“Να τα πούμε;”

Την Τετάρτη, 11.12.2024 οι μαθητές-τριες των δυο τμημάτων της Α΄τάξης  επισκέφτηκαν το Λύκειο Ελληνίδων και παρακολούθησαν το επίκαιρο εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Να τα πούμε;”. Τα παιδιά ενημερώθηκαν από τη μουσειοπαιδαγωγό Αποστολία Αρμπελιά για το πώς από  την “Ειρεσιώνη” της Αρχαίας Ελλάδας φτάσαμε στα τωρινά παραδοσιακά κάλαντα. Στη συνέχεια άκουσαν και τραγούδησαν τα κάλαντα Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς απ΄όλα τα μέρη της Ελλάδας,  αλλά και της περιοχής τους με τη συνοδεία τριγώνου. Στο τέλος, έφτιαξαν με πολλή χαρά το παραδοσιακό καραβάκι, το οποίο κρατούσαν στα χέρια τα παιδιά και έλεγαν τα κάλαντα τον παλιό καιρό .
χρισ IMG 3502019019c52510b9217f488a686f41 V

“Joyeux Noël et Bonne Année”

Με την έναρξη αυτής της εβδομάδας ήχησαν χαρούμενες χριστουγεννιάτικες ευχές, καθώς τα τμήματα Γαλλικών της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης επισκέφτηκαν όλες τις τάξεις του σχολείου μας και ευχήθηκαν “Καλά Χριστούγεννα και καλή χρονιά ”

 

IMG 20241210 230813IMG 20241210 231628

Τα ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ έφθασαν στην τάξη μας τον Νοέμβρη του 2024

Τα ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ® είναι ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα που φέρνει μικρές, κινητές, θεματικές και δανειστικές βιβλιοθήκες στις τάξεις των δημόσιων δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων σε όλη την Ελλάδα. Σκοπός του προγράμματος είναι  να ενθαρρύνει τα παιδιά να ξεφυλλίσουν, να ακούσουν ή να διαβάσουν τα βιβλία και να «ταξιδέψουν» μαζί τους, να αναγνωρίσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματα που τους προκαλούν και να τα μοιραστούν.

Στη δράση συμμετείχε η Στ2 τάξη του σχολείου μας και επέλεξε βιβλία με θέμα το «Νερό». Μια βαλίτσα γεμάτη βιβλία για να συνειδητοποιήσουμε την αξία του νερού, τόσο ως σπάνιου πλέον φυσικού πόρου όσο και ως πολιτισμικού και κοινωνικού αγαθού στον κόσμο μας. Το νερό αποτελεί ανθρώπινο δικαίωμα και δημόσιο συλλογικό αγαθό και, μέσα από τα προτεινόμενα βιβλία, επιδιώξαμε να αναδείξουμε αυτόν τον σπουδαίο φυσικό πόρο και τα παιδιά παρακινήθηκαν να αναλάβουν δράση για τη σωστή διαχείρισή του.

Τα ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ® παρέμειναν στη σχολική τάξη επί 4 εβδομάδες, ώστε να μπορέσουν τα παιδιά να δανειστούν πολλά και διαφορετικά βιβλία γύρω από το ίδιο θέμα και να υλοποιηθούν διάφορες δραστηριότητες. Η ύπαρξη διαφορετικών βιβλίων προσέφερε στα παιδιά ποικιλία πληροφοριών και ερεθισμάτων δίνοντάς τους τη δυνατότητα να αφηγηθούν, να γράψουν, να ζωγραφίσουν, καλλιεργώντας την κριτική τους σκέψη και την αισθητική τους.

