Το διαδίκτυο καταρρίπτει τις αποστάσεις και εκμηδενίζει το χρόνο παρέχοντας γρήγορη πρόσβαση σε μεγάλη πληθώρα πληροφοριών για όλα τα θέματα της επικαιρότητας, κοινωνικά, πολιτικά, οικονομικά, πολιτιστικά, επιστημονικά ενώ οι χρήστες μπορούν να επικοινωνούν γρήγορα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, chat rooms και άλλων φόρουμ κα είναι εξαιρετικά εύκολο να δημοσιεύσουν και να διαδώσουν πληροφορίες. Επιπλέον, μέσω των εκπαιδευτικών εργαλείων και λογισμικών, η μάθηση μπορεί να γίνει με ελκυστικό τρόπο.
Ωστόσο, εγκυμονεί κινδύνους όπως της διακίνησης ψευδών ειδήσεων και πληροφοριών, της παραποίησης δεδομένων, της δημοσιοποίησης στοιχείων προσωπικής φύσεως, της υποκλοπής και της καταπάτησης πνευματικών δικαιωμάτων. Επιπλέον η έκθεση των νέων σε βίαια ηλεκτρονικά παιχνίδια δημιουργεί τον κίνδυνο επιθετικής συμπεριφοράς και απευαισθητοποίησης στη βία ενώ ενίοτε οδηγεί και στην αυτοκτονία.
Σύμφωνα με έρευνα του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας σε 14.000 μαθητές για τις συνήθειες και τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν σε αυτό, το 14% μοιράζεται προσωπικό υλικό στο διαδίκτυο, το 41% των παιδιών αποδέχεται αιτήματα φιλίας από αγνώστους, το 21% έχει συναντηθεί με κάποιον που γνώρισε στο διαδίκτυο, το 70% ανοίγει προφίλ σε κοινωνικό δίκτυο κάτω από την επιτρεπτή ηλικία των 13 ετών, το 61% έχει συναντήσει ακατάλληλο περιεχόμενο και τέλος οι μισοί γονείς δε βάζουν όρια στη χρήση του διαδικτύου.
Στα πλαίσια του Erasmus+ προγράμματός μας ” Open a Door to Digital World: Web 2.0 tools” εκπονήσαμε πρόγραμμα ασφαλούς πλοήγησης στο διαδίκτυο προκειμένου να ευαισθητοποιήσουμε τους μαθητές ώστε να αντιληφθούν τους κινδύνους και να θωρακιστούν με τρόπους αντιμετώπισής τους σε περίπτωση ανάγκης. Με αφορμή την ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού οι μαθητές της Ε’ τάξης με τη βοήθεια του καθηγητή πληροφορικής Νίκου Πλιάκα συγκέντρωσαν συμβουλές για το θέμα του ηλεκτρονικού εκφοβισμού και δημιούργησαν βιβλίο με το web 2.0 εργαλείο storyjumper.