ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΘΕΜΑ<<ΟΜΟΡΦΑΙΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΥΛΗ ΜΑΣ>>
Στο πρόγραμμα της περιβαλλοντικής Αγωγής συμμετέχουν και τα δύο τμήματα του Νηπιαγωγείου μας. Σκοπός μας ήταν τα παιδιά να δημιουργήσουν ένα θετικό κλίμα μάθησης και να αναπτύξουν πρωτοβουλίες ως προς την βελτίωση και παρέμβαση στον προαύλιο χώρο του Νηπιαγωγείου μας, να ευαισθητοποιηθούν σχετικά με το περιβάλλον και να αποκτήσουν σταδιακά περιβαλλοντική συνείδηση και συνάμα καλαισθησία ως υπεύθυνοι και περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένοι πολίτες.
ΣΤΟΧΟΙ
α) Ως προς το γνωστικό αντικείμενο Να γίνουν ενεργοί μελλοντικοί πολίτες με σεβασμό και αγάπη προς το περιβάλλον. Να έλθουν σε επαφή με τα φυσικά υλικά όπως το χώμα, το νερό και τα λουλούδια και να διαπιστώσουν τις περιβαλλοντικές αλλαγές στο πέρασμα του χρόνου. Να αποκτήσουν δεξιότητες κοινωνικές και γνωστικές, επικοινωνίας, κριτικής, δημιουργικής και σύνθετης σκέψης, έρευνας και συνεργασίας. Να ευαισθητοποιηθούν ως προς την καθαριότητα και συντήρηση του χώρου που τα παιδιά δημιούργησαν.
β) Ως προς τη μαθησιακή διαδικασία Να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες και να παίρνουν αποφάσεις. Να αποκτήσουν κριτική σκέψη και συμπεριφορά . Να επινοούν δημιουργικές λύσεις, να χρησιμοποιούν την τέχνη ως εικαστική παρέμβαση. Να αναπτύσσουν, να καλλιεργούν και να χρησιμοποιούν κοινωνικές και επικοινωνιακές δεξιότητες.
γ) Ως προς τη χρήση των νέων τεχνολογιών Να χρησιμοποιούν τον υπολογιστή ως εργαλείο διερεύνησης και ανακάλυψης πληροφοριών καθώς και δημιουργίας υλικού και έργου από τα ίδια τα παιδιά. Να καλλιεργήσουν τη λεπτή κινητικότητα και τον οπτικό και κινητικό συντονισμό. Να μάθουν να αναζητούν διάφορες πληροφορίες με ασφάλεια.
γ. Στάσεις -αξίες Να αναπτύξουν δεξιότητες λεπτής κινητικότητας. Να μάθουν να συνεργάζονται ομαδικά για ένα κοινό στόχο και να σέβονται ο ένας τον άλλον. Να συμμετέχουν στην έρευνα, συλλογή πληροφοριών, αξιολόγηση, κρίση και παρουσίαση των συμπερασμάτων. Να αναπτύξουν την ικανότητα να εκφράζονται μέσα από παιχνίδια ρόλων, θεατρικό παιχνίδι σχετικά με το θέμα εξερεύνησης. Αναζήτηση ,σχεδίαση και υιοθέτηση στρατηγικών δράσης που μπορούν ν α αναδείξουν λύσεις σε ατομικό ια συλλογικό περιβάλλον. Διασύνδεση γνώσεων με οικείες πρακτικές της καθημερινής ζωής Να εκφράζουν με διάφορα μέσα τις ιδέες τους για τη διαδικασία της ζωής Να συγκρίνουν την επίδραση διαφόρων χαρακτηριστικών του περιβάλλοντος στην υγεία των ανθρώπων φυτών και ζώων
ΔΡΑΣΕΙΣ Μετά από συζήτηση με τα παιδιά ,αποφασίσαμε να φτιάξουμε ένα κήπο στην αυλή μας, φυτεύοντας λουλούδια, βολβούς ,λαχανικά και αρωματικά βότανα. Ξεκινήσαμε λοιπόν βάζοντας για γλάστρες ,λάστιχα αυτοκινήτου αφού πρώτα τα βάψαμε.
![]() |
![]() |
Ανακατέψαμε χώμα με κοπριά και γεμίσαμε τα λάστιχα
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Μάθαμε για τα κρεμμυδάκια από το παραμύθι <<το μικρό μικρούτσικο κρεμμυδάκι>> που φυτεύοντας τα θα γίνουν λουλούδια. Ετσι φυτέψαμε και εμείς τουλίπες, υακίνθους, ζουμπούλια και νάρκισους.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Γνωρίσαμε και ξεχωρίσαμε σπόρους.Φακές, σπανάκι, φασόλες, καρότα, ρεβύθια, σιτάρι, μαϊντανός. Μάθαμε να ξεχωρίζουμε τα όσπρια.Μετά φυτέψαμε τα σποράκια μας.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Αυτό που έπρεπε να κάνουμε είναι να γράψουμε πού φυτέψαμε τί, για να θυμόμαστε ….
![]() |
και γράψαμε χαρτάκια όπου τα πλαστικοποιήσαμε. Στην τάξη μας ,αφού η κυρία μας χώρισε ένα χαρτί στα τρία, ζωγραφίσαμε την πιθανή εξέλιξη των σπόρων και του κρεμμυδιού που φύτεψε το κάθε παιδί.Μάθαμε τις λέξεις τώρα, μετά, στη συνέχεια,τέλος.Παίξαμε παιχνίδια με την εξέλιξη του φυτού.Κατασκευάσαμε με σποράκια τα δικά μας έργα.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Κρεμάσαμε στα γάγκελα των παραθύρων μας γλάστρες με λουλούδια.
