ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ-ΗΛΙΑΚΉ ΠΑΡΑΤΉΡΗΣΗ
Απόκριες χωρίς πάρτι δεν γίνεται… Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος την τελευταία Παρασκευή της Αποκριάς ,στο σχολείο μας έγινε γιορτούλα με τραγούδια ,χορούς και άφθονο κέφι.
Οι μαθητές και οι μαθήτριές μας φόρεσαν τις μάσκες και τις στολές τους ,χόρεψαν ,έπαιξαν ,σατίρισαν με φαντασία και διακωμωδούσαν, με χιούμορ ,πρόσωπα και γεγονότα. Η ουσία είναι πως μικροί και μεγάλοι γλεντήσαμε και το χαρήκαμε πολύ.
Χρόνια πολλά και καλή Σαρακοστή με υγεία. Και του χρόνου!!!
Την τελευταία Παρασκευή της Αποκριάς φτιάξαμε στην τάξη ένα γλύκισμα που συνηθίζεται ιδιαίτερα αυτές τις μέρες στη Ζάκυνθο, το ρυζόγαλο. Σε κλίμα εύθυμο και γιορταστικό, με μεγάλη ανυπομονησία για το αποκριάτικο πάρτι που θα ακολουθούσε, μετατρέψαμε μια γωνιά της αίθουσας σε μικρή κουζίνα και μαγειρέψαμε το δικό μας ρυζόγαλο. Όλα τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό και μοσχοβόλησε ο τόπος κανέλα και βανίλια. Χαρούμενη Αποκριά σε όλες και όλους!
Στο μάθημα των Μαθηματικών, στο 34ο κεφάλαιο με τίτλο: Μονάδες και δεκάδες μάθαμε για ένα μαθηματικό εργαλείο που χρησιμοποίησαν οι άνθρωποι χιλιάδες χρόνια πριν, τον άβακα. (Ο άβαξ της Σαλαμίνας, που παρουσιάζεται στο βιβλίο μας, χρονολογείται από τον 5ο ή 6ο αιώνα π.Χ. είναι ο παλιότερος άβακας που έχει βρεθεί και βρίσκεται στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Αθήνας.) Στην τάξη τα παιδιά χρησιμοποίησαν ξύλινους, χειροποίητους άβακες και κρικάκια από πλαστικό σωλήνα ποτίσματος, μαύρο για τις Μονάδες, γαλάζιο για τις Δεκάδες και κίτρινο για τις Εκατοντάδες. Κάθε παιδί εργάστηκε ατομικά σε δικό του άβακα, αλλά και εταιρικά με το διπλανό του σε κοινό άβακα. Μάλιστα, επειδή οι άβακες δεν έφτασαν για όλα τα παιδιά, φτιάξαμε και έναν αυτοσχέδιο άβακα της στιγμής με πλαστελίνη και πλαστικά καλαμάκια. Μια χαρά έκανε τη δουλειά του! Τα παιδιά χρησιμοποιώντας αυτή την κατασκευή-εργαλείο έμαθαν για τις μονάδες και τις δεκάδες και την αξία της θέσης κάθε ψηφίου στους διψήφιους αριθμούς παίζοντας. Τι καλύτερο;
PICOLLO καρναβάλι και το σχολείο μας εντυπωσίασε για άλλη μια χρονιά με τις πρωτότυπες και φαντασμαγορικές στολές..
Φέτος το θέμα ήταν ( ΒΥΘΟΣ ) και δεκάδες χταπόδια ,καλαμάρια, καρχαρίες, κάβουρες και φούσκες ψαράκια γέμισαν τους δρόμους της πόλης ,οδηγούμενα όλα από τον Ποσειδώνα ,τον Θεό της θάλασσας.
Μικροί και μεγάλοι είχαν απίστευτο κέφι, χαρούμενη διάθεση και ξεφάντωσαν χορεύοντας, σκορπίζοντας σε όλους μας αρκετό από το κέφι τους και τη ζωντάνια τους…
Συγχαρητήρια στον σύλλογο γονέων του σχολείου μας αλλά και σε όλα τα παιδιά για το όμορφο θέαμα που πρόσφεραν σε όλους!!


Με μια -κυριολεκτικά- μελένια δραστηριότητα γιορτάσαμε στην τάξη μας την αγάπη. Την αγάπη για τους συμμαθητές και συμμαθήτριές μας, την αγάπη που μας ενώνει και μας κάνει “ομάδα” Κάθε παιδάκι έγραψε σ΄ένα χαρτάκι, μυστικά, έναν γλυκό λόγο για κάποιον συμμαθητή ή συμμαθήτριά του (Φροντίσαμε ώστε όλα τα παιδάκια να λάβουν, τουλάχιστον, ένα μήνυμα). Βάλαμε όλα τα χαρτάκια σε ένα αδιαφανές κουτί και η δασκάλα επέλεγε ένα στην τύχη και το διάβαζε στην τάξη. Το παιδί στο οποίο απευθυνόταν τα γλυκά λογάκια, έλεγε “Ευχαριστώ” και έτρωγε μια κουταλίτσα μέλι. Τα γλυκά λογάκια γλύκαναν την καρδιά και το μελάκι τον ουρανίσκο μας. Στο τέλος κολλήσαμε όλα τα χαρτάκια σε μια κόκκινη, χαρτονένια καρδιά και τα αναρτήσαμε στην τάξη. Ήταν μια πολύ γλυκιά μέρα!
Η 9η Φεβρουαρίου καθιερώθηκε από την UNESCO και επίσημα φέτος ως Παγκόσμια Ημέρα Εορτασμού της Ελληνικής Γλώσσας. Η ημερομηνία αυτή επιλέχτηκε, επειδή είναι η ημέρα θανάτου του εθνικού μας ποιητή Διονυσίου Σολωμού (Ο Διονύσιος Σολωμός πέθανε στις 9 Φεβρουαρίου 1857 στην Κέρκυρα.)
Την ημέρα αυτή μιλήσαμε στην τάξη για τον Διονύσιο Σολωμό και την προσφορά του στην ελληνική γλώσσα, διαβάσαμε και τραγουδήσαμε το ποίημα “Γαλήνη” σε μουσική του Δημήτρη Λάγιου και φτιάξαμε μια σχετική αφίσα.
Ενότητα 9 Γλώσσα ΣΤ τάξης και ασχοληθήκαμε με τις ηλεκτρικές συσκευές. Αφού μιλήσαμε για τη ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας ,την πρόοδο και τη βελτίωση στην καθημερινότητα των ανθρώπων ,είδαμε φωτογραφίες για την εξέλιξη πολλών συσκευών ,την ιστορία τους και τους δημιουργούς τους. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και κατασκεύασαν τη συσκευή που επέλεξαν!
- Η Ζωή και η Παναγιώτα επέλεξαν να γράψουν για τη φωτογραφική μηχανή
- Η κατασκευή τους
- Η ομάδα αυτή ασχολήθηκε με την εξέλιξη του play station
- Τα κορίτσια έγραψαν για την εξέλιξη του κινητού
- Η κατασκευή τους
- Η ομάδα που ασχολήθηκε με την εξέλιξη του ραδιοφώνου
- Η εξέλιξη της τηλεόρασης
Η 9η Φεβρουαρίου έχει καθιερωθεί ως Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας και είναι ημέρα μνήμης του εθνικού μας ποιητή Διονυσίου Σολωμού.
Οι μαθητές μας θέλοντας να τιμήσουν τον δικό μας ,ζακυνθινό ποιητή ,Δ. Σολωμό και τη συγκεκριμένη μέρα, ανέλαβαν δράση ,συζητήσαμε και γνωρίσαμε κάποιους από τους πιο σημαντικούς εκπρόσωπους της ελληνικής ποίησης και απήγγειλαν, με σεβασμό , γνωστά τους ποιήματα.
Συγκεκριμένα ακούστηκαν :
Γ. Σεφέρης : Άρνηση
Ν. Καββαδίας: Στον Σταυρό του Νότου
Οδ. Ελύτης : Ο ήλιος ο ηλιάτορας
Κ. Βάρναλης: Να σ΄αγναντεύω θάλασσα
Γ. Ρίτσος: Ρωμιοσύνη
Κ. Καβάφης: Ιθάκη
Αν. Κάλβος: Φιλόπατρις
Δ.Σολωμός: Ο Πειρασμός ,απόσπασμα από τους Ελεύθερους Πολιορκημένους
Η εορτή των τριών Ιεραρχών αποτελεί μια ημέρα τιμής σε τρείς κορυφαίες εκκλησιαστικές μορφές ,οι οποίοι ήταν θεολόγοι αλλά και προστάτες της Παιδείας και των Γραμμάτων. Ο Μέγας Βασίλειος, ο Γρηγόριος ο Θεολόγος και ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος ,έζησαν τον 4ο αιώνα ,μια εποχή γεμάτη αιρέσεις , τις οποίες πολέμησαν με σοφία και γνώση. Είναι κορυφαίοι Άγιοι και Οικουμενικοί δάσκαλοι της Ορθοδοξίας .Εορτάζονται στις 30 Ιανουαρίου, ημέρα που έχει καθιερωθεί και ως γιορτή των ελληνικών γραμμάτων και της παιδείας ,καθώς συνέδεσαν τη χριστιανική διδασκαλία με την ελληνική κλασσική παιδεία.
Το σχολείο μας τίμησε και φέτος τους 3 Ιεράρχες με δραστηριότητες ανά τμήμα αλλά και με αντιπροσωπεία ( Α-Β-Δ και ΣΤ τάξη ) στον εκκλησιασμό που έγινε στον ιερό ναό Παναγούλας .
Εκεί έγιναν και οι καθιερωμένες Αρτοκλασίες, ενώ είχαμε την τύχη και την ευλογία να προσκυνήσουμε τα Ιερά Λείψανα των Αγίων Βασιλείου και Χρυσοστόμου. Χρόνια πολλά!




























































