28η Οκτωβρίου

Με αφορμή την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, οι μαθητές/μαθήτριες μας ταξίδεψαν στον χρόνο και ανακάλυψαν την ιστορία του “ΟΧΙ”. Έγινε αναφορά στα ιστορικά γεγονότα με χρήση εποπτικού υλικού. Με αφορμή φωτογραφίες και γελοιογραφίες του ’40  έφτιαξαν ιστορίες και μοιράστηκαν τις σκέψεις τους δημιουργώντας μια ατμόσφαιρα γιορτής αλλά και προβληματισμού. Ήταν μια εμπειρία που τους/τις έκανε να νιώσουν υπερήφανοι/ες για την ιστορία της πατρίδας μας και να εκτιμήσουν το πολυτιμότερο αγαθό, την ειρήνη.

Έγινε ανάγνωση του αντιπολεμικού βιβλίου “Όταν οι καμπάνες σταμάτησαν τον πόλεμο” του Τζιάνι Ροντάρι (Εκδόσεις Άγκυρα). Το βιβλίο αναφέρεται σε έναν παράλογο πόλεμο, στον οποίο οι ηγέτες του ήθελαν να καταστρέψουν τον κόσμο, να σιγήσουν κάθε ήχο χαράς, αλλά η καμπάνες, σαν φωνές της συνείδησης, υπενθύμιζαν σε όλους την αξία της ειρήνης. Ακολούθησε συζήτηση και οι μαθητές/τριες αφηγήθηκαν εκ νέου τη ιστορία ώστε να κατανοήσουν τις έννοιες αυτές. Στη συνέχεια ζωγράφισαν ό,τι τους/τις ένανε εντύπωση.

stamatisan ton polemo Στιγμιότυπο οθόνης 2024 10 31 10.27.01 μμ Στιγμιότυπο οθόνης 2024 10 31 10.27.32 μμ

Ακολούθησε ακρόαση και εκμάθηση των τραγουδιών “Παιδιά, της Ελλάδος παιδιά” (στίχοι: Μίμης Τραϊφόρος, μουσική: Μιχάλης Σουγιούλ), “Τα ραφτικά της γιαγιάς” (στίχοι: Γιάννης Καλαμίτσης, μουσική: Σάκης Τσιλίκης) και ο Εθνικός Ύμνος.

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 10 31 12.02.27 πμ     IMG 4142

Κατασκευή σημαίας από πηλό

S   IMG 4136

Τα ελληνολούλουδα-Ατομικές εργασίες

SS       IMG 4135

Η γιορτή πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 25 Οκτωβρίου. Οι μαθητές/τριες έκαναν παρέλαση κρατώντας ελληνικές σημαίες, απήγγειλαν ποιήματα και τραγούδησαν τραγούδια.

Παράρτημα

Το τραγούδι “Παιδιά, της Ελλάδος παιδιά” ανακτήθηκε από από τον χρήστη George Revithis στο YouTube και χρησιμοποιείται μόνο για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Τα πνευματικά δικαιώματα ανήκουν στους δημιουργούς

Το τραγούδι “Τα ραφτικά της γιαγιάς” ανακτήθηκε από τον χρήστη Anna Vissi Discography στο YouTube και χρησιμοποιείται μόνο για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Τα πνευματικά δικαιώματα ανήκουν στους δημιουργούς

Το εικονόλεξο δημιουργήθηκε από τις εκπαιδευτικούς του νηπιαγωγείου. Οι εικόνες αντλήθηκαν από το διαδίκτυο και χρησιμοποιήθηκαν για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Τα πνευματικά δικαιώματα ανήκουν στους δημιουργούς τους.

Η ιδέα για “Τα ελληνολούλουδα” προήλθε από το ιστολόγιο http://pro-sxolika.blogspot.com/

Ωχ! Σεισμός! Μη σε πιάνει πανικός!

Φέτος υλοποιήσαμε στο νηπιαγωγείο μας ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για το σεισμό. Στόχος του προγράμματος ήταν να φέρουμε τα παιδιά σε επαφή με το φυσικό φαινόμενο του σεισμού με τρόπο ενημερωτικό, ευχάριστο και κατάλληλο για την ηλικία τους.

ζ

Μέσα από βιωματικές, οπτικοακουστικές και συνεργατικές δραστηριότητες, τα παιδιά απέκτησαν στοιχειώδεις γνώσεις για τους σεισμούς, έμαθαν πώς να διαχειρίζονται τα αρνητικά συναισθήματά τους που σχετίζονται με το φαινόμενο, και  εξοικειώθηκαν με αποτελεσματικούς τρόπους προστασίας σε περίπτωση σεισμού.

Πιστεύουμε ότι η ενημέρωση και η προετοιμασία των παιδιών για τους σεισμούς είναι απαραίτητες, καθώς αποτελούν ένα φυσικό φαινόμενο που μπορεί να συμβεί ανά πάσα στιγμή. Μέσα από το πρόγραμμα αυτό, τα παιδιά νιώθουν πιο ασφαλή και έχουν αποκτήσει τα απαραίτητα εφόδια για να αντιμετωπίσουν με ψυχραιμία και υπευθυνότητα τυχόν σεισμική δραστηριότητα.



Λήψη αρχείου

 

Γιορτή της μητέρας

“Η μάνα δεν είναι αυτή που πάνω της θα στηριχτείς. Είναι αυτή που θα σε κάνει να μην χρειάζεσαι στηρίγματα!”

                                                                                             DOROTHY CANFIELD FISHER

ma 1  m

Χειροποίητη κάρτα από το μάθημα των Αγγλικών με μήνυμα των παιδιών:

Happy Mother’s Day!!!

 

Πάσχα

Το Πάσχα στο νηπιαγωγείο είναι μια υπέροχη ευκαιρία για να έρθουν οι μαθητές/τριες σε επαφή με τα έθιμα και τις παραδόσεις αυτής της σημαντικής γιορτής, με τρόπο διασκεδαστικό και παιγνιώδη, αλλά και να να καλλιεργήσουν τη δημιουργικότητά τους.

Δραστηριότητες για την κατανόηση του Πάσχα και για δημιουργική απασχόληση :

  • Διηγηθήκαμε την ιστορία του Πάσχα με απλά λόγια.
  • Διαβάσαμε σχετικά παιδικά βιβλία.
  • Μιλήσαμε για τα ήθη και τα έθιμα του Πάσχα στην περιοχή μας.
  • Ζωγραφίσαμε και φτιάξαμε χειροτεχνίες με πασχαλινά θέματα.
  • Βάψαμε κόκκινα αυγά και τα βάλαμε στα χειροποίητα καλαθάκια μας.
  • Φτιάξαμε πασχαλινές φιγούρες από πηλό.

pasx pas

20240516 093752 20240516 093811

ayg ayga

l la

zym zyma

sta

1ο Βραβείο στον διαγωνισμό Αστέρι της Ευχής 2023-2024 και Έπαινος Συμμετοχής

Με μεγάλη χαρά πληροφορηθήκαμε ότι το νηπιαγωγείο μας διακρίθηκε στο διαγωνισμό του οργανισμού “Make-A-Wish”-Κάνε μια ευχή, που πραγματοποιεί ευχές παιδιών που πάσχουν από κάποια σοβαρή κι απειλητική για τη ζωή τους ασθένεια.

Οι μαθητές/τριες εμπνεύστηκαν από το επετειακό αστέρι και το έργο του οργανισμού δημιουργώντας ξεχωριστά αστέρια, τα οποία ενώθηκαν και σχημάτισαν το μεγάλο αστέρι του εθελοντισμού και της αλληλεγγύης.

Η συλλογική δημιουργική προσέγγιση ξεχώρισε στην κατηγορία “Σχεδίασε το Αστέρι σου” ανάμεσα στα νηπιαγωγεία της γενικής αγωγής παίρνοντας το 1ο βραβείο.

Ο έπαινος συμμετοχής



Λήψη αρχείου

Οι νικητές του διαγωνισμού

Η βράβευση θα πραγματοποιηθεί τον Οκτώβριο στην Αθήνα.

Δεξιότητες λόγου, επικοινωνίας και σίτισης σε παιδιά νηπιακής ηλικίας-Επιμόρφωση στο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσης Σχολικής Μονάδας

Την Πέμπτη 18.04.2024 πραγματοποιήθηκε επιμορφωτική συνάντηση εκπαιδευτικών με θέμα “Δεξιότητες λόγου, επικοινωνίας και σίτισης σε παιδιά νηπιακής ηλικίας” με εισηγητές την κ. Ευαγγελία Τσιώγκα, λογοθεραπεύτρια, τον κ. Μηνά Θεοδωράκη, ψυχολόγο και την κ. Αικατερίνη Τσιάρα, κοινωνική λειτουργό από το Κέντρο Αποθεραπείας – Αποκατάστασης, Διημέρευσης και  Ημερήσιας Φροντίδας Α.μεΑ. “Κιβωτός”. Στην επιμόρφωση, διάρκειας 2 ωρών, αναλύθηκαν τα βασικά αναπτυξιακά ορόσημα του λόγου σε ηλικίες 3 έως 6 ετών, οι δεξιότητες σίτισης, η επιλεκτική σίτιση, η φωνολογική ενημερότητα, η προετοιμασία για αναγνωστικές δεξιότητες, η παραπομπή σε λογοθεραπευτή καθώς και η πρώιμη παρέμβαση.

