Επίσκεψη των Γ1 και Γ2 τάξεων στο Αθανασάκειο Αρχαιολογικό Μουσείο Βόλου

Untitled 1
Untitled 1

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ τάξης του σχολείου μας συνοδευόμενοι/ες από τον δάσκαλό τους, Πέτρο Σιάφη(Γ1) και από τις δασκάλες Αικατερίνη Πλακιά (Γ2) και Νικολέτα Μπουντούρη(υποδιευθύντρια), παρακολούθησαν στις 15/5/2024 στο Αθανασάκειο Αρχαιολογικό Μουσείο Βόλου το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Μυκηναϊκός πολιτισμός».
Ο Μυκηναϊκός πολιτισμός αφορά τον πολιτισμό της ύστερης εποχής του χαλκού που αναπτύχθηκε το 1600-1100π.Χ. κυρίως στην κεντρική, νότια ηπειρωτική και νησιωτική Ελλάδα. Το επίθετο μυκηναϊκός προέρχεται από την πρώτη αρχαιολογική θέση στην οποία εντοπίστηκε, τις Μυκήνες στον νομό Αργολίδας της βορειοανατολικής Πελοποννήσου που αποτέλεσαν ένα από τα σημαντικότερα κέντρα του. Ταξινομείται ως προϊστορικός, καθώς οι γνώσεις μας γι’ αυτόν βασίζονται μέχρι σήμερα σε αρχαιολογικά ευρήματα. Αντιπροσωπεύει τον πρώτο εξελιγμένο και ξεχωριστό ελληνικό πολιτισμό στην ηπειρωτική Ελλάδα με τα παλάτια, την αστική οργάνωση, τα έργα τέχνης και το σύστημα γραφής. Αποδείχθηκε ότι η Γραμμική Β ήταν ελληνική γραφή. Εκπληκτικά ήταν τα έργα κεραμικής και χρυσοχοΐας, καθώς και οι τοιχογραφίες που απεικόνιζαν σκηνές από τη φύση, τη θρησκεία, το κυνήγι και τον πόλεμο.
Τα παιδιά μέσω της παρουσίασης του Μυκηναϊκού πολιτισμού από τη μουσειοπαιδαγωγό κα Αιμιλία διδάχθηκαν για όλες τις πτυχές του. Ακρόπολη, κυκλώπεια τείχη, καθημερινή ζωή των κατοίκων, θρησκευτικές τελετές, ειδώλια, αγγεία, όπλα, εργαλεία, θολωτοί τάφοι, κτερίσματα, γραφή.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες ψηλάφισαν επεξεργάστηκαν και παρατήρησαν πιστά αντίγραφα ειδωλίων και σφραγιδόλιθων με τους οποίους κλείνονταν οι εμπορικές συμφωνίες και εντόπισαν διαφορές στα αντίγραφα του δίσκου της Φαιστού (Γραμμική Α) και των πήλινων πινακίδων των μυκηναϊκών χρόνων (Γραμμική Β).
Τέλος ξεναγήθηκαν στους χώρους του μουσείου με εκθέματα του μυκηναϊκού πολιτισμού και έφτιαξαν πήλινες πινακίδες συνδυάζοντας τα δύο είδη γραφής.

20240515 105426 20240515 11121920240515 11383820240515 114150

20240515 111812 20240515 112621 20240515 11272420240515 113853

20240515 115029 20240515 115234 20240515 115242

Η εφημερίδα του Ε1 – Απρίλιος 2024

Εξώφυλλο
Εξώφυλλο

Συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές/τριες για την δημιουργία της εφημερίδας και στην δασκάλα τους κα Τσιτσέλη Κωνσταντίνα.

Με πολλά και δημιουργικά θέματα μέσα από τα μάτια των παιδιών. Τα έγραψαν και τα ζωγράφισαν με τον δικό τους τρόπο.



Λήψη αρχείου

 

Joyeuses Pâques- Kαλό Πάσχα

IMG 20240426 125307
IMG 20240426 125307

Πάσχα στη Γαλλία!!!

Εντυπωσιακά και ξεχωριστά έθιμα, ζωγραφιές, κατασκευές με άρωμα Γαλλίας.

Ιπτάμενες καμπάνες, γιγαντιαίες ομελέτες 10,000 αυγών, αυγά που κυλούν από πλαγιές, κουνελάκια και πολλά σοκολατένια αυγά που τα κυνηγούν κρύβονται στο ηλεκτρονικό βιβλιαράκι που βρίσκεται στον ακόλουθο σύνδεσμο.

 https://read.bookcreator.com/AUJAAdC4D6eFgv44EwdVV9vwrck1/wojDdGDnS3a_GwDuhxtRWQ

Η εκπαιδευτικός Γαλλικής γλώσσας: Σοφία Γκαμπράνη

IMG 20240426 083928 IMG 20240426 085143 IMG 20240426 085814 IMG 20240426 085905 EDIT IMG 20240426 092624 IMG 20240426 093049 IMG 20240426 125307 IMG 20240426 125849

 

Ευχαριστούμε τις εκδόσεις ΨΥΧΟΓΙΟΣ

images
images

Συνεχίζεται η προσπάθεια ανανέωσης και εμπλουτισμού της σχολικής βιβλιοθήκης και τα μέλη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων σε συνεργασία με την υπεύθυνη της σχολικής βιβλιοθήκης κ.Μπουντούρη Νικολέτα στείλανε e-mail στον εκδοτικό οίκο ΨΥΧΟΓΙΟΣ.

Η ανταπόκριση ήταν άμεση και τα βιβλία έφτασαν στο σχολείο μας. Είκοσι ολοκαίνουρια βιβλία!!!

Οι μαθητές ζήτησαν να τα ξεφυλλίσουν, ήρθαν στον χώρο της βιβλιοθήκης και συζητήσαμε τους τίτλους, διαβάσαμε τις περιλήψεις.  Τα περισσότερα από αυτά αμέσως τα δανείστηκαν.

Σε ευχαριστούμε εκδόσεις ΨΥΧΟΓΙΟΣ…

20240425 114903 20240425 114952 20240425 115607 20240425 115609

13ο Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας (κόμβος Βόλου) ~ Ρομποτική

0
0
Οι μαθητές/τριες του εκπαιδευτικού ομίλου ρομποτικής (Γ’ Τάξη), συμμετείχαν την Πέμπτη 18/04/2024 στο 13ο Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας (κόμβος Βόλου) που πραγματοποιήθηκε στο 1ο Πειραματικό Λύκειο Ν. Ιωνίας Βόλου με την εκπαιδευτικό Πληροφορικής κ.Μπουντούρη Νικολέτα. Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια παρουσιάσαμε τη δουλειά μας στη ρομποτική. Το πρόγραμμα όμως έγινε πιο ενδιαφέρον αφού περιελάμβανε δραστηριότητες όπως:
1. Εργαστήρι αστρονομίας – παρατήρηση του ήλιου.
2. Ρομποτική First Lego League.
3. 3D Printing (ομάδα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας) – εκτυπώσαμε το λογότυπο του σχολείου μας.
4. Εργαστήριο ψηφιακού κόμικ.
5. F.T.C. παρουσίαση διαγωνισμού βιομηχανικής ρομποτικής.
Ο ενθουσιασμός ήταν εμφανέστατος στα πρόσωπά τους…
Ευχαριστώ όλους τους γονείς για την εμπιστοσύνη και τη βοήθειά τους, αλλά περισσότερο τα παιδιά για την εξαιρετική εμφάνιση και συμπεριφορά στο φεστιβάλ!!!
Ελπίζω να γύρισαν τόσο ενθουσιασμένα όσο κι εγώ…
Νικολέτα Μπουντούρη
εκπ. Πληροφορικής
0 1 6 2 6 3 6 4 5 5 4 6 4 7 4 8 4 10 49 43

Θεατρική παράσταση “Το πιο γλυκό ψωμί”

2 3
2 3

Τη Δευτέρα 8 Απριλίου τα τμήματα Α2, Β2, Γ1, Γ2, Δ1 και Δ2 παρακολούθησαν τη θεατρική παράσταση  “Το πιο γλυκό ψωμί”. Πρόκειται για ένα διδακτικό παραδοσιακό παραμύθι που με όμορφο και παραστατικό τρόπο μετέδωσε στα παιδιά αξίες και συμβουλές.
Έμαθαν έτσι πως η τεμπελιά και η έλλειψη ενδιαφερόντων κάνει τον άνθρωπο δυστυχισμένο, πως η δουλειά και η δημιουργία προσφέρει ικανοποίηση και χαρά και πως το ψωμί στο καθημερινό τραπέζι αποκτά μεγαλύτερη αξία όταν κάποιος κοπιάζει για να το αποκτήσει.
Στο τέλος της παράστασης τα παιδιά χαιρέτησαν τους πρωταγωνιστές και γεύτηκαν το γλυκό ψωμί που είχε φτιάξει ο βασιλιάς.

Τίποτα δεν είναι πιο γλυκό από αυτό που έχεις φτιάξει με τα δικά σου χέρια.

1 3 2 3 3 3 4 2

4η Απριλίου ~ Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων

12 1
12 1

Η 4η Απριλίου έχει καθιερωθεί σαν Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων. Ξεκίνησε σαν πρωτοβουλία σαν πρωτοβουλία των ολλανδικών φιλοζωικών οργανώσεων το 2010 προσπαθώντας να ευαισθητοποιήσουν τη διεθνή κοινότητα σχετικά με την τύχη των εκατομμυρίων αδέσποτων ζώων.
Τα αδέσποτα τα συναντάμε σε κάθε μας βήμα, είναι συχνά μόνιμοι κάτοικοι σε πλατείες και δρόμους και σταθεροί θαμώνες μαγαζιών που ζητούν αγάπη και στοργή.
Οι μικροί μαθητές του Γ2 και του Δ 1 ανταποκρίθηκαν και έδειξαν την ευαισθησία τους στο θέμα αυτό.
Οι μαθητές του Δ1 και του Δ2 με τις όμορφες ζωγραφιές και τις δικές τους ιστορίες έχουν πάρει μέρος σε διαγωνισμό φιλοζωίας δείχνοντας τα τρυφερά τους αισθήματα και τις ευαισθησίες τους.
Οι μαθητές και των τμημάτων Δ1 και Γ2 συγκέντρωσαν στην τάξη τους κονσέρβες και κροκέτες για αδέσποτα σκυλάκια και γατάκια και τα πρόσφεραν στη Φιλοζωική Οργάνωση του Βόλου θέλοντας να βοηθήσουν το έργο της.
Σήμερα είχαμε τη χαρά και την τιμή να υποδεχτούμε στο σχολείο μας την κ. Σόνια Μανθογιάννη δημοσιογράφο και φιλόζωο που περιθάλπει με αγάπη και πραγματικό ενδιαφέρον ζωάκια και κυρίως αυτά που έχουν κάποιου είδους αναπηρία. Η ανιδιοτελής της αγάπη για τα ζώα, οι γνώσεις της πάνω στο θέμα, ο τρόπος προσέγγισης στο πρόβλημα των αδέσποτων κράτησαν αμείωτο το ενδιαφέρον των παιδιών. Με υπομονή άκουσε τις απόψεις όλων των παιδιών, απάντησε στις ερωτήσεις τους κι έλυσε τις απορίες τους.
Η κ. Μανθογιάννη είχε ετοιμάσει δωράκια για όλα τα παιδιά. Τους πρόσφερε ένα φάκελο με δύο ζωγραφιές μαζί με χρώματα και τα παιδιά ζωγράφισαν το δικό τους σκυλάκι και το δικό τους γατάκι και του έδωσαν όνομα.
Τα παιδιά με τη σειρά τους πρόσφεραν στην κ Σόνια τις ζωγραφιές που είχαν ετοιμάσει για εκείνη μαζί με λουλούδια.
Ήταν μια ξεχωριστή μέρα που βοήθησε να παιδιά και τα ενθάρρυνε να έχουν πάντα άποψη, να μη δέχονται κανενός είδους κακοποίηση και να είναι πάντα υπεύθυνα και ευαίσθητα.

1 2 2 2 3 2 4 1 5 1 6 1 7 1 8 1 9 1 10 1 11 1 12 1 13 1 14 1 15 1 16

 

Η συγγραφέας Εύη Κοντόρα στο σχολείο μας

3
3

Στα πλαίσια της παγκόσμιας ημέρας παιδικού βιβλίου και σε συνεργασία με την βιβλιοθήκη του σχολείου μας, προσκλήθηκε η συγγραφέας Εύη Κοντόρα η οποία ανταποκρίθηκε και προσήλθε στο σχολείο μας.

Παρουσίασε το έργο της στους μαθητές της ΣΤ’ τάξης καθώς και μας μίλησε για τον τρόπο συγγραφής ενός βιβλίου.

Η Εύη Κοντόρα γεννήθηκε στην Αθήνα το 1961. Σπούδασε νομικά στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και έχει κατά καιρούς εργαστεί ως συντάκτρια στον περιοδικό τύπο και ως υπεύθυνη προγράμματος και παραγωγός σε ραδιοφωνικούς σταθμούς. Είναι μέλος του Κύκλου του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου και έχει ήδη εκδώσει τα βιβλία: “Ο Σπόρος κι εγώ”, ” Το κυνήγι της χαμένης παρτιτούρας” (το οποίο και έχει τιμηθεί με το Βραβείο Μιχαήλας Αβέρωφ 1987 από την Εταιρεία Ελλήνων Λογοτεχνών), “Η ανταρσία της Κυριακής”. Έχει εικονογραφήσει το βιβλίο του Δημήτρη Ραβάνη-Ρεντή “Παραμυθέατρο 2”, εκδόσεις “Σύγχρονη Εποχή”. Διηγήματά της, για παιδιά και ενηλίκους, έχουν κατά καιρούς δημοσιευτεί σε εφημερίδες και περιοδικά. Συμμετέχει επίσης στις θεματικές ανθολογίες διηγημάτων: “Ήρθαν τα Χριστούγεννα κι η Πρωτοχρονιά” και “Η Τρομαχτούλα, ο Παφ-Πουφ και τα φαντάσματα”, από τις εκδόσεις “Ψυχογιός”.

1 2

Καλή πρωταπριλιά ή αλλιώς στα γαλλικά «POISSON D’ AVRIL».

21 2
21 2

Κατά την 1η Απριλίου, συνηθίζεται να λέγονται καλοπροαίρετα ψέματα λόγω εθίμου.

Όπως θα δείτε λοιπόν στις φωτογραφίες που ακολουθούν τηρήσαμε κι εμείς αυτό το έθιμο στο σχολείο μας…..

Οι Γάλλοι κολλούν ψάρια στις πλάτες των ανυποψίαστων περαστικών. Αναρωτηθήκαμε όμως γιατί;

Τα ψέματα της Πρωταπριλιάς είναι ένα έθιμο που μας έχει έρθει από την Ευρώπη. Υπάρχουν διάφορες εκδοχές σχετικά με τον τόπο και τον χρόνο που γεννήθηκε το έθιμο αυτό.

Σύμφωνα με την επικρατέστερη εκδοχή, το έθιμο ξεκίνησε από τους Κέλτες. Λαός της βορειοδυτικής Ευρώπης, οι Κέλτες, ήταν δεινοί ψαράδες. Η εποχή του ψαρέματος ξεκινούσε την 1η Απριλίου. Όσο καλοί ψαράδες όμως και να ήταν, την εποχή αυτή του χρόνου τα ψάρια πιάνονται δύσκολα. Έτσι και αυτοί, όπως προστάζει ο “κώδικας δεοντολογίας” των ψαράδων όλων των εποχών, έλεγαν ψέματα σχετικά με τα πόσα ψάρια είχαν πιάσει. Αυτή η συνήθεια έγινε, με το πέρασμα του χρόνου, έθιμο και γι’ αυτό οι Γάλλοι κολλούν ψαράκια στις πλάτες των ανυποψίαστων περαστικών.

Γκαμπράνη Σοφία
εκπ/κός Γαλλικής Γλώσσας

21 2 21 3 21 4

“ΧΟΠΑ Ήρωες 112”

Fast collective group medium copy
Fast collective group medium copy

“ΧΟΠΑ Ήρωες 112” – πρωτοποριακό πρόγραμμα υγείας και εκπαίδευσης για παιδιά Νηπιαγωγείου – Δ΄ Δημοτικού

 

Η καμπάνια “ΧΟΠΑ Ήρωες 112”, στοχεύει στην εξοικείωση των παιδιών του νηπιαγωγείου μέχρι Δ’ δημοτικού, με τα τρία κυριότερα συμπτώματα του εγκεφαλικού επεισοδίου και στην ενημέρωσή τους για τον Πανευρωπαϊκό αριθμό έκτακτης ανάγκης 112, που θα πρέπει να καλέσουν σε αυτήν την περίπτωση. Η άμεση παρέμβαση, με την κλήση του 112, μπορεί να είναι η διαφορά μεταξύ ζωής και θανάτου, αλλά και μεταξύ της «ζωής όπως την ξέρουμε» και της απώλειας αυτής της ποιότητας ζωής λόγω μιας μόνιμης αναπηρίας.

Όλα αυτά γίνονται μέσα από παιχνίδι και δραστηριότητες, με υλικό έντυπο και ηλεκτρονικό που παρέχουν εντελώς δωρεάν για όλα τα παιδιά, τους δασκάλους και τους γονείς που θα λάβουν μέρος, καθώς και όλη την απαραίτητη καθοδήγηση και τις πληροφορίες που ενδεχομένως θα χρειαστείτε. Είναι ευκαιρία να ανταγωνιστείτε με άλλα σχολεία για τις πρώτες θέσεις στον εθνικό και διεθνή πίνακα κατάταξης σχολείων και τάξεων και να λάβετε υπέροχα εκπαιδευτικά δώρα. Έτσι, προσφέρετε στη βελτίωση υγείας των παιδιών στο σχολείο σας, καθώς και των οικογενειών της ευρύτερης κοινότητάς σας ως «Σχολείο που προωθεί τις δεξιότητες υγείας».

Μέχρι στιγμής, πάνω από 500 δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία από όλη την Ελλάδα έχουν λάβει μέρος στο Παγκόσμιο Πρόγραμμα, βοηθώντας με αυτόν τον τρόπο να μεταλαμπαδευθεί η γνώση σε οικογένειες και κοινότητες!

Προκειμένου να θέσουν ένα παράδειγμα προς μίμηση (για τα παιδιά) και να ενισχύσουν την επιθυμητή συμπεριφορά των παιδιών, έχουν δημιουργήσει μία ταινία κινουμένων σχεδίων. Μπορείτε να την δείτε εδώ: https://www.facebook.com/watch/?v=485806942379256

Η παραγωγή του BBC StoryWorks Commercial Productions, δείχνει την ιστορία του προγράμματος και πώς εξελίχθηκε παγκοσμίως! Μπορείτε να την δείτε εδώ: https://www.facebook.com/GreeceFastHeroes112/videos/400728238443211

Μαζί μπορούμε να σώσουμε τον κόσμο, έναν παππού, μια γιαγιά τη φορά!

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το παγκόσμιο πρόγραμμα Fast Heroes:
https://www.facebook.com/GreeceFastHeroes112
www.fastheroes.com

Το σχολείο μας πήρε μέρος και ολοκλήρωσε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο “ΧΟΠΑ ΗΡΩΕΣ 112”. Οι μαθητές είναι σε θέση να αναγνωρίζουν τα συμπτώματα του εγκεφαλικού και να δρουν άμεσα καλώντας το 112. Η εκπαίδευση των μαθητών πραγματοποιήθηκε μέσω της επίσημης ιστοσελίδας των ΧΟΠΑ ΗΡΩΩΝ 112 και του έντυπου υλικού που στάλθηκε για κάθε μαθητή. Βασικές μέθοδοι για να κατανοήσουν οι μαθητές τα παραπάνω αποτέλεσαν το κουκλοθέατρο, η δραματοποίηση, τα εκπαιδευτικά βίντεο, το τραγούδι των ΧΟΠΑ ΗΡΩΩΝ 112 και η ζωγραφική – κατασκευές.