Ηλικία -100χρονών
- χόμπυ-γιορτές
- φίλοι-παιδιά,ξωτικά,νάνοι,πιγκουίνοι
- μουσική-τρίγωνα κάλαντα
- δουλειά -μοιράζει δώρα
- φαγητό-γλυκά,κουραμπιέδες,μελομακάρονα
- εχθροί-καλικάντζαροι
- συναισθήματα-αγάπη ,χαρά
- σκέψη-τι θα κάνω για να μοιράσω τα δώρα
- δίλημμα -ποιος θα μοιράσει τα δώρα
- πρόβλημα-το ταχυδρομείο κλειστό, οι χιονούλες άρρωστες.
- λύση-θα μοιράσουν τα δώρα οι καλικάντζαροι.
- χόμπυ-να χορεύουν
- φίλοι-νάνοι, καλικάνζαροι
- φαγητό -γλυκά
- ηλικία-5 χρονών
- δουλειά-πριονίζουν το δέντρο της γής
- μουσική-γρήγορη μουσική
- εχθροί-οι άλλοι καλικάντζαροι
- σκέψη- να κάνει σκανταλιές
- συναισθήματα-λυπημένοι γιατί δεν έχουν παρέα
- πρόβλημα-πώς να μπερδέψουν τα δώρα χωρίς να τους καταλάβουν
- δίλημμα-να μπερδέψουν τα δώρα ή όχι
- λύση-μετάνιωσαν και έφεραν τις χιονούλες να τους βοηθήσουν
Ετοιμάσαμε ένα κουίζ ερωτήσεων μνήμης, αινιγμάτων και θεατρικής έκφρασης σχετικά με τους ήρωες τους οποίους αποφασίσαμε να γνωρίσουμε καλύτερα και σκεφτήκαμε να κατασκευάσουμε ένα επιδαπέδιο παιχνίδι τις επόμενες μέρες. Το επιδαπέδιο παιχνίδι το δημιουργήσαμε με τους ήρωες του θεατρικού μας .Πρόκειτε για ένα παιχνίδι με ζάρι και κάρτες με αστεία παραγγέλματα που αντιστοιχούν σε κάθε ήρωα, καθώς διασχίζει τον δρόμο της παραμυθοχώρας.
Διαβάσαμε το παραμύθι της Λήδας Βαρβαρούση <<ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΤΗΣ ΤΡΕΛΟΠΑΡΕΑΣ>>. Από την πρόσκληση που κρατούσε το δέντρο , σκεφτήκαμε και εμείς να κάνουμε μία πρόσκληση για να καλέσουμε τους γονείς μας στην γιορτούλα μας .Αρχίσαμε το γράψιμο με την βοήθεια της κυρίας μας.
![]() |
![]() |
και την κολλήσαμε ………από πίσω
![]() |
Στολίσαμε το Χριστουγεννιάτικο δέντρο.
![]() |
![]() |
![]() |
Αρχίσαν βέβαια και οι Χριστουγεννιάτικες κατασκευές.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
- Tην κάρτα μας διαλέξαμε να την φτιάξουμε με μπαχαρικά και άλλα υλικά.(μοσχοκάρυδο, κανέλα) Κόψαμε λινάτσα και την κολλήσαμε πάνω σε πράσινο χαρτόνι.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
και ξεκινήσαμε να κολλάμε με ατλακόλ.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
όπου στέγνωσαν την επόμενη μέρα τα δεντράκια μας :
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
- Βρήκαμε πολλά καπέλα για πάρτι και σκεφτήκαμε να φτιάξουμε δεντράκια. Μετά από συζήτηση αποφασίσαμε να κολλήσουμε μακαρονάκια πάνω. Έτσι αρχίσαμε δράση:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
- Στο σχολείο μας ήρθε η μαμά της μαθήτριας μας της Τριανταφυλλιάς και μας έφερε ζύμη για να φτιάξουν τα παιδιά μπισκοτάκια με Χριστουγεννιάτικα κουπ.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
- και αφού τα στολίσαμε με ζαχαρόπαστα
![]() |
- στο τέλος φάγαμε τα νόστιμα μπισκοτάκια και πήραμε και στα σπίτια μας.
..Και οι κατασκευές συνεχίστηκαν
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Ψηφίσαμε και αξιολογήσαμε τα χριστουγεννιάτικα τραγούδια που μάθαμε. Φτιάξαμε πίνακα διπλής εισόδου και μετρήσαμε τους ψήφους.
δημιουργήσαμε αφίσες για τα δύο επικρατέστερα τραγούδια.
Κάλαντα Πρωτοχρονιάς
Αφήστε μια απάντηση