Δημοτικό Σχολείο Κάμπου

"Παναγιώτης Χιώτης"

Εικόνα κεφαλίδας Δημοτικό Σχολείο Κάμπου

Κολύμβηση

Ολοκληρώθηκε με απόλυτη επιτυχία την Τετάρτη 11 Μαρτίου το πρόγραμμα της κολύμβησης για τη Δ΄τάξη. Η κολύμβηση, πέρα από άθλημα, είναι και γνώση ζωής: καλλιεργεί το σώμα, το πνεύμα και πάνω απ’ όλα προσφέρει στα παιδιά ασφάλεια, υγεία και χαρά. Με εξειδικευμένους εκπαιδευτές και σε απόλυτα ασφαλές περιβάλλον, τα παιδιά είχαν  την ευκαιρία να γνωρίσουν (για δεύτερη χρονιά) το άθλημα της κολύμβησης, να αναπτύξουν δεξιότητες και να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση μέσα στο νερό. Παράλληλα με  την υλοποίηση αυτού του προγράμματος, δημιουργείται ένα ακόμη βήμα ώστε τα παιδιά να έχουν ίσες ευκαιρίες πρόσβασης στον αθλητισμό και στη μάθηση. Παιδιά που παίζουν με ασφάλεια στο νερό σε ώρα μαθήματος. Απλώς υπέροχο!

Δέκα παιδιά της Δ΄τάξης σε σειρά. Διακρίνονται μόνο τα κεφάλια τους που φορούν σκουφάκια κολύμβησης. Βρίσκονται μέσα στην πισίνα κλειστού κολυμβητηρίου και κρατιούνται από το ρείθρο στην άκρη της πισίνας.

Ετοιμαζόμαστε!

Δώδεκα παιδιά της Δ΄τάξης σε σειρά. Διακρίνονται μόνο τα κεφάλια τους που φορούν σκουφάκια κολύμβηση και έχουν καβαλήσει τα σωσίβια-μακαρόνια τους. Βρίσκονται μέσα στην πισίνα κλειστού κολυμβητηρίου και κρατιούνται από το ρείθρο στην άκρη της πισίνας.

Κάνουμε τα “μακαρόνια” μας άλογα!

d101b809 03eb 44b0 8197 c6a50c2a6bda

Ιππεύουμε!

Οχτώ παιδιά της Δ΄τάξης βρίσκονται διάσπαρτα μέσα στην πισίνα κλειστού κολυμβητηρίου. Διακρίνονται μόνο τα κεφάλια τους που φορούν σκουφάκια κολύμβησης και κρατούν στα σηκωμένα χέρια τους μπάλες υδατοσφαίρισης.

Προπονούμαστε για υδατοσφαίριση!

Δεκαπέντε παιδιά της Δ΄τάξης μέσα στην πισίνα κλειστού κολυμβητηρίου, σε ομάδα χωρίς σχηματισμό, σηκώνουν τα χέρια τους σε χαιρετισμό για την αναμνηστική φωτογραφία.

Περάσαμε υπέροχα!

‘Ερευνα: Ατυχήματα εντός σχολικού χώρου”

ΣΤ τάξη-Γλώσσα-Ενότητα 10-Ατυχήματα

Τα παιδιά του ΣΤ2 έκαναν έρευνα και ρώτησαν όλους τους μαθητές-τριες του σχολείου μας, απο ποια αίτια θεωρούν πως προέρχονται τα περισσότερα ατυχήματα εντός του σχολικού χώρου.

Για τις ανάγκες της έρευνας μοιράστηκε φυλλάδιο με 5 πιθανές απαντήσεις-αιτίες ατυχημάτων και συλλέχθηκαν 293 απαντήσεις.

Στην συνέχεια οι μαθητές για την εξαγωγή των αποτελεσμάτων-διαγραμμάτων χρησιμοποίησαν και έμαθαν το πρόγραμμα Microsoft Office Excel στο εργαστήριο Πληροφορικής με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών τους Γιαννούλη Άννα (ΣΤ2) και Τσιάλο Δημήτριο (ΤΠΕ).

