Εtwinning: ST(R)EAMtelling….Οκτώβριος
ΕTwinning: Stream…telling Noέμβριος
Το δεύτερο γράμμα της Κυρίας STREAM ήταν για το γράμμα S από το SCIENCE. ¨Όπως καταλαβαίνεται ασχοληθήκαμε με τις επιστήμες.
Ετοιμάσαμε τις ταυτότητες μας και αρχίσαμε να πραγματοποιούμε πειράματα στο εργαστήριό μας τα οποία μπορείτε να τα δείτε στο παρακάτω σύνδεσμο
https://view.genially.com/672bc3a05cd15b0b2fec4f5a/interactive-content-science-experiments
Και φυσικά γράψαμε μια ιστορία με αφορμή τα πειράματα που φτιάξαμε, την οποία μπορείτε να δείτε στο παρακάτω σύνδεσμο.
https://www.storyjumper.com/book/read/176550121/6744ac61cbfbd
Διάχυση προγράμματος Etwinning: Stream….telling
Εκδρομή στην Αμερικάνικη γεωργική σχολή
Η φετινή εκπαιδευτική επίσκεψη πραγματοποιήθηκε στις 23 Μάϊου 2025 την Αμερικάνικη γεωργική σχολή προκειμένου να παρακολουθήσουμε το πρόγραμμα ” ένα πιάτο για την υγεία μας’
Με την άφιξή μας στη σχολή μας περίμενε η ξεναγός την οποία ακολουθούσαμε . Πρώτα πήγαμε στο κυλικείο προκειμένου να φάμε για να πάρουμε δυνάμεις επειδή η ξενάγηση είχε πολλή περπάτημα!!!!!
Στην συνέχεια βάλαμε στα πόδια πλαστικά προστατευτικά για τα παπούτσια και ετοιμαστήκαμε να μπούμε στο κοτέτσι για να μαζέψουμε τα αυγά.
Στην συνέχεια επισκεφτήκαμε ένα κατάλληλο διαμορφωμένο χώρο στο οποίο έγινε η προβολή βίντεο για την υγιεινή διατροφή και μας μίλησαν για την διατροφική πυραμίδα
Στην συνέχει περιηγηθήκαμε στις εγκαταστάσεις της γεωργικής σχολής, περάσαμε μπροστά από τον παιδικό σταθμό και το νηπιαγωγείο στο οποίο τα παιδιά ήταν διάλειμμα.
Είδαμε τις εγκαταστάσεις στις οποίες γίνονταν εκτροφή σαλιγκαριών
Και τέλος φυτέψαμε σπόρους από ρόκα τα οποία πήραμε μαζί μας για να τους φροντίσουμε.
Η εμπειρία ήταν μοναδική !!!!!!!
Εtwinning” Stream….telling Aπρίλιος
Τον Απρίλιο η κυρία STREAM μας έστειλε στο γράμμα της δραστηριότητες μαθηματικών απο το γράμμα Μ.
Αφού είδαμε σε βίντεο την ” Την πεινασμένη κάμπια ” του Eric Carle
Μάθαμε την σειρά που έφαγε τα φρούτα η κάμπια και στη beebot τη μέλισσα. Τοποθετήσαμε λοιπόν τα φρούτα και προγραμματίσαμε την Beebot ακριβώς με την σειρά που τα έφαγε η κάμπια.
Έπειτα σε συνεργασία με το 8 Νηπιαγωγείο Καλαμαριάς συμμετείχαμε στην δημιουργία ενός βιβλίου με αριθμούς φτιάχνοντας τον αριθμό ένα (1). Τα παιδιά από το νηπιαγωγείο της Καλαμαριάς δημιούργησαν το ποίημα και εμείς το απεικονίσαμε εικαστικά. Μπορείτε να δείτε όλο το βιβλίο με τους αριθμούς παρακάτω
Στην συνέχεια δημιουργήθηκαν ζευγάρια σχολείων και το πρώτο σχολείο δημιούργησε το motivo με τα σχήματα και το άλλο σχολείο το αναπαρήγαγε.
Πάσχα- Κάλαντα του Λαζάρου
Οι γιορτές του Πάσχα αποτελέσαν αφορμή για την υλοποίηση δραστηριοτήτων προκειμένου τα παιδιά να μπούνε στο πνεύμα της Ανάστασης.
Τα παιδιά επιδόθηκαν στην κατασκευή καρτών για να ευχηθούν Καλό Πάσχα, αλλά και στεφάνια , αρνάκια, έφτιαξαν το βιβλίο μου για το Πάσχα.
Την τελευταία ημέρα βγήκαμε μαζί με το 2 Νηπιαγωγείο Σκουτάρεως για να πούμε τα Κάλαντα του Λαζάρου.
Etwinning: Stream…telling Δραστηριότητες Μαρτίου
Eνα καινούργιο γράμμα ήρθε στο νηπιαγωγείο. Σε αυτό μας δόθηκαν δραστηριότητες απο το γράμμα Α της κυρίας stream. Φυσικά οι δραστηριότητες ήταν για την τέχνη γιατί το Α ήταν το πρώτο γράμμα απο την λέξη ART( τέχνη).
Τα παιδιά παρακολούθησαν βίντεο με έργα ζωγραφικής απο διάσημους ζωγράφους με θέμα την άνοιξη.
και δημιούργησαν τα δικά τους έργα τα οποία παρουσιάστηκαν σε έκθεση ζωγραφικής μέσω του προγράμματος ARTSTEP
Σχηματίσαμε ομάδες και δημιουργήσαμε ποιήματα για την άνοιξη με την χρήση της τεχνητής νοημοσύνης , ενώ δημιουργήθηκε ένα podcast με ποιήματα για την άνοιξη από όλες της χώρες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα.
https://europeanschoolradio.eu/podcast/10556
Τέλος τα παιδιά γνώρισαν τις δυνατότητες του olnine προγράμματος canva μέσα από το οποίο έμαθαν πως μπορούν σε μια παρουσίαση να δώσουν κίνηση στα αντικείμενα που υπάρχουν σε αυτή. Το αποτέλεσμα της δουλειά τους μπορείτε να το δείτε στο παρακάτω σύνδεσμο.
Ευχαριστίες-Εμπλουτισμός του αύλειου χώρου του σχολείου
Στα πλαίσια δράσεων για τον εμπλουτισμό του αύλειου χώρου του Νηπιαγωγείου με παιχνίδια που σκοπό έχουν την ψυχοκινητική ανάπτυξη των παιδιών του νηπιαγωγείου, πραγματοποιήθηκε δωρεά από το μη κερδοσκοπικό οργανισμό “ΔΕΣΜΟ για τα σχολεία”. Τα παιχνίδια έφτασαν πακεταρισμένα. Χωρίς την βοήθεια των γονέων τα παιχνίδια θα παρέμειναν αμπαλαρισμένα. Για το λόγο αυτό θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά για τη συμβολή στο στήσιμο των παιχνιδιών στην αυλή του σχολείου κάτω από συνθήκες βροχής τους παρακάτω γονείς.
Από το 1 Νηπιαγωγείο τους:
- Ασημώνη Γεώργιο (μπαμπάς της Ελπίδας και της Μαγδαλήνης)
- Μπογιατζή Ιωάννη(μπαμπάς του Παναγιώτη)
- Νικόπουλο Νικόλαο(μπαμπάς της Έρικας)
και από το 2 Νηπιαγωγείο τους :
- Καρφαρίδα Τριαντάφυλλος (μπαμπάς του Ηλία)
- Κουσούδη Νικόλαο (μπαμπάς του Μιχάλη)
- Πεπούδη Βασίλειο (μπαμπάς του Κωνσταντίνου)
- Μπουρτζούδης Γεώργιος (μπαμπάς της Παναγιώτας)
Οι γονείς αποτέλεσαν το καλύτερο πρότυπο για τα παιδιά τους αποδεικνύοντας αυτό που έλεγαν οι αρχαίοι ” η ισχύς εν τη ενώσει”
25 Μαρτίου
Τα παιδιά με αφορμή την εθνική επέτειο της 25 Μαρτίου ήρθαν σε επαφή με την ιστορία μέσα από τα γεγονότα της άλωσης της Κωνσταντινούπολης μέχρι την επανάσταση του 1821.Στ ην προσπάθεια να μεταδώσουμε τα ιστορικά γεγονότα χρησιμοποιήσαμε πίνακες ζωγραφικής, παραδοσιακά τραγούδια αλλά και παραμύθια. Ξεκινήσαμε από τον πίνακα ζωγραφικής του Θεόφιλου για την άλωση της Κωνσταντινούπολης.

Χρησιμοποιήθηκε η ρουτίνα σκέψης ” ΒΛΕΠΩ , ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ, ΑΝΑΡΩΤΙΕΜΑΙ” με σκοπό να ενεργοποιήσουμε τις προηγούμενες γνώσεις των παιδιών, να αναπτύξουν την παρατηρητικότητα και την περιέργειά τους και να τους προετοιμάσουμε για την βαθύτερη γνώση.
Αναφέραμε έννοιες όπως: αυτοκράτορας γιαταγάνια , σημαία , Αγιά Σοφιά, χαράτσι, παιδομάζωμα, πασάς, κλεφτόπουλο.Μιλήσαμε για την Φιλική εταιρία , τους ήρωες που πολέμησαν αλλά και για τη συμβολή των γυναικών στην επανάσταση. Μέσα απο το παραδοσιακό τραγούδι ” Μαύρη ζωή των κλεφτών” κατανοήσαμε την ζωή που κάνανε οι κλέφτες και απο το Θούριο του Ρήγα αντιληφθήκαμε τις δυσκολίες που αυτοί αντιμετώπιζαν αλλά και την θέληση που είχαν για να ελευθερώσουν την πατρίδα από τον Τουρκικό ζυγό.
Διαβάσαμε το παραμύθι τα ” Τα Ελληνάκια” της Ευγενίας Φακίνου.

Με αφορμή το παραμύθι είχαμε την ευκαιρία να δούμε όμορφα κεντήματα σε σεντόνια προσόψια και μαξιλαροθήκες και να θαυμάσουμε τα σχέδια αλλά και τα χρώματα. Δημιουργήσαμε και εμείς τα δικά μας κεντήματα.
Γνωρίσαμε τους ήρωες του 1821. Για τις ανάγκες του σκηνικού κατασκευάσαμε ατομικά κάδρα με όλους τους ήρωες.
Έγινε αναφορά για τα ηρωίδες του Ζαλόγγου και το χορό τους. Είδαμε σε βίντεο το μνημείο και αναλογιστήκαμε τις συνθήκες κάτω απο τις οποίες πραγματοποίησαν αυτή την πράξη τους.
Το κρυφό σχολείο ήταν αδύνατο να λείπει απο την περιήγηση μας στα ιστορικά γεγονότα του 1821. Τα παιδιά εντόπισαν την έλλειψη κοριτσιών στο κλασικό πίνακα ζωγραφικής του Νικολάου Γύζη.
![]()
Αποθανατίσαμε και εμείς με μοναδικό τρόπο το Κρυφό Σχολειό. Με την χρήση κώδικα ζωγραφίσαμε τσολιάδες.
Φυσικά αναφερθήκαμε και στη δεύτερη γιορτή αυτή του Ευαγγελισμού. Δόθηκε η ευκαιρία να μιλήσουμε για την βαθιά πίστη των υπόδουλων Ελλήνων η οποία τους κράτησε ενωμένους.




































