“Να τα πούμε;”
Τα ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ έφθασαν στην τάξη μας τον Νοέμβρη του 2024
Τα ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ® είναι ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα που φέρνει μικρές, κινητές, θεματικές και δανειστικές βιβλιοθήκες στις τάξεις των δημόσιων δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων σε όλη την Ελλάδα. Σκοπός του προγράμματος είναι να ενθαρρύνει τα παιδιά να ξεφυλλίσουν, να ακούσουν ή να διαβάσουν τα βιβλία και να «ταξιδέψουν» μαζί τους, να αναγνωρίσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματα που τους προκαλούν και να τα μοιραστούν.
Στη δράση συμμετείχε η Στ2 τάξη του σχολείου μας και επέλεξε βιβλία με θέμα το «Νερό». Μια βαλίτσα γεμάτη βιβλία για να συνειδητοποιήσουμε την αξία του νερού, τόσο ως σπάνιου πλέον φυσικού πόρου όσο και ως πολιτισμικού και κοινωνικού αγαθού στον κόσμο μας. Το νερό αποτελεί ανθρώπινο δικαίωμα και δημόσιο συλλογικό αγαθό και, μέσα από τα προτεινόμενα βιβλία, επιδιώξαμε να αναδείξουμε αυτόν τον σπουδαίο φυσικό πόρο και τα παιδιά παρακινήθηκαν να αναλάβουν δράση για τη σωστή διαχείρισή του.
Τα ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ® παρέμειναν στη σχολική τάξη επί 4 εβδομάδες, ώστε να μπορέσουν τα παιδιά να δανειστούν πολλά και διαφορετικά βιβλία γύρω από το ίδιο θέμα και να υλοποιηθούν διάφορες δραστηριότητες. Η ύπαρξη διαφορετικών βιβλίων προσέφερε στα παιδιά ποικιλία πληροφοριών και ερεθισμάτων δίνοντάς τους τη δυνατότητα να αφηγηθούν, να γράψουν, να ζωγραφίσουν, καλλιεργώντας την κριτική τους σκέψη και την αισθητική τους.
Ταξιδεύοντας με τον Ιάσονα
Την Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2024 οι μαθητές/τριες των δύο τμημάτων της Γ’ τάξης επισκέφτηκαν το ΚΔΑΠ-ΚΕΠΕ Αριστοτέλειο για να ταξιδέψουν σε έναν από τους δημοφιλέστερους μύθους της ελληνικής αρχαιότητας.
Με τη βοήθεια ειδικά διασκευασμένου εικονογραφικού και αισθητηριακού υλικού οι μαθητές/τριες ενεπλάκησαν σε βιωματικές δραστηριότητες κατανόησης του μύθου και απόκτησης γνώσεων για την επιστήμη και την τεχνολογία της εποχής των Αργοναυτών.
Χριστουγεννιάτικη θεατρική εμπειρία
Οι μαθητές/τριες όλων των τάξεων του σχολείου μας παρακολούθησαν τη χριστουγεννιάτικη θεατρική παράσταση “Ο μικρός τυμπανιστής” της Παιδικής Σκηνής του Γιάννη Χριστόπουλου την Παρασκευή 29 Νοεμβρίου 2024 στο Πνευματικό Κέντρο της Ιεράς Μητρόπολης Δημητριάδος . Ένα θεατρικό παραμύθι με παιδαγωγικά και οικολογικά μηνύματα , προτρέποντας τους μικρούς θεατές να πιστέψουν στη δύναμη της συνεργασίας , της συγχώρεσης και της αγάπης.
Παγκόσμια Ημέρα Αναπηρίας
Οι μαθητές, στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Ατόμων με Αναπηρία, είχαν την ευκαιρία να διδαχθούν σημαντικές πτυχές που ενισχύουν τη γνώση, την κατανόηση και την ευαισθητοποίησή τους για την αναπηρία. Συγκεκριμένα, ενημερώθηκαν για τις διαφορετικές μορφές αναπηρίας (σωματική, αισθητηριακή, νοητική, ψυχική) και τη σημασία της ισότητας και της αποδοχής της διαφορετικότητας.
Επιπλέον, γνώρισαν τα βασικά δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία, όπως περιγράφονται στη Σύμβαση του ΟΗΕ, και συζήτησαν τις καθημερινές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν, από την έλλειψη προσβασιμότητας έως την κοινωνική απομόνωση. Ενημερώθηκαν για τη συμβολή των τεχνολογιών στη διευκόλυνση της αυτονομίας και την ενίσχυση της συμμετοχής των ατόμων με αναπηρία στην κοινωνική ζωή.
Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες καλλιέργησαν την ενσυναίσθηση, συμμετέχοντας σε προσομοιώσεις που ανέδειξαν τις δυσκολίες της καθημερινότητας, όπως η κίνηση με δεμένα μάτια, η γραφή με το στόμα και η χρήση του συστήματος Braille. Οι μαθητές είχαν επίσης την ευκαιρία να γνωρίσουν τη νοηματική γλώσσα και να γράψουν τα ονόματά τους με το σύστημα Braille, ενώ επεξεργάστηκαν προσομοιωτικά κείμενα για να κατανοήσουν τις δυσκολίες ανάγνωσης λόγω δυσλεξίας.
Τέλος, συζήτησαν και κατέγραψαν προτάσεις για τη βελτίωση της προσβασιμότητας στο σχολικό περιβάλλον, κατανοώντας την αξία της συμπερίληψης και της έμπρακτης υποστήριξης για μια κοινωνία χωρίς αποκλεισμούς. Μέσα από όλα τα παραπάνω, οι μαθητές ενίσχυσαν την κατανόηση και το σεβασμό στη διαφορετικότητα, κάνοντας ένα βήμα προς την ενίσχυση της συμπεριληπτικής παιδείας.
Παρέμβαση ΕΔΥ με θέμα: “Ο προσωπικός μου χώρος “
Στα πλαίσια της συνεργασίας των δασκάλων των δύο τμημάτων της Α’ τάξης με την ψυχολόγο και τον κοινωνικό λειτουργό του σχολείου μας, υλοποιήθηκε δράση με θέμα : “Τα όρια του προσωπικού μου χώρου” , “Η προσωπική μου φούσκα”
Τα προσωπικά όρια αποτελούν μια πολύ σημαντική πτυχή της προσωπικότητάς μας διευκολύνοντας μας να ανταπεξέλθουμε στις κρίσιμες στιγμές της καθημερινότητάς μας . Πρόκειται για μία έννοια που ακούγεται συχνά, αλλά τι σημαίνουν ακριβώς τα όρια και γιατί είναι τόσο μεγάλης σημασίας;
Κατά τη διάρκεια αυτής της δράσης, οι μαθητές/τριες των δύο τμημάτων είχαν τη δυνατότητα να κατανοήσουν ότι ο καθένας μας έχει έναν αόρατο προσωπικό χώρο γύρω του (φούσκα), τον οποίο χρειάζεται για να νιώθει ασφάλεια και ηρεμία. Για να μπούμε στον προσωπικό χώρο του άλλου χρειαζόμαστε τη συναίνεση του ταυτόχρονα όμως προστατεύουμε τον δικό μας προσωπικό χώρο, εξηγώντας στους άλλους τι μας ενοχλεί.
Καθ΄όλη τη διάρκεια της δράσης, εκδηλώθηκε ενδιαφέρον και υπήρξε ενεργητική συμμετοχή εκ μέρους των παιδιών.
Επέτειος Πολυτεχνείου
Την Παρασκευή, 15 Νοεμβρίου 2024, γιορτάσαμε την Επέτειο του Πολυτεχνείου! Οι μαθητές των δύο τμημάτων της Α’ τάξης, αφού παρακολούθησαν ένα εκπαιδευτικό βιντεάκι για μικρά παιδιά, που εξιστορούσε με απλά λόγια τα γεγονότα της ημέρας αυτής, τραγούδησαν γνωστά τραγούδια, όπως «Ο δρόμος είχε τη δική του ιστορία» και «Ο Μέρμηγκας» και έφτιαξαν μια όμορφη κατασκευή, πάνω στην οποία έγραψαν συνθήματα Ειρήνης!
