Ολοκληρώθηκε με απόλυτη επιτυχία την Τετάρτη 11 Μαρτίου το πρόγραμμα της κολύμβησης για τη Δ΄τάξη. Η κολύμβηση, πέρα από άθλημα, είναι και γνώση ζωής: καλλιεργεί το σώμα, το πνεύμα και πάνω απ’ όλα προσφέρει στα παιδιά ασφάλεια, υγεία και χαρά. Με εξειδικευμένους εκπαιδευτές και σε απόλυτα ασφαλές περιβάλλον, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν (για δεύτερη χρονιά) το άθλημα της κολύμβησης, να αναπτύξουν δεξιότητες και να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση μέσα στο νερό. Παράλληλα με την υλοποίηση αυτού του προγράμματος, δημιουργείται ένα ακόμη βήμα ώστε τα παιδιά να έχουν ίσες ευκαιρίες πρόσβασης στον αθλητισμό και στη μάθηση. Παιδιά που παίζουν με ασφάλεια στο νερό σε ώρα μαθήματος. Απλώς υπέροχο!
ΣΤ τάξη-Γλώσσα-Ενότητα 10-Ατυχήματα
Τα παιδιά του ΣΤ2 έκαναν έρευνα και ρώτησαν όλους τους μαθητές-τριες του σχολείου μας, απο ποια αίτια θεωρούν πως προέρχονται τα περισσότερα ατυχήματα εντός του σχολικού χώρου.
Για τις ανάγκες της έρευνας μοιράστηκε φυλλάδιο με 5 πιθανές απαντήσεις-αιτίες ατυχημάτων και συλλέχθηκαν 293 απαντήσεις.
Στην συνέχεια οι μαθητές για την εξαγωγή των αποτελεσμάτων-διαγραμμάτων χρησιμοποίησαν και έμαθαν το πρόγραμμα Microsoft Office Excel στο εργαστήριο Πληροφορικής με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών τους Γιαννούλη Άννα (ΣΤ2) και Τσιάλο Δημήτριο (ΤΠΕ).
Τα χτυπήματα επαφής με 84 απαντήσεις φάνηκε ως το βασικό αίτιο.
Αποτελέσματα:
Μια πρωτόγνωρη εμπειρία έζησαν οι μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας ,αφού είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν στην εκπαιδευτική δράση < ΗΛΙΑΚΗ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ>.
Τα παιδιά μας ,με την καθοδήγηση του καθηγητή Φυσικής και Μαθηματικών κ. Δαλαμάγκα ( ιδρυτή του Αστεροσκοπείου YRIA στο νησί μας ) και με πιστοποιημένο ηλιακό τηλεσκόπιο, παρατήρησαν με ασφάλεια τον ήλιο, τις ηλιακές εκρήξεις και τις κηλίδες πάνω σε αυτόν.
Ακολούθησε συζήτηση που έλυσε πολλές απορίες των παιδιών και αποτύπωση σε χαρτί της εμπειρίας που αποκόμισαν .
Οι < Μικροί μας Αστρονόμοι> δήλωσαν ενθουσιασμένοι και εξέφρασαν την επιθυμία να ξαναζήσουν τη στιγμή αυτή αλλά και να απολαύσουν μέσα από το τηλεσκόπιο και το φεγγάρι.
Ευχαριστούμε πολύ!
Επειδή το να κοιτάξεις τον ήλιο κατάματα είναι δύσκολο όμως τόσο επιθυμητό… οι μαθητές κατάφεραν να το πραγματοποιήσουν με τη βοήθεια του καθηγητή Φυσικής και Μαθηματικών κ. Δαλαμάγκα και του ηλιακού τηλεσκόπιου!
Παρατηρήσανε τον ήλιο, όπως πραγματικά είναι, με ασφάλεια! Ηλιακές εκρήξεις και κηλίδες αποτυπώθηκαν σε χαρτί από τους μικρούς παρατηρητές!
Μια εμπειρία πρωτόγνωρη, συναρπαστική και εξαιρετικό κίνητρο ότι όλα είναι δυνατά αρκεί να το προσπαθήσεις με τον σωστό τρόπο!
Ακόμα και να κοιτάξεις τον ήλιο…!
Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού.
Ο όρος < Εκφοβισμός και Βία στο σχολείο > χρησιμοποιείται για να περιγράψει μια κατάσταση , κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη ,απρόκλητη ,συστηματική και επαναλαμβανόμενη βία και επιθετική συμπεριφορά , με σκοπό την επιβολή, την καταδυνάστευση και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου ,σε μαθητές από συμμαθητές τους ,εντός και εκτός σχολείου.
Το σχολείο είναι μικρογραφία της κοινωνίας μας και δυστυχώς συναντάμε διάφορες μορφές εκφοβισμού ,όπως Σωματικός, Λεκτικός, Κοινωνικός ‘η Ρατσιστικός.
Εμείς ,ως εκπαιδευτικοί, έχουμε υποχρέωση και παίρνουμε καθημερινά τα απαραίτητα μέτρα για την πρόληψη αλλά και την εξάλειψη αυτού του φαινομένου από τα σχολεία. Με δράσεις αλλά και συζητήσεις για το bullying, βγάζουμε πολλά συμπεράσματα για την επίδραση της άσχημης αυτής συμπεριφοράς στην ψυχική τους υγεία, στην αυτοεκτίμησή τους , στη διαμόρφωση του χαρακτήρα τους και στην εξέλιξή τους ,ως αυριανοί ενεργοί πολίτες .
Σήμερα ,6 Μαρτίου, οι μαθητές της ΣΤ τάξης ,με την καθοδήγηση των δασκάλων τους, ΛΕΡΩΣΑΝ εξωτερικό τοίχο με άσχημες και υβριστικές φράσεις κατά των συμμαθητών τους. Μετά από συζήτηση ,διαπίστωσαν ότι σε κανέναν δεν αρέσουν τέτοια προσβλητικά λόγια ,οπότε ξεκίνησαν την ΚΑΘΑΡΣΗ. Καθάρισαν με βρεγμένα πανιά τον τοίχο ,τα έσβησαν από την εικόνα τους και ΕΓΡΑΨΑΝ ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΑΓΑΠΗΣ ,ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΚΑΙ ΦΙΛΙΑΣ.
Μέσα στην τάξη ,τα παιδιά ζωγράφισαν ένα κορίτσι που βάλλεται από βρισιές και άσχημες εκφράσεις και αποτύπωσαν στο πρόσωπό της τη θλίψη ,τη μοναξιά και την απόγνωση. Αφού συζητήσαμε ,βρήκαμε τρόπους να διαχειριζόμαστε τον θυμό μας και την ανάγκη μας να μιλήσουμε σε αυτούς που μπορούν να μας βοηθήσουν.
Ο Μάρτης ή Μαρτιά είναι ένα πολύ παλιό έθιμο με βαλκανική διασπορά .Πιστεύεται πως έχει τις ρίζες του στην Αρχαία Ελλάδα, και συγκεκριμένα στα Ελευσίνια Μυστήρια, όπου εκεί οι Μύστες έδεναν μια κόκκινη κλωστή ,την Κρόκη , στο δεξί τους χέρι και στο αριστερό τους πόδι.
Ο Μάρτης φοριέται την πρώτη μέρα του μήνα Μαρτίου έως και την τελευταία. Είναι φτιαγμένος από στριμμένη άσπρη και κόκκινη κλωστή και φοριέται στον καρπό του χεριού , σαν βραχιολάκι.
Σύμφωνα με την παράδοση ο Μάρτης προστατεύει τα πρόσωπα των παιδιών από τον πρώτο ήλιο της άνοιξης για να μην καούν. Το λευκό χρώμα συμβολίζει την καθαρότητα και την αγνότητα ενώ το κόκκινο τη ζωή, το πάθος και τη ζωτικότητα.
Με τον Μάρτη καλωσορίζουμε την άνοιξη, η οποία σχετίζεται με την αναγέννηση της φύσης,την ελπίδα και την προετοιμασία για τη νέα εποχή.
Την τελευταία ημέρα του Μαρτίου ,βγάζουμε το βραχιολάκι και το κρεμάμε σε ένα δέντρο για να το πάρουν τα χελιδόνια, συμβολίζοντας την υγεία και τη γονιμότητα.
ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ
Η τάξη μας συμμετείχε στη δράση “Η μπουγάδα της ευτυχίας” που διοργάνωσε ο Σύλλογος Καρκινοπαθών Ζακύνθου με συμμετοχή της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ζακύνθου που ενισχύει την προσπάθεια για τη δημιουργία παιδο-ογκολογικής κλινικής στην Πάτρα. Πρόκειται για μία δράση κοινωνικής ευαισθητοποίησης, αλληλεγγύης και ενσυναίσθησης, στην οποία έλαβαν μέρος πάνω από χίλιοι μαθητές και μαθήτριες νηπιαγωγείων και δημοτικών του νησιού. Κάθε παιδάκι έφερε στην τάξη τις προηγούμενες μέρες ένα λευκό μπλουζάκι και πάνω του ζωγράφισε όμορφα σχέδια και έγραψε μηνύματα αγάπης, συμπαράστασης, ελπίδας και αισιοδοξίας για τα παιδιά που νοσούν από καρκίνο παιδικής ηλικίας και τις οικογένειές τους. Σήμερα, μαζί με τις υπόλοιπες τάξεις του σχολείου μας, κατεβήκαμε στην Πλατεία Σολωμού και την απλώσαμε στα σχοινιά, δίπλα στα μπλουζάκια που είχαν ετοιμάσει εκατοντάδες άλλα παιδιά. Στο τέλος προσφέραμε τον οβολό μας για να στηρίξουμε εμπράκτως το έργο του Σωματείου «ΕΛΠΙΔΑ–Σύλλογος Φίλων Παιδιών με καρκίνο» που βοηθά τις δοκιμαζόμενες οικογένειες .
Πλημμύρισε σήμερα η πλατεία Σολωμού με περισσότερους από 1500 συμμετέχοντες να βρίσκονται εκεί και να απλώνουν τη ΜΠΟΥΓΑΔΑ ΤΗΣ ΕΥΤΥΧΙΑΣ, μια δράση που ήταν αφιερωμένη στις προσπάθειες του Συλλόγου Καρκινοπαθών Ζακύνθου για τη δημιουργία Παιδο-ογκολογικής κλινικής στην Πάτρα..
Ήταν μια πρωτοβουλία εθελοντισμού και αλληλεγγύης αφιερωμένη στα παιδιά που δίνουν τη δική τους μάχη με τον καρκίνο.
Από το σχολείο μας συμμετείχαν 8 τμήματα , 180 παιδιά ,τα οποία είχαν φτιάξει μπλουζάκια με μηνύματα αγάπης και συμπαράστασης .
Οι μαθητές στην πλατεία μπορούσαν ,αν ήθελαν , να αγοράσουν μπλουζάκι από οποιοδήποτε σχολείο και τα έσοδα θα διατεθούν, με απόφαση των διοργανωτών , στο Σωματείο < ΕΛΠΙΔΑ- Σύλλογος Φίλων Παιδιών με Καρκίνο>.
Σήμερα τα τμήματα της Πέμπτης Τάξης επισκέφθηκαν τη Δημόσια Ιστορική Βιβλιοθήκη Ζακύνθου, η σύσταση της οποίας χρονολογείται το 1628, όταν ο Θωμάς Φλαγγίνης δώρισε στην Κοινότητα της Ζακύνθου 200 τόμους βιβλίων.
Εκεί μας ξενάγησαν στον χώρο που φιλοξενεί περί τους 85.000 τόμους βιβλίων, αρχείο τοπικού τύπου, ανέκδοτα αρχεία, παλαιά περιοδικά και παλαιές εφημερίδες, “ταξιδεύοντας” νοερά στο παρελθόν ακούγοντας την ιστορία και τη διαδρομή των παραπάνω.
Τα παιδιά έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον και έθεσαν πολλές ερωτήσεις σχετικά με τα εκθέματα (τη συλλογή από κούκλες που φορούσαν τοπικές ενδυμασίες, τους πίνακες που κοσμούσαν τον χώρο, τη συλλογή φωτογραφιών της προσεισμικής (1953) Ζακύνθου και τα παλιά έπιπλα), καθώς και για τον τρόπο δανεισμού των βιβλίων.




































































