ΟΜΟΡΦΑΙΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΥΛΗ ΜΑΣ

Νοέ 201510

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

ΘΕΜΑ<<ΟΜΟΡΦΑΙΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΥΛΗ ΜΑΣ>>

Στο πρόγραμμα της περιβαλλοντικής Αγωγής συμμετέχουν και τα δύο τμήματα του Νηπιαγωγείου μας. Σκοπός μας ήταν τα παιδιά να δημιουργήσουν ένα θετικό κλίμα μάθησης και να αναπτύξουν πρωτοβουλίες ως προς την βελτίωση και παρέμβαση στον προαύλιο χώρο του Νηπιαγωγείου  μας, να ευαισθητοποιηθούν σχετικά με το περιβάλλον και να αποκτήσουν σταδιακά περιβαλλοντική συνείδηση και συνάμα καλαισθησία ως υπεύθυνοι και περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένοι πολίτες.

ΣΤΟΧΟΙ

α) Ως προς το γνωστικό αντικείμενο Να γίνουν ενεργοί μελλοντικοί πολίτες με σεβασμό και αγάπη προς το περιβάλλον. Να έλθουν σε επαφή με τα φυσικά υλικά όπως το χώμα, το νερό και τα λουλούδια και να διαπιστώσουν τις περιβαλλοντικές αλλαγές στο πέρασμα του χρόνου. Να αποκτήσουν δεξιότητες κοινωνικές και γνωστικές, επικοινωνίας, κριτικής, δημιουργικής και σύνθετης σκέψης, έρευνας και συνεργασίας. Να ευαισθητοποιηθούν ως προς την καθαριότητα και συντήρηση του χώρου που τα παιδιά δημιούργησαν.

β) Ως προς τη μαθησιακή διαδικασία Να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες και να παίρνουν αποφάσεις. Να αποκτήσουν κριτική σκέψη και συμπεριφορά . Να επινοούν δημιουργικές λύσεις, να χρησιμοποιούν την τέχνη ως εικαστική παρέμβαση. Να αναπτύσσουν, να καλλιεργούν και να χρησιμοποιούν κοινωνικές και επικοινωνιακές δεξιότητες.

γ) Ως προς τη χρήση των νέων τεχνολογιών Να χρησιμοποιούν τον υπολογιστή ως εργαλείο διερεύνησης και ανακάλυψης πληροφοριών καθώς και δημιουργίας υλικού και έργου από τα ίδια τα παιδιά. Να καλλιεργήσουν τη λεπτή κινητικότητα και τον οπτικό  και κινητικό συντονισμό. Να μάθουν να αναζητούν διάφορες πληροφορίες με ασφάλεια.

γ. Στάσεις -αξίες Να αναπτύξουν δεξιότητες λεπτής κινητικότητας. Να μάθουν να συνεργάζονται ομαδικά για ένα κοινό στόχο και να σέβονται ο ένας τον άλλον. Να συμμετέχουν στην έρευνα, συλλογή πληροφοριών, αξιολόγηση, κρίση και παρουσίαση των συμπερασμάτων. Να αναπτύξουν την ικανότητα να εκφράζονται μέσα από παιχνίδια ρόλων, θεατρικό παιχνίδι σχετικά με το θέμα εξερεύνησης. Αναζήτηση ,σχεδίαση και υιοθέτηση στρατηγικών δράσης που μπορούν ν α αναδείξουν λύσεις σε ατομικό ια συλλογικό περιβάλλον. Διασύνδεση γνώσεων με οικείες πρακτικές της καθημερινής ζωής Να εκφράζουν με διάφορα μέσα τις ιδέες τους για τη διαδικασία της ζωής Να συγκρίνουν την επίδραση διαφόρων χαρακτηριστικών του περιβάλλοντος στην υγεία των ανθρώπων φυτών και ζώων

ΔΡΑΣΕΙΣ Μετά από συζήτηση με τα παιδιά ,αποφασίσαμε να φτιάξουμε  ένα κήπο στην αυλή μας, φυτεύοντας λουλούδια, βολβούς ,λαχανικά και αρωματικά βότανα. Ξεκινήσαμε λοιπόν βάζοντας για γλάστρες ,λάστιχα αυτοκινήτου αφού πρώτα τα βάψαμε.

PB100390 PB100391

Ανακατέψαμε χώμα με κοπριά και γεμίσαμε τα λάστιχα

PB100402 PB100401 PB100403
PB100393 PB100400 PB100406
PB100404

Μάθαμε για τα κρεμμυδάκια από το παραμύθι <<το μικρό μικρούτσικο κρεμμυδάκι>> που φυτεύοντας τα θα γίνουν λουλούδια. Ετσι φυτέψαμε και εμείς τουλίπες, υακίνθους, ζουμπούλια και νάρκισους.

