Δανειστική Βιβλιοθήκη 2026!
Όπως κάθε χρόνο, τέλη Γενάρη ξεκινάει η δανειστική βιβλιοθήκη, η ιδανικότερη εποχή αφού έχουν προηγηθεί μια σειρά από προετοιμασίες για να φτάσουμε έτοιμοι και με χαρούμενη διάθεση σε αυτό το σημείο. Τα παιδιά έχουν ωριμάσει αρκετά, υπακούν σε κανόνες , έχουν μάθει να διαχειρίζονται με σεβασμό το υλικό του σχολείου και τα βιβλία.
Προηγήθηκε η επίσκεψη της κ.Ελένης Λαζαρίδου από την εθελοντική ομάδα φιλαναγνωσίας το Αερόστατο. Η κ.Ελένη διάβασε στα παιδιά τη “Χαριστική Βιβλιοθήκη” και έπαιξε παιχνίδια φιλαναγνωσίας με τα παιδιά, ώστε με τον καλύτερο τρόπο να γίνει η εισαγωγή τους στην διαδικασία του δανεισμού!
Τα παιδιά ενισχύουν συχνά τη βιβλιοθήκη μας με βιβλία καινούργια ή ελαφρώς μεταχειρισμένα σε καλή κατάσταση που με χαρά προσφέρουν στο σχολείο με αποτέλεσμα κάθε χρόνο να εμπλουτίζεται όλο και περισσότερο η βιβλιοθήκη μας.
Το κάθε παιδί( Α Τμήμα) διακόσμησε τη δική του λευκή τσάντα με ζωγραφιές που σχεδίασε με πινέλα και τέμπερες και στη συνέχεια έφτιαξε κουκουβάγια- σοφό πουλί από χάρτινο πιάτο με χρωματιστά πούπουλα πάνω στο οποίο ήταν γραμμένο το όνομά του. Η κατασκευή κρεμάστηκε πάνω στο χερούλι της τσάντας.
Τα παιδιά αφού επέλεξαν τα βιβλία που θα χρησιμοποιήσουμε φέτος στη δανειστική, τα ξεφύλλισαν με ενθουσιασμό και άρχισαν να κάνουν τις επιλογές τους για αυτά που θα δανειστούν στο μέλλον. Τα τοποθέτησαν στο βαγονέτο και το ταξίδι ξεκινάει…..
Tα παιδιά κάθε φορά που επιστρέφουν το βιβλίο που δανείστηκαν σημειώνουν τον αριθμό των βιβλίων που έχουν έως τώρα διαβάσει, προκειμένου να γνωρίζουν τον ακριβή αριθμό στο τέλος.
Κάθε εβδομάδα ένα παιδί θα παίρνει και το κουτί των κατασκευών και θα φέρνει στην τάξη μια κατασκευή εμπνευσμένη από το βιβλίο που διάβασε!
Την πρώτη εβδομάδα η Βασιλεία πήρε το κουτί των κατασκευών με αφορμή το βιβλίο ” 5 Ελέφαντες στη ζούγκλα”, έφτιαξε αυτή την υπέροχη κατασκευή!
Η πρώτη μέρα δανεισμού ξεκίνησε, τα παιδιά επέλεξαν τα βιβλία που ήθελαν έγραψαν τον τίτλο του βιβλίου-επιλογής τους και την ημερομηνία δανεισμού, ετοιμάστηκαν οι τσάντες με τους φακέλους με τις οδηγίες, τους κανόνες και το φύλλο εργασίας που συνοδεύει το βιβλίο.
Την πρώτη εβδομάδα το κόκκινο κουτί των παρουσιάσεων ανέλαβε ο Αλέξανδρος και ο Κωνσταντίνος με αγαπημένο τους θέμα “Οι δεινόσαυροι”. Τα 2 παιδιά με ενθουσιασμό επέλεξαν τους δεινόσαυρους που θα ήθελαν να παρουσιάσουν με κορυφαία επιλογή τον Τ-Ρέξ. Τα παιδιά έφεραν πολλά και διαφορετικά είδη, αλλά και βιβλία και κάρτες-παιχνίδια και τα παρουσίασαν με θέρμη στους συμμαθητές τους που ενθουσιάστηκαν. Ευχαριστούμε και τα 2 παιδιά για την εξαιρετική προσπάθεια και την μεταξύ τους συνεργασία !
