ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ …. ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ

Η ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΞΕΚΙΝΑΕΙ ΑΠΟ… ΝΩΡΙΣ

Σας ανακοινώνουμε με χαρά ότι με πρωτοβουλία του 1ου Νηπιαγωγείου θα έρχεται φορτηγό συλλογής ανακυκλώσιμων υλικών κάθε δεύτερη Δευτέρα δηλαδή κάθε 15 μέρες.
Μόνο κάθε δεύτερη Δευτέρα πρωί  μπορείτε να φέρνετε στο Νηπιαγωγείο :

  •  Χαρτί 
  • Πλαστικά μπουκάλια (καθαρά)
  • Γυαλί
  • Αλουμίνιο – σίδερα
  • Παλιές ηλεκτρικές – ηλεκτρονικές συσκευές

Ας βοηθήσουμε όλοι την πρωτοβουλία του Νηπιαγωγείου για μια πιο όμορφη και καθαρή πόλη.
ΞΕΚΙΝΑΜΕ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ 29 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

Πληροφορίες  : 2763023182


2014-15 Α΄ΤΑΞΗ ¨ΜΕΓΑΛΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ”

ΜΕΓΑΛΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ  Η΄ ΑΛΛΙΩΣ   ¨Πώς οι μικροί γίνονται μεγάλοι”Τη χρονιά που μας πέρασε τα Πρωτάκια ασχολήθηκαν με σπουδαίους Έλληνες καλλιτέχνες.
Με αφορμή κάποια μαθήματα της Γλώσσας, μιλήσαμε για την ποίηση και τη μουσική και τους σπουδαιότερους εκπροσώπους τους…
που έκαναν γνωστή την Ελλάδα στα πέρατα του κόσμου…
Χατζιδάκις, Θεοδωράκης, Ξαρχάκος, Ρίτσος, Σεφέρης , Ελύτης, Γκάτσος…και ο κατάλογος δεν έχει τελειωμό.
Μάθαμε για τη ζωή τους και το έργο τους, “βιώσαμε”τα τραγούδια τους εικονογραφώντας τα και δραματοποιώντας τα.
Ήρθαμε πιο κοντά στη μουσική όταν επισκεφτήκαμε τη Φιλαρμονική της πόλης μας και τέλος παρουσιάσαμε όσα είχαμε μάθει σε μια υπέροχη γιορτή γεμάτη τραγούδι και μελωδία.
Όλα αυτά τα καταφέραμε με την πολύτιμη βοήθεια της δασκάλας της Μουσικής,
κ. Διονυσίας Κωνσταντοπούλου.

Το Β1 απήγγειλε στίχους από την ΕΙΡΗΝΗ. Απολαύστε την ολόκληρη :

Γιάννη Ρίτσου, «Ειρήνη»

Στον Κώστα Βάρναλη
Τ’ όνειρο του παιδιού είναι η ειρήνη.
Τ’ όνειρο της μάνας είναι η ειρήνη.
Τα λόγια της αγάπης κάτω απ’ τα δέντρα,
είναι η ειρήνη.

Ο πατέρας που γυρνάει τ’ απόβραδο μ’ ένα φαρδύ χαμόγελο στα μάτια
μ’ ένα ζεμπίλι στα χέρια του γεμάτο φρούτα
κ’ οι σταγόνες του ιδρώτα στο μέτωπό του
είναι όπως οι σταγόνες του σταμνιού που παγώνει το νερό στο παράθυρο,
είναι η ειρήνη.

Όταν οι ουλές απ’ τις λαβωματιές κλείνουν στο πρόσωπο του κόσμου
και μες στους λάκκους που ‘σκαψαν οι οβίδες φυτεύουμε δέντρα
και στις καρδιές που ‘καψε η πυρκαϊά δένει τα πρώτα της μπουμπούκια η ελπίδα
κ’ οι νεκροί μπορούν να γείρουν στο πλευρό τους και να κοιμηθούν δίχως παράπονο
ξέροντας πως δεν πήγε το αίμα τους του κάκου,
είναι η ειρήνη.