PB160420 PB160419
PB160418 PB160428

Γνωρίσαμε και ξεχωρίσαμε σπόρους.Φακές, σπανάκι, φασόλες, καρότα, ρεβύθια, σιτάρι, μαϊντανός. Μάθαμε να ξεχωρίζουμε τα όσπρια.Μετά φυτέψαμε τα σποράκια μας.

PB160427 PB160426 PB160422
PB160425 PB160421 PB160424

Αυτό που έπρεπε να κάνουμε είναι να γράψουμε πού φυτέψαμε τί, για να θυμόμαστε ….

PB180443

και γράψαμε χαρτάκια όπου τα πλαστικοποιήσαμε. Στην τάξη μας ,αφού η κυρία μας χώρισε ένα χαρτί στα τρία, ζωγραφίσαμε την πιθανή εξέλιξη των σπόρων και του κρεμμυδιού που φύτεψε το κάθε παιδί.Μάθαμε τις λέξεις τώρα, μετά, στη συνέχεια,τέλος.Παίξαμε παιχνίδια με την εξέλιξη του φυτού.Κατασκευάσαμε με σποράκια τα δικά μας έργα.

IMAG0742[1] IMAG0743[1] IMAG0740[1]
IMAG0735[1] IMAG0728_BURST001[1] IMAG0734[1]
IMAG0738[1] IMAG0744[1] IMAG0730[1]
IMAG0745[1]

Κρεμάσαμε στα γάγκελα των παραθύρων μας γλάστρες με λουλούδια.

IMAG0746[1] IMAG0747[1]

P2250536

Μετά από μία εβδομάδα, στις 30/11/15 παρατηρήσαμε ότι άρχισαν να βγαίνουν τα ραπανάκια μας και το σπανάκι .

PB300474 PB300472

Τα κρεμμυδάκια μας βέβαια έβγαλαν και αυτά τα φυλλαράκια τους.

PB300471

Μετά τις διακοπές των χριστουγέννων πήγαμε και παρατηρήσαμε τον κήπο μας.Είδαμε ότι όλα είχαν μεγαλώσει.

P1110131P1110130P1110129

18/2/16 παρατηρήσαμε τον κήπο μας, κόψαμε  μαρουλάκια και  ρεπανάκι για την όρεξη. P2170392P2170391 P2170411

τα λουλούδια μας άνθισαν

P2170393P2170402P2170401 P2170389

τα λουλούδια μας στις 25/2/2016P2250540

P2250541μετρήσαμε με χάρακα τα φύλλα που έβγαλαν οι βολβοί μας. P2170398P2170399P2170397P2170400

στις15/3/2015οι ,κάποιοι  από τους βολβούς μας που άνθισαν.P3160634P3160633

Φτιάξαμε ταϊστρες για τα πουλάκια και τις κρεμάσαμε στα δέντρα.

P2250539P2250537P2250538

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ

Σε σχήμα μεγάλου κύκλου στην αυλή, φτιάξαμε χρωματιστούς μικρούς κύκλους. Παίξαμε παιχνίδια με τους κύκλους.

Τα παιδιά ανάλογα με τα παραγγέλματα πατάνε στο ίδιο χρώμα κύκλου, ή ακουμπάνε το χέρι στον κόκκινο και το πόδι στον κίτρινο, ή γίνονται ζευγάρια και πατάνε στα χρώματα που τους δίνονται .

P1150176P1150174P1150173P1150172

Βέβαια δεν έλειψε και ο πύραυλος από την αυλή μας. Ε..μπρός για εκτόξευση….

P2240511P2240513

P2260547P2240514

P3080601

Διασκεδάζοντας και μαθαίνοντας στην αυλή μας……

P2240512P2260548

P2260546P2260550P3080600

P2260551P3080602

P2260549P3080599

Η ΑΥΛΗ ΠΟΥ ΟΝΕΙΡΕΥΟΜΑΙ

Με τα παιδιά, είδαμε στον υπολογιστή αυλές άλλων Νηπιαγωγείων.

Γράψαμε τις ομοιότητες και τις διαφορές της αυλής μας, με τις αυλές των άλλων νηπιαγωγείων.P2190426P2190425P2190424Ζωγραφίσαμε την αυλή που ονειρευόμαστε.

P2190429P2190430P2190431P2190434P2190435P2190432P2190433P2190431

 

P2190437

 

 

 

 

Αφού τα παιδιά είδαν στο διαδύκτιο αυτοσχέδιες γλάστρες, ζωγράφισαν πώς ήθελαν να είναι η δική τους γλάστραP3010553 και την κατασκεύασαν.

P3010554P3010555P3020560

P3010557P3020562P3020561

τις κρεμάσαμε στα κάγκελα των παραθύρων μας.P3150619P3150618

P3030569P3030568

P3030567P3030570

P3030566P3030565

 

 

ΓΟΝΕΙΣ ΕΝ ΔΡΑΣΗ

Γονείς με όρεξη και μεράκι ήρθαν το Σαββάτο  2 Απριλίου και ζωγραφίσαμε την αυλή μας. Όλοι μαζί και  τα παιδιά  βάλαμε την φαντασία μας να δουλέψει. Και ιδού το αποτέλεσμα.

