Κάθε χρόνο στην αρχή της χρονιάς ξεκινάμε δραστηριότητες για την εκμάθηση του ονόματός μας, η λέξη που μας αντιπροσωπεύει και αποτελεί την ταυτότητα μας. Η συναισθηματική σχέση που έχει το παιδί με το όνομά του, αποτελεί σημαντικό κίνητρο για δραστηριότητες που μπορούν να συμβάλουν ουσιαστικά στην προώθηση της κατάκτησης του κώδικα γραφής.
Τα παιδιά έχουν πολλές ευκαιρίες ενασχόλησης με το όνομά τους και τα ονόματα των φίλων τους, στο πλαίσιο των καθημερινών δραστηριοτήτων του νηπιαγωγείου μέσα από διάφορες δραστηριότητες που έχουν νόημα και σαφή επικοινωνιακό στόχο, όπως π.χ. για να πάρουν παρουσίες, να βρουν το συρτάρι τους, να υπογράψουν τις εργασίες τους κ.λ.π.
Κάποιες από τις οργανωμένες δραστηριότητες εξοικείωσης με το όνομα τους:
Γινόμαστε μικροί αρχαιολόγοι που ψάχνουμε το όνομά μας!!!
Φτιάχνουμε το όνομα με πλαστελίνη
το γράφουμε και το στολίζουμε με τέμπερες
καταγράφουμε τα ονόματα των παιδιών της τάξης μας και τα παρατηρούμε… βγάζουμε συμπεράσματα, κάνουμε μετρήσεις, συγκρίσεις… πόσα γράμματα έχει, ποιο είναι μεγαλύτερο, μικρότερο κλπ
“Συλλαβόσκαλα” μετράμε συλλαβές και τα ομαδοποιούμε
Γράφω όπως μπορώ το όνομά μου
Το αρχικό γράμμα του ονόματός μου – χρωματίζω – γεμίζω με κολάζ από χαρτάκια
Πρόσφατα σχόλια