Ειρήνη είναι η μυρωδιά του φαγητού το βράδι,
τότε που το σταμάτημα του αυτοκίνητου στο δρόμο δεν είναι φόβος,
τότε που το χτύπημα στην πόρτα σημαίνει φίλος,
και το άνοιγμα του παράθυρου κάθε ώρα σημαίνει ουρανός
γιορτάζοντας τα μάτια μας με τις μακρινές καμπάνες των χρωμάτων του,
είναι η ειρήνη.

Ειρήνη είναι ένα ποτήρι ζεστό γάλα κ’ ένα βιβλίο μπροστά στο παιδί που ξυπνάει.
Τότε που τα στάχυα γέρνουν τόνα στ’ άλλο λέγοντας: το φως το φως, το φως,
και ξεχειλάει η στεφάνη του ορίζοντα φως
είναι η ειρήνη.

Τότε που οι φυλακές επισκευάζονται να γίνουν βιβλιοθήκες,
τότε που ένα τραγούδι ανεβαίνει από κατώφλι σε κατώφλι τη νύχτα
τότε που τ’ ανοιξιάτικο φεγγάρι βγαίνει απ’ το σύγνεφο
όπως βγαίνει απ’ το κουρείο της συνοικίας φρεσκοξυρισμένος ο εργάτης το Σαββατόβραδο
είναι η ειρήνη.

Τότε που η μέρα που πέρασε
δεν είναι μια μέρα που χάθηκε
μα είναι η ρίζα που ανεβάζει τα φύλλα της χαράς μέσα στο βράδι
κ’ είναι μια κερδισμένη μέρα κ’ ένας δίκαιος ύπνος
τότε που νιώθεις πάλι ο ήλιος να δένει βιαστικά τα κορδόνια του
να κυνηγήσει τη λύπη απ’ τις γωνιές του χρόνου
είναι η ειρήνη.

Ειρήνη είναι οι θημωνιές των αχτίνων στους κάμπους του καλοκαιριού
είναι τ’ αλφαβητάρι της καλοσύνης στα γόνατα της αυγής.
Όταν λες: αδελφέ μου — όταν λέμε: αύριο θα χτίσουμε
όταν χτίζουμε και τραγουδάμε
είναι η ειρήνη.

Τότε που ο θάνατος πιάνει λίγο τόπο στην καρδιά
κ’ οι καμινάδες δείχνουν με σίγουρα δάχτυλα την ευτυχία,
τότε που το μεγάλο γαρύφαλλο του δειλινού
το ίδιο μπορεί να το μυρίσει ο ποιητής κι ο προλετάριος
είναι η ειρήνη.

Η ειρήνη είναι τα σφιγμένα χέρια των ανθρώπων
είναι το ζεστό ψωμί στο τραπέζι του κόσμου
είναι το χαμόγελο της μάνας.
Μονάχα αυτό.
Τίποτ’ άλλο δεν είναι η ειρήνη.
Και τ’ αλέτρια που χαράζουν βαθειές αυλακιές σ’ όλη τη γης
ένα όνομα μονάχα γράφουν:
Ειρήνη. Τίποτ’ άλλο. Ειρήνη.

Πάνω στις ράγες των στίχων μου
το τραίνο που προχωρεί στο μέλλον
φορτωμένο στάρι και τριαντάφυλλα
είναι η ειρήνη.

Αδέρφια μου,
μες στην ειρήνη διάπλατα ανασαίνει
όλος ο κόσμος με όλα τα όνειρά του.
Δόστε τα χέρια, αδέρφια μου,
αυτό ‘ναι η ειρήνη.

(περισσότερα…)