Στο Γ τμήμα οι προετοιμασίες για την δανειστική βιβλιοθήκη ξεκίνησαν με αφορμή ένα παραμύθι με τίτλο: Το δώρο των λέξεων του P.REINOLDS. Μέσα από το παραμύθι μαθαίνουμε να εκφραζόμαστε με λέξεις με θετικό άκουσμα και λέξεις που γλυκαίνουν την καρδιά μας. ‘Ετσι , δημιουργούμε το δέντρο των θετικών λέξεων για τη νέα χρόνια ,όπου κάθε λέξη κρύβει μια ιστορία μέσα στης την οποία διηγήθηκαν τα παιδιά. Λέγοντας, πως πέρασαν όμορφα με αυτό το παραμύθι. Έτσι λοιπόν αυτή η ομαδική ήταν το πρώτο έναυσμα για να ξεκινήσει το ταξίδι των μικρών αναγνωστών .
Σε επόμενες μέρες τακτοποιήσαμε τα παραμύθια μας και τα τοποθετήσαμε στην βιβλιοθήκη . Και προσθέσαμε νέα βιβλία , που εθελοντικά έφεραν κάποια παιδιά για εμπλουτισμό βιβλιοθήκης. Όμως η γωνιά του βιβλίου δεν ήταν όμορφη και κάποια παιδιά σκέφτηκαν να τη στολίσουμε. ‘Αρχίσαμε να λέμε ιδέες και να όμορφες σκέψεις .Τελικά επικράτησε η πρόταση :ΦΤΑΣΕ ΟΠΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ΑΓΚΑΛΙΑ ΜΕ ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ! την γράψαμε στον Η/Υ, την εκτυπώσαμε και έπειτα κολλήσαμε μια μια τις λέξεις στον τοίχο. Συζητήσαμε για τα δικαιώματα ενός αναγνώστη και τα συναισθήματα που νιώθει κάποιος διαβάζοντας οτιδήποτε και σε ομάδες ζωγραφίσαμε , κόψαμε τον εαυτό μας και τον κολλήσαμε στον τοίχο με λίγη βοήθεια .Και αφού μιλήσαμε για το πως νιώθει κανείς με ένα βιβλίο αποφασίσαμε να γράψουμε το αίνιγμα του βιβλίου του Τριβιζά και γύρω του να τοποθετήσουμε τον εαυτό μας και να στολίσουμε την γωνιά μας. Το αποτέλεσμα ήταν εξαιρετικό.
Επίσης ένα παιδί πρότεινε να φτιάξουμε και λουλούδια με βιβλία γιατί μέσα απο αυτά ανθίζουμε .Ήταν μια όμορφη σκέψη που αμέσως έγινε πραγματικότητα και συμφωνήσαμε όλοι μαζί. Και κάπως έτσι διακοσμήσαμε την γωνιά μας που περίμενε υπομονετικά την μέρα του δανεισμού .Και τα παιδιά το χάρηκαν πολύ.
Πήραμε επίσης τα παραμύθια στα χέρια μας και μάθαμε ποιά είναι τα στοιχεία ενός βιβλίου .Σε μεγάλο χαρτόνι ξεχωρίσαμε τις λέξεις του βιβλίου και χωριστήκαμε σε ομάδες παίζοντας εναλλάξ με τις λέξεις ,τις οποίες τοποθετούσαμε στη σωστή κάρτα. Κολλήσαμε τις λέξεις σε ένα μεγάλο δέντρο και μάθαμε για τον συγγραφέα ,τον εικονογράφο ,τον εκδοτικό οίκο κτλ στοιχεία που έχει ένα βιβλίο. Βέβαια τονίστηκε ιδιαίτερα ο τρόπος που κρατώ ένα βιβλίο. Και με πόσους και διαφορετικούς τρόπους μπορώ να διαβάσω.
Την επόμενη εβδομάδα με κέφι διακοσμήσαμε τις τσάντες, που θα τοποθετούμε τα παραμύθια τα οποία θα δανειζόμαστε κάθε Παρασκευή. Κάθε παιδί διάλεξε ένα σχέδιο και με μαρκαδόρους το ζωγράφιζε στην πάνινη τσάντα. Στην πίσω πλευρά έγραφε το όνομα του και το όνομά του Νηπιαγωγείου μας. Οι τσάντες έγιναν τόσο διαφορετικές και όμορφες και αυτή η διαδικασία ενθουσίασε τα παιδιά.
Σε επόμενο στάδιο ετοιμάστηκαν οι φάκελοι ,που μέσα θα φιλοξενούν τις εργασίες μας από την δανειστική. Εκτυπώσαμε ένα εξώφυλλο με το αίνιγμα του βιβλίου απο τον Τριβιζά και κάθε παιδί το κόλλησε στον ατομικό του φάκελο γράφοντας με ξεχωριστό τρόπο τα στοιχεία του και το σχολικό έτος .
Η μέρα του δανεισμού φτάνει όπου τα παιδιά ενθουσιασμένα επιλέγουν το παραμύθι που θέλουν, γράφουν τον τίτλο σε ατομικό χαρτί και τοποθετούν φάκελο και παραμύθι στην τσάντα τους. Προηγουμένως σε μεγάλο χαρτόνι τοποθετούν την ταυτότητα τους με το όνοματεπώνυμο τους και γράφουν ημερομηνία δανεισμού και όταν επιστραφεί το βιβλίο θα γράψουν ξανά την ημερομηνία. Έτσι δίνεται η ευκαιρία εγγραμματισμού και φιλαναγνωσίας .Οι δραστηριότητες θα συνεχιστούν με παρουσιάσεις των βιβλίων και με δημιουργίες των παιδιών που θα ετοιμάζουν σπίτι και θα τις βάζουν μέσα στο κουτί της νεράιδας φιλαναγνωσίας .
Η πρώτη εβδομάδα της δανειστικής κύλησε ομαλά και ξεκίνησαν οι πρώτες βιβλιοπαρουσιάσεις στην γωνιά της παρουσίασης. Με πολλή χαρά παρουσιάστηκε η πρώτη βιβλιοκατασκευή, βγαλμένη από το κουτί της νεράιδας φιλαναγνωσίας ,που δίνεται κάθε Παρασκευή . Και έγιναν οι πρώτες παρουσιάσεις βιβλίων από 3 παιδιά ,τα οποία αφηγήθηκαν εξαιρετικά το παραμύθι, που πήραν. Μπράβο σε όλα τα παιδιά .Έπεται συνέχεια.
Συνεχίζουμε τις δραστηριότητες μας με δημιουργία σελιδοδεικτών.Κάθε παιδί γράφει το όνομα του και το όνομα του Νηπιαγωγείου στο ξυλάκι ,κόβει την φατσούλα και δημιουργεί το σελιδοδείκτη του .
Σε επόμενη φάση δραματοποιούμε το μουσικό παραμύθι από youtybe :Το καρναβάλι των ζώων του Kamil Sens μιας και είναι απόκριες και έπειτα σε δυάδα φτιάχνουμε το δικό μας παραμύθι και το εικονογραφούμε με το bookcreator..Βάζουμε τίτλο, βρίσκουμε τους ήρωωες ,τον τόπο της ιστορίας μας και δημιουργούμε το δικό μας ψηφιακό παραμύθι με τίτλο :Η περιπέτεια των ζώων (πατάμε στον παρακάτω σύνδεσμο)
https://read.bookcreator.com/pH5KVJRkQRUPHrzj7U0pgheYhi93/o8GIdGxIRUC7UhoiVOjvH
Oι εβδομάδες προχωρούν και οι βιβλιοπαρουσιάσεις στο τμήμα μας συνεχίζονται. Με αρκετό ενθουσιασμό και ανυπομονησία περιμένουν ποιος θα πάρει το κουτί .Η τυχερή ήταν η Ερμέλα μας, που μας παρουσίασε τον Κοντορεβυθούλη. Τα παιδιά της έκαναν ερωτήσεις και εκείνη απαντούσε ό,τι θυμόταν. Μας ενημέρωσε ο,τι μαζί με τον μπαμπά της έφτιαξαν με πλαστελίνη τον Κοντορεβυθούλη και το χάρηκαν πολύ.
Επίσης μιας και είναι απόκριες ,με αφορμή ένα αποκριάτικο τραγούδι του Γ.Μαρίνου: Το τραγούδι του κλόουν ,τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες ,σχεδιάζουν, ζωγραφίζουν ,αναδιηγούνται το παραμύθι ,προσθέτοντας και δικά τους στοιχεία και έχοντας ευκαιρία έκφρασης φτιάχνουν μια αφίσα την οποία αναρτούμε στον τοίχο και δίνει ευκαιρία να συζητήσουμε για πράξεις καλοσύνης και για συναισθήματα. Έπειτα με το ελεύθερο ψηφιακό εργαλείο ανοικτού τύπου jigsawpuzzle την περνάμε στον Η/Υ και δημιουργούμε παζλ ,που το συνθέτουν τα παιδιά σε δυάδες και χαίρονται.
το παζλ στον σύνδεσμο:https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=3b1794a1846a
Η δανειστική βιβλιοθήκη στο νηπιαγωγείο αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο για την καλλιέργεια της αγάπης των παιδιών για το βιβλίο και την ανάγνωση. Έτσι και φέτος ξεκινήσαμε (Β΄Τμήμα) να προετοιμαζόμαστε για αυτή τη δημιουργική δράση που φέρνει τα παιδιά πιο κοντά στον κόσμο των βιβλίων. Κάποιοι από τους συμμαθητές μας χάρισαν κάποια βιβλία για να εμπλουτίσουμε καλύτερα τη βιβλιοθήκη του σχολείου μας.
Στη συνέχεια τοποθετήσαμε τα βιβλία πάνω στην βιβλιοθήκη μας με τους τίτλους τους, φτιάξαμε ταυτότητες για τον δανεισμό των βιβλίων και τις τσάντες τους με τα ονόματά τους για να μεταφέρουν τα βιβλία που θα επιλέγουν κάθε φορά.
Η λειτουργία της δανειστικής βιβλιοθήκης είναι απλή και ευχάριστη. Τα παιδιά επιλέγουν ένα βιβλίο που τους ενδιαφέρει, το δανείζονται για λίγες ημέρες και το επιστρέφουν, ώστε να το απολαύσουν και οι συμμαθητές τους. Συχνά συνοδεύεται από ένα φύλλο εργασίας που βοηθά τα παιδιά να εκφράσουν όσα κατανόησαν από την ιστορία. Επίσης, το βιβλίο που δανείζονται το καταγράφουν σε ένα φύλλο εργασίας, ώστε στο τέλος να γνωρίζουν πόσα και ποια βιβλία δανείστηκαν.
Ακόμη κάθε εβδομάδα ένα παιδί θα παίρνει και το κουτί της κατασκευής. Αφού διαβάσει με τη βοήθεια των γονιών του το βιβλίο, θα φτιάξει μια μικρή κατασκευή που θα έχει σχέση με το βιβλίο που διάβασε. Κατόπιν θα φέρνει την κατασκευή στο σχολείο, για να τη δουν και οι υπόλοιποι συμμαθητές τους. Έτσι ενισχύεται η συνεργασία μεταξύ σχολείου και οικογένειας, καθώς οι γονείς συμμετέχουν ενεργά σε όλη αυτή την ευχάριστη διαδικασία της ανάγνωσης και της κατασκευής.
Ακολουθούν μερικές φωτογραφίες από τις κατασκευές των παιδιών.

































