Η επιμορφωτική δράση διοργανώθηκε από το 17ο και το 20ο Νηπιαγωγείο Κοζάνης και εντάσσεται στο πλαίσιο του κοινού Σχεδίου Δράσης Αξιολόγησης Σχολικής Μονάδας για το έτος 2023-2024.

Ευχαριστούμε θερμά το πλήρωμα της “Κιβωτού” για την αποδοχή της πρόσκλησης και την εξαιρετική εισήγησή τους για τόσο ενδιαφέροντα θέματα. Επίσης ευχαριστούμε και τις συναδέλφισσες που μας τίμησαν με την παρουσία τους.

IMG 2645

 IMG 2646 IMG 2671

 

Κεράσια και φράουλες

Το κεράσι είναι ένα αγαπημένο φρούτο των παιδιών που σήμερα είχε την τιμητική του στο νηπιαγωγείο μας!
Ο παππούς του Νικόλα έφερε στην τάξη μας κλαδιά κερασιάς, φορτωμένα με ώριμα κεράσια, για να τα δούμε και να τα γευτούμε. Η παρουσία των κερασιών στο νηπιαγωγείο αποτέλεσε μια πηγή έμπνευσης για παιχνίδι, μάθηση και δημιουργικές δραστηριότητες.

Γνωριμία με τα κεράσια:

  • Παρατήρηση: Οι μαθητές/τριες παρατήρησαν τα κεράσια από κοντά, περιέγραψαν το χρώμα, το σχήμα, το μέγεθος και την υφή τους. Σύγκριναν τα κεράσια με άλλα φρούτα που γνώριζαν.
  • Γευσιγνωσία: Η δοκιμή των κερασιών οδήγησε σε συζητήσεις για τη γεύση τους, γλυκιά ή ξινή και για το αν τους αρέσουν ή όχι.
  • Διατροφική αξία: Εξηγήσαμε ότι τα κεράσια είναι ένα υγιεινό φρούτο, πλούσιο σε βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά.

Μαθήματα επιστήμης:

  • Μάθαμε για τον κύκλο ζωής της κερασιάς, από το κουκούτσι, το άνθος και μέχρι το φρούτο.

unnamed file CamScanner 2024 05 20 08.48 01CamScanner 2024 05 20 08.48 02

Δραστηριότητες:

  • Παιχνίδι: παίζουμε το παιχνίδι: Η κερασιά βγάζει κεράσια. Η πορτοκαλιά τί βγάζει; Η μανταρινιά; Η μηλιά;
  • Ομαδικό παιχνίδι: Τέσσερις ομάδες προσπαθούν να μαζέψουν όσο πιο γρήγορα μπορούν τα κεράσια από τα κλαδιά τους.

Screenshot 20240516 143838 Photor Editor Photo Collage Photo Filters  Screenshot 20240516 143742 Photor Editor Photo Collage Photo Filters

Τυπώματα φράουλες

IMG 2856  IMG 2975

 IMG 2857

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο ΠΕΚΤΠΕ Κοζάνης

Την Πέμπτη 28 Μαρτίου πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική επίσκεψη στον Πόλο Εκπαιδευτικής Καινοτομίας, Τεχνολογίας, Πληροφορικής & Επικοινωνίας Κοζάνης για συμμετοχή στο εργαστήριο “Ρομποτική και προγραμματισμός με το mTiny”. Οι μαθητές/τριες γνώρισαν το εκπαιδευτικό ρομπότ mTiny, συνεργάστηκαν, σχεδίασαν σενάρια με καρτέλες ενεργειών, προγραμμάτισαν και σε έναν διαδραστικό χάρτη το έθεσαν σε κίνηση.

Ευχαριστούμε το ΠΕΚΤΠΕ Κοζάνης για τις εκπαιδευτικές δράσεις που υλοποιεί καθώς κ. Ιωάννη Γκιάτα για την παρουσίαση και καθοδήγησή του.