ΕΝΩ ΕΣΥ ΜΟΥ ΦΩΝΑΖΕΣ

                       ΕΝΩ ΕΣΥ ΜΟΥ ΦΩΝΑΖΕΣ
 Πολλές φορές σαν γονείς, ξεχνάμε ότι έχουμε απέναντί μας ένα παιδί που το μόνο που θέλει είναι αγάπη από εμάς. Τα οικονομικά προβλήματα, τα νεύρα της δουλειάς και το άγχος της επιβίωσης μας κάνει να ξεχνάμε το πιο σημαντικό πράγμα στο κόσμο.
 Ποιο είναι αυτό; Ο τρόπος μας και η συμπεριφορά μας απέναντι στο παιδί μας. Διαβάστε το συγκλονιστικό κείμενο της Κατερίνας Μάλλιου.
 Ενώ εσύ μου φώναζες, μου μάθαινες να σε φοβάμαι…
Ενώ εσύ μου φώναζες, τραυμάτιζες την αυτοπεποίθηση μου…
Ενώ εσύ μου φώναζες, μου μάθαινες ότι δεν είχα αξιοπρέπεια επειδή ήμουν μικρός…
Ενώ εσύ μου φώναζες, μου μάθαινες να μην τολμάω, να μη δοκιμάζω, να μην προσπαθώ να ανακαλύπτω, να μην παίρνω πρωτοβουλίες, για να μη θυμώνεις…
Ενώ εσύ μου φώναζες, με έκανες να νιώθω ασήμαντος και αδύναμος…
Ενώ εσύ μου φώναζες, μου έδειχνες ότι δεν μπορούσα να σε εμπιστεύομαι…
Ενώ εσύ μου φώναζες, μου μάθαινες ότι δεν μπορούσα να σου μιλήσω αν είχα κάποιο πρόβλημα ή κάποιος μου έκανε κακό, γιατί φοβόμουν πώς θα αντιδρούσες…
Ενώ εσύ μου φώναζες, μου μάθαινες ότι όταν αγαπάμε κάποιον, έχουμε δικαίωμα να του φερόμαστε άσχημα…
Ενώ εσύ μου φώναζες, η φωνή σου δεν με άφηνε να σκεφτώ τα λόγια σου…
Ενώ εσύ μου φώναζες, ίδρωνα, η καρδιά μου χτυπούσε δυνατά, το στομάχι και τα αυτιά μου πονούσαν…
Ενώ εσύ μου φώναζες, θύμωνα που δεν νοιαζόσουν για αυτά που ήθελα να σου πω…
Ενώ εσύ μου φώναζες, αναρωτιόμουν πού πήγε ο μπαμπάς μου…
Ενώ εσύ μου φώναζες, μου μάθαινες να φωνάζω κι εγώ…
Ενώ εσύ μου φώναζες, ήμουν μόνος μου…
Ενώ εσύ μου φώναζες, σκεφτόμουν ότι δεν μ’ αγαπάς πια…
Ενώ εσύ μου φώναζες, μου μάθαινες ότι επιτρέπεται να φέρομαι άσχημα σε κάποιον πιο αδύναμο από μένα…
Ενώ εσύ μου φώναζες, μου μάθαινες πώς να φερθώ στα παιδιά μου όταν μεγαλώσω…
Ενώ εσύ μου φώναζες, δεν φανταζόσουν τον αγώνα που πρέπει να δώσω τώρα που μεγάλωσα, για να μη γίνω σαν εσένα…
Αναδημοσίευση από την ιστοσελίδα του Δημοτικού Σχολείου Φιλίππων 23/2/2016

ΤΑΞΗ Ε΄ 2014-15 “ΚΑΣΤΡΑ, ΚΑΣΤΡΟΠΟΛΙΤΕΙΕΣ ΚΑΙ ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ ΜΝΗΜΕΙΑ”

Η΄ΑΛΛΙΩΣ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΤΑ ΚΑΣΤΡΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΜΑΣΤο πρόγραμμά μας είχε διάρκεια όλη τη σχολική χρονιά 2014-15 και στόχος μας ήταν να μάθουμε την ιστορία, τον τρόπο κατασκευής, τους μύθους και θρύλους και γενικά οτιδήποτε σχετικό με τα  κάστρα της περιοχής μας.

Ασχοληθήκαμε με αυτό το πρόγραμμα γιατί ήταν στενά συνδεδεμένο με τη φετινή μας ιστορία αλλά και γιατί έχουμε την τύχη στην περιοχή μας να υπάρχουν μερικά από τα ωραιότερα και πιο καλοδιατηρημένα κάστρα της Ελλάδας.
Φτιάξαμε λοιπόν τις ομάδες εργασίας και στρωθήκαμε στη δουλειά: παρουσιάσεις στην τάξη, φωτογραφίες, κατασκευές…
Πήγαμε και ωραίες εκδρομές, στην αρχαία Μεσσήνη, στην Πύλο, στους Χριστιάνους και στην Ακρόπολη στην Αθήνα.

