Πρόγραμμα Αγωγής Στοματικής Υγείας στο 22ο Νηπιαγωγείο Ιωαννίνων

Στο πλαίσιο του προγράμματος Αγωγής Στοματικής Υγείας, το οδοντιατρείο του Κέντρου Υγείας Ιωαννίνων επισκέφθηκε το 22ο Νηπιαγωγείο την Πέμπτη και Παρασκευή, 15 και 16 Μαΐου 2025.

Η δράση περιλάμβανε οδοντιατρική εξέταση για τους μαθητές, των οποίων οι γονείς είχαν δώσει τη σχετική συγκατάθεση. Η ομάδα του Κέντρου Υγείας προσέγγισε με φροντίδα και ευαισθησία τα παιδιά, ενώ παράλληλα τα ενημέρωσε με απλό και κατανοητό τρόπο για τη σημασία της σωστής στοματικής υγιεινής.

Μέσα από την εμπειρία αυτή, οι μικροί μας μαθητές ήρθαν σε επαφή με βασικές έννοιες πρόληψης και φροντίδας των δοντιών τους, ενώ η συνεργασία με το Κέντρο Υγείας συνέβαλε ουσιαστικά στην προαγωγή της υγείας στο σχολικό περιβάλλον.

Ευχαριστούμε θερμά το προσωπικό του Κέντρου Υγείας Ιωαννίνων για την άψογη συνεργασία και την πολύτιμη συμβολή του στην υγεία των παιδιών μας!

Katagrafh 1 Katagrafh


Η ΣΥΜΦΩνηπιαΚΗ ΜΑΣ ΟΡΧΗΣΤΡΑ

Μουσική από τα… πρώτα βήματα!

Ένα πρωτότυπο μουσικό ταξίδι έζησαν σήμερα, Τετάρτη 14 Μαΐου 2025, τα παιδιά οκτώ νηπιαγωγείων της πόλης, χάρη στη συνεργασία της Συμφωνικής Ορχήστρας του Δημοτικού Ωδείου Ιωαννίνων, του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Η δράση πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα «Ιωάννη Συμεωνίδη» του Πνευματικού Κέντρου Ανατολής και μετατράπηκε σε μια πραγματική γιορτή μουσικής, παιχνιδιού και ανακάλυψης. Πάνω από 150 μικρά παιδιά δε στάθηκαν απλώς θεατές — μπήκαν στην καρδιά της ορχήστρας, περιπλανήθηκαν ανάμεσα στα μουσικά όργανα, τα άγγιξαν, τα άκουσαν και τα ένιωσαν να ζωντανεύουν μπροστά τους.

Το πρόγραμμα είχε καθαρά βιωματικό χαρακτήρα, με τα παιδιά να αλληλεπιδρούν άμεσα με τους μουσικούς και να ανακαλύπτουν τη μουσική μέσα από το παιχνίδι και την εμπειρία. Παρόντες ήταν και φοιτητές του Παιδαγωγικού Τμήματος, οι οποίοι συμμετείχαν ενεργά στη ροή της δράσης, με την επιστημονική καθοδήγηση του καθηγητή Θεοχάρη Ράπτη.

Μια μέρα γεμάτη ήχους, χαμόγελα και ενθουσιασμό — γιατί η αγάπη για τη μουσική μπορεί να ξεκινήσει από τα πρώτα κιόλας χρόνια!




Ημέρα της Μητέρας στο Νηπιαγωγείο μας

Με αφορμή την Ημέρα της Μητέρας, τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας προετοίμασαν με πολλή χαρά χειροτεχνίες, ποιήματα και τραγούδια, θέλοντας να τιμήσουν και να ευχαριστήσουν τις μητέρες τους.

Η προετοιμασία έγινε μέσα από τη συνεργασία και την έκφραση συναισθημάτων, δίνοντας στα παιδιά την ευκαιρία να δημιουργήσουν κάτι δικό τους για ένα αγαπημένο πρόσωπο.

Η συνάντηση με τις μαμάδες ήταν μια ιδιαίτερη στιγμή για όλους. Τα παιδιά παρουσίασαν με ενθουσιασμό αυτά που είχαν ετοιμάσει και οι μητέρες ανταποκρίθηκαν με συγκίνηση και χαμόγελα.

