Με αφορμή την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τις έννοιες πόλεμος και ειρήνη. Μέσα από την παρατήρηση εικόνων κατανόησαν τα οφέλη της ειρήνης και τα δεινά του πολέμου. Ζωγράφισαν την Ειρήνη με χαρούμενα χρώματα και με το συναίσθημα της χαράς ενώ τον Πόλεμο με μαύρα και γκρίζα χρώματα και με τα συναισθήματα του φόβου και της λύπης. Κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι πρέπει όλοι οι λαοί να ζουν σε συνθήκες ειρήνης και ασφάλειας και αποφάσισαν να ζωγραφίσουν σε πολύχρωμα χαρτάκια τα σύμβολα της ειρήνης (περιστέρι, κλαδί ελιάς) και να τα κρεμάσουν στην ελιά της αυλής του σχολείου για να περάσουν το μήνυμα της Ειρήνης στην ευρύτερη κοινότητα.
Εορτασμός της 28ης Οκτωβρίου
Τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας συμμετείχαν ενεργά στον εορτασμό της επετείου της 28ης Οκτωβρίου. Αρχικά με τα παιδιά επεξεργαστήκαμε μέσα απο ιστορίες, εικόνες και powerpoint τα ιστορικά γεγονότα και μιλήσαμε στα παιδιά για τις συνέπειες του πολέμου. Με διαφορετικές παιγνιώδεις δραστηριότητες τα παιδιά έκαναν αναδυόμενη γραφή, ανάγνωση και μαθηματικές έννοιες. Επιπλεόν μέσα απο έργα τέχνης και φωτογραφικά ντοκουμέντα μιλήσαμε για τον πόλεμο και την ειρήνη.
Κάθε ομάδα έκανε τη γιορτή της στην τάξη με ποιήματα, θεατρικά δρώμενα και τραγούδια. Στη συνέχεια τα παιδιά βγήκαν και παρήλασαν στην αυλή του σχολείου παρουσία των γονέων και κηδεμόνων τους. Ο εορτασμός τελείωσε με την κατάθεση στεφάνων από εκπροσώπους και των τεσσάρων τμημάτων στο αυτοσχέδιο ηρώο για τους πεσόντες του πολέμου και την ανάκρουση του εθνικού μας ύμνου.
Εκ μέρους όλου του προσωπικού του σχολείου σας ευχόμαστε Χρόνια Πολλά και πάντα ελευθεροι!
1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων: Θεματική Ενότητα Ενδιαφέρομαι και ενεργώ Η συνεργασία στο Νηπιαγωγείο
Τι είναι λοιπόν η συνεργασία; Τα παιδιά εξέφρασαν τις ιδέες τους πάνω στο θέμα αυτό και η νηπιαγωγός τις κατέγραψε. Έπειτα τα παιδιά έγραψαν τη λέξη συνεργασία.
Παίξαμε επίσης παιχνίδια που απαιτούν την συνεργασία όπως το να γίνουν ζευγάρια και να έχουν μια μπάλα στη κοιλιτσα τους και να πρέπει να την μεταφέρουν ή να είναι ένα παιδί με σκεπασμένα τα ματάκια του και το άλλο να το καθοδηγεί σε μια διαδρομή με εμπόδια, να δημιουργήσουν μαζί μία διαδρομή για την μπάλα κ.ά
Ακόμα, μέσα απο την τέχνη τα παιδιά έμαθαν να συνεργάζονται. Παρατηρήσαμε έργα τέχνης του Keith Haring και συζητήσαμε πάνω σε αυτά. Στη συνέχεια είπαμε κάτι θετικό για τον εαυτό μας και κάτι για τον φίλο μας. Τα παιδιά αποτύπωσαν τα λεγόμενά τους πάνω σε έργο του Keith Haring.
Σε επόμενη δράση φτιάξαμε όλοι μαζί το δέντρο της συνεργασίας, την γκουερνικα (με αφορμή την 28η Οκτωβρίου).
Μάθαμε και Χορέψαμε όλοι μαζί το τραγούδι της χορωδίας του Σπύρου Λάμπρου «συνεργασία» και τέλος είδαμε σε βίντεο την ιστορία του γκουιτζινο, το ψαράκι που μαζί με όλους τους φίλους του έγιναν ομάδα και ξεγέλασαν τον μεγάλο τονο!