Η ΚΥΡΙΑ ΤΖΟΒΑΝΑ

Καθώς στεκόταν μπρος στην τάξη της την Ε’ δημοτικού, την πρώτη ημέρα του σχολείου η νέα Δασκάλα του σχολείου, η κυρία Τζοβάνα είπε στα παιδιά ένα ψέμα.
Όπως οι περισσότερες δασκάλες, κοίταξε τους μαθητές της και είπε ότι τους αγαπούσε όλους το ίδιο. Ότι όλοι τους ήταν καλά παιδιά. Αλλά αυτό δεν ήταν αλήθεια. Ένα παιδί ήταν διαφορετικό και της προξενούσε απέχθεια.
Κάπου στο βάθος,  μόνο του, με χαμηλωμένο το κεφάλι ήταν ένα μικρό αγόρι, ο Μανούσος. Ο Μανούσος δεν έπαιζε με τα άλλα παιδιά. Ήταν παραμελημένος με τσαλακωμένα πάντα ρούχα. Ανέδιδε διάφορες οσμές, σημάδι ότι χρειαζόταν μπάνιο. Δεν μιλούσε ποτέ, δεν απαντούσε στις ερωτήσεις. Η πρώτη σκέψη της Δασκάλας ήταν «Τι μπελάς μου φορτώθηκε φέτος. Αυτό το παιδί μου χαλάει την αρμονία της τάξης. Τι μου το φέρανε εδώ; Άντε τώρα, εγώ πρέπει να κανονίζω να πάει σε κανένα ίδρυμα.»
Φερόταν όσο μπορούσε καλύτερα στο Μανούσο επιστρατεύοντας το ψεύτικο χαμόγελο και την υπομονή της. Αλλά αυτός ποτέ δεν μιλούσε. Η Τζοβάνα το αποφάσισε, δεν μπορούσε να γίνει τίποτε άλλο. Ο Μανούσος έπρεπε να φύγει από τη τάξη της. Με αυτό το σκοπό λοιπόν, θα έπρεπε να συντάξει τα απαραίτητα έγγραφα για το μπελά που την βρήκε, για να καλέσει την κοινωνική υπηρεσία να τον πάνε κάπου αλλού. Μία συγκεκριμένη παράγραφος της αναφοράς ζητούσε το ιστορικό του μαθητή. «Ω Θεέ μου, πρέπει να κοιτάξω και τον ατομικό φάκελο και όλα τα χαρτιά αυτού του παιδιού. Αυτό σημαίνει ότι ένα απόγευμα πρέπει να το χαραμίσω για αυτόν. Τι να κάνω, αφού είναι για το καλό της τάξης και τη δική μου ψυχική ηρεμία θα πρέπει να το κάνω.»
Ένα απόγευμα λοιπόν αποφάσισε να κάνει αυτή την  αγγαρεία. Σε ένα σκονισμένο αρχείο, μπόρεσε και βρήκε την πρώτη αναφορά. Η δασκάλα της Α’ δημοτικού έγραφε: «Ο Μανούσος είναι ένα φωτεινό παιδί, πανέξυπνο, με έτοιμο πάντα το χαμόγελο. Κάνει τις εργασίες του σωστά και προσεγμένα, και έχει καλούς τρόπους. Είναι χαρά να τον έχουμε κοντά μας».
Με περιέργεια έψαχνε να βρει τη δεύτερη αναφορά. Σε μία ντουλάπα βρέθηκε. Η δασκάλα της Β’ δημοτικού έγραφε: «Ο Μανούσος είναι άριστος μαθητής. Αγαπητός από τους συμμαθητές του, αλλά φαίνεται προβληματισμένος εξ αιτίας της μητέρας του, που έχει μια ανίατη ασθένεια, η ζωή στο σπίτι θα είναι δύσκολη».
Με αγωνία έψαχνε τη τρίτη αναφορά. Θα υπήρχε άραγε; Σε ένα άσχετο φάκελο, τελικά βρέθηκε. Η δασκάλα της Γ’ δημοτικού έγραφε: «Η μητέρα του δεν έχει επαφή με τη πραγματικότητα εδώ και μήνες στο νοσοκομείο, ο πατέρας του είναι χαμένος, ο Μανούσος ώρες – ώρες κοιτάζει απόμακρα το ταβάνι και δεν δείχνει το ίδιο ενδιαφέρον να κάνει τις σχολικές του εργασίες όπως και παλαιότερα. Του φέρομαι με επιείκεια και προσπαθώ να μην τον ζορίζω».
Η Τζοβάνα έψαχνε σε όλο το αρχείο για τη τέταρτη αναφορά, πέταγε τους φακέλους στο πάτωμα, δεν την ενδιέφερε πια να κρατήσει καμία ταξινόμηση σε αυτό το άθλιο αρχείο. Κάπου τελικά σε αυτό το χάος βρέθηκε και η τέταρτη αναφορά. Η δασκάλα της Δ’ δημοτικού έγραφε: «Ο Μανούσος έχασε τη μητέρα του και ο πατέρας του πίνει. Ο Μανούσος έκλαιγε συχνά και έλεγε: «Που είναι η μανούλα μου; Που είναι η μανούλα μου;» συνεχώς. Του εξηγήθηκε πως έχει η κατάσταση αλλά δεν φαίνεται να το καταλαβαίνει. Δεν δείχνει πια ενδιαφέρον για το σχολείο.»
Η κυρία Τζοβάνα τακτοποίησε όπως-όπως (δηλαδή όπως ακριβώς το βρήκε) το ανάστατο αρχείο και πήγε σπίτι της. Έσκισε τα χαρτιά αποπομπής του Μανούσου που ετοίμαζε. Εκείνο το βράδυ αισθανόταν περισσότερο ζωντανή από ότι συνήθως, αλλά και πολύ μα πολύ πιο μόνη. Αναρωτήθηκε τι αληθινή χρησιμότητα είχε το να μαθαίνει γραφή, ανάγνωση και αριθμητική στα παιδιά.
Την επόμενη μέρα, στο διάλλειμα, όλα τα παιδιά βγήκαν για να παίξουν. Όλα εκτός από το διαφορετικό παιδί. «Μανούσο, του είπε, η μανούλα σου πήγε στον ουρανό, αλλά αν σου λείπει, μπορείς να θεωρείς εμένα σαν μανούλα σου από εδώ και πέρα.» Αγκάλιασε με δύναμη το παιδί. Ο Μανούσος δεν είπε τίποτα.
Από εκείνη τη μέρα η κυρία Τζοβάνα συνειδητά, δεν αγαπούσε το ίδιο όλα τα παιδιά της τάξης της. Ένα από τα παιδιά το αγαπούσε περισσότερο, το θεωρούσε πια δικό της και δεν έχανε ευκαιρία να το δείξει. Του μιλούσε πια όπως ακριβώς και στα υπόλοιπα, το κράταγε μία ώρα παραπάνω για να του μαθαίνει νέα πράγματα, του αγόραζε πράγματα, το πήγαινε με τα πόδια μέχρι το σπίτι του, του έκανε μπάνιο, του σιδέρωνε τα ρούχα σε ένα σπίτι όπου ο πατέρας έλειπε, και οι γειτόνισσες πότε η μια, πότε η άλλη φέρναν φαγητό.
Σιγά-σιγά το παιδί αντιδρούσε και ξαναγινόταν ομιλητικό και ζωντανό. Ενδιαφερόταν και πάλι για τα μαθήματά του. Στο τέλος της χρονιάς ήταν έθιμο οι γονείς των παιδιών  να δίνουν ένα δώρο στη Δασκάλα. Όλα ήταν διπλωμένα σε πολύχρωμα χαρτιά με ωραίους φιόγκους, και η Δασκάλα τα άνοιγε με ευχαρίστηση και όλα τα παιδιά χειροκροτούσανε για το κάθε δώρο, το οποίο το κάθε ένα συναγωνιζότανε το άλλο. Αφού τελείωσε η γιορτή, η κυρία Τζοβάνα πήγε το Μανούσο στο σπίτι για τελευταία φορά. Ένας θείος του θα τον έπαιρνε μακριά, για πάντα.
