Χριστούγεννα στο Νηπιαγωγείο

Χριστούγεννα στο νηπιαγωγείο!

Τα Χριστούγεννα είναι η αγαπημένη εποχή των παιδιών!
Στο νηπιαγωγείο γίνονται εντατικές προετοιμασίες για τη γιορτή, που και φέτος θα έχει φυσικά το θέμα της Γέννησης!
Μιλήσαμε για τα γεγονότα στην εποχή που γεννήθηκε ο Χριστός, τη Βηθλεέμ, το σπήλαιο, τους βοσκούς,τον Ηρώδη και τους 3 μάγους. Μέσα από βιβλία, φωτογραφίες και εικόνες της Γέννησης, μάθαμε την ιστορία του Χριστού. Στη συνέχεια αναλάβαμε δράση και  παίξαμε βιωματικά την ιστορία!
Τέλος αυτό μας οδήγησε να μοιράσουμε ρόλους, να βρούμε τις κατάλληλες στολές από την ντουλάπα του νηπιαγωγείου, να διαμορφώσουμε όλοι μαζί την τάξη και το σκηνικό, να ετοιμάσουμε προσκλήσεις για τους γονείς και να μάθουμε τα ποιήματα!
Κάθε πρωί ετοιμάζαμε μια χριστουγεννιάτικη χειροτεχνία για την διακόσμηση της τάξης και του σχολείου μας:
-Κάρτα με τύπωμα αστέρι, όπου γράψαμε την πρόσκληση προς τους γονείς
-Κάρτα σε σχήμα μπότας όπου μέσα γράψαμε ευχές
– χάρτινο στολίδι μπισκοτούλη
-Φαναράκι
– κεράκι
– αγγελουδάκι
-φάτνη
– χαρτοκοπτική το κεφάλι του Santa clause
– το δικό μας βιβλίο της Γέννησης
– ομαδική εργασία με χριστουγεννιάτικο δέντρο στολισμένο με ευχές
– ομαδική εργασία: παραδοσιακό καράβι στολισμένο, όπου κολλήσαμε το δώρο που θα  ζητήσουμε από τον Άγιο Βασίλη
– δεντράκια, αστεράκια και καμπάνες
Μάθαμε για τις 3 μεγάλες γιορτές:
Τα Χριστούγεννα, η Πρωτοχρονιά και τα Θεοφάνεια και γράψαμε τις λέξεις.
Μιλήσαμε για τον δικό μας Άγιο Βασίλη, τον Μέγα Βασίλειο.
Μάθαμε για τα έθιμα των γιορτών και τα γράψαμε σε φύλλο εργασίας.
Δεν έλειψαν τα κάλαντα των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς από διάφορα μέρη της Ελλάδας,  τα οποία μάθαμε με πολλή χαρά!
Ταυτόχρονα προγραμματίσαμε και υλοποιήσαμε δύο Δράσεις Ενεργού Πολίτη:
Στολίσαμε με δικά μας χειροποίητα στολίδια, παρέα με την πρόεδρο της Αξιούπολης,  το δέντρο δίπλα στην φάτνη στην κοντινή πλατεία!
Η δεύτερη Δράση ήταν να πάμε στο ΚΑΠΗ της Αξιούπολης και να ψάλλουμε τα κάλαντα στην τρίτη ηλικία! Περάσαμε πάρα πολύ ωραία!
Την τελευταία ημέρα πριν τη γιορτή μας ζυμώσαμε και πλάσαμε χριστουγεννιάτικα κουλουράκια! ( μετρήσαμε τα υλικά, τις ποσότητες, τα καταγράψαμε και ακολουθήσαμε βήμα βήμα τις οδηγίες της συνταγής).
Καλά Χριστούγεννα και Καλή Χρονιά σε όλους!