6c468f33 d7c2 4d34 bb90 76e0816bdd30 7b1d0624 b853 4347 a585 ae868ee34f61 3c347cea ba2a 429a adf6 efe59298ea19 5fc95bf2 0238 4caa 97e5 2d77830bad68adb0c965 1006 49e6 bd52 24a2192a15af3493408b 70ca 4523 856b 618cf6e0a7af4f848d6e f5f0 4789 8b15 99d61dc6cb6a c08afdb9 1538 45b6 85b4 e63f3253bd99 1 0cfae5ed fb90 4d23 9824 4c6c09cd5b61 7a22d295 c396 4df5 ac46 892ba90c7d3e

Ταξιδεύοντας με τον Ιάσονα

Την Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2024 οι μαθητές/τριες των δύο τμημάτων της Γ’ τάξης επισκέφτηκαν το ΚΔΑΠ-ΚΕΠΕ Αριστοτέλειο για να ταξιδέψουν σε έναν από τους δημοφιλέστερους μύθους της ελληνικής αρχαιότητας.

Με τη βοήθεια ειδικά διασκευασμένου εικονογραφικού και αισθητηριακού υλικού οι μαθητές/τριες ενεπλάκησαν σε βιωματικές δραστηριότητες κατανόησης του μύθου και απόκτησης γνώσεων για την επιστήμη και την τεχνολογία της εποχής των Αργοναυτών.

1733574129674 1733574129720 1 1733574129695 1733574129652 1 1733573359969 1733573359938

Χριστουγεννιάτικη θεατρική εμπειρία

1733573359953

Οι μαθητές/τριες όλων των τάξεων του σχολείου μας παρακολούθησαν τη χριστουγεννιάτικη θεατρική παράσταση “Ο μικρός τυμπανιστής” της Παιδικής Σκηνής του Γιάννη Χριστόπουλου την Παρασκευή 29 Νοεμβρίου 2024 στο Πνευματικό Κέντρο της Ιεράς Μητρόπολης Δημητριάδος . Ένα θεατρικό παραμύθι με παιδαγωγικά και οικολογικά μηνύματα , προτρέποντας τους μικρούς θεατές να πιστέψουν στη δύναμη της συνεργασίας , της συγχώρεσης και της αγάπης.

Παγκόσμια Ημέρα Αναπηρίας

Οι μαθητές, στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Ατόμων με Αναπηρία, είχαν την ευκαιρία να διδαχθούν σημαντικές πτυχές που ενισχύουν τη γνώση, την κατανόηση και την ευαισθητοποίησή τους για την αναπηρία. Συγκεκριμένα, ενημερώθηκαν για τις διαφορετικές μορφές αναπηρίας (σωματική, αισθητηριακή, νοητική, ψυχική) και τη σημασία της ισότητας και της αποδοχής της διαφορετικότητας.

Επιπλέον, γνώρισαν τα βασικά δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία, όπως περιγράφονται στη Σύμβαση του ΟΗΕ, και συζήτησαν τις καθημερινές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν, από την έλλειψη προσβασιμότητας έως την κοινωνική απομόνωση. Ενημερώθηκαν για τη συμβολή των τεχνολογιών στη διευκόλυνση της αυτονομίας και την ενίσχυση της συμμετοχής των ατόμων με αναπηρία στην κοινωνική ζωή.

Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες καλλιέργησαν την ενσυναίσθηση, συμμετέχοντας σε προσομοιώσεις που ανέδειξαν τις δυσκολίες της καθημερινότητας, όπως η κίνηση με δεμένα μάτια, η γραφή με το στόμα και η χρήση του συστήματος Braille. Οι μαθητές είχαν επίσης την ευκαιρία να γνωρίσουν τη νοηματική γλώσσα και να γράψουν τα ονόματά τους με το σύστημα Braille, ενώ επεξεργάστηκαν προσομοιωτικά κείμενα για να κατανοήσουν τις δυσκολίες ανάγνωσης λόγω δυσλεξίας.

Τέλος, συζήτησαν και κατέγραψαν προτάσεις για τη βελτίωση της προσβασιμότητας στο σχολικό περιβάλλον, κατανοώντας την αξία της συμπερίληψης και της έμπρακτης υποστήριξης για μια κοινωνία χωρίς αποκλεισμούς. Μέσα από όλα τα παραπάνω, οι μαθητές ενίσχυσαν την κατανόηση και το σεβασμό στη διαφορετικότητα, κάνοντας ένα βήμα προς την ενίσχυση της συμπεριληπτικής παιδείας.