P4020758P4020760P4020763

P4020765P4020774P4020766

P4020756P4020790P4020791

P4020794P4020782P4020778

P4020771P4020780P4020788

P4020792P4020793

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Η αξιολόγηση του προγράμματος γινόταν σε όλη τη διάρκεια του προγράμματος από τις νηπιαγωγούς, τους γονείς και τα παιδιά με συζητήσεις και προτάσεις.

Συγκεκριμένα, οι νηπιαγωγοί κατέγραφαν το ενδιαφέρον και τη συμμετοχή των παιδιών, παρακολουθούσαν την καταλληλότητα και την απήχηση των διδακτικών μεθόδων, τους στόχους και την ανάπτυξη των επιδιωκόμενων ικανοτήτων, αλλά και ανατροφοδότησαν το πρόγραμμα με τα κατάληλα ερεθίσματα.

Αρχικά, ανιχνεύτηκαν οι προϋπάρχουσες γνώσεις και εμπειρίες των παιδιών σχετικά με το θέμα καταγράφοντας τις ιδέες τους (εννοιολογική χαρτογράφηση μέσω εκπαιδευτικού λογισμικού). Κατά τη διάρκεια του προγράμματος αξιολογήθηκαν οι διαδικασίες που ακολουθήθηκαν ανάλογα με το ενδιαφέρον και τις παρατηρήσεις των παιδιών διαμορφώνοντας την πορεία των περαιτέρω δράσεων. Μέσα από τις ποικίλες δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν, τις κατασκευές, τις δράσεις, τις ερωτήσεις, τα παιχνίδια, το ενδιαφέρον και τη φροντίδα των παιδιών για την αυλή του σχολείου καταλαβαίνουμε ότι η όμορφη αυλή πραγματικά ομορφαίνει τη ζωή μας. Συνάμα, το ομαδικό πνεύμα που κυριάρχησε κατά τη φροντίδα και την ενασχόληση με το πρόγραμμα υιοθετήθηκε και στις διαπροσωπικές σχέσεις των παιδιών μέσα από την επικοινωνία, την επίλυση προβλημάτων και τα ομαδικά παιχνίδια στην αυλή όπου έπαιξαν, χάρηκαν και τελικά ομόρφυναν τη ζωή όλων μας στο σχολείο.

Τα παιδιά έδειχναν να ενθουσιάζονται με τις δραστηριότητες συνεργάστηκαν και αλληλεπίδρασαν,   υιοθέτησαν θετικές στάσεις για το περιβάλλον.

Θεωρούμε ότι το πρόγραμμα είχε μία αρκετά καλή ροή ως προς τις δραστηριότητες και ότι τα παιδιά συμμετείχαν με πολλή όρεξη και ενδιαφέρον.

Στο τέλος του προγράμματος βγήκαμε όλοι ωφελημένοι. Πιο δυνατοί, , πιο δημιουργικοί και γεμάτοι εμπειρίες και δεξιότητες.

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα σχόλια

Ιστορικό

Σεπτέμβριος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Το Νηπιαγωγείο μας βρίσκεται στην  περιοχή του Σκινέ την Μεσοκεφάλα. Ιδρύθηκε το 1998, μετά την συγχώνευση των Νηπιαγωγείων του Σκινέ, Φουρνέ, Μεσκλών  όπου στεγάστηκαν στο καινούργιο κτήριο μαζί με το Δημοτικό σχολείο. Το σχολικό συγκρότημα ονομάστηκε ΣΚΙΝΕ ΦΟΥΡΝΕ. Τα παιδιά μεταφέρονται από οκτώ χωριά<<ΣΚΙΝΕ,ΦΟΥΡΝΕ,ΜΕΣΚΛΑ,ΛΑΚΚΟΥΣ,ΚΑΡΑΝΟΥ,ΟΡΘΟΥΝΙ,ΠΡΑΣΕΣ, ΣΕΜΠΡΩΝΑΣ>>

Το Νηπιαγωγείο Σκινέ-Φουρνέ είναι 2/θεσιο και λειτουργεί το σχολικό έτος 2024-2025 με δύο τμήματα βασικού κι δύο τμήματα προαιρετικού προγράμματος. Κάθε βασικό τμήμα λειτουργεί από τις 8.οο πμ έως τις 12.45 μμ. Το προαιρετικό τμήμα από τις 12.45 μμ έως τις 15.45 μμ. Τα παιδιά είναι μεταφερόμενα σχεδόν όλα.

Βρίσκετε στο ισόγειο χώρο του Δημοτικού σχολείου.

 

Διάκριση Bravo Schools

Διάκριση Bravo Schools


Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων