1718294317737 1“PERSUASION IS BETTER THAN FORCE”

AESOPS FABLES

Με ιδιαίτερο ενθουσιασμό, μεράκι και πρωτοτυπία οι μαθητές-τριες του σχολείου μας, συμμετείχαν και φέτος στη δημιουργία συνθετικών εργασιών, ομαδικών και ατομικών (projects). Οι εργασίες αυτές υλοποιούνται από τα παιδιά με βάση τις αναλυτικές οδηγίες που δίνονται στο μάθημα και αφορούν τη δομή, τη διάταξη, το περιεχόμενο και ιδιαίτερα την εμφάνισή τους.

Ακολουθεί αναλυτική καταγραφή των εργασιών όλων των επιπέδων, καθώς και μια ενδεικτική επιλογή από αυτές.

  • Οι μαθητές-τριες της A’ τάξης (επίπεδο αρχαρίων) δούλεψαν ομαδικά και έκαναν μία σύντομη παρουσίαση του εαυτού τους (This is me). Παρουσίασαν τη γειτονιά τους, δίνοντας έμφαση στα θετικά και αρνητικά σημεία της (My Neighbourhood). Επίσης, έφτιαξαν αφίσες με τα ζώα που απειλούνται με εξαφάνιση στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, καλώντας τους πολίτες να τα προστατέψουν(Endangered species of animalsCan we help them?).
  • Οι μαθητές-τριες της A’ τάξης(επίπεδο προχωρημένων) δούλεψαν ομαδικά και έκαναν μία σύντομη παρουσίαση του εαυτού τους (This is me). Παρουσίασαν τα αγαπημένα τους βιβλία (blurbs) τα οποία συνόδευσαν με δικές τους ζωγραφιές. Αξίζει να σημειωθεί ότι λόγω έλλειψης επαρκών βιβλίων με Αγγλικούς τίτλους στη βιβλιοθήκη του σχολείου, τα παιδιά αγόρασαν, δανείστηκαν ή αντάλλαξαν βιβλία. Στη συνέχεια ασχολήθηκαν με τη διατροφή. Επικεντρώθηκαν στην υγιεινή διατροφή (Healthy Diet)και μίλησαν για την αξία της Μεσογειακής διατροφής, για τη σημασία του πρωινού γεύματος, τα μειονεκτήματα του junk food, τους κινδύνους της βουλιμίας και της νευρικής ανορεξίας, τη σημασία της καθημερινής άσκησης για τα παιδιά και  τους ενήλικες. Τέλος, έδωσαν διατροφικές συμβουλές στους εφήβους και συνταγές για ένα υγιεινό πρωινό.
  • Οι μαθητές της Β’ τάξης (επίπεδο προχωρημένων) αφού διάβασαν ξενόγλωσσα λογοτεχνικά (και όχι μόνο) βιβλία επιλογής τους, έκαναν έκθεση των εργασιών τους. Αξίζει να τονιστεί ότι κάποια παιδιά επέλεξαν να δουλέψουν με τα αγαπημένα τους κόμικς, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα την παραγωγή εργασιών οι οποίες ανέδειξαν, μεταξύ άλλων, το ταλέντο τους στο σχέδιο. Στη  συνέχεια, ύστερα από ανάλυση και εκτενή συζήτηση γύρω από την έννοια του πολιτισμού, τα παιδιά δούλεψαν ομαδικά με στόχο να παρουσιάσουν την εργασία με τίτλο: Η Ελλάδα μέσα από τα μάτια ενός εφήβου.(A presentation of Greece through the eyes of a teenager). Η συγκεκριμένη εργασία παρουσιάζει  με συνοπτικό και παραστατικό τρόπο τις διάφορες όψεις του πλούσιου πολιτισμού της χώρας μας από τη σκοπιά των εφήβων μαθητών μας. Τέλος, προκειμένου να αποκτήσουν μια βαθύτερη κατανόηση της έννοιας του πολιτισμού,τα παιδιά μελέτησαν και παρουσίασαν εργασίες για μερικούς από τους σπουδαιότερους αρχαίους πολιτισμούς, καθώς και για πολιτισμούς που έχουν χαθεί.

(Various aspects of Ancient Civilisations-Lost Civilisations). Στο πλαίσιο της παραπάνω εργασίας,αρκετά παιδιά έκαναν καταπληκτικές κατασκευές.