Οι μαθητές /τριες του τμήματος Γ’2 γιόρτασαν την 51η επέτειο της εξέγερσης των φοιτητών του Πολυτεχνείου μαθαίνοντας, τραγουδώντας και ζωγραφίζοντας. Παρακολούθησαν σχετικό βίντεο, τραγούδησαν το “Τα παιδιά ζωγραφίζουν στους τοίχους’ και έφτιαξαν ομαδικό κολάζ.
Κ.Ε.Π.Ε. <>
Την Τρίτη 12 Νοεμβρίου 2024, τα δύο τμήματα της Δ΄ τάξης του σχολείου μας επισκέφτηκαν το Κ.Ε.Π.Ε. << Αριστοτέλειο>> στην οδό Μακρυνίτσης 131Β, όπου παρακολούθησαν το πρόγραμμα με τον τίτλο ‘’Το διάστημα είναι κουλ’’. Οι μαθητές άκουσαν με προσοχή την παρουσίαση κι έμαθαν πολλά ενδιαφέροντα στοιχεία για το διάστημα κάποια από τα οποία είδαν μπροστά τους σε μία εντυπωσιακή προσομοίωση. Στο πλαίσιο της ανάπτυξης των δεξιοτήτων STEAM ήρθαν σε επαφή με την ρομποτική, προγραμμάτισαν μικρά ρομπότ με απλές και πιο σύνθετες εντολές και διασκέδασαν με τον πλέον δημιουργικό τρόπο.
Η επίσκεψη ολοκληρώθηκε με μια καθηλωτική προβολή στον θόλο που υπήρχε στο Κέντρο, όπου παρουσιάστηκαν οι πρώτες προσπάθειες εξερεύνησης του διαστήματος από τον άνθρωπο και τα πολλά υποσχόμενα βήματα για τη συνέχεια στην προσπάθειά του να το γνωρίσει καλύτερα.
Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί της Δ΄ τάξης που συνόδεψαν τα τμήματά τους, ευχαριστούν θερμά μέσω της ιστοσελίδας του σχολείου μας, όλο το προσωπικό του Κ.Ε.Π.Ε. ‘’Αριστοτέλειο’’ για τη φιλοξενία, την άριστη οργάνωση της επίσκεψης, την πολύ καλή ενημέρωση και την υπομονή τους να απαντήσουν σε όλες τις απορίες μας.
Πρόγραμμα ΕΘΝ.Ο.Α
Την Παρασκευή, 8 Νοεμβρίου 2024, οι μαθητές της ΣΤ τάξης του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν για τις αξίες του Αθλητισμού και τα ιδεώδη του Ολυμπισμού με τους Ολυμπιονίκες μας, Στέργιο Παπαχρήστο (κωπηλασία) και Ελευθερία Φτούλη (συγχρονισμένη κολύμβηση).
Μέσα από το πρόγραμμα της ΕΘΝ.Ο.Α (Εθνική Ολυμπιακή Ακαδημία) που πραγματοποιείται σε συνεργασία με τη Δ. ΦΑ του ΥΠΑΙΘΑ και παρακολούθησαν οι μαθητές μας, αναδείχθηκε το πνεύμα των Ολυμπιακών Αγώνων και η διαχρονική τους αξία, η ανάπτυξη θετικών αξιών και στάσεων ζωής που μας καθορίζουν σαν ανθρώπους σε όλο το ταξίδι της ζωής μας. «Νους υγιής εν σώματι υγιή», «ευ αγωνίζεσθε», συνεργασία, συμπερίληψη, ευγενής άμιλλα, πειθαρχία, προσπάθεια και ενσυναίσθηση, αποτελούν τις βασικές αρχές του Ολυμπισμού, που μας οδηγούν στο επίτευγμα του μεγάλου στόχου: «Ολυμπιονίκες της Ζωής».
Επίσκεψη των μαθητών/τριών της Α΄ τάξης στο ΚΔΑΠ Αριστοτέλειο
Την Τρίτη 5 Νοεμβρίου στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, τα δύο τμήματα της Α’ τάξης πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στο ΚΔΑΠ Αριστοτέλειο και συμμετείχαν στη δράση Μελισσουρ-bee (STEAM).
Οι μαθητές/τριες ανακάλυψαν τον θαυμαστό κόσμο του βασιλείου των μελισσών, την ανατομία και την πολλή ιδιαίτερη ζωή τους.
