Σχολικό Έτος 2022- 2023

Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων (ΕΔ) είναι ένα νέο, καινοτόμο μάθημα που εντάχθηκε από πέρυσι στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου, του δημοτικού και του γυμνάσιου, δηλαδή σε όλη την υποχρεωτική εκπαίδευση.

Τα ΕΔ θέτουν στο επίκεντρο την καλλιέργεια δεξιοτήτων, ώστε οι μαθητές να μην αποτελούν απλώς παθητικοί αποδέκτες γνώσης, αλλά να μαθαίνουν πώς να αξιοποιούν τις γνώσεις τους, πώς να ανακαλύπτουν νέα γνώση, πώς να θέτουν στόχους, πώς να συνεργάζονται, αλλά και να λαμβάνουν πρωτοβουλίες.

Συγκεκριμένα, μέσω των ΕΔ, ο μαθητής καλλιεργεί τις δεξιότητες 21ου αιώνα – δεξιότητες ζωής, ήπιες δεξιότητες, ψηφιακές δεξιότητες και

  • ενδυναμώνεται σε ατομικό επίπεδο (π.χ. αποκτά αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση, καλλιεργεί την κριτική του σκέψη, λαμβάνει αποφάσεις, επιλύει προβλήματα, μαθαίνει πώς να μαθαίνει),
  • μαθαίνει να συμμετέχει ενεργά σε ομάδες (π.χ. αποκτά δεξιότητες επικοινωνίας και συνεργασίας, καλλιεργεί την ενσυναίσθηση και τον αλληλοσεβασμό),
  • εξελίσσεται σε ευαισθητοποιημένο και υπεύθυνο πολίτη της κοινωνίας, με έμφαση στην κατανόηση, την ερμηνεία και την αντιμετώπιση των προκλήσεων του 21ου αιώνα.

Το πρόγραμμα και το εκπαιδευτικό υλικό των «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων» ομαδοποιείται σε τέσσερεις (4) Θεματικές Ενότητες. Οι Θεματικές Ενότητες προκύπτουν από τους Παγκόσμιους Δείκτες Αειφόρου Ανάπτυξης (περιβάλλον, ευ ζην, ασφάλεια, κοινωνία των πολιτών, σύγχρονη τεχνολογία και επιχειρηματικότητα).

Μέσα στη χρονιά θα κάνουμε 4 πρότζεκτ – ένα από κάθε θεματική- ενώ η επιλογή των υποθεμάτων είναι αυστηρά καθορισμένη ανά τάξη από το πρόγραμμα. Στο καθένα από αυτά θα διδάσκονται και δυο – τρεις δεξιότητες.

Viber 2022 01 28 20 06 35 487

 

ΠΩΣ ΚΑΤΑΝΕΜΟΝΤΑΙ ΤΑ ΥΠΟΘΕΜΑΤΑ ΑΝΑ ΤΑΞΗ

ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ – Α ΤΑΞΗ – Δ ΤΑΞΗ

1. ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ 1. ΥΓΕΙΑ: Διατροφή-Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια
2. ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 1. Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά
3. ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ 1. Ανθρώπινα δικαιώματα
4. ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ 1 STEM – Εκπαιδευτική Ρομποτική

Β ΤΑΞΗ

1. ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ 2. Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία – Πρόληψη
2. ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 2. Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική προστασία
3. ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ 2. Εθελοντισμός διαμεσολάβηση
4. ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ 2. Επιχειρηματικότητα – Αγωγή Σταδιοδρομίας-Γνωριμία με επαγγέλματα

Γ ΤΑΞΗ

1. ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ 3. Γνωρίζω το σώμα μου – Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση
2. ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 3. Παγκόσμια & τοπική Πολιτιστική Κληρονομιά
3. ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ 3. Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός,διαφορετικότητα
4. ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ 2. Επιχειρηματικότητα – Αγωγή Σταδιοδρομίας-Γνωριμία με επαγγέλματα

E ΤΑΞΗ

1. ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ 2. Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία – Πρόληψη
2. ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 2. Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική προστασία
3. ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ 2. Εθελοντισμός διαμεσολάβηση
4. ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ 1 STEM – Εκπαιδευτική Ρομποτική

Στ ΤΑΞΗ

1. ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ 3. Γνωρίζω το σώμα μου – Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση
2. ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 3. Παγκόσμια & τοπική Πολιτιστική Κληρονομιά
3. ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ 3. Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός,διαφορετικότητα
4. ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ  2. Επιχειρηματικότητα – Αγωγή Σταδιοδρομίας – Γνωριμία με επαγγέλματα

 

Στα πλαίσια όλων των παραπάνω, οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας, φέτος αποφάσισαν να υλοποιήσουν εργαστήρια ανά τμήματα.

Οι τάξεις Α1 & Α2 θα υλοποιήσουν ανά θεματική ενότητα τα παρακάτω προγράμματα:

Ευ ζην: “Τρώω ποιοτικά, ζω καλύτερα” και “Στον δρόμο με τον κύριο Κ.Ο.Κ.”

Φροντίζω το περιβάλλον: “Πλανήτης Γη”

Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ: “Επιθυμίες, ανάγκες και άλλα δικαιώματα”

Δημιουργώ και Καινοτομώ: ” Φτιάχνουμε τις δικές μας κατασκευές με επαναχρησιμοποιούμενα υλικά”.

Εκπαιδευτικοί : Ελισάβετ Παχή, Σουλτάνα Τατσίδου, Γρηγόρης Σουλτανης

Οι τάξεις Β1 & Β2 θα υλοποιήσουν ανά θεματική ενότητα τα παρακάτω προγράμματα:

Ευ ζην: “Αισθήσεις & Συναισθήματα- Αυτομέριμνα”

Φροντίζω το περιβάλλον: “Τα Δάση, Πυρκαγιές & Πλημμύρες”

Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ: “Χάρτης των δικαιωμάτων- αναγκών του ανθρώπου…& του παιδιού”

Δημιουργώ και Καινοτομώ: “Τα επαγγέλματα άλλοτε και σήμερα”

Εκπαιδευτικοί: Σοφία Τσιτώτα, Λαμπρινή Αναστασίου, Ιορδάνα Τσιωνά

Οι τάξεις Γ1 & Γ2 θα υλοποιήσουν ανά θεματική ενότητα τα παρακάτω προγράμματα:

Ευ ζην: “Το ανθρώπινο Σώμα”

Φροντίζω το περιβάλλον: “Μεσόγειος, η θάλασσα που ενώνει πολιτισμούς”

Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ: “Σταματώ τις διακρίσεις-Αποδέχομαι τον <<Άλλο>>, από τις λογοτεχνικές αναπαραστάσεις στην πραγματική ζωή”.

Δημιουργώ και Καινοτομώ: “Στην τσέπη…χαρτζιλίκι…”

Εκπαιδευτικοί: Χριστίνα Σαλταπίδα, Αικατερίνη Πλακιά, Σοφία Γκαμπράνη

Οι τάξεις Δ1 & Δ2 θα υλοποιήσουν ανά θεματική ενότητα τα παρακάτω προγράμματα:

Ευ ζην: “Δόντια γερά, τρώγοντας υγιεινά”

Φροντίζω το περιβάλλον: “Waterwise”

Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ: “Δυναμώνω τη φωνή μου, δυναμώνεις τη φωνή σου. Δικαίωμα στην ελευθερία έκφρασης”

Δημιουργώ και Καινοτομώ: “Οι εποχές του έτους και το κλίμα”.

Εκπαιδευτικοί: Δήμητρα Μπάρδα

Οι τάξεις Ε1 & Ε2 θα υλοποιήσουν ανά θεματική ενότητα τα παρακάτω προγράμματα:

Ευ ζην: “Υπερβολική ενασχόληση με το διαδίκτυο- Κριτική σκέψη και παραπληροφόρηση- διαδικτυακό παιχνίδι, διαδικτυακός εκφοβισμός και προσωπικά δεδομένα”

Φροντίζω το περιβάλλον: “Μαθαίνουμε για τις πλημμύρες”

Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ: “Εγώ και η Κοινωνία”

Δημιουργώ και Καινοτομώ: “Οι εποχές του έτους και το κλίμα”

Εκπαιδευτικοί: Κωνσταντίνα Γκιουζέλη, Χριστίνα Σαλταπίδα, Ευγενία Ταμπάκη, Ελευθερία Μοσχογιάννη

Οι τάξεις Στ1 & Στ2 θα υλοποιήσουν ανά θεματική ενότητα τα παρακάτω προγράμματα:

Ευ ζην: “Αειφόρος κινητικότητα- Ενεργοί τρόποι μεταφοράς – Μαθαίνω να συμπεριφέρομαι στους δρόμους”

Φροντίζω το περιβάλλον: “Η Μικρασιατική καταστροφή και ο ξεριζωμός: οι μνήμες μένουν άσβεστες…”

Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ: “Το σχολείο της συμπερίληψης: η αναπηρία ως αφορμή”

Δημιουργώ και Καινοτομώ: “Πόσο δίκαιη είναι η σοκολάτα σου;”

Εκπαιδευτικοί: Σοφία Κρόκου, Αθανάσιος Μπουκουβάλας