Αφήγηση παραμυθιού (κοινή δράση με την Α΄ Δημοτικού)

Σε μια ακόμη δράση για τη μετάβαση των μαθητών/τριών από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό, καλέσαμε στο σχολείο μας αυτή τη φορά τους/τις μαθητές/τρεις της Α’ τάξης, για να παρακολουθήσουμε μαζί την ανάγνωση ενός κλασσικού παραμυθιού.

Την ιστορία μας δε θα τη διάβαζε κάποια εκπαιδευτικός, αλλά η γιαγιά μιας μαθήτριας του νηπιαγωγείου μας που την καλέσαμε για αυτόν τον σκοπό!
Έτσι, μαζευτήκαμε όλοι στην ολομέλεια της τάξης και υποδεχτήκαμε τη γιαγιά Μαρία, η οποία θέλησε απευθείας να γνωριστεί με όλα τα παιδιά και να μάθει τα ονόματά τους.

Αφού λοιπόν γνωριστήκαμε, άρχισε η εξιστόρηση του κλασικού παραμυθιού “Τα τρία γουρουνάκια”, όπου όλα τα παιδιά την άκουγαν με μεγάλη  προσοχή .

Με την ολοκλήρωση της ιστορίας τα παιδιά ερωτήθηκαν από την γιαγιά Μαρία “τι ήταν αυτό που τους άρεσε περισσότερο;” Και το κάθε παιδί αναλάμβανε να εκφράσει την άποψη του.

Φεύγοντας η γιαγιά Μαρία μας κέρασε και από τα σπιτικά κουλουράκια που είχε φτιάξει, τα οποία τιμήσαμε μικροί και μεγάλοι.
Σας ευχαριστούμε πολύ και πάλι γιαγιά Μαρία για την επίσκεψη σας!

Η δράση μας ολοκληρώθηκε με μια κοινή εργασία.

Τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας και του δημοτικού, ανέλαβαν να δημιουργήσουν την ιστορία ξανά, αλλά από τα δικά τους χεράκια.
Έτσι χωριστήκαμε σε ομάδες και κάθε ομάδα ανέλαβε να εικονογραφήσει και να αφηγηθεί το κομμάτι της ιστορίας που της αναλογούσε.
Στο τέλος, συγκεντρώθηκαν οι αφηγήσεις όλων των παιδιών και δημιουργήθηκε ένα από κοινού ebook, το οποίο μπορείτε να το βρείτε στο παρακάτω link:
https://read.bookcreator.com/fduJYY35D6TmlVb1bUKbcoLlVTk1/pFH1z-VmSEu_FZ5dpASE0w

Η δράση αυτή αποτέλεσε και την πρώτη οργανωμένη δραστηριότητα για το 4ο εργαστήριο δεξιοτήτων μας με τίτλο “Μια αγκαλιά και μια ιστορία από τον παππού και τη γιαγιά” που ανήκει στον θεματικό κύκλο “Ενδιαφέρομαι και ενεργώ”.

 

Ταξίδι στη χώρα των σχημάτων

Με τα παιδιά του νηπιαγωγείου κάναμε ταξίδι στη χώρα των σχημάτων γνωρίζοντας τα γεωμετρικά σχήματα μέσα από διάφορες δραστηριότητες.

Τα παιδιά χρησιμοποιώντας το υλικό ψυχοκίνησης και συγκεκριμένα  τις ράβδους, προσπάθησαν να δημιουργήσουν σχήματα : τετράγωνο, τρίγωνο, ορθογώνιο και πολύπλευρο.

Μέτρησαν τις γωνίες και τις πλευρές και εντόπισαν ομοιότητες και διαφορές των σχημάτων μεταξύ τους. κατάλαβαν από την ονομασία τους να τα ξεχωρίζουν, (π.χ. το τρίγωνο έχει τρεις πλευρές και τρεις γωνίες) και εντοπίσανε μέσα στην τάξη διάφορα αντικείμενα που έχουν το αντίστοιχο σχήμα.

Μέσα από φύλλα εργασίας ομαδοποιήσανε αντικείμενα με το ίδιο σχήμα.

Στη συνέχεια κόψανε πολλά διαφορετικού μεγέθους και χρώματος  σχήματα και με αυτά δημιουργήσανε αρχικά στην ολομέλεια της τάξης και έπειτα σε ατομικό φύλλο εργασίας διάφορες συνθέσεις: οχήματα, ανθρωπάκια, σπιτάκια, δέντρα και πολλά άλλα!

Τέλος δημιουργήσανε ένα ομαδικό κολλάζ, το οποίο το ονόμασαν: ¨Σχηματοαξιούπολη»!

Συναισθήματα – Δράση Κοινωνικής Λειτουργού

Την Τρίτη 3-2-26 πραγματοποιήθηκε ανάγνωση παραμυθιού για τα «Συναισθήματα», από την Κοινωνική Λειτουργό και έγινε Δραστηριότητα Ψυχοσυναισθηματικής Αναγνώρισης και Έκφρασης με τίτλο «ο Κουβάς της Αγάπης».

Τρεις Ιεράρχες

Με σεβασμό και χαρά γιορτάσαμε σήμερα τη γιορτή των 3 Ιεραρχών.

Το πρωί παρακολουθήσαμε μαζί με όλα τα σχολεία της Αξιούπολης  τη Θεία Λειτουργία στην εκκλησία Παναγία Άξιον Εστί.

Επιστρέφοντας στο νηπιαγωγείο μιλήσαμε για τη ζωή των Τριών Ιεραρχών και τα ξεχωριστά χαρίσματά τους. Μάθαμε για τη σπουδαία, διαχρονική και πάντα επίκαιρη συμβολή τους στην Παιδεία. Καταλάβαμε έτσι ότι οι Τρείς Ιεράρχες είναι οι προστάτες των  μαθητών και των εκπαιδευτικών.

Τέλος γράψαμε τα ονόματά τους και ζωγραφίσαμε τις εικόνες τους σε μια όμορφη χειροτεχνία, την οποία και πήραμε στο σπίτι.

Τα χρώματα της Χλόης- δράση Κοινωνικής Λειτουργού

Μιλήσαμε για τη  διαφορετικότητα μαζί με την κοινωνική λειτουργό και διαβάσαμε ένα όμορφο παραμύθι: «Τα χρώματα της Χλόης».

Καταλάβαμε πως ο κάθε άνθρωπος έχει τα δικά του χρώματα, ταλέντα και συναισθήματα.

Συζητήσαμε  όλοι μαζί τι μας κάνει ξεχωριστούς και πόσο όμορφο είναι να αγαπάμε και να σεβόμαστε τους φίλους μας όπως είναι.

Στη συνέχεια δουλέψαμε ομαδικά φτιάχνοντας μια μεγάλη ζωγραφιά: «το δέντρο της διαφορετικότητας».

Τέλος ο καθένας δημιούργησε τη δική του ζωγραφιά μετά την ανάγνωση του βιβλίου.

IMG 259ed4df6f6e354a0701cff37093c168 V
Κατρίνα Τσάνταλη “Τα χρώματα της Χλόης” (εκδ δίοπτρα)

Χειμώνας στο Νηπιαγωγείο

Η επιστροφή μας από τις χριστουγεννιάτικες διακοπές, μας δίνει πάντα την ευκαιρία να μιλήσουμε εκτενέστερα για την εποχή του χειμώνα. Σκεφτήκαμε τι αλλαγές μπορούν να συμβούν στους ανθρώπους, στα ζώα και στη φύση όταν έρχεται ο χειμώνας. Αφού συγκεντρώσαμε τις ιδέες μας, ακούσαμε το τραγούδι ” τα ρούχα του χειμώνα”. Προσπαθήσαμε να το μάθουμε και να το δείχνουμε με τις δικές μας κινήσεις. Στη συνέχεια, προσπαθήσαμε να ζωγραφίσουμε το δικό μας παιδάκι που είναι ντυμένο με χειμωνιάτικα ρούχα.

Αναφερθήκαμε στον 1ο μήνα του έτους, τον Ιανουάριο. Αναγνωρίσαμε τα γράμματα, τα κόψαμε και μετέπειτα τα βάλαμε σε μια σειρά, δημιουργώντας τον δικό μας χιονάνθρωπο και στολίζοντας τον με πολλά πολλά χιόνια.
Ο χειμώνας συχνά συνδέεται επίσης και με τη χειμερία νάρκη. Υπάρχουν κάποια ζωάκια στη φύση που για να αποφύγουν το κρύο και την αδυναμία εύρεσης τροφής, “πέφτουν για ύπνο” μέχρι να έρθει ξανά η άνοιξη και ο καιρός γίνει πιο ευνοϊκός για εκείνα.
Στη θεματική του χειμώνα εντάχθηκε και ένα κουκλοθέατρο. Τα παιδιά συγκεντρώθηκαν και η παράσταση “το γάντι” ξεκίνησε!
Τα παιδιά λάτρεψαν το κουκλοθέατρο και για αυτόν τον σκοπό δημιούργησαν τις δικές τους φιγούρες για να μπορούν να δημιουργούν και τα ίδια με τον δικό τους τρόπο το κουκλοθέατρο που εκείνα επιθυμούν!
Από τη θεματική του χειμώνα δε θα μπορούσε να λείψουν οι δραστηριότητες ρομποτικής. Η μελισσούλα μας μεταμορφώθηκε σε ένα πεινασμένο πιγκουινάκι που ψάχνει να φάει ψαράκια. Ρίξαμε το ζάρι και δίναμε τις κατάλληλες οδηγίες, ώστε το πιγκουινάκι να φτάσει στον αριθμό – στόχο.
Η θεματική του χειμώνα ολοκληρώθηκε με ένα ομαδικό κολλάζ. Τα παιδιά δημιούργησαν τους δικούς τους χιονάνθρωπος, τις δικές τους χιονονιφάδες και μια σπηλιά, όπου μέσα κοιμάται μια αρκουδίτσα σε χειμερία νάρκη.

https://www.youtube.com/watch?v=cHLAfpSf20Y&list=RDcHLAfpSf20Y&start_radio=1

(περισσότερα…)