Άρθρα ανά μήνα: Μάιος 2026
Δράση για τη Γενοκτονία των Ποντίων

Με αφορμή τον εορτασμό της ημέρας μνήμης γενοκτονίας των Ποντίων, το Δημοτικό Σχολείο μας κάλεσε να τιμήσουμε και να γιορτάσουμε μαζί την ιστορία των προγόνων μας .
Εμείς αποδεχτήκαμε την πρόσκληση αμέσως και δίχως δεύτερη σκέψη. Ήταν μια ακόμη ευκαιρία να παραβρεθούμε στο χώρο Δημοτικού Σχολείου μαζί με τα “μεγάλα παιδιά”, υλοποιώντας μια επιπλέον δράση στα πλαίσια του Ετήσιου Σχεδίου Δράσης με θέμα την “Μετάβαση στο Δημοτικό Σχολείο”.
Οι μαθητές και οι δάσκαλοι του Δημοτικού μας περίμεναν μέσα στην αίθουσα εκδηλώσεων και μας υποδέχθηκαν με μεγάλη χαρά!

Ο διευθυντής του σχολείου, ο κ. Γιάννης, μας μίλησε για τα σημαντικά ιστορικά γεγονότα της Γενοκτονίας των Ποντίων και στη συνέχεια παρακολουθήσαμε το βίντεο που μας στάλθηκε από το Υπουργείο Παιδείας.
https://www.youtube.com/watch?v=ojIH2ePUdlI
Αφού παρακολουθήσαμε το βίντεο, ακολούθησε η παραδοσιακή ποντιακή μουσική.
Ο κύριος Τάσος με τη λύρα του μας έπαιξε “Την πατρίδα μου έχασα”, το οποίο ακούσαμε με μεγάλη προσοχή και συγκίνηση.

Στη συνέχεια τα παιδιά της ΣΤ’ τάξης μας διάβασαν ποιήματα και μας μετέφεραν στα χρόνια εκείνα…
Τέλος, συμμετείχαμε όλοι μαζί στους ποντιακούς χορούς που ακολούθησαν!

Μέσα από αυτή την δράση θυμηθήκαμε τους προγόνους μας, τα βάσανα, τους διωγμούς και τον ξεριζωμό τους.
Ήταν μια ξεχωριστή εμπειρία που βιώσαμε μαζί με τα παιδιά του Δημοτικού!
Τα επαγγέλματα στο Νηπιαγωγείο
Η συζήτηση με την κυρία Χαρούλα περιελάμβανε την αναφορά της στα επαγγέλματα που υπήρχαν παλιά.
Πολλά από αυτά που μας είπε, έχουν εξαφανιστεί, με αποτέλεσμα να μην έχουμε τη δυνατότητα να τα δούμε από κοντά, πάρα μόνο μέσα από φωτογραφίες.
Έτσι ξεκινήσαμε μια πρώτη συζήτηση σχετικά με τα επαγγέλματα που γνωρίζουμε και αναφερθήκαμε και σε εκείνα που κάνουν καθημερινά οι γονείς μας.
Ζωγραφίσαμε αρχικά, τι θα θέλαμε να γίνουμε όταν μεγαλώσαμε.
Επιπλέον, συνδυάσαμε εργαλεία με επαγγέλματα, μιλήσαμε για τα χειρωνακτικά – πνευματικά επαγγέλματα, για τα παλιά επαγγέλματα και παίξαμε παντομίμα• τα παιδιά διάλεγαν τυχαία μια κάρτα και προσπαθούσαν να την αναπαραστήσουν ώστε οι συμμαθητές τους να ανακαλύψουν ποιο επάγγελμα κρύβεται από πίσω.
Στη συνέχεια παίξαμε το παιχνίδι με τα αινίγματα, όπου προσπαθούσαμε να μαντέψουμε το κάθε επάγγελμα.
Τέλος, φτιάξαμε και τα δικά μας εργαλεία στην αυλή με πλαστικά τουβλάκια!
https://youtu.be/lHEanYhSakE?feature=shared
https://youtu.be/vf6X6MWG76g?feature=shared
Πέμπτη 11 Ιουνίου
Ευχαριστήρια επιστολή

Ευχαριστήρια επιστολή
Η προϊσταμένη, ο Σύλλογος Διδασκόντων και οι μαθητές και μαθήτριες του 1ου Νηπιαγωγείου Αξιούπολης εκφράζουμε τις θερμές μας ευχαριστίες προς τις Εκδόσεις ΠΑΤΑΚΗ για τη δωρεά 6 βιβλίων αξίας 70 € εμπλουτίζοντας με αυτό τον τρόπο τη βιβλιοθήκη του Νηπιαγωγείου μας.
Τα βιβλία αποτελούν αναγκαίο καύσιμο για τη σκέψη και τη φαντασία των νηπίων, αποτελούν ένα από τα πρώτα ερεθίσματα των παιδιών και συμβάλουν στη διαμόρφωση του χαρακτήρα τους!
Η αξιέπαινη αυτή πράξη μας γεμίζει ελπίδα και αισιοδοξία για την ενίσχυση και την προώθηση της φιλαναγνωσίας στους μικρούς μας μαθητές!
Ευχαριστούμε και πάλι για την υποστήριξη προς το σχολείο μας!
Ένα μεγάλο ευχαριστώ!
Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά την εταιρεία ALUMIL, για τη δωρεά που πρόσφερε στο σχολείο μας, με την παροχή κλιματιστικής μονάδας.
Συγκεκριμένα, η εταιρία ALUMIL, μας πρόσφερε ένα κλιματιστικό της εταιρίας KEROSUN Clima, για την ψηλοτάβανη μεγάλη τάξη μας, για να μας προσφέρει δροσερές θερμοκρασίες κατά τους μήνες που η ζέστη είναι αρκετή και η διδασκαλία δυσκολεύει τόσο για τους μαθητές όσο και για τους εκπαιδευτικούς.
Το κλιματιστικό τοποθετήθηκε σε σημείο όπου θα προσφέρει σημαντική δροσιά στον χώρο.
Σας ευχαριστούμε πάρα πολύ για αυτή τη σημαντική δωρεά στο σχολείο μας, που θα μας προσφέρει ένα υγιές και δροσερό περιβάλλον τις ζεστές μέρες της άνοιξης και του καλοκαιριού.
Με εκτίμηση,
Η προϊσταμένη και το διδακτικό προσωπικό
Παρέα με τους Αγίους…

Με αφορμή την ειδική πρόσκληση που λάβαμε από την Ενορία Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης στο Βαλτοτόπι, παραβρεθήκαμε σε υπαίθρια Θεία Λειτουργία, η οποία πραγματοποιήθηκε σήμερα, Τρίτη 12 Μάϊου 2026 στο εκκλησάκι των Αγίων Κηρύκου και Ιουλίττης.
“Στα χρόνια των διωγμών η Αγία Ιουλίττα μαζί με τον 3 ετών γιο της Κήρυκο δέχτηκαν πολλές πιέσεις για να αλλάξουν την πίστη τους και να αρνηθούν το Χριστό. Οι δύο άγιοι όμως δεν υπέκυψαν στις φοβέρες και έτσι στεφανώθηκαν τελικά από τον ίδιο το Χριστό! Ο άγιος Κήρυκος αποτελεί πρότυπο για εμάς τα παιδιά, να μένουμε σταθεροί στις αξίες μας, να τις υπερασπιζόμαστε και να μην υποκύπτουμε σε παραπλανητικές υποσχέσεις…”
Αφού παρακολουθήσαμε και συμμετείχαμε στη Θεία Λειτουργία, μέσα στον καταπληκτικό χώρο όπου βρίσκεται το εξωκκλήσι, δεχθήκαμε κέρασμα με χυμό, κρουασάν και μπισκότα από τις κυρίες που το διοργάνωσαν και στη συνέχεια είχαμε την ευκαιρία να επισκεφθούμε το Λαογραφικό Μουσείο.
Μέσα στο μουσείο φυλάσσονται αντικείμενα από την αγροτική καθημερινότητα των κατοίκων , οι οποίοι ήρθαν πρόσφυγες από το Κιζδερβέντ της Βιθυνίας.
Με το πέρας των δραστηριοτήτων, είχαμε χρόνο για να παίξουμε και να τρέξουμε στο καταπράσινο γρασίδι και στην παιδική χαρά που βρίσκονται στον ίδιο χώρο.
Η μετακίνηση μας έγινε με το τουριστικό λεωφορείο ” eclectic holidays”, και ήταν προσφορά του ιδιοκτήτη του λεωφορείου.
Ευχαριστούμε θερμά για την ευγενική αυτή χορηγία την κυρία Καίτη και τον κύριο Γιώργο!
Μας έδωσαν την ευκαιρία να απολαύσουμε τη βόλτα με το λεωφορείο, κάτι πρωτόγνωρο για εμάς, και μας ενθουσίασε πολύ!
Τέλος στέλνουμε ιδιαίτερες ευχαριστίες στον π. Φώτη, τον ιερέα, για την πρόσκληση, τη φιλοξενία και την ευκαιρία που μας έδωσε να βιώσουμε μια τόσο ξεχωριστή Θεία Λειτουργία !
