Στη συνέχεια κατέκτησαν εμπειρικά τον ρόλο του μελισσοκόμου γνωρίζοντας παράλληλα όλον τον εξοπλισμό και τη λειτουργία του.
Στο τέλος της επίσκεψης οι μαθητές/τριες γνώρισαν διαδραστικά τα διάφορα μελισσοκομικά προϊόντα και τα οφέλη τους στον ανθρώπινο οργανισμό, ενώ δημιούργησαν τη δική τους κηραλοιφή.
Συνεργασία Σχολείου-Φοιτητή: Πώς Συμβάλλει στην Αναβάθμιση και Ενίσχυση της Σχολικής Κοινότητας η πρακτική άσκηση του/της φοιτητή/φοιτήτριας.
Η συμμετοχή μιας/ενός φοιτήτριας/φοιτητή για την πραγματοποίηση πρακτικής άσκησης στο τμήμα ένταξης αλλά και στη γενική τάξη του σχολείου αποτελεί μια κίνηση με πολλαπλά και σημαντικά οφέλη για όλους τους εμπλεκόμενους. Το σχολείο ενισχύεται μέσω της εισαγωγής νέων ιδεών και σύγχρονων διδακτικών μεθόδων που φέρνει η/ο φοιτήτρια/ φοιτητής, οι οποίες βασίζονται στις σύγχρονες επιστημονικές και εκπαιδευτικές πρακτικές. Η παρουσία της/του αυξάνει το ανθρώπινο δυναμικό του σχολείου, κάτι που μεταφράζεται σε πιο στοχευμένη υποστήριξη των μαθητών, ιδίως όσων έχουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Για τον δάσκαλο/την δασκάλα, η συμμετοχή της/του φοιτήτριας/ φοιτητή στην εκπαιδευτική διαδικασία προσφέρει ουσιαστική υποστήριξη στην τάξη, επιτρέποντας τη βελτιστοποίηση της διαχείρισης του διδακτικού έργου. Παράλληλα, οι νέες γνώσεις και οι θεωρητικές προσεγγίσεις που φέρνει η/ο φοιτήτρια/ φοιτητή συνεισφέρουν στην ανταλλαγή ιδεών και την περαιτέρω ανάπτυξη του εκπαιδευτικού έργου.
Η/ο φοιτήτρια/φοιτητής, από την άλλη πλευρά, αποκτά πολύτιμη εμπειρία σε πραγματικές συνθήκες εργασίας, εφαρμόζοντας τις θεωρητικές της/του γνώσεις στην πράξη και προσαρμόζοντάς τες στις απαιτήσεις του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος. Αυτή η πρακτική εμπειρία συμβάλλει στην ανάπτυξη δεξιοτήτων όπως η διαχείριση τάξης, η διαμόρφωση στρατηγικών διδασκαλίας και η αποτελεσματική επικοινωνία με μαθητές, γονείς και συναδέλφους. Επιπλέον, της/του παρέχεται η δυνατότητα να ενισχύσει την επαγγελματική της/του δικτύωση, δημιουργώντας σχέσεις που θα την/τον στηρίξουν στη μελλοντική της/του καριέρα.
Τέλος, το παιδί αποκομίζει άμεσα οφέλη από την επιπλέον παρουσία εκπαιδευτικού προσωπικού στην τάξη, καθώς αυτή μπορεί να προσφέρει εξατομικευμένη και πιο προσεκτική στήριξη. Η γνωριμία με νέες διδακτικές προσεγγίσεις μπορεί να κάνει τη μαθησιακή διαδικασία πιο ενδιαφέρουσα και πολυδιάστατη, προάγοντας την ανάπτυξη τόσο γνωστικών όσο και κοινωνικών δεξιοτήτων. Η αλληλεπίδραση με διαφορετικούς εκπαιδευτικούς ενθαρρύνει επίσης την προσαρμοστικότητα και διευκολύνει την ενίσχυση της αυτοπεποίθησης των μαθητών.


























































