Μαθαίνουμε τα σχήματα στο νηπιαγωγείο μας, καθώς τα συναντάμε παντού στη ζωή μας. Παρατηρούμε και εντοπίζουμε σχήματα στο χώρο, τα περιγράφουμε. Διαβάζουμε παραμύθια σχετικά και ακούμε τραγούδια, τα βιώνουμε σχηματίζοντάς τα με το σώμα μας.
Προσπαθούμε να τα προσεγγίσουμε μέσα από την τέχνη. Τα παιδιά παρατηρούν εικόνες από τα έργα του μεγάλων ζωγράφων, όπως ο Καντίνσκι, ο Κλιμτ, ο Κλεε, ο Μοντριάν, ο Μάλεβιτς κ.α., που χρησιμοποιούν τα σχήματα ως μέσο καλλιτεχνικής έκφρασης και δημιουργούν ξεχωριστά έργα τέχνης. Αρχικά τα παιδιά εκτιμούν τα έργα μιλώντας για τα σχήματα, τις γραμμές, τα χρώματά τους καθώς και τις εντυπώσεις που τους προκαλούν. Στη συνέχεια τους ζητείται να εμπνευστούν από αυτά και να αναπαράγουν τα δικά τους έργα, είτε ατομικά, είτε ομαδικά.
ΚΥΚΛΟΣ
Τα παιδιά συνθέτουν κύκλους σε διάφορα μεγέθη, έτσι ώστε να σχηματίσουν έναν άνθρωπο…
τον “Κύριο Κύκλο” και την “Κυρία Κυκλούλα”!
“Κύκλοι μέσα σε έναν κύκλο” του Wassilly Kandinsky
αναπαραγωγή του έργου από τα παιδιά
“Η πόλη του Καντίνσκι” – ομαδική εργασία
ΤΡΙΓΩΝΟ
Ο “Κύριος Τριγωνούλης” και η “Κυρία Τριγωνούλα”
Απόδοση από τα νήπια πίνακα του Κωνσταντίνου Ξενάκη
ΤΕΤΡΑΓΩΝΟ
Σύμφωνα με το έργο του Josef Albers “Homage to the square”
Πρόσφατα σχόλια