“Μινωικό πρωινό”

Στο πλαίσιο του μαθήματος της Ιστορίας και της ενότητας για τον Μινωικό Πολιτισμό, το τμήμα Γ1, μαζί με τη δασκάλα τους, οργάνωσε ένα ξεχωριστό «Μινωικό πρωινό».

Τα παιδιά συμμετείχαν με μεγάλο ενθουσιασμό, ντυμένα όσο πιο κοντά μπορούσαν σε μινωικές φορεσιές, δημιουργώντας μια όμορφη ατμόσφαιρα που μας ταξίδεψε στην εποχή της Μινωικής Κρήτης.

Το πρωινό περιλάμβανε τρόφιμα εμπνευσμένα από τη μινωική διατροφή: ψωμί με προζύμι, κριθαρένια παξιμάδια, κρητική παραδοσιακή μυζήθρα, ελιές, μέλι, σύκα, σταφίδες, αμύγδαλα, καρύδια, μήλα και τηγανίτες με σταφίδες.

Μέσα από αυτή τη βιωματική δράση, οι μαθητές γνώρισαν καλύτερα τις διατροφικές συνήθειες και την καθημερινή ζωή των ανθρώπων του Μινωικού πολιτισμού, συνδυάζοντας τη μάθηση με τη δημιουργικότητα και τη χαρά της συνεργασίας.

Λαζαράκια

«Λαζαράκια για τον Λάζαρο αν δεν πλάσεις, ψωμί δεν θα χορτάσεις», έλεγαν παλιά και λένε ακόμα στα ελληνικά χωριά μας.

Παραμονές του Σαββάτου του Λαζάρου, οι μαθητές του Δ2 ζύμωσαν τα παραδοσιακά λαζαράκια.
Ευκαιρία για επανάληψη στις μονάδες μέτρησης βάρους, τη διαίρεση και τα κλάσματα!

Σύμφωνα με την παράδοση ο αναστημένος φίλος του Χριστού, ο Λάζαρος, είχε πει: «Όποιος ζυμώσει και δε με πλάσει, το φαρμάκι μου να πάρει…».

Το Σάββατο του Λαζάρου, οι νοικοκυρές φτιάχνουν τα «Λαζαράκια» ψωμάκια σε σχήμα ανθρώπου σπαργανωμένου, δηλαδή όπως αναπαριστούν τον Λάζαρο στις εκκλησιαστικές εικόνες. Συνηθίζεται όσα παιδιά έχει η οικογένεια τόσους «Λαζάρηδες» να πλάθουν και στη θέση των ματιών να βάζουν δυο γαρίφαλα. Το σκεπτικό είναι να έχουν χεράκια σταυρωμένα και γαρυφαλλάκι, ενώ κάποιοι βάζουν και ποδαράκια.
Τα «Λαζαρούδια», όπως λέγονται σε κάποια μέρη, τα γέμιζαν οι νοικοκυρές με αλεσμένα καρύδια, αμύγδαλα, σύκα, σταφίδες, μέλι, πρόσθεταν πολλά μυρωδικά και τα έδιναν ζεστά στα παιδιά, που τρελαίνονταν με τη γεύση και τη μυρωδιά τους.

Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου – 2 Απριλίου

Οι μαθητές της Α’ τάξης γιόρτασαν τη σημερινή ημέρα με μια ξεχωριστή και δημιουργική δράση!

Κάθε παιδί παρουσίασε το αγαπημένο του παραμύθι, μίλησε με λίγα λόγια για το θέμα του και στη συνέχεια ζωγράφισε το εξώφυλλό του, δίνοντας τη δική του μοναδική καλλιτεχνική πινελιά.

Η δράση ολοκληρώθηκε με τον δανεισμό ενός βιβλίου από τη δανειστική βιβλιοθήκη της τάξης, ώστε οι μικροί μας αναγνώστες να απολαύσουν όμορφες ιστορίες και κατά τη διάρκεια των διακοπών του Πάσχα.

📖✨ Καλή ανάγνωση και καλές γιορτές!