Τέτοιες στιγμές ενισχύουν τους δεσμούς ανάμεσα στην οικογένεια και το σχολείο και προσφέρουν στα παιδιά πολύτιμες εμπειρίες.

Ευχαριστούμε θερμά όλες τις μητέρες που βρέθηκαν κοντά μας. Χρόνια Πολλά με υγεία και αγάπη!

ΤΜΗΜΑ 2

ΜΟΥΣΙΚΗ:Σαματζιδης Κώστας – Βίκυ Δελή


Επίσκεψη στην Δημοτική Πινακοθήκη του Δήμου Ιωαννιτών

Οι μικροί μαθητές του τμήματος 1 και του τμήματος 4 είχαν σήμερα την ευκαιρία να επισκεφτούν την έκθεση του Βασίλη Κοντογιάννη “Η Ελλάδα μέσα από τον Ευρωπαϊκό τύπο” στην Δημοτική Πινακοθήκη Ιωαννίνων.

Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν και εμπνευσμένα από όσα είδαν και έμαθαν δημιούργησαν την δική τους έκθεση.

Stigmiotypo othonhs 2025 05 09 203207Stigmiotypo othonhs 2025 05 09 203138


Μια Ανθοφυτευτική Μέρα στην Αυλή του Νηπιαγωγείου μας!

Την Τρίτη που μας πέρασε, η αυλή του νηπιαγωγείου μας γέμισε παιδικές φωνές, γέλια,φτυαράκια, χώματα… και πολλή, πολλή αγάπη! Μαζί με τους μικρούς μας μαθητές και φυσικά με τη βοήθεια των γονιών τους, πραγματοποιήσαμε μια όμορφη δράση ανθοφύτευσης στον εξωτερικό χώρο του σχολείου μας. Η ιδέα ήταν απλή: να γεμίσουμε την αυλή μας με χρώματα και αρώματα, δημιουργώντας έναν χώρο πιο ευχάριστο και φιλόξενο για τα παιδιά μας. Το αποτέλεσμα ξεπέρασε κάθε προσδοκία!
Τα παιδιά φύτεψαν λουλούδια, πότισαν, λερώθηκαν, ενθουσιάστηκαν και, το κυριότερο, ένιωσαν περήφανα για το αποτέλεσμα. Μαζί τους, οι γονείς συμμετείχαν με ενθουσιασμό, προσφέροντας φυτά, εργαλεία αλλά κυρίως τον χρόνο και την ενέργειά τους. Η αυλή μας πλέον δεν είναι μόνο πιο όμορφη — είναι γεμάτη αναμνήσεις, συνεργασία και αληθινή συμμετοχή. Ένας μικρός κήπος που θα μας θυμίζει πως όταν ενώνουμε τις δυνάμεις μας, μπορούμε να κάνουμε σπουδαία πράγματα.
Ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους τους γονείς που αγκάλιασαν αυτή την ιδέα και στάθηκαν δίπλα μας, όπως πάντα. Η παρουσία σας κάνει τη διαφορά και ενισχύει ακόμη περισσότερο τη σχέση σχολείου-οικογένειας.

Anonymo schedio 6 Anonymo schedio 16 Anonymo schedio 15 Anonymo schedio 14

 


Εκπαιδευτική δράση “60 Χρόνια Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων”

Το σχολείο μας συμμετέχει στην εκπαιδευτική δράση που τελεί υπό την αιγίδα της ΠΕΔΙΕΚ Ηπείρου στα πλαίσια του προγράμματος ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΝΕΡΓΟΥ ΠΟΛΙΤΗ :”60 Χρόνια Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων”

eikona Viber 2025 04 30 22 01 57 523


Συμμετοχή του σχολείο μας στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Νηπιοσυμφωνική Ορχήστρα”

Με πολύ μεγάλη χαρά σας ενημερώνουμε ότι το τμήμα 3 του νηπιαγωγείου μας θα συμμετάσχει στο πολύ ενδιαφέρον αυτό εκπαιδευτικό πρόγραμμα:



Λήψη αρχείου


4ο Βήμα: Καθορισμός Στόχων και Παρακολούθηση – Αξιολόγηση Θέμα: Αναδιαμόρφωση της Σχολικής Αυλής

Μετά την παρατήρηση της αυλής από τα παιδιά και τη συζήτηση στην περιβαλλοντική επιτροπή του νηπιαγωγείου μας, αποφασίσαμε να προχωρήσουμε σε δράσεις που θα κάνουν την αυλή μας πιο όμορφη, πιο πράσινη και πιο φιλική προς τα παιδιά και το περιβάλλον.

