Η άνοιξη είναι η εποχή των εντόμων. Η μέλισσα είναι ένα από αυτά και τα παιδιά ενδιαφέρθηκαν για να μελετήσουν το συγκεκριμένο θέμα σε βάθος. Αφορμή στάθηκε η αναφορά της μαθήτριας μας ότι ο μπαμπάς είναι μελισσοκόμος.
Ξεκινήσαμε το όμορφο ταξίδι της γνώσης με το αντλήσουμε πληροφορίες για τις γνώσεις που είχαν ήδη τα παιδιά για τις μέλισσες. Οι απαντήσεις τους στην ερώτηση τι σας έρχεται στο μυαλό όταν ακούτε την λέξη μέλισσα καταγράφηκε στον πίνακα.
Προκειμένου να την γνωρίσουμε καλύτερα μιλήσαμε για την ανατομία του σώματος της , και της ύπαρξης διαφορετικών “ειδών” σε κάθε κυψέλη Μιλήσαμε για τους διαφορετικούς ρόλους της Βασίλισσας της εργάτριας και του κηφήνα και την σημαντικότητα τους στην στην κοινωνία των μελισσών.
Μάθαμε να ξεχωρίζουμε την μέλισσα από την σφήγκα.
Μια διαφορά είναι στο υλικό που χτίζουν το “σπίτι ” τους και μια άλλη ότι δεν πεθαίνουν όταν μας τσιμπάνε . Είδαμε βίντεο για το τσίμπημα της μέλισσας.
Μιλήσαμε για την χρησιμότητά της στο αναπαραγωγή των λουλουδιών. Μας τα εξήγησε όλα η Μέλισσα Σουσού
Μα φυσικά βοηθούν στην επικονίαση. Αναφέραμε τον τρόπο που φτιάχνουν το μέλι το οποίο είναι θρεπτικό για τον άνθρωπο . Βλέποντας το παρακάτω βίντεο μεταφερθήκαμε σε μια τέτοια κυψέλη για να την παρατηρήσουμε και να δούμε τις μέλισσες εν δράση.
Προκειμένου να λύσουμε την απορία των παιδιών πως παίρνουμε το μέλι από την κυψέλη, αναζητήσαμε πληροφορίες από το internet και είδαμε το παρακάτω βίντεο.
Τα παιδιά τοποθέτησαν τα διάφορα στάδια της δημιουργίας του μελιού στην σειρά.
Με αφορμή την κυψέλη μιλήσαμε για το εξάγωνο . Tα παιδιά συμπλήρωσαν φύλλο εργασίας και σε ομάδες φτιάξανε την δική τους με την χρήση μαρκαδόρων.
Φτιάξαμε τις κατασκευές μας
Ακούσαμε και τραγουδήσαμε το τραγούδι
και φυσικά παίξαμε το παιχνίδι ” περνά περνά η μέλισσα”.