Πραγματοποίηση ομιλίας “Γονείς σε δράση”
Στις 13-10-2025 σε μια πολύ ωραία ατμόσφαιρα υποδεκτήκαμε την Ψυχολόγο Μπάιλα Μαρία Ελένη οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί τριών νηπιαγωγείων του Μοσχάτου (2ο, 6ο και 7ο Νηπιαγωγείο). Η ομιλία πραγματοποιήθηκε στην αιθουσα εκδηλώσεων του 1ου Δημοτικού Σχολείου Μοσχάτου και είχαμε την ευκαιρία να ακούσουμε τρόπους προσέγγισεις των παιδιών προσχολικής ηλικίας, τη χρησιμότητα των ορίων στην καθημερινή ζωή ενός παιδιού, το ρόλο του γονέα στην εποχή που ζούμε καθώς και το πώς πρέπει να χειριζόμαστε το χρόνο στις οθόνες σε αυτή την ηλικία. Μέσα απο ένα γόνιμο διάλογο και ανταλλαγή απόψεων όσοι γονείς παρευρέθησαν είχαν την ευκαιρία να ενδυναμώσουν το γονεικό τους ρόλο και να ακούσουν διαφορετικού τρόπους προσέγγισης ανάλογα τη δυσκολία και το στάδιο ανάπτυξης του κάθε παιδιού.
“Γονείς σε δράση” Ομιλία σε γονείς προσχολικής ηλικίας
« Γονείς σε Δράση!
Ακούω, Καταλαβαίνω, Φροντίζω»
Στην πιο τρυφερή και καθοριστική ηλικία της ζωής τους, τα
παιδιά μας διαμορφώνουν τις πρώτες τους σχέσεις, τα πρώτα
τους βιώματα, και τα πρώτα τους συναισθηματικά
αποτυπώματα.
Πώς διαχειριζόμαστε τις κρίσεις και τις εκρήξεις;
Πώς μπορούμε, ως γονείς, να ανταποκριθούμε με
ασφάλεια, σταθερότητα και ενσυναίσθηση;
Σε αυτή την ομιλία θα εξερευνήσουμε μαζί:
1. Τι χρειάζονται τα παιδιά προσχολικής ηλικίας
2. Ποιες είναι οι πιο συχνές ψυχολογικές και
συναισθηματικές προκλήσεις
3. Πώς μπορούμε να χτίσουμε μαζί τους ασφαλείς
συναισθηματικές γέφυρες
4. Πρακτικές ιδέες για καθημερινές δυσκολίες (ξεσπάσματα,
άρνηση, φόβοι, άγχος αποχωρισμού κ.α.)
Ως γονείς, διαδραματίζετε τον πιο καθοριστικό ρόλο στη ζωή
των παιδιών σας.
Ελάτε να μιλήσουμε για το πως μπορούμε
να μεγαλώσουμε ψυχικά ανθεκτικά, ευχαριστημένα και
ασφαλή παιδιά.
1ο Δημοτικό Σχολείο Μοσχάτου (Αίθουσα Εκδηλώσεων)
Δευτέρα 13/10/25
Ώρα Έναρξης : 19.00
Οι κανόνες μας
Για να συνυπάρχουμε όλοι αρμονικά στο σχολείο μας πρέπει να μάθουμε όλοι σωστούς κανόνες συμπεριφοράς. Να μάθουμε να σεβόμαστε τους φίλους μας, τις δασκάλες μας και το χώρο.
Αφού διαβάσαμε βιβλία σχετικά με τους κανόνες και δραματοποιήσαμε κάποιες περιπτώσεις συζητήσαμε στην παρεούλα ποιες συμπεριφορές επιτρέπονται και ποιες όχι και τις ταξινομήσαμε.
Έτσι, γράψαμε μαζί με τα παιδιά τους κανόνες που τα ίδια πρότειναν και βάλαμε το δαχτυλικο μας αποτύπωμα ως υπογραφή ή γράψανε το όνομά τους. Με αυτό τον τρόπο τα παιδιά συμφώνησαν ότι θα προσπαθήσουν να ακολουθούν τους κανόνες για να περνάμε όμορφα στο σχολείο μας όλοι.
Κάθε τμήμα έκανε το δικό της συμβόλαιο με τους κανόνες σύμφωνα με αυτά που είπαν τα ίδια τα παιδιά της κάθς τάξης.