![]() |
![]() |
Μετά από μία εβδομάδα, στις 30/11/15 παρατηρήσαμε ότι άρχισαν να βγαίνουν τα ραπανάκια μας και το σπανάκι .
![]() |
![]() |
Τα κρεμμυδάκια μας βέβαια έβγαλαν και αυτά τα φυλλαράκια τους.
![]() |
Μετά τις διακοπές των χριστουγέννων πήγαμε και παρατηρήσαμε τον κήπο μας.Είδαμε ότι όλα είχαν μεγαλώσει.
18/2/16 παρατηρήσαμε τον κήπο μας, κόψαμε μαρουλάκια και ρεπανάκι για την όρεξη.
τα λουλούδια μας άνθισαν
τα λουλούδια μας στις 25/2/2016
μετρήσαμε με χάρακα τα φύλλα που έβγαλαν οι βολβοί μας.
στις15/3/2015οι ,κάποιοι από τους βολβούς μας που άνθισαν.
Φτιάξαμε ταϊστρες για τα πουλάκια και τις κρεμάσαμε στα δέντρα.
ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ
Σε σχήμα μεγάλου κύκλου στην αυλή, φτιάξαμε χρωματιστούς μικρούς κύκλους. Παίξαμε παιχνίδια με τους κύκλους.
Τα παιδιά ανάλογα με τα παραγγέλματα πατάνε στο ίδιο χρώμα κύκλου, ή ακουμπάνε το χέρι στον κόκκινο και το πόδι στον κίτρινο, ή γίνονται ζευγάρια και πατάνε στα χρώματα που τους δίνονται .
Βέβαια δεν έλειψε και ο πύραυλος από την αυλή μας. Ε..μπρός για εκτόξευση….
Διασκεδάζοντας και μαθαίνοντας στην αυλή μας……
Η ΑΥΛΗ ΠΟΥ ΟΝΕΙΡΕΥΟΜΑΙ
Με τα παιδιά, είδαμε στον υπολογιστή αυλές άλλων Νηπιαγωγείων.
Γράψαμε τις ομοιότητες και τις διαφορές της αυλής μας, με τις αυλές των άλλων νηπιαγωγείων.Ζωγραφίσαμε την αυλή που ονειρευόμαστε.
Αφού τα παιδιά είδαν στο διαδύκτιο αυτοσχέδιες γλάστρες, ζωγράφισαν πώς ήθελαν να είναι η δική τους γλάστρα και την κατασκεύασαν.
τις κρεμάσαμε στα κάγκελα των παραθύρων μας.
ΓΟΝΕΙΣ ΕΝ ΔΡΑΣΗ
Γονείς με όρεξη και μεράκι ήρθαν το Σαββάτο 2 Απριλίου και ζωγραφίσαμε την αυλή μας. Όλοι μαζί και τα παιδιά βάλαμε την φαντασία μας να δουλέψει. Και ιδού το αποτέλεσμα.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Η αξιολόγηση του προγράμματος γινόταν σε όλη τη διάρκεια του προγράμματος από τις νηπιαγωγούς, τους γονείς και τα παιδιά με συζητήσεις και προτάσεις.
Συγκεκριμένα, οι νηπιαγωγοί κατέγραφαν το ενδιαφέρον και τη συμμετοχή των παιδιών, παρακολουθούσαν την καταλληλότητα και την απήχηση των διδακτικών μεθόδων, τους στόχους και την ανάπτυξη των επιδιωκόμενων ικανοτήτων, αλλά και ανατροφοδότησαν το πρόγραμμα με τα κατάληλα ερεθίσματα.
Αρχικά, ανιχνεύτηκαν οι προϋπάρχουσες γνώσεις και εμπειρίες των παιδιών σχετικά με το θέμα καταγράφοντας τις ιδέες τους (εννοιολογική χαρτογράφηση μέσω εκπαιδευτικού λογισμικού). Κατά τη διάρκεια του προγράμματος αξιολογήθηκαν οι διαδικασίες που ακολουθήθηκαν ανάλογα με το ενδιαφέρον και τις παρατηρήσεις των παιδιών διαμορφώνοντας την πορεία των περαιτέρω δράσεων. Μέσα από τις ποικίλες δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν, τις κατασκευές, τις δράσεις, τις ερωτήσεις, τα παιχνίδια, το ενδιαφέρον και τη φροντίδα των παιδιών για την αυλή του σχολείου καταλαβαίνουμε ότι η όμορφη αυλή πραγματικά ομορφαίνει τη ζωή μας. Συνάμα, το ομαδικό πνεύμα που κυριάρχησε κατά τη φροντίδα και την ενασχόληση με το πρόγραμμα υιοθετήθηκε και στις διαπροσωπικές σχέσεις των παιδιών μέσα από την επικοινωνία, την επίλυση προβλημάτων και τα ομαδικά παιχνίδια στην αυλή όπου έπαιξαν, χάρηκαν και τελικά ομόρφυναν τη ζωή όλων μας στο σχολείο.
Τα παιδιά έδειχναν να ενθουσιάζονται με τις δραστηριότητες συνεργάστηκαν και αλληλεπίδρασαν, υιοθέτησαν θετικές στάσεις για το περιβάλλον.
Θεωρούμε ότι το πρόγραμμα είχε μία αρκετά καλή ροή ως προς τις δραστηριότητες και ότι τα παιδιά συμμετείχαν με πολλή όρεξη και ενδιαφέρον.
Στο τέλος του προγράμματος βγήκαμε όλοι ωφελημένοι. Πιο δυνατοί, , πιο δημιουργικοί και γεμάτοι εμπειρίες και δεξιότητες.
Αφήστε μια απάντηση