  • Οι μαθητές-τριες της Γ’τάξης (επίπεδο μικτό-αρχαρίων)είχαν την ευκαιρία να διαλέξουν ανάμεσα σε εργασία πάνω σε ξενόγλωσσο βιβλίο επιλογής τους ή παρουσίαση ενός Μνημείου Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO (UNESCO Monuments of cultural heritage in Greece or abroad). Στη συνέχεια, τους ζητήθηκε να δουλέψουν σε ένα θέμα επιλογής τους γύρω από τα μεγάλα προβλήματα που απασχολούν τον πλανήτη μας σήμερα ή σε οποιοδήποτε άλλο θέμα επιλογής τους.
  • Οι μαθητές-τριες της Γ’τάξης (επίπεδο αρχαρίων) είχαν επίσης την ευκαρία να διαλέξουν ανάμεσα σε εργασία πάνω σε ξενόγλωσσο βιβλίο επιλογής τους ή παρουσίαση ενός Μνημείου Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO (UNESCO Monuments of cultural heritage in Greece or abroad). H επόμενη εργασία που τους ανατέθηκε είχε ελεύθερο θέμα. Ως ιδέα προτάθηκε στα παιδιά να ασχοληθούν με ένα από τα μεγάλα προβλήματα που απασχολούν τη χώρα μας ή τον πλανήτη σήμερα. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχαν οι πρωτότυπες κατασκευές που έφτιαξαν τα παιδιά για να παρουσιάσουν μερικά από τα παραπάνω προβλήματα.
  • Οι μαθητές της Γ’ τάξης (επίπεδο προχωρημένων) αρχικά ασχολήθηκαν με το θέμα της χρήσης του Διαδικτύου (Negative and Positive Aspects of Using the Internet) Δούλεψαν σε ομάδες, διερεύνησαν τις αρνητικές και τις θετικές επιπτώσεις του Διαδικτύου για τους εφήβους και παρουσίασαν τις εργασίες τους στην τάξη δίνοντας συμβουλές στους συμμαθητές τους για την ορθή χρήση του. Στη συνέχεια, αφού διάβασαν ξενόγλωσσα βιβλία αλλά και κόμικς επιλογής τους, έκαναν έκθεση των εργασιών τους στους χώρους του σχολείου.Τέλος, σε μια προσπάθεια ανάδειξης της φυσικής ομορφιάς και του πολιτισμού της πατρίδας μας, κατασκεύασαν διαφημιστικά φυλλάδια με τα οποία, με πολύ μεράκι, φαντασία και υπέροχες ζωγραφιές, μας καλούν να γνωρίσουμε όμορφες γωνιές του τόπου μας και όχι μόνο.

(Getting to know Greece AND other countries through our students’ amazing leaflets)

Ως υπεύθυνη καθηγήτρια θα ήθελα να τονίσω ότι ο αριθμός των μαθητών-τριων που διάβασαν τη φετινή χρονιά ξενόγλωσσα βιβλία ξεπέρασε τις προσδοκίες μου, δεδομένου ότι, όπως έχει ήδη αναφερθεί παραπάνω, ο αριθμός των διαθέσιμων βιβλίων  στη σχολική βιβλιοθήκη είναι υπερβολικά μικρός. Ελπίζω ότι ο δραστήριος Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας θα συνδράμει στην προσπάθειά μας να συγκεντρώσουμε αρκετά βιβλία για τα παιδιά.                                    

“BETWEEN THE PAGES OF A BOOK IS A LOVELY PLACE TO BE”

Quote by Anonymous

Aντί επιλόγου:

“Φεύγοντας από το Γυμνάσιο, έχουμε δημιουργήσει πολλές αναμνήσεις, καλές και κακές. Κάναμε νέες γνωριμίες, γελάσαμε, κλάψαμε, αγχωθήκαμε, νευριάσαμε.

Στην Α΄ Γυμνασίου, ήρθαμε ενθουσιασμένοι αλλά παράλληλα και τρομαγμένοι. Καθώς περνούσε ο καιρός, αισθανθήκαμε οικειότητα, αν και το αρχικό αίσθημα χαράς “ξεθώριασε”. Αυτό που θα μας μείνει αξέχαστο είναι σίγουρα οι εκδρομές και ιδιαίτερα οι πολυήμερες. Σε σχέση με τις δύο προηγούμενες τάξεις η Γ΄ Γυμνασίου ήταν με διαφορά η πιο ωραία.

Όσον αφορά το μάθημα των Αγγλικών, ακόμη κι αν είχαμε την κα Μένεγα για τρία συνεχόμενα χρόνια, δεν βαρεθήκαμε. Το μάθημα ήταν πρωτότυπο, κυρίως μέσα από τα project και δεν θα ήταν ίδιο χωρίς εκείνη, της οποίας την ειλικρίνεια εκτιμήσαμε πολύ.”

Λαμπρινή, Ειρήνη, Ζωή, Ηλιάνα, Μαρία, Δανάη, Ελένη.

        (μαθήτριες της Γ’ Γυμνασίου) 

ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΜΕΝΕΓΑ ΑΡΕΤΗ ΠΕ06