Η κυρία Τζοβάνα φίλησε το Μανούσο για τελευταία φορά. Το παιδί, δειλά, της έδωσε κάτι που είχε τυλιγμένο σε μία χαρτοσακούλα του μανάβη. Ακολούθησαν οι αποχαιρετισμοί και οι ευχαριστίες των συγγενών. Η κυρία Τζοβάνα θυμήθηκε το πακετάκι μόνο αφού έφτασε σπίτι της. Το άνοιξε και βρήκε μέσα ένα βραχιόλι, τίποτα ιδιαίτερο, ένα φτηνό χιλιοφορεμένο βραχιόλι που λείπανε μερικές χάντρες του και ένα χρησιμοποιημένο (είχε λιγότερο από το μισό) μπουκαλάκι παλιομοδίτικο άρωμα. Και μία καρτούλα ζωγραφισμένη. Ήταν η παιδική ζωγραφιά μιας δασκάλας, που η κυρία Τζοβάνα αναγνώρισε τα χαρακτηριστικά της και μία επιγραφή: «Η μανούλα μου».
Από τότε κάθε χρόνο, στο τέλος της χρονιάς, η κυρία Τζοβάνα λάμβανε μία κάρτα από το Μανούσο. Κάποιες φορές με φωτογραφία, με τα νέα του να της λέει τους βαθμούς του στο Λύκειο, στο Πανεπιστήμιο. Άλλες φορές νέα από τα ταξίδια του, και δώρα, γιατί πια ο Μανούσος είχε γίνει ένας σπουδαίος επιστήμονας.
Μία χρονιά όμως, το γράμμα ήταν διαφορετικό. Ήταν προσκλητήριο γάμου και αεροπορικά εισιτήρια για έναν μακρινό προορισμό στο εξωτερικό. Η κυρία Τζοβάνα μεγάλη πια έφτασε στη πολυτελή δεξίωση του γάμου. Ο σερβιτόρος που ήταν στην είσοδο, της έκανε ιδιαίτερες φιλοφρονήσεις. «Oh, Welcome Mrs. Johanna» και την οδήγησε στο πιο ξεχωριστό τραπέζι. Η κυρία Τζοβάνα ένιωσε κάπως άβολα εκεί. Δεν είχε και κανέναν γνωστό να μιλήσει.
Κάποια στιγμή μπήκε ο γαμπρός με μία επίσημη ενδυμασία. Ήταν φανερό ότι ο Μανούσος ήταν πια ένα σημαίνον πρόσωπο της κοινωνίας εκεί. Από όλους τους ανθρώπους που τον περιτριγύριζαν αυτός ξεχώρισε με πολύ ιδιαίτερο τρόπο την κ. Τζοβάνα. Την αποκάλεσε με σεβασμό μητέρα και την έπιασε αγκαζέ για να προχωρήσουν για τη τελετή.
«Εσύ ήσουν η πιο ξεχωριστή μου δασκάλα, γιατί με έκανες ικανό να γίνω ένας καλός μαθητής» – «Εσύ ήσουν ο πιο ξεχωριστός μου μαθητής, γιατί με έκανες να γίνω δασκάλα» του απάντησε η δασκάλα που φορούσε ένα χιλιοφορεμένο φτηνό βραχιόλι και ένα ξεχασμένο πια, παλιομοδίτικο άρωμα.
Βασισμένο στην ομώνυμη ιστορία που βρέθηκε αναρτημένη στην ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης της ΙΑΣΩ – ΑΡΜΟΝΙΚΗ ΖΩΗ – ΒΟΛΟΣ