 

φαναράκια

 

φάτνη
δέντρο με στολίδια -ευχές

(περισσότερα…)

Δράση Κοινωνικής Λειτουργού

Μιλώντας για τα ζώα, αναφερθήκαμε στην ιστορία της Χλόης, ενός ποντικιού που ένιωθε μειονεκτικά γιατί ήταν διαφορετική από όλα τα υπόλοιπα ποντίκια. Αφού μιλήσαμε για το τι μας άρεσε από αυτήν την ιστορία, η ίδια αποτέλεσε αφορμή για να μιλήσουμε για το πώς μπορεί να αισθανόμαστε επειδή είμαστε διαφορετικοί;
Τι θα κάναμε αν ερχόταν κάποιο καινούργιο παιδί που θα διέφερε από εμάς;
Στο τέλος δημιουργήσαμε ένα χριστουγεννιάτικο δέντρο, στο κλίμα των ημερών, όπου πάνω του γράψαμε ευχές που θα δίναμε σε όλα τα παιδιά του κόσμου, που μπορεί να είναι διαφορετικά από εμάς, αλλά έχουν και αυτά δικαίωμα στις ευχές του κόσμου!

 

Δράση: Στολίζουμε το χριστουγεννιάτικο δέντρο στην Πλατεία!

Στολίζουμε το χριστουγεννιάτικο δέντρο της πλατείας!

( Δράση Ενεργού Πολίτη)


Με πολλή χαρά αποδεχτήκαμε την πρόσκληση της προέδρου της τοπικής κοινότητας Αξιούπολης  κας Αναστασίας Παπαδοπούλου και συμφωνήσαμε να στολίσουμε με χειροποίητα στολίδια το χριστουγεννιάτικο δέντρο της πλατείας Π. Μελά!
Σχεδιάσαμε πάνω σε χαρτόνια  αστέρια, δέντρα και καμπάνες, στη συνέχεια τα κόψαμε και τα πλαστικοποιήσαμε, για να αντέξουν στις καιρικές συνθήκες.
Έπειτα έφτασε επιτέλους η μέρα που ορίσαμε να πάμε στην πλατεία!
Σε ζευγάρια και κρατώντας το σχοινάκι μας, ξεκινήσαμε χαρούμενοι και ενθουσιασμένοι για την πρώτη και σπουδαία έξοδο από το νηπιαγωγείο μας!
Στην πλατεία μας περίμενε η πρόεδρος και μας καλωσόρισε θερμά.


Εμείς μπροστά στη φάτνη της ψάλαμε τα χριστουγεννιάτικα κάλαντα και κρεμάσαμε τα στολίδια μας!
Αφού βγήκαμε αναμνηστική φωτογραφία, η κυρία Αναστασία μας αποκάλυψε την έκπληξη που είχε: μας έδωσε όλους μια σακουλίτσα με  διάφορα δωράκια!

 

Την ευχαριστούμε πολύ!

 

Τα ζώα

IMG-48927418adcfd4e19d79128e24eb1100-V

Μαθαίνουμε για τα ζώα

Γνωρίσαμε τα ζώα μέσα από εικόνες και σε ιστόγραμμα σημειώσαμε ό,τι τα παιδιά γνώριζαν γι αυτά.

Τα ξεχωρίσαμε σε ομάδες ανάλογα με το που ζουν: ζώα της ζούγκλας, του δάσους, του αγροκτήματος και της θάλασσας. Ξεχωρίσαμε τα δίποδα, τετράποδα, τα ζώα με πολλά πόδια, αυτά που πετούν και αυτά που σέρνονται.

Δημιουργήσαμε ομάδες ζώων ανάλογα με την τροφή τους; Φυτοφάγα, σαρκοφάγα και παμφάγα.

Γνωρίσαμε τα σπίτια των ζώων, πως ζουν, είδαμε τη συμπεριφορά τους και ακόμη παρατηρήσαμε τις διαφορετικές ουρές τους!

Μιλήσαμε για το τι μας προσφέρουν τα ζώα, τα προϊόντα που παίρνει ο άνθρωπος από τα ζώα και σε μας χρησιμεύουν.

Μάθαμε τραγούδια , διαβάσαμε παραμύθια με αυτά και φτιάξαμε πολλές χειροτεχνίες με ζώα!