Είναι αλήθεια ότι η πρώτη μέρα στο νηπιαγωγείο για κάποιο λόγο μένει
σε όλους ανεξίτηλη για πολλά, πολλά χρόνια…….. Για τα περισσότερα
παιδιά η είσοδός τους στο νηπιαγωγείο τα ενθουσιάζει και νιώθουν
περήφανα που βρίσκονται πλέον “στο κόσμο του σχολείου” .
Το ίδιο λοιπόν συνέβει και με τους μαθητές μας που με
μεγάλη χαρά από τις πρώτες κιόλας μέρες ανακαλύπτουν το νέο τους
περιβάλλον. Αρχικά αποκτούν τον πρώτο τους φίλο “μασκότ της τάξης”
και λένε την πρώτη χαμογελαστή Καλημέρα !
Ακολουθούν πολλών ειδών παιχνίδια γνωριμίας…..
- η καυτή πατάτα
- ο κρυμμένος θυσαυρός
- η αραχνούλα
Ενδεικτικά αναλύουμε την “αραχνούλα”: (Καθόμαστε σε κύκλο μαζί
με τα νήπια. Τυλίγουμε την άκρη της κλωστής στο δάχτυλο μας και
λέμε : “Με λένε …..είμαι μία αραχνούλα , είμαι μοναχούλα και θέλω
να αποκτήσω φίλους. Θα απλώσω τον ιστό μου και θα αγκαλιάσω
τους φίλους μου” . Με την συνέχεια του κουβαριού τυλίγουμε
το δαχτυλάκι ενός νηπίου και ρωτάμε : “θέλεις να γίνουμε φίλοι;
Με λένε…..εσένα πως σε λένε;” Συνεχίζουμε με τον ίδιο τρόπο
ακόμα τυλίγοντας με την κλωστή του κουβαριού τα δαχτυλάκια
όλων των παιδιών.Ύστερα παίζουμε με τον ιστό της αράχνης
σηκώνοντας τα χέρια μας όλοι μαζί ή κατεβάζοντας τα. Στο
τέλος κόβουμε με το ψαλιδάκι την κλωστή που είναι τυλιγμένη
στο δικό μας δάχτυλο λέγοντας το όνομά μας και συνεχίζουμε
με την κλωστή που είναι τυλιγμένη στα δάχτυλα των παιδιών
παροτρύνοντάς τα να πουν για μία ακόμη φορά το όνομά τους.)
Μετά την γνωριμία ξεκινούν τα μουσικοκινητικά παιχνίδια
που αφορούν κυρίως :
- ασκήσεις εμπιστοσύνης
- ασκήσεις προσανατολισμού
- φωνητικές ασκήσεις
- ασκήσεις συνεργασίας
ενδεικτικά αναλύουμε κάποια από αυτά: Καθρέφτης ( τα παιδιά σε
ζευγάρια και αντιμέτωπα, το ένα γίνεται ο καθρέφτης και το είδωλο,
δηλαδή το παιδί που κοιτάει στον καθρέφτη. Το παιδί αυτό παίρνει
διάφορες εκφράσεις, γίνεται χαρούμενο, αδιάφορο, θυμωμένο,
αναστατωμένο, αστείο, παλιάτσος, φουσκωμένος …..Το παιδί
απέναντί του, που είναι ο καθρέφτης προσπαθεί να πάρει ακριβώς
την ίδια έκφραση ταυτόχρονα ), τραγουδάμε τα ονόματά μας
με διαφορετικούς τρόπους , διακοπτόμενα, με τονισμό σε
ορισμένα σύμφωνα ή φωνήεντα, τραγουδιστά, με επανάληψη
μιας συλλαβής , με αλλαγή της θέσης των συλλαβών……
( Σπυριδούλα, Σπυ-ρι-δού-λα, Σπύυυυυυυυυριιιιιιδουλα ).
Αγάλματα ( Τα παιδιά κινούνται στο χώρο και μόλις ακουστεί
ένα χτύπημα ή σταματήσει η μουσική μένουν ακίνητα)
Σπασμένο τηλέφωνο ( το γνωστό λεκτικό σπασμένο τηλέφωνο )
Στη συνέχεια ξεναγεί τους μικρούς φίλους σε όλες τις γωνιές της τάξης….
καθώς η ώρα περνά συγκεντρώνονται στη γωνιά συζήτησης όπου και
γνωρίζουν τον κ. Λάκη Λαγουδάκη και μιλούν για τους κανόνες της
τάξης και μαθαίνουν από τις πρώτες μέρες “τα Χέρια είναι για να….”
“τα αυτιά είναι για να…”
μαθαίνουν επίσης πως να χρησιμοποιούν το Ημερολόγιο της Τάξης , τον
πίνακα καιρού , τον τροχό με τις Εποχές καθώς και το πως να
χρησιμοποιούν τον πίνακα που υποδηλώνει τον αριθμό των
παιδιών στο σχολείο και τον αριθμό των παιδιών στο σπίτι…
Αφού η “μασκοτ της τάξης” έμαθε τα βασικά του σχολείου στους
καινούργιους φίλους πέρασαν έπειτα στη γωνιά του υπολογιστή που
με την δική της καθοδήγηση υποβοηθά τα παιδιά να γράψουν το όνομά
τους όπου θα εκτυπώσουν στη συνέχεια για να τα χρησιμοποιήσουν στο
Παρουσιολόγιο της Τάξης
Συνεχίζουμε με παιδικά τραγούδια όπως “το σχολείο των Στρούμφ”
αφού ολοκληρωθεί το διδακτικό ωράριο χτυπά το κουδούνι( ντριιιν 🙂 )
όπου αποχωρούν τα νήπια μαζί την κατασκευή που δημιούργησε
η “μασκότ της τάξης” για τους καινούργιους φίλους της 🙂 🙂 🙂
Πρόσφατα σχόλια