Παρέμβαση ΕΔΥ με θέμα: “Ο προσωπικός μου χώρος “

 

 

                                                                                                                                  1732628489757

Στα πλαίσια της συνεργασίας των δασκάλων των δύο τμημάτων της Α’ τάξης με την ψυχολόγο και τον κοινωνικό λειτουργό του σχολείου μας, υλοποιήθηκε δράση με θέμα : “Τα όρια του προσωπικού μου χώρου” , “Η προσωπική μου φούσκα”

Τα προσωπικά όρια αποτελούν μια πολύ σημαντική πτυχή της προσωπικότητάς μας διευκολύνοντας μας να ανταπεξέλθουμε στις κρίσιμες στιγμές της καθημερινότητάς μας . Πρόκειται για μία έννοια που ακούγεται συχνά, αλλά τι σημαίνουν ακριβώς τα όρια και γιατί είναι τόσο μεγάλης σημασίας;

Κατά τη διάρκεια αυτής της δράσης, οι μαθητές/τριες των δύο τμημάτων είχαν τη δυνατότητα να κατανοήσουν ότι ο καθένας μας έχει έναν αόρατο προσωπικό χώρο γύρω του (φούσκα), τον οποίο χρειάζεται για να νιώθει ασφάλεια και ηρεμία. Για να μπούμε στον προσωπικό χώρο του άλλου χρειαζόμαστε τη συναίνεση του ταυτόχρονα όμως προστατεύουμε τον δικό μας προσωπικό χώρο, εξηγώντας στους άλλους τι μας ενοχλεί.

Καθ΄όλη τη διάρκεια της δράσης, εκδηλώθηκε ενδιαφέρον και υπήρξε ενεργητική συμμετοχή εκ μέρους των παιδιών.

 

1732628489736       1732628489749 1732628489753 1732628542770 1732628542766 1732628542764 1732628542761

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Επέτειος Πολυτεχνείου

Την Παρασκευή, 15 Νοεμβρίου 2024, γιορτάσαμε την Επέτειο του Πολυτεχνείου! Οι μαθητές των δύο τμημάτων της Α’ τάξης, αφού παρακολούθησαν ένα εκπαιδευτικό βιντεάκι για μικρά παιδιά, που εξιστορούσε με απλά λόγια τα γεγονότα της ημέρας αυτής, τραγούδησαν γνωστά τραγούδια, όπως «Ο δρόμος είχε τη δική του ιστορία» και «Ο Μέρμηγκας» και έφτιαξαν μια όμορφη κατασκευή, πάνω στην οποία έγραψαν συνθήματα Ειρήνης!

1732032925199 1732032879434

 

Οι μαθητές /τριες του τμήματος Γ’2 γιόρτασαν την 51η επέτειο της εξέγερσης των φοιτητών του Πολυτεχνείου μαθαίνοντας, τραγουδώντας και ζωγραφίζοντας. Παρακολούθησαν σχετικό βίντεο, τραγούδησαν το “Τα παιδιά ζωγραφίζουν στους τοίχους’ και έφτιαξαν ομαδικό κολάζ.

1733574249456

Κ.Ε.Π.Ε. <>

 

IMG 20241112 110424 IMG 20241112 111235IMG 20241112 102720

Την Τρίτη 12 Νοεμβρίου 2024, τα δύο τμήματα της Δ΄ τάξης  του σχολείου μας επισκέφτηκαν το Κ.Ε.Π.Ε. << Αριστοτέλειο>> στην οδό Μακρυνίτσης 131Β,  όπου παρακολούθησαν το πρόγραμμα με τον τίτλο ‘’Το διάστημα είναι κουλ’’. Οι μαθητές άκουσαν με προσοχή την παρουσίαση κι έμαθαν πολλά ενδιαφέροντα  στοιχεία για το διάστημα κάποια από τα οποία είδαν μπροστά τους σε μία εντυπωσιακή προσομοίωση. Στο πλαίσιο της ανάπτυξης των δεξιοτήτων STEAM ήρθαν σε επαφή με την ρομποτική, προγραμμάτισαν μικρά ρομπότ με απλές και πιο σύνθετες εντολές και διασκέδασαν με τον πλέον δημιουργικό τρόπο.

