Την Τρίτη 3 Δεκεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα για τα Άτομα με Αναπηρία, πραγματοποιήθηκαν δράσεις σε όλες τις τάξεις, με σκοπό την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση των μαθητών/μαθητριών σχετικά με την αναπηρία. Τα παιδιά συμμετείχαν σε βιωματικές δραστηριότητες που στόχευαν στην καλλιέργεια της ενσυναίσθησης. Γνώρισαν τις δυσκολίες, τις δυνατότητες και τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία.
Ειδικότερα, οι μαθητές του Α2, παίζοντας ένα παιχνίδι ρόλων, ένιωσαν πώς είναι να έχεις προβλήματα όρασης. Περπάτησαν σε “δρόμο” με εμπόδια και ζωγράφισαν με τη βοήθεια του συνοδού τους.
Στο Β2 προβλήθηκαν σχετικά βίντεο και έγινε μια συζήτηση για τις ομοιότητες και τις διαφορές μεταξύ των παιδιών που έχουν αναπηρία και αυτών χωρίς αναπηρία. Μέσω της συζήτησης, τα παιδιά κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι όλοι είμαστε διαφορετικοί και ταυτόχρονα είμαστε ίσοι. Δημιούργησαν την παρακάτω ζωγραφιά.
Στο Γ2 τα παιδιά έφτιαξαν μια Τρισδιάστατη κατασκευή με σύνθημα: ” Όλοι διαφορετικοί, όλοι ίσοι.”
Στη Δ’ τάξη ζωγράφισαν κρατώντας ένα μαρκαδόρο στο στόμα και προσπάθησαν να πάνε στη θέση τους φορώντας ένα μαντήλι στα μάτια. Ακόμα, δημιούργησαν λέξεις με το δαχτυλικό αλφάβητο και άγγιξαν βιβλία γραμμένα με τον κώδικα “Μπραιγ”. Τέλος, οι μαθητές δημιούργησαν τη δική τους αφίσα.
Οι μαθητές της Ε’ τάξης συμμετείχαν σε δραστηριότητα που περιλάμβανε χειλεανάγνωση και συζήτησαν για τα προβλήματα ακοής και την κώφωση, με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού του Τμήματος Ένταξης, Στέλλας Λαΐου . Χρησιμοποίησαν το δαχτυλικό αλφάβητο για να νοηματίσουν τα ονόματά τους και γνώρισαν την Αμερικανίδα συγγραφέα Έλεν Κέλερ, με κόμικ που παρουσιάζει την ιστορίας της ζωής της. Δημιούργησαν, επιπλέον, αφίσα με βιογραφικές πληροφορίες και αποφθέγματα της Κέλερ, που τους ενέπνευσαν.
Οι μαθητές της Στ’ τάξης, χωρισμένοι σε ομάδες, μπήκαν στη θέση ενός ατόμου με αναπηρία και, μέσα από τη μεταξύ τους συνεργασία, κλήθηκαν να ολοκληρώσουν μια αποστολή: να συνθέσουν το παζλ ενός μηνύματος. Η δραστηριότητα είχε στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών σχετικά με τα δικαιώματα, τις ανάγκες και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία στην καθημερινότητά τους. Στο τέλος, συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο που αφορούσε την προσβασιμότητα του δικού μας σχολείου, συμβάλλοντας έτσι σε μια ουσιαστική συζήτηση για τον τρόπο δημιουργίας ενός συμπεριληπτικού περιβάλλοντος, όπου όλοι οι άνθρωποι έχουν ίσες ευκαιρίες συμμετοχής και ανάπτυξης.