28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940

Η 28η Οκτωβρίου είναι μία από τις εθνικές μας επετείους…..Προσεγγίσαμε το θέμα μέσα από το πλούσιο φωτογραφικό υλικό, βιβλία, videos, ηχητικά ντοκουμέντα.

Βασικός στόχος αυτής της θεματικής ενότητας είναι να γνωρίσουν τα παιδιά τα ιστορικά γεγονότα και συγκεκριμένα της 28ης Οκτωβρίου 1940, το ηρωικό ΟΧΙ της Ελλάδας στους Ιταλούς, να αποκτήσουν εθνική συνείδηση και πάνω από όλα να κατανοήσουν την ανάγκη για ειρήνη.

Η μασκότ της τάξης μας έφερε πλούσιο φωτογραφικό υλικό και με τη βοήθεια των νηπίων τα οποία γνώριζαν αρκετά για τον πόλεμο με τους Ιταλούς και τους Γερμανούς εξιστορήσαμε τα γεγονότα της 28ης Οκτωβρίου. Τοποθετήσαμε τις φωτογραφίες στη σωστή χρονική σειρά…….ΟΧΙ-ΑΠΟΧΩΡΙΣΜΟΣ-ΑΕΡΑ-ΚΑΤΟΧΗ-ΠΕΙΝΑ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ.

Διαβάσαμε “Το έπος του ‘ 40”  του Φίλιππου Μανδηλαρά 

Επεξεργαστήκαμε τις λέξεις ΕΛΛΑΔΑ, ΓΕΡΜΑΝΙΑ, ΙΤΑΛΙΑ, αναγνωρίσαμε το αρχικό τους γράμμα, τις συνθέσαμε, μετρήσαμε τις συλλαβές, αναγνωρίσαμε τη σημαία των κρατών καθώς και τους αρχηγούς τους.

Γράψαμε με διάφορους τρόπους το ηρωικό ΟΧΙ και την πολεμική ιαχή ΑΕΡΑ.

Μιλήσαμε και είδαμε τις συνθήκες  του Ελληνοϊταλικού πολέμου, τις κακουχίες που πέρασαν οι Έλληνες στρατιώτες πάνω στα χιονισμένα βουνά και τη βοήθεια που πρόσφεραν οι Ελληνίδες.

Αφήγηση παραμυθιού “Ο γίγαντας και ο νάνος” της Γαλάτεια Σουρέλη

Αντιστοιχίσαμε τους ήρωες του παραμυθιού με τους Έλληνες και τους Ιταλούς……είδαμε τις χώρες στο χάρτη τις συγκρίναμε και καταγράψαμε χίλιους δυο λόγους για τους οποίους θέλαν τη χώρα μας.

 Ελληνική σημαία

Μέσα από τη λογοτεχνία διαβάσαμε το κείμενο “Ασπρογάλανο πανί” της Γαλάτειας Σουρέλη και το δραματοποιήσαμε δυο και τρείς φορές.

Μιλήσαμε για την Ελληνική σημαία και το συμβολισμό της, για τα χρώματά της , γιατί έχει σταυρό……μετρήσαμε πόσες γραμμές έχει.

Της πατρίδας μου η σημαία

έχει χρώμα γαλανό

και στη μέση χαραγμένο

έναν κάτασπρο σταυρό.

 

Κυματίζει με καμάρι

δε φοβάται τον εχθρό

Σαν τη θάλασσα είν’ γαλάζια

και λευκή σαν τον αφρό.

Διαβάσαμε…………

“Το κανόνι της Ειρήνης”

“Η Φάλαινα που τρώει τον πόλεμο” του Ευγένιου Τριβιζά.

Σκεφτήκαμε και περιγράψαμε εικόνες πολέμου και εικόνες ειρήνης.  

Ακούσαμε ήχους πολέμου(σειρήνες, τανκς, πυροβολισμούς, βόμβες)

ήχους ειρήνης( γέλια, πουλιά τραγούδια….)

Ήχοι πολέμου:https://video.link/w/O5rqb

Ήχοι της φύσης: https://video.link/w/G2rqb

ΤΟ ΕΙΡΗΝΟΔΕΝΤΡΟ

 

 

 

 

Τραγουδήσαμε τα αγαπημένα μας τραγούδια ……………….

Βάζει ο Ντούτσε τη στολή του.

https://video.link/w/Dhuqb

Κορόιδο Μουσολίνι

https://video.link/w/Pkuqb

Πάνω στις Πίνδου τις βουνοκορφές.

https://video.link/w/5ouqb

Εθνικός ύμνος.

https://video.link/w/Mruqb

ΣΕΙΣΜΟΣ!!!!!ΑΣΚΗΣΗ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ!!!!

ΣΕΙΣΜΟΣ!!!!

Όπως κάθε χρόνο, και σύμφωνα με την οδηγία του υπουργείου, πραγματοποιήσαμε την Παρασκευή στο νηπιαγωγείο μας άσκηση σεισμού.

Ο σεισμός είναι ένα φυσικό φαινόμενο που εκδηλώνεται συχνά στη χώρα μας. Η Ελλάδα είναι η πρώτη σε σεισμικότητα χώρα στην Ευρώπη και η έκτη σε παγκόσμιο επίπεδο.

Η απόκτηση γνώσεων για τη σωστή αντιμετώπιση του φαινομένου του σεισμού, σε μία χώρα με συνεχή σεισμική δραστηριότητα όπως η Ελλάδα, πρέπει να ξεκινά από τα πρώτα σχολικά χρόνια.

Συζητήσαμε με τα παιδιά τι είναι σεισμός…. Κάποιες φορές νοιώθουμε τη γη να κουνιέται….. Τότε γίνεται σεισμός…. Ο σεισμός γίνεται ξαφνικά και τελειώνει γρήγορα…..Με τον σεισμό μπορεί να ραγίσουν τοίχοι, να σπάσουν τζάμια, να πέσουν κάτω βαριά αντικείμενα, μπορεί να κοπεί το ρεύμα, το νερό και το τηλέφωνο.

Πώς δημιουργούνται οι σεισμοί.

Τα παιδιά έμαθαν για τη δομή της γης, για τις τεκτονικές πλάκες που συνθέτουν ένα γιγάντιο παζλ και προκαλούν σεισμούς.

Ζωγράφισαν τη γη και το εσωτερικό της.

Μιλήσαμε για τον σεισμογράφο, το σεισμογράφημα και τον σεισμολόγο.

Γίνεται σεισμός …..τι πρέπει να κάνω.

  • Όταν γίνεται σεισμός και είμαι μέσα στο σπίτι, το σχολείο τη δουλειά μπαίνω κάτω από ένα γερό τραπέζι ή γραφείο και κρατάω το πόδι του.
  • Όταν δεν υπάρχει κοντά μου τραπέζι ή γραφείο πηγαίνω στη μέση του δωματίου που βρίσκομαι γονατίζω και βάζω τα χέρια πάνω από το κεφάλι μου.
  • Όταν γίνεται σεισμός και είμαι έξω μένω μακριά από τα κτίρια, δέντρα και κολώνες της ΔΕΗ.

φύλλο εργασίας

 

Σε περίπτωση σεισμού ζωγράφισε τον εαυτό σου σε κάθε δωμάτιο του σπιτιού….

Τι πρέπει να πάρω μαζί μου όταν γίνει σεισμός……

Συζητήσαμε για το τι θα πρέπει να πάρουμε μαζί μας όταν γίνει σεισμός………..και ετοιμάσαμε το βαλιτσάκι μας.

 φύλλο εργασίας 

Τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης.

Μάθαμε τους τριψήφιους τηλεφωνικούς αριθμούς της Αστυνομίας, της Πυροσβεστικής και του ΕΚΑΒ.

 Δημιουργήσαμε πίνακα αναφοράς σχετικά με τη σωστή και λάθος συμπεριφορά κατά τη διάρκεια ενός σεισμού..

Δεν ξεχνώ τα τρία βήματα του σεισμού.

  • Παραμένω στο χώρο, σκύβω καλύπτω με τα χέρια μου τον αυχένα.
  • Καλύπτομαι κάτω από το τραπέζι και πιάνω το πόδι του.
  • Βγαίνω στο χώρο συνάντησης .

Τα παιδιά, ακολουθώντας τις οδηγίες των νηπιαγωγών επέδειξαν συνεργασία και φάνηκαν πραγματικά έτοιμα! Φτιάξανε τρενάκι και βγήκαν προσεκτικά και ήσυχα στην αυλή στον προκαθορισμένο χώρο μακριά από τα κτίρια.

 

Ασκήσεις ετοιμότητας για σεισμό θα πραγματοποιηθούν αιφνιδιαστικά καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

Τα παιδιά πήραν το βραβείο τους το οποίο δανειστήκαμε από το Πυθαγόρειο Νηπιαγωγείο.

Συγχαρητήρια παιδιά!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Eκπαιδευτικά video για το σεισμό…….

Ο Σεισμός

https://video.link/w/Vm3pb

ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΩ ΤΗΝ ΩΡΑ ΤΟΥ ΣΕΙΣΜΟΥ

https://video.link/w/2p3pb

Ο Άνθρωπος στον σεισμό: Οδηγίες για τα παιδιά

https://video.link/w/gl3pb

Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας – Οδηγίες προστασίας από σεισμό

https://video.link/w/2j3pb

Εκπαιδευτική ταινία για προστασία από σεισμούς

https://video.link/w/km3pb

Σεισμός – ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ στο σπίτι

https://video.link/w/mo3pb

 

Εικόνες κ φύλλα εργασίας: Περί.. νηπιαγωγών,Kindergarden stories,Taniamanesi-Kouroublogspot.gr

 

 

 

 

 

ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΑΣ . ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ.

Σκορπίσαμε στο πάτωμα τις καρτέλες με τα ονόματά μας….βρήκαμε και αναγνωρίσαμε ο καθένας το δικό του με κυριότερο και ευκολότερο χαρακτηριστικό γνώρισμα του ονόματος για τα προνήπια το αρχικό γράμμα….. το φωνάξαμε δυνατά…φωνάξαμε το αρχικό του ονόματός μας αλλά και των φίλων μας….βρήκαμε λέξεις που ξεκινούν από το ίδιο γράμμα με το αρχικό μας…..

 

 

Το χωρίσαμε σε φωνούλες (συλλαβές) χτυπώντας παλαμάκια σε κάθε συλλαβή του ονόματός μας …..και τις μετρήσαμε.

Γράμμα – γράμμα συνθέτω το όνομά μου…

 

 

Συνθέσαμε το όνομά μας….και μετρήσαμε τα γράμματα. Μετρήσαμε τα ονόματα με τα λιγότερα, τα περισσότερα, τον ίδιο αριθμό γραμμάτων.

Κυριότερο και ευκολότερο γνώρισμα του ονόματος όπως και του επιθέτου το αρχικό γράμμα . Τα παιδιά διαπίστωσαν πως και άλλοι μπορεί να είχαν το ίδιο με το δικό τους…. με κριτήριο το κοινό αρχικό στο επίθετο τα ομαδοποιήσαμε και πήγαμε ένα βήμα παραπέρα…. στο παρουσιολόγιο τα καρτελάκια μας τα τοποθετήσαμε με βάση την αλφαβητική σειρά.

Ζωγραφίζω το αρχικό του ονόματός μου…..συνθέτω το όνομά μου….έχει γράμματα…..βρίσκω και κολλάω λέξεις από…..

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΖΩΩΝ: ΑΓΑΠΑΜΕ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΥΜΕ ΤΑ ΖΩΑ!

4 Οκτωβρίου είναι η παγκόσμια μέρα των ζώων. Ένα θέμα που αγαπούν τα παιδιά.

  • Επικεντρωθήκαμε στο να κατανοήσουν τα παιδιά ότι και τα ζώα έχουν δικαιώματα και εμείς υποχρεώσεις απέναντί τους
  • Να αντιληφθούν ότι δεν πρέπει να κακομεταχειριζόμαστε τα ζώα
  • Να κατανοήσουν ότι και τα ζώα έχουν ανάγκη από φροντίδα και αγάπη

Στην ολομέλεια τα παιδιά μας μίλησαν για τα ζώα που έχουν στο σπίτι τους ή στο σπίτι του παππού και της γιαγιάς(μας είπαν το όνομά τους, πως τα φροντίζουν). Τα παιδιά που δεν είχαν ζωάκι μας είπαν ποιο ζωάκι θα ήθελαν να έχουν .

Διαβάσαμε το παραμύθι “Ξουτ”ένα πολύ ωραίο παραμύθι που ευαισθητοποιεί τα παιδιά απέναντι στο θέμα των αδέσποτων ζώων.

Ομαδικό κολάζ .

 

Η κατασκευή μας!!!!!!!!!!!!

ΤΗ ΜΑΣΚΑ ΜΟΥ ΦΟΡΩ ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΤΩ.

Ο Πολεμιστής έχει την ασπίδα του…..Εμείς τη μάσκα μας!!!!!!

https://blogs.sch.gr/1niplivad/files/2020/10/πολεμιστης.pdf

Ο Μασκούλης βρίσκει τον τρόπο να πολεμήσει τον νέο εχθρό των ανθρώπων.

https://blogs.sch.gr/1niplivad/files/2020/10/maska.pdf

ΠΡΩΤΕΣ ΗΜΕΡΕΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ.

Αγαπητά μας παιδιά και γονείς… τι θα λέγατε να ξαναθυμηθούμε κάποια πράγματα που μαζί κάναμε στην τάξη αυτόν τον πρώτο μήνα λειτουργίας του σχολείου μας… Μπορείτε, μάλιστα, πριν δείτε τα βιντεάκια, εσείς οι ίδιοι να δείξετε πως πλένουμε σωστά τα χέρια μας στην μαμά και στον μπαμπά και να συζητήσετε μαζί τους όλα αυτά που είδαμε..και είπαμε.

Βίντεο για σωστό πλύσιμο χεριών:

 

Με σαπούνι και νερό τα μικρόβια διώχνω μακριά και έχω χεράκια καθαρά!

Επειδή θέλουμε τα παιδιά να κατανοήσουν την σημασία των μικροβίων και πόσο σημαντικά είναι στην διατήρηση της υγείας μας, ασχοληθήκαμε αρκετά τις προηγούμενες μέρες στο νηπιαγωγείο μας..

Αφού, λοιπόν, διαβάσαμε βιβλία, είδαμε εικόνες και βίντεο, δεν θα μπορούσε να απουσιάζει και η βιωματική μάθηση..

Γεμίσαμε τα χέρια μας μικροοργανισμούς και μικρόβια, πήραμε μεγεθυντικό φακό και τα ανακαλύψαμε..Βέβαια στο κομμάτι αυτό μας βοήθησε η χρυσόσκονη που πήρε τον ρόλο των μικροβίων και κολλούσε στα χέρια μας..

Έπειτα, κάναμε το πείραμά μας και δουλεύοντας σε μικρές ομάδες βάλαμε χρυσόσκονη σε ένα διαφανές μπολ με νερό… (η χρυσόσκονη αναπαριστούσε τα μικρόβια)… Μόλις τα παιδιά έριχναν μια σταγόνα σαπούνι, αμέσως τα μικρόβια(χρυσόσκονη) εξαφανιζόταν στην άκρη του μπολ..

Έτσι, κάνοντας τον συνειρμό και συζητώντας το αποτέλεσμα, διαπιστώσαμε πως τα μικρόβια “τρέμουν” το σαπούνι και το νερό…

Ιδού οι εργασίες μας:

Ομαδική εργασία.

 

Ατομικές Εργασίες των Παιδιών.

Γιατί φοράμε μάσκες;

Παρακολουθήσαμε με τα παιδιά το βίντεο της UNICEF και της Playmobill για τις μάσκες προστασίας που πρέπει όλοι να φοράμε για να προστατευθούμε από τον κορονοιό. Συζητήσαμε το περιεχόμενό τους και καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι η μάσκα μας βοηθά να παραμείνουμε υγιείς.

https://video.link/w/z78kb

https://video.link/w/rN8kb

Κουκλοθέατρο.

https://video.link/w/VQ8kb

Σημείωση: Ευχαριστούμε το ιστολόγιο “Το νηπιαγωγείο μ’ αρέσει πιο πολύ” για τις ωραίες ιδέες κ εικόνες.

 

 

ΚΑΛΩΣΟΡΙΣΜΑ

ΚΑΛΩΣΟΡΙΣΜΑ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΜΑΣ

Ένα μικρό γλύκισμα  και ένα καλωσόρισμα για τους μικρούς μαθητές του σχολείου μας, με την ευχή για μια δημιουργική, γλυκιά, ασφαλή και χρωματιστή σχολική χρονιά!!!!