ΘΕΡΜΗ ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ – ΜΗΝ ΠΑΡΚΑΡΕΤΕ

                                    ΘΕΡΜΗ ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ

Σας παρακαλούμε να μην παρκάρετε στην επάνω είσοδο γιατί δεν μπορεί το λεωφορείο για το Μουζάκι να παραλάβει τα παιδιά.
Ειδικά το μεσημέρι στο σχόλασμα, γίνεται κυκλοφοριακή συμφόρηση από τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα, το λεωφορείο και τα παιδιά που φεύγουν με τα πόδια.
Ας βοηθήσουμε όλοι για την ασφάλεια των παιδιών μας.



2013-14 Α΄ ΤΑΞΗ “ΑΝ ΤΟ ΝΕΡΟ ΜΙΛΟΥΣΕ”

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΥΕΛΙΚΤΗΣ ΖΩΝΗΣ ΣΧΟΛ.ΕΤΟΣ 2013-14  “ΑΝ ΤΟ ΝΕΡΟ ΜΙΛΟΥΣΕ”                              ΤΜΗΜΑ Α1 ΚΑΙ Α2Αν το νερό μιλούσε τι θα μας έλεγε; Φυσικά να το προσέχουμε και να μην το σπαταλάμε αλόγιστα.
Τα πρωτάκια λοιπόν ασχολήθηκαν με το νερό σε κάθε δυνατή εκδοχή του, έμαθαν κι εκτίμησαν την αξία του για τη ζωή πάνω στη γη.
Γνωρίσαμε τον κύκλο του νερού…
, σχετικά επαγγέλματα, αινίγματα, τραγούδια, παραμύθια και πολλά άλλα.
Επίσης φτιάξαμε πολλές κατασκευές και πήγαμε εκδρομές στο Υδραγωγείο της πόλης μας, στο Νερόμυλο της Κυπαρισσίας και στον Υδροβιότοπο της Γιάλοβας.
Φτιάξαμε και το δικό μας παραμύθι για ένα μοναχικό πιγκουινάκο τον Πιγκού.
Στο τέλος της χρονιάς μαζί με τις δασκάλες μας την κυρία Ελένη και την κυρία Σοφία παρουσιάσαμε το θεατρικό “Ένα μύθο θα σας πω”.
Θαυμάστε τα έργα μας…

Η πρόσκληση για τη γιορτή μας
Ο σελιδοδείκτης μας
Το παραμύθι μας :Η μοναξιά του Πιγκού
Η λίμνη των κύκνων
Οι πήλινες κανάτες μας
Ο κύκλος του νερού
Μια μπλούζα για γοργόνες
Κανάτες με όσπρια
Τα πηγάδια
Οι μικροί συγγραφείς και εικονογράφοι
Ναι, εμείς τα κάναμε όλα κι ας είμαστε μικροί!!!

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΑΞΕΙΣ Δ1 ΚΑΙ Δ2

                    ANAΚΟΙΝΩΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΩΝ Δ1 ΚΑΙ Δ2 ΤΜΗΜΑΤΩΝ
Αγαπητοί γονείς , σας ενημερώνουμε ότι η αυριανή προγραμματισμένη εκδρομή στην Καλαμάτα αναβάλλεται όχι από υπαιτιότητα του σχολείου αλλά επειδή το Μουσείο θα παραμείνει κλειστό λόγω της επιδημίας  γρίπης.
Επομένως τα παιδιά αύριο Πέμπτη θα κάνουν μάθημα κανονικά και η εκδρομή θα πραγματοποιηθεί αργότερα.
Ζητούμε την κατανόησή σας.

                   ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ Η ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ 

2013-2014 Ε΄ ΤΑΞΗ “ΠΡΑΣΙΝΟΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ”

Τη σχολική χρονιά 2013-2014 η Ε΄τάξη ασχολήθηκε με το πρόγραμμα <<Πράσινοι Καταναλωτές>>.
Μάθαμε για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας αλλά και για τις μη ανανεώσιμες που δεν είναι ανεξάντλητες γι΄αυτό πρέπει να προσέχουμε.

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος κάναμε πολλές εκδρομές : πήγαμε στο Νερόμυλο Κυπαρισσίας, στα φωτοβολταϊκά, στις βιοκλιματικές κατοικίες, στο ΚΠΕ Καλαμάτας, και στο Μουσείο Υδροκίνησης στη Δημητσάνα.
Φτιάξαμε με απλά υλικά πολλές κατασκευές αλλά το κυριότερο, συνειδητοποιήσαμε πως πρέπει να προσέχουμε την ενέργεια και να μην τη σπαταλάμε γιατί δεν είναι ανεξάντλητη.

 

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση