Οι μαθητές της Ε τάξης του 2ου Δημοτικού σχολείου Θήβας έφτιαξαν μαζί με τη δασκάλα της μουσικής , την κυρία Σοφία Ελευθερίου, το ηχοτοπίο της σχολικής μας αυλής.
Πορεία Ενότητας
- Εισαγωγή στην έννοια του ηχοτοπίου.
- Ηχητικός περίπατος: Πραγματοποιούμε έναν περίπατο στις 3 αυλές του σχολείου και καταγράφουμε τους ήχους που ακούμε σε συγκεκριμένη χρονική περίοδο.
- Επιστροφή στην τάξη.
- Συγκεντρωτική καταγραφή των στοιχείων που συλλέχθηκαν από όλα τα παιδιά.
- Συζήτηση περί των ήχων που παρατήρησαν αλλά και των πηγών από όπου προήλθαν.
- Συζήτηση περί ηχορύπανσης και της επίδρασης στο φυσικό τοπίο μέσω της μαιευτικής μεθόδου.
- Χωρισμός ομάδων.
- Κάθε μία ομάδα αναλαμβάνει συγκεκριμένη αυλή. Τα παιδιά της ομάδας δημιουργούν την δικιά τους μακέτα των ηχοτοπίων.
- Ανάρτηση των εργασιών των παιδιών στους τοίχους του σχολείου.
Στόχοι:
- Να μάθουν να ξεχωρίζουν τους φυσικούς από τους τεχνητούς ήχους.
- Να συγκεντρωθούν στην ακρόαση των ήχων του περιβάλλοντος του σχολείου και του περίγυρου.
- Να καταγράψουν ήχους της περιοχής.
- Να αναγνωρίζουν και να αξιολογούν τους ήχους του περιβάλλοντος μέσω της αίσθησης της ακοής.
- Να αντιληφθούν την αξία που έχει η αίσθηση της ακοής για την ανθρώπινη ζωή.
- Να αντιληφθούν την επίδραση των ήχων στον άνθρωπο αλλά και στο φυσικό περιβάλλον.
- Να κατανοήσουν την έννοια του ηχοτοπίου.
- Να κατανοήσουν την έννοια της ηχορύπανσης και την επίδρασή της στο ηχητικό τοπίο καθώς και στον άνθρωπο.