Τα Χρώματα είναι πρώτη Θεματική Ενότητα που επιλέγουμε
να ασχοληθούμε με τους μαθητές μας. Σε κάθε περίπτωση τα
χρώματα που επιλέγει κάθε μικρός δημιουργός δεν είναι τυχαία.
Λέγετε ότι αποτυπώνουν ξεκάθαρα την προσωπικότητα του,
τη διάθεση του και την συναισθηματική του κατάσταση.
Τα έντονα, φωτεινά και καθαρά χρώματα είναι δείκτες χαρούμενης
διάθεσης και έντονης προσωπικότητας με τάσης εξωστρέφειας.
Αντίθετα τα σκούρα και μουντά είναι δείκτες εσωστρέφειας,
αρνητικών συναισθημάτων και προβληματικών καταστάσεων ειδικά
όταν επιλέγονται συχνά. Πολύ βασικό είναι το αίσθημα που βγάζει
η ζωγραφιά με την πρώτη ματιά, αφού δεν αποκλείεται ένα παιδί
να έχει φτιάξει μια χαρούμενη ζωγραφιά με σκούρα χρώματα
ή το αντίθετο.
Αφορμή για τους μικρούς δημιουργούς του σχολείου μας στάθηκε
το παραμύθι “Έλμερ” όπου και διαβάζει η νηπιαγωγός….
στη συνέχεια αποφασίζετε απ’όλα τα παιδιά να σχεδιάσουν τον ήρωα
του παραμυθιού όπως μπορούν
παράλληλα εμπλουτίζουν την γωνιά συζήτησης με ανάλογο
εποπτικό υλικό και μαθαίνουν νέες λέξεις όπως “Παλέτα”, “Καβαλέτο”
και εμπλουτίζουν την βιβλιοθήκη της τάξης με βιβλία-παραμύθια
σχετικά με το θέμα.
Έπειτα διακοσμούν τον πίνακα αισθητικής με τις ζωγραφιές τους
μέσα από εικόνες παραμυθιών που έχουν διαβάσει και δημιουργούν
στάμπες με υλικά όπως είναι το μήλο…
Μαθαίνουν διάφορα παιδικά τραγούδια όπως : “Μες στο χέρι μου κρατώ”
και ακούν διάφορα παιδικά τραγούδια όπως “Το Ουράνιο Τόξο”
από την παιδική χορωδία Σπύρου Λάμπρου
ακολουθούν ψυχοκινητικά παιχνίδια όπως
- γάτα γατούλα τι χρώμα ζητάς
- παίζουμε τα χρώματα
- χρωματιστή Καλημέρα
καθώς οι μέρες περνούν και συνεχίζουμε την θεματική ενότητα
με τα χρώματα αποφασίζουν να ανακαλύψουν τα χρώματα
κάνοντας μίξη χρωμάτων …ταυτόχρονα “έπλυναν ” τα ρούχα
στο πλυντήριο και ανακάλυψαν…..;;;
στη συνέχεια εξέφρασαν τα συναισθήματα που νιώθουν με τα
χρώματα…. όπως :
….. συνεχίζουν με δραστηριότητες γραφής . Δημιουργούν το δικό τους
φύλλο εργασίας γράφοντας το πρώτο γράμμα τους ονόματός τους
και γράφουν ομαδικά την λέξη ΚΑΛΗΜΈΡΑ που έμαθαν απο
το ψυχοκινητικό παιχνίδι …
δημιουργούν και πίνακα διπλής εισόδου μια δραστηριότητα μαθηματικών
καθώς η ώρα περνά επισκέπτονται την γωνιά των φυσικών επιστημών
και πραγματοποίησαν πείραμα χρησιμοποιώντας ( Φακό και CD )
με σκοπό να ανακαλύψουν τα χρώματα του ουράνιου τόξου
και αφού τα ανακάλυψαν χρησιμοποιώντας την πλαστελίνη
έφτιαξαν τα μαλλιά της κ. Ουράνιο Τόξο
Αφού ολοκληρώθηκε η θεματική ενότητα συγκεντρώσαμε το υλικό
μας και δημιουργήσαμε το βιβλίο των χρωμάτων δίνοντας σχήμα
παλέτας
Πρόσφατα σχόλια