Το σχέδιό μας περιλαμβάνει:

  • Φύτευση λουλουδιών και αρωματικών φυτών σε παρτέρια και γλάστρες, με τη φροντίδα των παιδιών.

  • Δημιουργία λαχανόκηπου, ώστε τα παιδιά να έρχονται σε επαφή με τη φύση και την καλλιέργεια.

  • Κατασκευή καθιστικών γωνιών με παλέτες και άλλα φυσικά υλικά.

  • Ζωγραφική του δαπέδου της αυλής με παιχνίδια όπως κουτσό, σαλιγκάρι, κύκλους και διαδρομές.

  • Διαμόρφωση “ήσυχης γωνιάς” με μαξιλάρια και βιβλία για χαλάρωση και ανάγνωση.

  • Καθημερινή φροντίδα του κήπου από τα ίδια τα παιδιά, ενισχύοντας την υπευθυνότητα και την αγάπη για το περιβάλλον.

Όλες οι δράσεις σχεδιάστηκαν με βάση τις ιδέες και τις ανάγκες των παιδιών, και υλοποιούνται με τη συνεργασία γονέων, εκπαιδευτικών και τοπικών φορέων. Το σχέδιο αυτό εντάσσεται στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία και στηρίζεται στη βιωματική μάθηση.

Η παρακολούθηση της εφαρμογής του Σχεδίου Δράσης και η αξιολόγηση των αποτελεσμάτων μας επιτρέπει:

Να βλέπουμε τι έχουμε πετύχει.

Να διατηρούμε ζωντανό το ενδιαφέρον των παιδιών και των γονέων.

Να προσαρμόζουμε τις δράσεις ανάλογα με τις ανάγκες που προκύπτουν.

Να ενισχύουμε τη συμμετοχή όλης της σχολικής κοινότητας.

Για την ηλικία των νηπίων, χρησιμοποιούμε παιγνιώδεις και βιωματικούς τρόπους παρακολούθησης όπως:

Φωτογραφίες πριν και μετά τις παρεμβάσεις στην αυλή.

Ζωγραφιές από τα παιδιά για να δείξουν πώς βλέπουν την αλλαγή.

Συζήτηση στον κύκλο (παρεούλα) με ερωτήσεις του τύπου: «Τι νέο είδες σήμερα στην αυλή;», «Τι θα ήθελες να αλλάξει;»

Ημερολόγιο κήπου με απλή καταγραφή ποτίσματος, φροντίδας ή ανάπτυξης των φυτών.

Μικρές μετρήσεις, όπως καταμέτρηση φυτών, χρωμάτων που χρησιμοποίησαν στη ζωγραφική του δαπέδου, ή ημερών φροντίδας.

Επίσης, ενισχύουμε:

Τη σύνδεση των δράσεων με τα θέματα του αναλυτικού προγράμματος (π.χ. φυσικό περιβάλλον, συναισθήματα, συνεργασία).

Την ανάληψη μικρών υπευθυνοτήτων από τα παιδιά (π.χ. “ο κηπουρός της ημέρας”).

Τη δημοσιοποίηση της δράσης με αφίσες, φωτογραφικά κολάζ, παρουσιάσεις στους γονείς.

Τη διατήρηση φακέλου ή ηλεκτρονικής βάσης με όλο το υλικό (ζωγραφιές, παρατηρήσεις, φωτογραφίες κ.λπ.).

Μέσω αυτής της συνεχούς παρακολούθησης και αξιολόγησης, τα παιδιά αποκτούν οικολογική συνείδηση και νιώθουν υπερήφανα για τον χώρο τους.



Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση