Μουσείο και Πηγές Αρέθουσας

Οι μαθητές της Ε΄ τάξης επισκέφθηκαν το Αρχαιολογικό Μουσείο Χαλκίδας «Αρέθουσα» που εγκαινιάστηκε το Μάιο του 2021 και στεγάζεται στο βιομηχανικό κτήριο του ποτοποιείου «Αρέθουσα» -μνημείο των αρχών του 20ου αι. Περιηγήθηκαν στη θεματική έκθεση που ζωντανεύει, εκτός από την ιστορία του κτηρίου, εξέχουσες πτυχές της ιστορίας της Εύβοιας, από το ηρώο στο Λευκαντί, τον αποικισμό και την εξάπλωση του ευβοϊκού αλφάβητου, το ιερό της Αρτέμιδας στην Αυλίδα και τον μύθο της Ιφιγένειας, έως τη βυζαντινή και οθωμανική Χαλκίδα.

Στη συνέχεια επισκέφτηκαν της Πηγές της Αρέθουσας στα πλαίσια του θέματος Τοπικής Ιστορίας και έχοντας μαζί τους ειδικά εργαλεία, πραγματοποίησαν μελέτες στο νερό των πηγών, μετρώντας τη θερμοκρασία, τη διαύγεια, τη διαφάνεια με μικροσκόπιο και την ταχύτητα ροής. Παράλληλα, παρατήρησαν και κατέγραψαν τη βλάστηση που αναπτύσσεται μέσα και γύρω από το νερό. Η επίσκεψη βοήθησε τους μαθητές να γνωρίσουν το φυσικό περιβάλλον μέσα από βιωματική μάθηση και επιστημονική παρατήρηση.