Το όνομά μας
Το όνομά μας είναι η ταυτότητά μας. Γι αυτό είναι πολύ σπουδαίο για όλους μας. Μας ενώνει και μας ξεχωρίζει. Μαθαίνοντας το αρχικό γράμμα του ονόματός μας, μαθαίνουμε και τα αρχικά γράμματα των φίλων μας, της τάξης μας π,χ το Θ του Θανάση, το Α του Αλέξιου Βρίσκουμε και άλλα παιδιά με το ίδιο γράμμα και ομαδοποιούμε. Είναι η πρώτη επαφή με τη γραφή ως επικοινωνία. Στο πλαίσιο αυτό αναζητήσαμε το αρχικό γράμμα του ονόματος μας, το γράψαμε και το κρύψαμε στην αυλή. Αφού παίξαμε αρκετά στην αυλή “βρες το ααρχικό σου γράμμα” αποφασίσαμε να τα κρύψουμε και στην τάξη. Ήμασταν τόσο περήφανοι που τα διακοσμήσαμε και τα στολίσαμε σε χαρτόνια και στολίσαμε την τάξη.
Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 2025
Σήμερα με όλα τα παιδιά του σχολείο μας συμμετείχαμε ενεργά στον εορτασμό της Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού. Δημιουργήσαμε με τη βοήθεια δύο γυμναστών, ένα περιβάλλον με αθλητικές δραστηριότητες στην αυλή του σχολείου μας. Τα παιδιά συναγωνίστικαν σε αγώνα δρόμου μετ’εμποδίων και στο στόχο. Λόγω του μεγάλου αριθμού των παιδιών το πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε σε δύο φάσεις, ώστε όλα τα παιδιά να έχουν το χρόνο να δοκιμάσουν και να παίξουν.
Καθ’ όλη τη διάρκεια των αγώνων τα παιδιά εμψύχωναν τους συμμαθητές τους και σε κάθε λήξη του αγώνα έμαθαν να συγχαίρουν ο ένας τον άλλον για την προσπάθεια.
Έπειτα είδαμε βίντεο με ολυμπιακά αθλήματα, γνωρίσαμε μεγάλους Έλληνες αθλητές, παίξαμε παντομίμα κάνοντας κάποια αθλήματα και στο τέλος φτιάξαμε μια ομαδική εργασία.
Στο τέλος της ημέρας τα παιδιά έφυγαν χαρούμενα και γεμάτα θετικά συναισθήματα για τον αθλητισμό.
Μετάβαση στο Νηπιαγωγείο με την ιστορία “Το φιλάκι στο χέρι”
Στο πλαίσιο της ομαλής μετάβασης των παιδιών στο νηπιαγωγείο διαβάσαμε στην τάξη την ιστορία: “Το φιλάκι στο χέρι”. Αφού μιλήσαμε για την ιστορία του Τσέστερ στη συνέχεια με τα παιδιά φτιάξαμε το τύπωμα του χεριού τους σε χαρτί.
Στην πρώτη απογευματινή συνάντηση που είχαμε με τους γονείς παιδιών, τους ζητήσαμε να γράψουν σε μία καρδιά κάτι θετικό, κάτι γλυκό, κάτι που θα έκανε τα παιδιά τους να αισθανθούν όμορφα. Έπειτα τις κόλλησαν στον πίνακα της τάξης και την επόμενη μέρα διαβάσαμε τα μηνύματα στην παρεούλα.
Στο τέλος κάθε παιδί πήρε την καρδιά με το μήνυμα του γονέα του και το κόλλησε στο δικό του χεράκι-τύπωμε που είχε φτιάξει. Έτσι τα παιδιά ολοκλήρωσαν την πρώτη τους κατασκευή με τη βοήθεια των γονιών και των νηπιαγωγών τους, σαν μία συμβολική κίνηση για τη συνεργασία σχολείου-οικογένειας ,για την ομαλή μετάβαση των παιδιών στο νέο περιβάλλον εκπαίδευσης.
Ανακοίνωση για τον Αγιασμό του 2ου Νηπιαγωγείου Μοσχάτου
Σας προσκαλούμε στον Αγιασμό του 2ου Νηπιαγωγείου Μοσχάτου που θα πραγματοποιηθεί την Πεμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2025 και ώρα 9:30 π.μ στον προαύλιο χώρο του σχολείου. Σας περιμένουμε για να ξεκινήσουμε τη νέα σχολική χρονιά με χαμόγελα!
Με εκτίμηση
Το εκπαιδευτικό προσωπικό
του 2ου Νηπιαγωγείου Μοσχάτου






