Η επίσκεψη ολοκληρώθηκε με μια καθηλωτική προβολή  στον θόλο που υπήρχε στο Κέντρο, όπου παρουσιάστηκαν οι πρώτες προσπάθειες εξερεύνησης του διαστήματος από τον άνθρωπο και τα πολλά υποσχόμενα βήματα για τη συνέχεια στην προσπάθειά του να το γνωρίσει καλύτερα.

Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί της Δ΄ τάξης που συνόδεψαν τα τμήματά τους, ευχαριστούν θερμά μέσω της ιστοσελίδας του σχολείου μας, όλο το προσωπικό του Κ.Ε.Π.Ε.      ‘’Αριστοτέλειο’’ για τη φιλοξενία, την άριστη οργάνωση της επίσκεψης, την πολύ καλή ενημέρωση και την υπομονή τους να απαντήσουν σε όλες τις απορίες μας.

IMG 20241112 103257 IMG 20241112 113022 IMG 20241112 113057 IMG 20241112 121730 IMG 20241112 114554 IMG 20241112 113002

Πρόγραμμα ΕΘΝ.Ο.Α

 

1731405848805    1731405848941 1731405848994

Την Παρασκευή, 8 Νοεμβρίου 2024, οι μαθητές της ΣΤ τάξης του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν για τις αξίες του Αθλητισμού και τα ιδεώδη του Ολυμπισμού με τους Ολυμπιονίκες μας, Στέργιο Παπαχρήστο (κωπηλασία) και Ελευθερία Φτούλη (συγχρονισμένη κολύμβηση).

Μέσα από το πρόγραμμα της ΕΘΝ.Ο.Α (Εθνική Ολυμπιακή Ακαδημία) που πραγματοποιείται  σε συνεργασία με τη Δ. ΦΑ του ΥΠΑΙΘΑ και παρακολούθησαν οι μαθητές μας, αναδείχθηκε το πνεύμα των Ολυμπιακών Αγώνων και η διαχρονική τους αξία, η ανάπτυξη θετικών αξιών και στάσεων ζωής που μας καθορίζουν σαν ανθρώπους σε όλο το ταξίδι της ζωής μας. «Νους υγιής εν σώματι υγιή», «ευ αγωνίζεσθε», συνεργασία, συμπερίληψη, ευγενής άμιλλα, πειθαρχία, προσπάθεια και ενσυναίσθηση, αποτελούν τις βασικές αρχές του Ολυμπισμού, που μας οδηγούν στο επίτευγμα του μεγάλου στόχου: «Ολυμπιονίκες της Ζωής».

1731405848575 1731405848671 1731405848446

Επίσκεψη των μαθητών/τριών της Α΄ τάξης στο ΚΔΑΠ Αριστοτέλειο

Την Τρίτη 5 Νοεμβρίου στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, τα δύο τμήματα της Α’ τάξης πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στο ΚΔΑΠ Αριστοτέλειο και συμμετείχαν στη δράση Μελισσουρ-bee (STEAM).

1730887091690

Οι μαθητές/τριες ανακάλυψαν τον θαυμαστό κόσμο του βασιλείου των μελισσών, την ανατομία και την πολλή ιδιαίτερη ζωή τους.

1730887031941 1730887091748 1730887031820 1730887031897 1730887031777

Στη συνέχεια κατέκτησαν εμπειρικά τον ρόλο του μελισσοκόμου γνωρίζοντας παράλληλα όλον τον εξοπλισμό και τη λειτουργία του.

