Αρχείο κατηγορίας ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
Επίσκεψη στο 1ο Δημοτικό σχολείο Μελισσίων
Στο πλαίσιο του προγράμματος ομαλής μετάβασης από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό, πραγματοποιήσαμε με τα νήπια του Νηπιαγωγείου μας επίσκεψη στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Μελισσίων.
Η Διευθύντρια Κα. Ελένη Γιαννουλάκη μας υποδέχτηκε και μας ξενάγησε στο χώρο του σχολείου. Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄ τάξης μαζί με τις δασκάλες τους, μας υποδέχτηκαν με μεγάλη χαρά και παρουσίασαν όμορφα τραγούδια και χορούς που είχαν ετοιμάσει για εμάς.
Στη συνέχεια, ήρθε η δική μας σειρά να συστηθούμε. Είπαμε τα ονόματά μας, παρουσιάσαμε ένα μουσικοκινητικό τραγούδι και χαρίσαμε στους νέους μας φίλους τις ζωγραφιές που είχαμε ετοιμάσει με αγάπη στο Νηπιαγωγείο.
Μπήκαμε στις αίθουσες της Α΄ τάξης, παρατηρήσαμε τις διαφορές με τη δική μας τάξη και λύσαμε πολλές από τις απορίες μας. Η επίσκεψη ολοκληρώθηκε με τον πιο γλυκό τρόπο, καθώς οι δασκάλες και τα παιδιά μας κέρασαν δροσερούς χυμούς, μας χάρισαν από ένα πολύχρωμο μπαλόνι και μας αποχαιρέτησαν με την ευχή να συναντηθούμε όλοι μαζί ξανά τον Σεπτέμβριο, αυτή τη φορά ως μαθητές του Δημοτικού!
Ευχαριστούμε θερμά το 1ο Δημοτικό Σχολείο Μελισσίων για τη ζεστή φιλοξενία!
Τα παιδιά μας αφηγούνται την ιστορία του χαρτιού
Στο πλαίσιο των δράσεών μας για το Περιβάλλον και την Αειφορία δημιουργήσαμε μια μικρή ταινία για την ανακύκλωση του χαρτιού.
Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα περιβάλλοντος σας παρουσιάζουμε με χαρά την ταινία μας και σας προτρέπουμε να συμμετέχετε στη μεγάλη δράση της ανακύκλωσης.
Από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο
Την Πέμπτη, 28 Μαΐου συνηντηθήκαμε στο σχολείο γονείς, εκπαιδευτικοί, η Σχολική Ψυχολόγος και η Κοινωνικός Λειτουργός και μιλήσαμε για το πώς μπορούμε να υποστηρίξουμε τα παιδιά μας στην επικείμενη μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο.
Μέσα από τη συζήτηση απαντήθηκαν ερωτήσεις που σχετίζονται κυρίως με τη διαχείριση του άγχους, τη δημιουργία ενός ισορροπημένου προγράμματος για την καθημερινότητα των παιδιών, την αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου σε δραστηριότητες κοινωνικοποίησης και επικοινωνίας με τα παιδιά, για την ορθολογική χρήση των ψηφιακών μέσων και το πλαίσιο ασφάλειας στη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης καθώς και και για τη σημασία που έχει για τα παιδιά η σταθερή και υποστηρικτική παρουσία των γονέων και η δημιουργία υγειών διαύλων επικοινωνίας ανάμεσα στην οικογένεια και το σχολείο.
Ευχόμαστε σε όλους καλή συνέχεια στη σχολική ζωή των παιδιών μας!
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας: “Μικρές καρδιές, μεγάλες αγκαλιές”
Στο σχολείο μας ξεκινήσαμε το πρόγραμμα Αγωγής Υγείας με τίτλο «Μικρές καρδιές, μεγάλες αγκαλιές» και συγκεκριμένα τη θεματική ενότητα «Εαυτός- η αξία της μοναδικότητας του καθενός μας». Μέσα από βιωματικές και δημιουργικές δραστηριότητες τα παιδιά:
- παίζουν και αυτοσχεδιάζουν θεατρικά, μουσικοκινητικά παιχνίδια, παιχνίδια μίμησης και ρόλων
- πραγματοποιούν ατομικές και ομαδικές εργασίες και δραστηριότητες
- διαβάζουν σχετικά βιβλία με ιστορίες και παραμύθια
- μαθαίνουν τραγούδια
- έρχονται σε επαφή με κατάλληλο ψηφιακό υλικό


Σαν συνέχεια του προγράμματος Αγωγής Υγείας τα παιδιά και από τα δύο τμήματα παρουσίασαν τα αγαπημένα τους παιχνίδια με πολύ ενθουσιασμό! Δημιούργησαν ομάδες-παιχνίδια και συνεργάστηκαν για να τα αναπαριστήσουν θεατρικά- μιμητικά…


Ύστερα, αναφέραμε τη σημασία της καλής ψυχικής υγείας ως μέρος της φροντίδας του εαυτού μας. Επεξεργαστήκαμε τα βασικά μας συναισθήματα, την αναγνώριση τους και προτεινόμενες λύσεις για τη διαχείριση των αρνητικών συναισθημάτων. Ακολουθεί η συνεργασία και παρουσίαση σε ομάδες των βασικών τους συναισθημάτων.

Πώς φροντίζουμε τον Εαυτό μας ; Με τη βοήθεια του τεμπέλη δράκου, τα παιδιά συνεργάστηκαν σε ζευγάρια και μάθαμε τα μυστικά του.

Παρουσιάσαμε αγαπημένες στιγμές με την οικογένειά μας και παίξαμε με κάρτες εικόνες – συναισθήματα !

Πόσα μάθαμε για τον Εαυτό μας τελικά και τι ωραία που τα μοιραστήκαμε με τους φίλους μας!
Κλείνοντας την ενότητα “Ο Εαυτός μου” παρουσιάσαμε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με εμάς με τη βοήθεια ενός τροχού με τίτλο “Ο Μοναδικός Εαυτός μου”…και τέλος αξιοποιώντας τις δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν τον προηγούμενο καιρό μαζί με τα παιδιά δημιουργήσαμε ένα ομαδικό διαδραστικό βιβλίο αγκαλιάς- Lapbook με τίτλο: “Εγώ είμαι Εγώ. Είμαστε Μοναδικοί”. Το απολαύσαμε και διασκεδάσαμε πολύ μαζί του!

Σε συνέχεια του προγράμματος και στα πλαίσια της επεξεργασίας της έννοιας της αυτοπροστασίας επεκταθήκαμε στην έννοια της φιλίας και πόσο σημαντικό είναι να δημιουργούμε φιλίες που μας κάνουν καλό στα συναισθήματά μας και σέβονται τα όριά μας. Εμπνευστήκαμε από την ιστορία ενός μικρού λύκου και δημιουργήσαμε ομάδες με τη σύνθεση των λουλουδιών της άνοιξης. Ύστερα, ζωγραφίσαμε ομαδοσυνεργατικά τις θετικές συμπεριφορές που χρησιμοποιούμε στους φίλους μας και τις συναναστροφές μας !
Ολοκληρώσαμε το πρόγραμμά μας μέσα από την ιστορία “Τα χρώματα της Χλόης”. Μέσα από συζήτηση και παιχνίδια συνεργασίας, αναδείξαμε την αξία της μοναδικότητας του καθενός και τη σημασία της αποδοχής της διαφορετικότητας στο σύνολο μιας ομάδας. Στο τέλος, ζωγραφίσαμε κάτι ξεχωριστό για τον συμμαθητή μας, εκφράζοντας όσα τον κάνουν σημαντικό και μοναδικό στη ζωή μας.
Πρόγραμμα ενίσχυσης της Ενεργούς Πολιτειότητας
Οι δράσεις ενίσχυσης της ενεργού πολιτειότητας των μαθητών/τριών έχουν ως στόχο να καλλιεργήσουν σύγχρονες δεξιότητες οι οποίες σχετίζονται με την ιδιότητα του/της Ενεργού Πολίτη δηλαδή, την ευαισθητοποίηση για προβλήματα της κοινότητας (σχολικής, τοπικής, ευρύτερης), τον σχεδιασμό οργανωμένων παρεμβάσεων για αυτά τα προβλήματα και την ανάληψη οργανωμένης δράσης για την επίλυση ή την άμβλυνση των σχετικών προβλημάτων (Οδηγός Εκπαιδευτικού Δράσεις Ενίσχυσης της Ενεργού Πολιτειότητας ).
Στο νηπιαγωγείο, η καλλιέργεια της κριτικής σκέψης, της ενσυναίσθησης και της ανάληψης πρωτοβουλιών διατρέχουν το σύνολο των προγραμμάτων, καθώς αποτελούν σημαντική επιδίωξη και ενισχύουν την διαμόρφωση των στάσεων, την καλλιέργεια των αξιών και την ανάπτυξη των δεξιοτήτων εκείνων που θα οδηγήσουν στη διαμόρφωση μελλοντικών υπεύθυνων και ενεργών πολιτών.
Στο πλαίσιο αυτό, για το σχολικό έτος 2025 – 2026 έχουν σχεδιαστεί δράσεις για τις θεματικές «Υγεία», «Προστασία του Περιβάλλοντος», «Συνεργασία» και «Ποιοτική εκπαίδευση» σε αναντιστοιχία με τους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης, όπως έχουν θεσπιστεί από την UNESCO και αποτελούν τη βάση του Αναλυτικού Προγράμματος για την ανάπτυξη της Ενεργούς Πολιτειότητας.
Πληροφορίες για τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης βρίσκονται και στην Ελληνική σελίδα της Unesco.
| ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ | ΣΤΟΧΟΣ ΒΙΩΣΙΜΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ | ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ |
| Φτιάχνουμε τον σχολικό κήπο | 13Δράση για το Κλίμα,
15 Ζωή στη Στεριά |
Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Νέο Πρόγραμμα Σπουδών |
|
Χτίζουμε σώμα γερό
|
3 Καλή Υγεία και Ευημερία | Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Πρόγραμμα Αγωγή; Υγείας Νέο Πρόγραμμα Σπουδών |
| Νοιαζόμαστε για τα ζώα! Φροντίζουμε τα αδέσποτα | 15 Ζωή στη Στεριά
16. Συνεργασία για τους στόχους |
Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Νέο Πρόγραμμα Σπουδών |
Παράλληλα, αξιοποιούμε κάθε αφορμή από τη σχολική μας ζωή για να εμπλακούμε μαζί με τους μικρούς μας μαθητές και μαθήτριες σε πρωτοβουλίες αλληλεγγύης και συνεργασίας.
Τα παιδιά εμπλέκονται ενεργά και συμμετέχουν με χαρά σε δράσεις με κοινωνικό πρόσημο που ενισχύουν την αίσθηση του “ανήκειν” ως μέλη ενός ευρύτερου συνόλου.
ΠΗΓΉ ΕΙΚΟΝΑΣ: Από Μαθητές του 8ου ΔΣ Νέας Φιλαδέλφειας – Σχολική εργασία, Ελεύθερη χρήση, https://el.wikipedia.org/w/index.php?curid=72246
Αφιέρωμα στην Παγκόσμια Ημέρα για τα Αδέσποτα Ζώα
Το 2010 καθιερώθηκε η 4η Απριλίου ως η Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων, με σκοπό την ευαισθητοποίηση για τα εκατομμύρια αδέσποτα ζώα παγκοσμίως, την προώθηση της υιοθεσίας και την καταπολέμηση της κακοποίησης και της εγκατάλειψης. Τα δικαιώματα των ζώων και ο σεβασμός σε κάθε είδους ζωή είναι θέματα τα οποία έχουμε προσεγγίσει στο νηπιαγωγείο από το ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς.
Την Παρσκευή 3 Απριλίου, με αφόρμηση βιβλία, όπως «Ο ΞΟΥΤ» της Ζωής Σκαλίδη και Φωτεινής Τσάμπρα και «Ο ΤΡΑΜ» του Κώστα Μάγου, με ταινίες όπως «Η ΖΩΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΩΝ ΑΔΕΣΠΟΤΩΝ ΖΩΩΝ» από τον ΔΗΜΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ και «ΤΑ ΑΔΕΣΠΟΤΑΚΙΑ» αλλά και με τη δράση από την ΑΝΙΜΑ που είχε προηγηθεί, συζητήσαμε για το δικαίωμα στη ζωή και για πρωτοβουλίες και συμπεριφορές που μπορούν να ανακουφίσουν και να βελτιώσουν τη ζωή των αδέσποτων.
Το αφιέρωμα ολοκληρώθηκε με δύο παιχνίδια.
Στο πρώτο, μια σκυταλοδρομία με τίτλο «Φροντίζω αδέσποτα σκυλάκια και γατάκια», τα παιδιά χωρισμένα σε δύο ομάδες (σκυλάκια και γατάκια) «ανταγωνίστηκαν» για να γεμίσουν πρώτα το μπολάκι της ομάδας τους με σκυλοτροφές ή γατοτροφές.
Στο δεύτερο, ένα επιτραπέζιο παιχνίδι που δημιουργήθηκε βασισμένο στις ιδέες των παιδιών που απάντησαν στην ερώτηση «Τι χρειάζεται ένα ζωάκι για να είναι χαρούμενο;», μπήκαν με τη φαντασία τους στη θέση ενός ζώου που ζει στο δρόμο και ακολουθώντας τη διαδρομή, έφτασαν στο τέλος της, σε ένα σπίτι όπου βρήκαν φροντίδα και αγάπη.
Μπορείτε να δείτε το παιχνίδι και να «κατεβάσετε» εδώ:
ΠΑΙΧΝΙΔΙ_ΕΝΑ ΣΠΙΤΑΚΙ ΓΙΑ ΤΑ ΑΔΕΣΠΟΤΑΚΙΑ
Τα παιδιά μπορούν να παρακολουθήσουν:
Παραμύθι: Ξουτ – Η ιστορία ενός αδέσποτου σκύλου https://www.youtube.com/watch?v=1l9pagFPl2k
«Η ΖΩΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΩΝ ΑΔΕΣΠΟΤΩΝ ΖΩΩΝ» https://www.youtube.com/watch?v=GCGff81ywNw
ΤΑ ΑΔΕΣΠΟΤΑΚΙΑ» https://video.link/w/PVeNc
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
Τα «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» αποτελούν πλέον μέρος του Αναλυτικού Προγράμματος στο Νηπιαγωγείο και, σύμφωνα με τον ετήσιο προγραμματισμό, η έναρξη της υλοποίησης των επιλεγμένων από το Σύλλογο Διδασκόντων προγραμμάτων πραγματοποιείται τον μήνα Οκτώβριο.
Με τα «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» δημιουργείται μια μόνιμη ζώνη, «εργαστηριακής, συνεργατικής, και διερευνητικής μάθησης» (Αστέρη, Θ., 2021) ενώ ταυτόχρονα εισάγονται νέοι θεματικοί κύκλοι που στοχεύουν, μεταξύ άλλων, στην καλλιέργεια της ενσυναίσθησης, στην επαφή με ψηφιακά περιβάλλοντα, στην ανάπτυξη της επιστημονικής σκέψης, στην καλλιέργεια δεξιοτήτων επικοινωνίας αλλά και στην πρώτη επαφή με τις νέες τεχνολογίες και τη διακυβέρνηση.
Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων διατρέχουν τα Αναλυτικά Προγράμματα της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και εισάγουν τους/τις μαθητές και μαθήτριες από τα πρώτα τους σχολικά βήματα στην συστηματική και καθιερωμένη μεθοδολογικά εργαστηριακή επεξεργασία μεγάλων θεμάτων όπως είναι η περιβαλλοντική κρίση, η προάσπιση της σωματικής και ψυχικής υγείας – ευεξίας, η πολιτειότητα, η ενσυναίσθηση, η προάσπιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, ο εθελοντισμός, η ορθολογική και ασφαλής χρήση των ψηφιακών μέσων, η ρομποτική και η δημιουργικότητα μέσω των τεχνών και της τεχνολογίας.
Για το σχολικό έτος 2025-2026 υλοποιούνται τα ακόλουθα “Εργαστήρια” :
|
ΠΕΡΙΟΔΟΣ |
ΘΕΜΑΤΙΚΗ |
ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ |
ΤΙΤΛΟΣ |
| Οκτώβριος – Νοέμβριος | Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ/Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη | Συνεργασία | Συνεργασία στο Νηπιαγωγείο
|
| Δεκέμβριος – Φεβρουάριος | Δημιουργώ και Καινοτομώ/Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία | Ρομποτική STEM/STEAM | Μικροί Μετεωρολόγοι |
| Φεβρουάριος – Μάρτιος | Ζω καλύτερα – Ευ ζην | Υγεία | Ο Ρούλης ο Τροφούλης και η περιπέτειά του στον κόσμο της Υγιεινής Διατροφής |
| Απρίλιος – Μάιος | Φροντίζω το Περιβάλλον | Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική Κληρονομιά | Υπεύθυνα παιδιά – Υπερασπιστές των ζώων |
Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να αναζητήσετε εδώ: https://www2.iep.edu.gr/el/psifiako-apothetirio/skill-labs
Γινόμαστε εφευρέτες
Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και παίρνοντας αφορμή από το βιβλίο «Λεονάρντο» (μτφ. Μάνος Κοντολέων.Εκδ Πατάκη), δοκιμάσαμε να γίνουμε κι εμείς μικροί εφευρέτες.
Αφού πρώτα συζητήσαμε για μια ανάγκη που θα μας οδηγούσε στο να εφεύρουμε μια μηχανή προκειμένου να διευκολυνθούμε, πήραμε μολύβι και χαρτί και αρχίσαμε να σχεδιάζουμε.
Με τα σχέδια στα χέρια μας, αναζητήσαμε στη γωνιά της επαναχρησιμοποίησης τα υλικά μας.
Και αρχίσαμε να κατασκευάζουμε.
Οι ιδέες μας, γίνανε μοντέλα μηχανών και μικρών ρομπότ.
Στο τέλος, με χαρά και υπερηφάνεια παρουσιάσαμε τις μηχανές μας και εξηγήσαμε πώς λειτουργούν.
Βιωματικό Πρόγραμμα από την ΑΝΙΜΑ για την προστασία των ζώων
Την Τρίτη 31 Μαρτίου υλοποιήθηκε το βιωματικό πρόγραμμα από το Σύλλογο Προστασίας και Περίθαλψης Άγριας Ζωής, ΑΝΙΜΑ, στο νηπιαγωγείο μας. Τα παιδιά γνώρισαν τα άγρια ζώα της Ελλάδας και τον ρόλο ενός Κέντρου Περίθαλψης Άγριων Ζώων με τρόπο απλό, διασκεδαστικό και εκπαιδευτικό. Στόχος ήταν η ευαισθητοποίηση των παιδιών σχετικά με τον κόσμο των άγριων ζώων μέσα από κινητικά παιχνίδια, παζλ, προσομοίωση ταΐσματος και διάσωσης ζώων. Το πρόγραμμα εντάσσεται στο 4ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων και συγκεκριμένα στη θεματική ενότητα «Υπεύθυνα Παιδιά – Υπερασπιστές των Ζώων» και στις δράσεις Ενεργού Πολίτη.























