Με αφορμή τα πρωτοβρόχια του Φθινοπώρου κάναμε λόγο για
το νερό. Μιλήσαμε για τη βροχή και το πως δημιουργείται….
Αρχικά μάθαμε πως το νερό του πλανήτη αλλάζει συνεχώς φυσική
κατάσταση, από τη στερεά μορφή των πάγων στην υγρή μορφή των
ποταμών, λιμνών και της θάλασσας και την αέρια κατάσταση των
υδρατμών. Πιο συγκεκριμένα, λόγω της θέρμανσης και των ανέμων
στην επιφάνεια της γης, τα νερά της εξατμίζονται και μαζεύονται ως
υδρατμοί δημιουργώντας τα σύννεφα. Οι υδρατμοί συμπυκνώνονται,
υγροποιούνται και στη συνέχεια πέφτουν ως βροχή ή άλλες μορφές νερού.
Στο σημείο αυτό σχεδιάσαμε ομαδικά το κύκλο του νερού και στη συνέχεια
σε ατομικό φύλλο εργασίας….
παρακολουθήσαμε ύστερα από πρόταση της μαθήτριας
Μαρία-Ραφαέλα δελτίο καιρού που ψάξαμε και βρήκαμε
από το διαδίκτυο και στη συνέχεια η νηπιαγωγός για να
εμπλουτίσει τις γνώσεις των μαθητών έδειξε ένα βίντεο
προσομοίωσης που παρουσιάζει το κύκλο του νερού
(υπάρχει στη διεύθυνση : http://svs.gsfc.nasa.gov/goto?10501)
έπειτα διαβάσαμε το παραμύθι “Δεν Φοβάμαι το νερό
συνεχίσαμε με δραστηριότητες προφορικού λόγου, γραφής
και ανάγνωσης. Μάθαμε το ποίημα :από που’σαι ποταμάκι
κάναμε ταύτιση λέξεων, γράψαμε το γράμμα Ν,ν , συζητήσαμε
και γράψαμε αθλήματα που σχετίζονται με το νερό καθώς
και στερεά αντικείμενα
ως προς στις δραστηριότητες μαθηματικών ασχοληθήκαμε
με τα γεωμετρικά σχήματα. Αρχικά με το κύκλο και συνεχίσαμε
με το τρίγωνο, τετράγωνο,ορθογώνιο δημιουργώντας
τη Σχηματοχώρα ….
αφού μάθαμε τα σχήματα παίξαμε παιχνίδι αφής ….
με κλειστά μάτια βρήκαν το γεωμετρικό σχήμα κάνοντας
ομαδοποίηση και δημιούργησαν τα γεωμετρικά σχήματα
με το σώμα τους…
δραστηριότητες εικαστικών : Ομπρέλα από το γράμμα Ο
και ο συννεφούλης…
Τις επόμενες μέρες συνεχίσαμε το θέμα όπου το ενδιαφέρον
των παιδιών ήταν τόσο μεγάλο που ψάξαμε και βρήκαμε
λογισμικό – παιχνίδι με θέμα τα σύννεφα και το νερό
και στη γωνιά του υπολογιστή την ώρα των ελεύθερων
δραστηριοτήτων έπαιζαν…
συνέχισαν με δραστηριότητες πειραματισμού που εντάσσονται
στις φυσικές επιστήμες.
Πειράματα
- επίπλευση – βύθιση
- στερεό – υγρό
- ανακαλύπτω τους υδρατμούς
αφού έγιναν μικροί επιστήμονες έκαναν λόγο για τις μορφές
του νερού (υγρή-στερεά-αέρια) και με τη καθοδήγηση της
νηπιαγωγού δημιούργησαν εννοιολογικό χάρτη
για χαλάρωση παρακολούθησαν μία από τις ιστορίες
των μικρών Αϊνστάιν που έχει σχέση με τις “μπουρμπουλίθρες”
δημιουργώντας παπαράλληλα τη δική τους ιστορία με τη βοήθεια
της μαγικής τράπουλας…
Τίτλος ιστορίας “Ο Σταγονούλης”
Αφήγηση από τους μαθητές μας…….
τελειώσαμε το θέμα μας δημιουργώντας το δικό μας μουσικό
κομμάτι με θέμα τη βροχή . Δημιουργία μουσικής με το σώμα
μας (Body peccusion)
Μπορείτε να ακούσετε τη
δημιουργία των μαθητών 🙂
Πρόσφατα σχόλια