                                                                                                     1730887091857    1730887091816

Στο τέλος της επίσκεψης οι μαθητές/τριες γνώρισαν διαδραστικά τα διάφορα μελισσοκομικά προϊόντα και τα οφέλη τους στον ανθρώπινο οργανισμό, ενώ δημιούργησαν τη δική τους κηραλοιφή.

1730887092010 1730887091948 17308870920641730887091905

Συνεργασία Σχολείου-Φοιτητή: Πώς Συμβάλλει στην Αναβάθμιση και Ενίσχυση της Σχολικής Κοινότητας η πρακτική άσκηση του/της φοιτητή/φοιτήτριας.

Η συμμετοχή μιας/ενός φοιτήτριας/φοιτητή για την πραγματοποίηση πρακτικής άσκησης στο τμήμα ένταξης αλλά και στη γενική τάξη του σχολείου αποτελεί μια κίνηση με πολλαπλά και σημαντικά οφέλη για όλους τους εμπλεκόμενους. Το σχολείο ενισχύεται μέσω της εισαγωγής νέων ιδεών και σύγχρονων διδακτικών μεθόδων που φέρνει η/ο φοιτήτρια/ φοιτητής, οι οποίες βασίζονται στις σύγχρονες επιστημονικές και εκπαιδευτικές πρακτικές. Η παρουσία της/του αυξάνει το ανθρώπινο δυναμικό του σχολείου, κάτι που μεταφράζεται σε πιο στοχευμένη υποστήριξη των μαθητών, ιδίως όσων έχουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Για τον δάσκαλο/την δασκάλα, η συμμετοχή της/του φοιτήτριας/ φοιτητή στην εκπαιδευτική διαδικασία προσφέρει ουσιαστική υποστήριξη στην τάξη, επιτρέποντας τη βελτιστοποίηση της διαχείρισης του διδακτικού έργου. Παράλληλα, οι νέες γνώσεις και οι θεωρητικές προσεγγίσεις που φέρνει η/ο φοιτήτρια/ φοιτητή συνεισφέρουν στην ανταλλαγή ιδεών και την περαιτέρω ανάπτυξη του εκπαιδευτικού έργου.

Η/ο φοιτήτρια/φοιτητής, από την άλλη πλευρά, αποκτά πολύτιμη εμπειρία σε πραγματικές συνθήκες εργασίας, εφαρμόζοντας τις θεωρητικές της/του γνώσεις στην πράξη και προσαρμόζοντάς τες στις απαιτήσεις του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος. Αυτή η πρακτική εμπειρία συμβάλλει στην ανάπτυξη δεξιοτήτων όπως η διαχείριση τάξης, η διαμόρφωση στρατηγικών διδασκαλίας και η αποτελεσματική επικοινωνία με μαθητές, γονείς και συναδέλφους. Επιπλέον, της/του παρέχεται η δυνατότητα να ενισχύσει την επαγγελματική της/του δικτύωση, δημιουργώντας σχέσεις που θα την/τον στηρίξουν στη μελλοντική της/του καριέρα.

Τέλος, το παιδί αποκομίζει άμεσα οφέλη από την επιπλέον παρουσία εκπαιδευτικού προσωπικού στην τάξη, καθώς αυτή μπορεί να προσφέρει εξατομικευμένη και πιο προσεκτική στήριξη. Η γνωριμία με νέες διδακτικές προσεγγίσεις μπορεί να κάνει τη μαθησιακή διαδικασία πιο ενδιαφέρουσα και πολυδιάστατη, προάγοντας την ανάπτυξη τόσο γνωστικών όσο και κοινωνικών δεξιοτήτων. Η αλληλεπίδραση με διαφορετικούς εκπαιδευτικούς ενθαρρύνει επίσης την προσαρμοστικότητα και διευκολύνει την ενίσχυση της αυτοπεποίθησης των μαθητών.