Τα χτυπήματα επαφής με 84 απαντήσεις φάνηκε ως το βασικό αίτιο.

Αποτελέσματα:

aities

ΗΛΙΑΚΗ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

Μια πρωτόγνωρη εμπειρία έζησαν οι μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας ,αφού είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν στην εκπαιδευτική δράση < ΗΛΙΑΚΗ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ>.

Τα παιδιά μας ,με την καθοδήγηση του καθηγητή Φυσικής και Μαθηματικών κ. Δαλαμάγκα  ( ιδρυτή  του Αστεροσκοπείου YRIA στο νησί μας ) και με πιστοποιημένο ηλιακό τηλεσκόπιο, παρατήρησαν με ασφάλεια τον ήλιο, τις ηλιακές εκρήξεις και τις κηλίδες πάνω σε αυτόν. 

Ακολούθησε συζήτηση  που έλυσε πολλές απορίες των παιδιών και αποτύπωση σε χαρτί της εμπειρίας που αποκόμισαν . 

Οι < Μικροί μας Αστρονόμοι> δήλωσαν   ενθουσιασμένοι  και εξέφρασαν την επιθυμία να ξαναζήσουν τη στιγμή αυτή αλλά και να απολαύσουν  μέσα από το τηλεσκόπιο και το φεγγάρι. 

Ευχαριστούμε πολύ!

370758dd 622d 4226 b3a3 94db75106d71

Το πιστοποιημένο ηλιακό τηλεσκόπιο περιμένει τους μαθητές.

10973ce9 89ea 470d 9b89 dc9d33b298b8

Το ταξίδι μας ξεκινά..

b55afb58 e4da 4560 b4ae a3399e8852a9

Η Αναστασία παρατηρεί τον ήλιο

dec23ca5 e2af 4a40 9bf3 f36366d8286a

Ο Χαράλαμπος μαγεύτηκε με τα χρώματα

9d7957cc 4fe4 4909 aa96 237ddb72830d

Τί είναι οι μαύρες κηλίδες πάνω στον ήλιο? Ρωτά ο Χάρης

44a10631 bf8c 465e a31d a34a0f95fedd

Ο Γιώργος εστιάζει στις εκρήξεις γύρω από το μεγάλο μας αστέρι

50b6fee5 75ee 4e73 87ab 84503da7926a

Οι μαθητές μας αποτυπώνουν την εμπειρία τους

5a9bfae7 a73a 42e8 9de4 5eb2d3b7b6bc

Ο καθηγητής μας κ. Χρήστος απαντά σε ερωτήσεις παιδιών και λύνει τις απορίες τους

Ηλιακή Παρατήρηση

Επειδή το να κοιτάξεις τον ήλιο κατάματα είναι δύσκολο όμως τόσο επιθυμητό… οι μαθητές κατάφεραν να το πραγματοποιήσουν με τη βοήθεια του καθηγητή Φυσικής και Μαθηματικών κ. Δαλαμάγκα και του ηλιακού τηλεσκόπιου!

Παρατηρήσανε τον ήλιο, όπως πραγματικά είναι, με ασφάλεια! Ηλιακές εκρήξεις και κηλίδες αποτυπώθηκαν σε χαρτί από τους μικρούς παρατηρητές!

Μια εμπειρία πρωτόγνωρη, συναρπαστική και εξαιρετικό κίνητρο ότι όλα είναι δυνατά αρκεί να το προσπαθήσεις με τον σωστό τρόπο!

Ακόμα και να κοιτάξεις τον ήλιο…!

IMG 20260310 110603 IMG 20260310 110714 IMG 20260310 110741 IMG 20260310 110945 IMG 20260310 111026 IMG 20260310 111200 IMG 20260310 112123 IMG 20260311 131558 IMG 20260311 131602 IMG 20260311 131614

 

6 ΜΑΡΤΙΟΥ – ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού.

Ο όρος < Εκφοβισμός και Βία στο σχολείο > χρησιμοποιείται για να περιγράψει μια κατάσταση , κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη ,απρόκλητη ,συστηματική και επαναλαμβανόμενη βία και επιθετική συμπεριφορά , με σκοπό την επιβολή, την καταδυνάστευση και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου ,σε μαθητές από συμμαθητές τους ,εντός και εκτός σχολείου.

Το σχολείο είναι μικρογραφία της κοινωνίας μας και δυστυχώς συναντάμε διάφορες μορφές εκφοβισμού ,όπως Σωματικός, Λεκτικός, Κοινωνικός ‘η Ρατσιστικός.

Εμείς ,ως εκπαιδευτικοί, έχουμε υποχρέωση και παίρνουμε καθημερινά τα απαραίτητα μέτρα για την πρόληψη αλλά και την εξάλειψη αυτού του φαινομένου από τα σχολεία. Με δράσεις αλλά και συζητήσεις για το bullying, βγάζουμε πολλά συμπεράσματα για την επίδραση της άσχημης αυτής συμπεριφοράς στην ψυχική τους υγεία, στην αυτοεκτίμησή τους , στη διαμόρφωση του χαρακτήρα τους και στην εξέλιξή τους ,ως αυριανοί ενεργοί πολίτες .

Σήμερα ,6 Μαρτίου, οι μαθητές της ΣΤ τάξης ,με την καθοδήγηση των δασκάλων τους, ΛΕΡΩΣΑΝ εξωτερικό τοίχο με άσχημες και υβριστικές φράσεις κατά των συμμαθητών τους. Μετά από συζήτηση ,διαπίστωσαν ότι σε κανέναν δεν αρέσουν τέτοια προσβλητικά λόγια ,οπότε ξεκίνησαν την ΚΑΘΑΡΣΗ. Καθάρισαν με βρεγμένα πανιά τον τοίχο ,τα έσβησαν από την εικόνα τους και ΕΓΡΑΨΑΝ ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΑΓΑΠΗΣ ,ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΚΑΙ ΦΙΛΙΑΣ.

Μέσα στην τάξη ,τα παιδιά ζωγράφισαν ένα κορίτσι που βάλλεται από βρισιές και άσχημες εκφράσεις και αποτύπωσαν στο πρόσωπό της τη θλίψη ,τη μοναξιά και την απόγνωση. Αφού συζητήσαμε ,βρήκαμε τρόπους να διαχειριζόμαστε τον θυμό μας και την ανάγκη μας να μιλήσουμε σε αυτούς που μπορούν να μας βοηθήσουν.

fe75edd8 3fa6 42b6 a211 4a53ecfdc9f5

Τα παιδιά < λερώνουν > τον τοίχο με άσχημες φράσεις

1a7b234b f4b0 437a bc2e d0dbfc8ccfa9

Ακολουθεί η < κάθαρση >

0e0856ab 9e95 4565 bd06 743c7e2f8af2

Ο τοίχος ξαναγράφεται με μηνύματα αγάπης ,αλληλεγγύης και φιλίας

05b4b4c3 ea64 4049 aa1f 3bac1e798dda

Όλοι μια αγκαλιά

7073b10b 9cda 411f bc4f 88e7729106fd

Όλοι διαφορετικοί αλλά όλοι ίσοι

7aafaf0a 5dd2 4745 b3ba 6817324c542c

Το έργο μας μέσα στην τάξη

Μάρτης ή Μαρτιά

Ο Μάρτης ή Μαρτιά είναι ένα πολύ παλιό έθιμο με βαλκανική διασπορά .Πιστεύεται πως έχει τις ρίζες του στην Αρχαία Ελλάδα, και συγκεκριμένα στα Ελευσίνια Μυστήρια, όπου εκεί οι Μύστες έδεναν μια κόκκινη κλωστή ,την Κρόκη , στο δεξί τους χέρι και στο αριστερό τους πόδι.

Ο Μάρτης φοριέται την πρώτη μέρα του μήνα Μαρτίου έως και την τελευταία. Είναι φτιαγμένος από στριμμένη άσπρη και κόκκινη κλωστή και φοριέται στον καρπό του χεριού , σαν βραχιολάκι.

Σύμφωνα με την παράδοση ο Μάρτης προστατεύει τα πρόσωπα των παιδιών από τον  πρώτο ήλιο της άνοιξης  για να μην καούν. Το  λευκό χρώμα συμβολίζει την καθαρότητα και την αγνότητα ενώ το κόκκινο τη ζωή, το πάθος και τη ζωτικότητα.

Με τον Μάρτη καλωσορίζουμε την άνοιξη, η οποία σχετίζεται με την αναγέννηση της φύσης,την ελπίδα και την προετοιμασία για τη νέα εποχή.

Την τελευταία ημέρα του Μαρτίου ,βγάζουμε το βραχιολάκι και το κρεμάμε σε ένα δέντρο για να το πάρουν τα χελιδόνια, συμβολίζοντας την υγεία και τη γονιμότητα.

                                                                                                  ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ

aacea79e 4330 43fe 9ee2 5411e7c4ab9f

Τα Μαρτάκια μας

Τα πρωτάκια απλώνουν μια “Μπουγάδα Ευτυχίας”

Στην Πλατεία Σολωμού δώδεκα παιδιά της Α΄τάξης, σε σειρά, το ένα δίπλα στο άλλο, απλώνουν τα μπλουζάκια που έχουν ζωγραφίσει σε ένα σκοινί. Πίσω τους διακρίνεται το Μουσείο και πλήθος κόσμου.

Η μπουγάδα μας

Η τάξη μας συμμετείχε στη δράση “Η μπουγάδα της ευτυχίας” που διοργάνωσε ο Σύλλογος Καρκινοπαθών Ζακύνθου με συμμετοχή της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ζακύνθου που ενισχύει την προσπάθεια για τη  δημιουργία παιδο-ογκολογικής κλινικής στην Πάτρα. Πρόκειται για μία δράση κοινωνικής ευαισθητοποίησης, αλληλεγγύης και ενσυναίσθησης, στην οποία έλαβαν μέρος πάνω από χίλιοι μαθητές και μαθήτριες  νηπιαγωγείων και δημοτικών του νησιού. Κάθε παιδάκι έφερε στην τάξη τις προηγούμενες μέρες ένα λευκό μπλουζάκι και πάνω του ζωγράφισε όμορφα σχέδια και έγραψε μηνύματα αγάπης, συμπαράστασης, ελπίδας και αισιοδοξίας για τα παιδιά που νοσούν από καρκίνο παιδικής ηλικίας και τις οικογένειές τους. Σήμερα, μαζί με τις υπόλοιπες τάξεις του σχολείου μας, κατεβήκαμε στην Πλατεία Σολωμού και την απλώσαμε στα σχοινιά, δίπλα στα μπλουζάκια που είχαν ετοιμάσει εκατοντάδες άλλα παιδιά. Στο τέλος προσφέραμε τον οβολό μας για να στηρίξουμε εμπράκτως το έργο του Σωματείου «ΕΛΠΙΔΑΣύλλογος Φίλων Παιδιών με καρκίνο» που βοηθά τις δοκιμαζόμενες οικογένειες .

Ένας μαθητής και μια μαθήτρια κάθονται στο θρανίο τους και ζωγραφίζουν με μαρκαδόρο τα μπλουζάκια τους.

Αρχίζουμε τη ζωγραφική

Μαθήτρια κάθεται στο θρανίο της και ζωγραφίζει στο μπλουζάκι της μια μεγάλη καρδιά.

Κοντεύουμε να τελειώσουμε

Μία μαθήτρια και δύο μαθητές είναι όρθιοι στο κέντρο της τάξης και κρατούν μπροστά τους τεντωμένα τα μπλουζάκια που έφτιαξαν. Το μπλουζάκι του κοριτσιού έχει καρδούλες και αστεράκια και γράφει"ευτυχία, αγάπη χαρά". Το μπλουζάκι του αγοριού δίπλα της γράφει "Να γίνετε καλά!" και το μπλουζάκι του τρίτου παιδιού έχει έναν μεγάλο γελαστό ήλιο και γράφει "ευτυχία".

Δεν είναι υπέροχες;

Το διώροφο κτίριο που στεγάζεται η πρώτη και η έκτη τάξη. Στα κάγκελα των μπαλκονιών και των δύο ορόφων κρέμονται τα μπλουζάκια που ζωγράφισαν τα παιδιά.

Η μπουγάδα μας έτοιμη!

Στην Πλατεία Σολωμού δέκα παιδιά της Α΄τάξης, σε σειρά, το ένα δίπλα στο άλλο, απλώνουν τα μπλουζάκια που έχουν ζωγραφίσει σε ένα σκοινί. Πίσω τους διακρίνεται το Δημαρχείο, η Εθνική Τράπεζα και πλήθος κόσμου.

Απλώνουμε!

Στην πλατεία Σολωμού δεκαεφτά παιδιά της πρώτης κάθονται ανακατεμένα στο έδαφος και τρώνε το κολατσιό τους μπροστά από το σκοινί που είναι απλωμένες οι μπλούζες που κρέμασαν.

Μας αξίζει ένα γενναίο κολατσιό!

Στην Πλατεία Σολωμού ομάδα περίπου 30 περίπου παιδιών της πρώτης παίζουν. Βρίσκονται σε κύκλο, κάθονται στα γόνατα, ενώ στο κέντρο κάθεται στα γόνατα, δείχνοντας την κίνηση, η δασκάλα της Φυσικής Αγωγής.

Ώρα για παιχνίδι!

Η Μπουγάδα της Ευτυχίας

Πλημμύρισε σήμερα η πλατεία Σολωμού με περισσότερους από 1500 συμμετέχοντες  να βρίσκονται εκεί και να απλώνουν τη ΜΠΟΥΓΑΔΑ ΤΗΣ ΕΥΤΥΧΙΑΣ, μια δράση που ήταν αφιερωμένη στις προσπάθειες του Συλλόγου Καρκινοπαθών Ζακύνθου για τη δημιουργία Παιδο-ογκολογικής κλινικής στην Πάτρα..

Ήταν μια πρωτοβουλία εθελοντισμού και αλληλεγγύης αφιερωμένη στα παιδιά που δίνουν τη δική τους μάχη με τον καρκίνο.

Από το σχολείο μας συμμετείχαν  8 τμήματα , 180 παιδιά ,τα οποία είχαν φτιάξει μπλουζάκια με μηνύματα αγάπης και συμπαράστασης .

Οι μαθητές στην πλατεία μπορούσαν ,αν ήθελαν , να αγοράσουν μπλουζάκι από οποιοδήποτε σχολείο και τα έσοδα θα διατεθούν, με απόφαση των διοργανωτών , στο Σωματείο < ΕΛΠΙΔΑ- Σύλλογος Φίλων Παιδιών με Καρκίνο>.

6c1101a5 dadb 44cf b64e 5d091902172a

Φέραμε μπλουζάκια

9df79e4f 234a 4a14 816f 6fc20c6d8a9c

Γράψαμε μηνύματα αγάπης

1f0a082f bd79 4069 a572 a5a1c3e8e234

Μηνύματα αλληλεγγύης

Γενική άποψη του διώροφου κτιρίου, που στεγάζονται η Α΄και η ΣΤ΄ τάξη του σχολείου. Στα κάγκελα και των δύο ορόφων είναι απλωμένα μπλουζάκια που έχουν ζωγραφίσει τα παιδιά.

Τα απλώσαμε στις τάξεις μας

8f444337 599e 4680 909b c899c64d9412

Ώρα για δράση

575a42c2 c183 4673 b2c3 40150c007c56

Απλώσαμε τη μπουγάδα μας στην πλατεία Σολωμού

bd0a10f2 eb56 4555 9004 28a50915f351

Γεμάτη η πλατεία από παιδιά και μπλούζες

424220cf 6485 4de1 8a16 99bd0571bcc4

Τα παιδιά του ΣΤ 2 παρουσιάζουν τα έργα τους

4c0b7f1b 937a 4609 9447 6ab325f521d9

Δίπλα τους και το ΣΤ1 με τα δικά τους μπλουζάκια

2df30558 7517 4cb2 a37d 96b152856541

Μεγάλος ενθουσιασμός

2c502926 682e 4a26 b62a d5a86537eb11

Και η Ε τάξη καμαρώνει..

e2f7abcf 8076 4502 92aa 5820b2b629aa

Μα ….πού να τα απλώσουμε?

8c6917bd d2cb 4989 8b03 f14e04bd5878

Ξεκουραστήκαμε λίγο..

18130875 c8b6 464d 8bba c7d81f760289

Βγάλαμε την αναμνηστική μας

1196cdb3 14b9 45dc ae72 d75d249653f7

Φορώντας τα μπλουζάκια που αγοράσαμε

787ed992 6b28 4df2 abd0 657091edaedf

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΣ……

 

Επίσκεψη στη Δημόσια Ιστορική Βιβλιοθήκη Ζακύνθου

Σήμερα τα τμήματα της Πέμπτης Τάξης επισκέφθηκαν τη Δημόσια Ιστορική Βιβλιοθήκη Ζακύνθου, η σύσταση της οποίας χρονολογείται το 1628, όταν ο Θωμάς Φλαγγίνης δώρισε στην Κοινότητα της Ζακύνθου 200 τόμους βιβλίων.

Εκεί μας ξενάγησαν στον χώρο που φιλοξενεί  περί τους 85.000 τόμους βιβλίων, αρχείο τοπικού τύπου, ανέκδοτα αρχεία, παλαιά περιοδικά και παλαιές εφημερίδες, “ταξιδεύοντας” νοερά στο παρελθόν ακούγοντας την ιστορία και τη διαδρομή των παραπάνω.

Τα παιδιά έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον και έθεσαν πολλές ερωτήσεις σχετικά με τα εκθέματα (τη συλλογή από κούκλες που φορούσαν τοπικές ενδυμασίες, τους πίνακες που κοσμούσαν τον χώρο, τη  συλλογή φωτογραφιών της προσεισμικής (1953) Ζακύνθου και τα παλιά έπιπλα),  καθώς και για τον τρόπο δανεισμού των βιβλίων.

d9d84a04 f4ba 4baa ab63 e3970d075dae dcdc9cfb 1ff2 45cb bfee 709d26767d68 61b1216a 13bc 48a8 b715 b5551a0faf3c c346181c 0366 40b8 8993 96052c4748d7 a8bc2293 7c7b 4b69 b9a2 cc085e312bd8 05498b11 65fd 43df 97fa 0df40f7551cc ec8725c2 ccdf 43a8 8a6d e8d456a267fd 15012054 5804 4692 88fc 4424acf5ef0d 67ac918f e4b2 4dc1 b4ca 0b25a7e767c0 29c81b91 4c5d 43aa 9364 ec436386b6c9 40830959 1891 4fc2 bd16 ef97b55b13d8 0d8d171d 92fa 4c90 bf49 9154a0c88c95 7073af95 de53 45b3 bda6 5b7634557fd9 8be66987 7ea7 4540 96c2 b9ead43cc169

Διαδικασία εγγραφών στην Α΄ δημοτικού 2026-2027

ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Σελίδα 5 από 108

Υποστηριζόμενο από blogs.sch.gr & Θέμα βασισμένο στο Lovecraft από τον Anders Norén

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς