Την Πέμπτη 6 Μαρτίου 2025, Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού οι μαθητές και οι μαθήτριες του τμήματος Δ2, μέσω της ομαδοσυνεργατικής μεθόδου, έδωσαν το δικό τους μήνυμα στην ελληνική, αλλά και στην αγγλική γλώσσα, για την αξία της φιλίας, του σεβασμού, της επικοινωνίας και της συνεργασίας, ενώ παράλληλα τάχθηκαν κατά της βίας και των αρνητικών συναισθημάτων που έπονται αυτής.
Όχι στη Βία, Ναι στη Φιλία!
Την Πέμπτη 6 Μαρτίου 2025, Παγκόσμια Ημέρα κατά του Σχολικού Εκφοβισμού, τα δύο τμήματα
της Α’ τάξης στείλαμε το δικό μας μήνυμα! Φτιάξαμε βραχιολάκια με το
σύνθημα «Όχι στη Βία, Ναι στη Φιλία», γιατί το σχολείο μας είναι χώρος
αγάπης, σεβασμού και συνεργασίας.
Ας σταθούμε όλοι μαζί απέναντι στον εκφοβισμό και ας επιλέξουμε τη
δύναμη της φιλίας!
Πανελλήνια Ημέρα κατά της Βίας στο Σχολείο στις 6 Μαρτίου
Με αφορμή την Πανελλήνια Ημέρα κατά της Βίας στο Σχολείο στις 6 Μαρτίου οι μαθητές/τριες των τμημάτων Γ1 και Γ2 με τη μέθοδο «Ρουτίνες Σκέψης: Βλέπω-Σκέφτομαι-Αναρωτιέμαι» μοιράστηκαν τις σκέψεις τους για τον εκφοβισμό κατά την επεξεργασία του αποσπάσματος «Το χαρούμενο λιβάδι» της Φ. Νικολούδη και του εικαστικού έργου «Bullying» του Matt Mahurin. Στη συνέχεια πρότειναν τρόπους διαχείρισης αρνητικών συναισθημάτων και δημιούργησαν ομαδοσυνεργατικά τις «Μαργαρίτες της Φιλίας».
Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Ποδηλατώντας στο ΕΣΠΑ της πόλης μου»
Το Πρόγραμμα «Θεσσαλία» 2021-2027 χρηματοδοτεί την υλοποίηση Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης (ΒΑΑ) στα αστικά κέντρα της Λάρισας, Βόλου, Τρικάλων και Καρδίτσας .
Μεταξύ των δράσεων που χρηματοδοτούνται περιλαμβάνεται η ανάπτυξη δικτύων πεζοδρόμων και ποδηλατοδρόμων με σκοπό την ασφαλή και φιλική στο περιβάλλον μετακίνηση των πολιτών.
Στο πλαίσιο αυτό, η Περιφέρεια Θεσσαλίας, με την υποστήριξη της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης του Προγράμματος «Θεσσαλία» 2021-2027, υλοποιεί Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα με αντικείμενο τη συμβολή της ευρωπαϊκής χρηματοδότησης μέσω του Προγράμματος «Θεσσαλία» 2021-2027 στη βιώσιμη ανάπτυξη των πόλεων, καθώς και για θέματα ασφαλούς κυκλοφορίας και μετακίνησης μέσω ποδηλάτου.
Σκοπός του Προγράμματος
- Να γνωρίσουν τα παιδιά το Περιφερειακό Πρόγραμμα «Θεσσαλία» 2021-2027 και τη συμβολή της ευρωπαϊκής χρηματοδότησης
- Να αντιληφθούν την έννοια της «βιώσιμης ανάπτυξης»
- Να αναγνωρίσουν σημεία της πόλης τους που περιλαμβάνονται στις στρατηγικές Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης
- Να μάθουν τους κανόνες ασφαλούς χρήσης και μετακίνησης με ποδήλατο
- Να εξασκηθούν οι μικρότεροι μαθητές σε βασικές δεξιότητες χρήσης του ποδηλάτου και οι μεγαλύτεροι μαθητές να εξασκηθούν βιωματικά στην ασφαλή μετακίνηση στο αστικό περιβάλλον
«Ποδηλατώντας στο ΕΣΠΑ της πόλης μου» για τη Γ’ Δημοτικού
Την πρώτη διδακτική ώρα οι μαθητές εξοικειώνονται με τις έννοιες του ΕΣΠΑ, του Προγράμματος «Θεσσαλία» 2021-2027 και της βιώσιμης ανάπτυξης. Τους παρουσιάζεται φωτογραφικό υλικό από σημεία της πόλης τους όπου πρόκειται να γίνουν παρεμβάσεις στο πλαίσιο των στρατηγικών ΒΑΑ. Ακολουθεί εκπαιδευτική παρουσίαση σε βιντεοπροβολέα – προτζέκτορα ή πλακάτ η οποία αναφέρεται σε χρήσιμες συμβουλές και κανόνες για ασφαλή χρήση και μετακίνηση με το ποδήλατο.
Στη 2η διδακτική ώρα στον προαύλιο χώρο του σχολείου με τα ποδήλατα οι μαθητές θα εξασκούνται σε συγκεκριμένες δεξιότητες όπως της σήμανσης με το χέρι, στροφή κεφαλιού αριστερά, εξάσκηση και εκμάθηση αριστερής στροφής με ποδήλατο κ.ά. Απαραίτητο για την εξάσκηση στο προαύλιο είναι οι μαθητές να φέρουν 5-10 ποδήλατα ανά τμήμα ώστε όσοι δεν έχουν ή δε φέρουν, να έχουν τη δυνατότητα να δανειστούν το ποδήλατο των συμμαθητών τους.
Με το πέρας του Προγράμματος, οι μαθητές καλούνται να συμπληρώσουν ένα προσιτό ερωτηματολόγιο που αφορά τη γνώση τους για το ΕΣΠΑ, τις στρατηγικές ΒΑΑ, την χρήση του ποδηλάτου και την σημασία της ασφαλούς μετακίνησης. Τα αποτελέσματα θα συλλεχθούν, θα αναλυθούν και θα αξιολογηθούν, ώστε η Περιφέρεια και η Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης να μπορεί να τα αξιοποιήσει για τον μελλοντικό σχεδιασμό αντίστοιχων προγραμμάτων.
Ως επιβράβευση για τη συμμετοχή τους, οι μαθητές θα παραλάβουν ένα 24σέλιδο εκπαιδευτικό & πληροφοριακά φυλλάδιο της Περιφέρειας Θεσσαλίας, το οποίο αποτελεί χρηστικό οδηγό για κάθε μαθητή ποδηλάτη και την οικογένεια του.
Παρακολούθηση προγράμματος Διατροφικής Αγωγής
Την Τρίτη 25 Φεβρουαρίου 2025, στο σχολείο μας πραγματοποιήθηκε
πρόγραμμα Διατροφικής Αγωγής από την κ. Χονδρογιάννη Νεόκλεια,
Διατροφολόγο του Κέντρου Υγείας Αργαλαστής.
Το πρόγραμμα παρακολούθησαν οι μαθητές και οι μαθήτριες των δύο τμημάτων της Α’ τάξης,
οι οποίοι είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τη σημασία της σωστής
διατροφής. Μέσα από δύο εισηγήσεις, τα παιδιά έμαθαν για την αξία της
κατανάλωσης φρούτων και λαχανικών, καθώς και για υγιεινούς τρόπους
διατροφής που μπορούν να υιοθετήσουν από μικρή ηλικία.
Η δράση αυτή συνέβαλε στην ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών και στην
ενίσχυση των σωστών διατροφικών τους συνηθειών.
Ο κόκκινος δράκος
Την Πέμπτη 13/2/2025 επισκέφθηκαν το σχολείο μας η κ. Φωτεινή Χούμα και η κ. Αθηνά-Μαρία Μιχοπούλου , συγγραφέας και εικονογράφος αντίστοιχα του βιβλίου “Ο κόκκινος δράκος” με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά του παιδικού Καρκίνου.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε’ τάξης γνώρισαν το βιβλίο, έκαναν δραστηριότητες σχετικές με την ιστορία και συνειδητοποίησαν πως πρόκειται για μία αληθινή ιστορία που μόνο μηνύματα αισιοδοξίας και χαράς έχει να προσφέρει.
Η δασκάλα μου κι εγώ- Λύκειο Ελληνίδων
Μια ξεχωριστή εμπειρία στο Λύκειο Ελληνίδων Βόλου
Την Τετάρτη 12 Φεβρουαρίου 2025, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α’ τάξης, συνοδευόμενοι από τις εκπαιδευτικούς τους, κα Αφροδίτη Τσιμπανάκου, κα Μαριάννα Τρύφων και κα Δάνα Τσιωνά, είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν το Λύκειο Ελληνίδων Βόλου και να ταξιδέψουν στο παρελθόν μέσα από ένα μοναδικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο “Η δασκάλα μου κι εγώ”.
Η υπεύθυνη του προγράμματος, κα Αποστολία Αρμπελιά, με ζωντανές αφηγήσεις και πλούσιο οπτικοακουστικό υλικό, μετέφερε τα παιδιά σε μια εποχή όπου το σχολείο ήταν πολύ διαφορετικό από αυτό που γνωρίζουν σήμερα. Μέσα από εικόνες και ιστορίες, γνώρισαν τις σχολικές συνήθειες του παρελθόντος: τις κλασικές μαθητικές ποδιές με το λευκό γιακαδάκι, τα κοντά παντελονάκια για τα αγόρια, τα αυστηρά κουρέματα, τον ξύλινο
χάρακα που χρησιμοποιούσαν οι δάσκαλοι για πειθαρχία, τα μεγάλα τμήματα των 70-80 μαθητών, τα λιτά ξύλινα θρανία και τα χωριστά σχολεία για αγόρια και κορίτσια.
Μέσα από συζήτηση και βιωματικές δραστηριότητες, οι μαθητές συνέκριναν το παλιό σχολείο με τη σημερινή τάξη τους, όπου κυριαρχούν η συνεργασία, η αποδοχή, η ελεύθερη έκφραση, τα σύγχρονα τεχνολογικά μέσα και οι καινοτόμες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις. Παίζοντας διασκεδαστικά παιχνίδια που ενίσχυσαν το δέσιμο της ομάδας, τον σεβασμό και τη χαρά της μάθησης, κατέληξαν με ενθουσιασμό στο συμπέρασμα ότι το σημερινό σχολείο είναι πολύ πιο φιλικό και δημιουργικό!
Με καινούριες γνώσεις, όμορφες εικόνες και χαμόγελα στα πρόσωπά τους, οι μαθητές επέστρεψαν στο σχολείο τους, έχοντας ζήσει μια αξέχαστη εμπειρία που τους έφερε σε επαφή με την ιστορία της εκπαίδευσης και τους έκανε να εκτιμήσουν ακόμα περισσότερο τις ευκαιρίες που τους προσφέρει το σύγχρονο σχολείο.
Τριών Ιεραρχών -30 Ιανουαρίου 2025
Σήμερα γιορτάζουμε τη μνήμη του Μεγάλου Βασιλείου, του Αγίου Γρηγορίου του Θεολόγου και του Αγίου Ιωάννη του Χρυσοστόμου, των Αγίων που η Εκκλησία μας έχει ανακηρύξει προστάτες των μαθητών και των Γραμμάτων. Γι’ αυτό και η 30η Ιανουαρίου έχει πάντα ξεχωριστή θέση στο σχολικό ημερολόγιο: αποτελεί την ημέρα που τιμούμε την αγάπη για τη μάθηση, αλλά και τον σπουδαιότερο πυλώνα της εκπαιδευτικής διαδικασίας, δηλαδή την επικοινωνία εκπαιδευτικού και μαθητών.
Η θαυμαστή κοινωνία των μελισσών
Τη Δευτέρα 27 Ιανουαρίου 2025 οι μαθητές και οι μαθήτριες των δύο τμημάτων της Δ’ τάξης παρακολούθησαν και συμμετείχαν βιωματικά στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Μέλισσες” στο Αριστοτέλειο ΚΔΑΠ Βόλου.
Παρακολούθησαν σχετικό βίντεο που αφορούσε τη ζωή της κοινωνίας των μελισσών, γνώρισαν εμπειρικά τα εργαλεία και τον εξοπλισμό του μελισσοκόμου, κατασκεύασαν τη δική τους κεραλοιφή και προγραμμάτισαν ηλεκτρονικά ρομπότ.
Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με εικαστικές προσεγγίσεις στην τάξη τους δημιουργώντας μέλισσες από πλαστελίνη.
Μέλισσες, ένας πολύτιμος θησαυρός
Άραγε πώς γεννιούνται, πώς ζουν, πώς εργάζονται και παράγουν το μέλι; Αυτά και πολλά ακόμη μυστικά για τον θαυμαστό κόσμο των μελισσών ανακάλυψαν βιωματικά οι μαθητές και οι μαθήτριες των δύο τμημάτων της Γ’ τάξης την Τετάρτη 22 Ιανουαρίου 2025 συμμετέχοντας στο ομώνυμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Αριστοτελείου ΚΔΑΠ-ΚΕΠΕ.
Έγιναν μελισσουργοί, παραγωγοί μελισσοκομικών προϊόντων , αλλά και κατασκευαστές-προγραμματιστές ηλεκτρονικών μελισσών. Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε στην τάξη όπου αποτύπωσαν τις εμπειρίες τους με χρώματα και σχέδια στο χαρτί.
Το νησί των συναισθημάτων
Στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, οι μαθητές της Ε’2 τάξης του σχολείου μας, ασχολήθηκαν με τη θεματική ενότητα: “Ψυχική και σωματική υγεία” και συγκεκριμένα με το πρόγραμμα “Μαθαίνοντας για τη Θετική πλευρά της ζωής”. Ένα από τα προϊόντα που παρήγαγαν είναι η εικονογράφηση της ιστορίας “Το νησί των συναισθημάτων” του Μάνου Χατζηδάκι.






















































