Οι μαθητές και οι μαθήτριες  κατά τη διδασκαλία του έπους, συνέχισαν το ταξίδι τους στον ομηρικό κόσμο. Έναν κόσμο   γεμάτο ηρωικές πράξεις, ιδανικά και αξίες.   Η ανδρεία, η δικαιοσύνη, η τιμή, η υστεροφημία, το χρέος, ο σεβασμός προς τους θεούς, τους νεκρούς, τους ηλικιωμένους, η αναγνώριση της αξίας του αντιπάλου,  οι ανθρωπιστικές αξίες και η προβολή του ήθους  καθώς και  το δίλημμα ειρηνική ζωή – πατριωτικό χρέος,  διατρέχουν το έπος.

Ο Έκτορας αποχαιρετά την Ανδρομάχη. Χαλκιδικός κρατήρας του 540/530 π.Χ. Μουσείο Würzbοurg Γερμανία (αντίγραφο)
Ο Έκτορας αποχαιρετά την Ανδρομάχη. Χαλκιδικός κρατήρας του 540/530 π.Χ. Μουσείο Würzbοurg Γερμανία (αντίγραφο)

Κεντρικό επεισόδιο της ραψωδίας Ζ, 369-529 είναι η συνάντηση του Έκτορα με τη γυναίκα του, Ανδρομάχη, και τον γιο του, Αστυάνακτα.Το πρωτοπαλίκαρο των Τρώων, σε ένα διάλειμμα της μάχης, τρέχει στο κάστρο και αναζητά  τη γυναίκα του και τον γιο του, για να τους δει – ίσως για τελευταία φορά. Όταν συναντιέται με την Ανδρομάχη, πραγματοποιείται η πιο ανθρώπινη ίσως στιγμή της Ιλιάδας.

Το αντιπολεμικό μηνυμα της σκηνής  παραμένει  ισχυρό και σήμερα.

Αν ο Έκτορας μπορούσε να γράψει κάποιες σκέψεις του στο γιο του έτσι ώστε αυτός μεγαλώνοντας να έχει κάτι από το πατέρα του , τι θα έγραφε; Ένας στρατιώτης σήμερα που ξεκινάει για το πόλεμο , τι γράφει στον γιό του;

Οι μαθητές και οι μαθήτριες εμπνεόμενοι από τη σκηνή της συνάντησης παρήγαγαν δημιουργικό λόγο, συνέθεσαν δημιουργικές εργασίες, ατομικές και ομαδικές και εικαστικό υλικό.

Παρουσιάζεται  μέρος μόνο των εργασιών τους βασισμένο στη ραψωδία Ζ



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου