Δημοτικό Σχολείο Κάμπου

"Παναγιώτης Χιώτης"

Εικόνα κεφαλίδας Δημοτικό Σχολείο Κάμπου

Ασφαλής ηλιακή παρατήρηση στο σχολείο

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ-ΗΛΙΑΚΉ ΠΑΡΑΤΉΡΗΣΗ

ΚΑΛΗ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ!

Απόκριες χωρίς πάρτι δεν γίνεται… Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος την τελευταία Παρασκευή της Αποκριάς ,στο σχολείο μας έγινε γιορτούλα με τραγούδια ,χορούς και άφθονο κέφι.

Οι μαθητές και οι μαθήτριές μας φόρεσαν τις μάσκες και τις στολές τους ,χόρεψαν ,έπαιξαν ,σατίρισαν με φαντασία και διακωμωδούσαν, με χιούμορ ,πρόσωπα και γεγονότα. Η ουσία είναι πως μικροί και μεγάλοι γλεντήσαμε και το χαρήκαμε πολύ.

Χρόνια πολλά και καλή Σαρακοστή με υγεία. Και του χρόνου!!!

c5c2f8e4 656d 4a96 88ae a7f80e8fc423

 

 

Φτιάχνουμε ρυζόγαλο

Την τελευταία Παρασκευή της Αποκριάς φτιάξαμε στην τάξη ένα γλύκισμα που συνηθίζεται ιδιαίτερα αυτές τις μέρες στη Ζάκυνθο, το ρυζόγαλο. Σε κλίμα εύθυμο και γιορταστικό, με μεγάλη ανυπομονησία για το αποκριάτικο πάρτι που θα ακολουθούσε, μετατρέψαμε μια γωνιά της αίθουσας σε μικρή κουζίνα και μαγειρέψαμε το δικό μας ρυζόγαλο. Όλα τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό και μοσχοβόλησε ο τόπος κανέλα και βανίλια. Χαρούμενη Αποκριά σε όλες και όλους! 

Μαθητής της Α΄τάξης ρίχνει με ένα γυάλινο μπολ ρύζι μέσα στην κατσαρόλα, όπου βράζει νερό πάνω σε ηλεκτρικό μάτι και βγάζει υδρατμούς.

Ρίχνουμε το ρύζι σε βραστό νερό

Μαθήτρια της Α΄τάξης ρίχνει με ένα γυάλινο μπολ ζάχαρη μέσα στην κατσαρόλα που βράζει το ρύζι και το γάλα.

Προσθέτουμε ζάχαρη

Μαθητής της Α΄τάξης ρίχνει στην κατσαρόλα που βράζει το ρυζόγαλο βανίλια σε σκόνη, ενώ δίπλα παρακολουθεί άλλος συμμαθητής του.

Ρίχνουμε λίγη βανίλια για το άρωμα

Μαθητής της Α΄τάξης με αστυνομική στολή ανακατεύει  με ξύλινη κουτάλα το ρυζόγαλο που βράζει, ενώ γύρω του βρίσκονται τέσσερις συμμαθητές του και παρακολουθούν.

Ανακατεύουμε καλά

Μαθητής της Α΄τάξης με στολή νίντζα κρατάει την ξύλινη κουτάλα που φαίνεται να αναδεύει το ρυζόγαλο που έχει πια πήξει.

Το ρυζόγαλο έχει πήξει

Μαθητής της Α΄τάξης κρατάει ένα πλαστικό ποτηράκι με ρυζόγαλο και χαμογελά στην κάμερα

Έτοιμο το ρυζόγαλο, βελούδινο και αρωματικό!

Ο άβακας

Στο μάθημα των Μαθηματικών, στο 34ο κεφάλαιο με τίτλο: Μονάδες και δεκάδες μάθαμε για ένα μαθηματικό εργαλείο που χρησιμοποίησαν οι άνθρωποι χιλιάδες χρόνια πριν, τον άβακα. (Ο άβαξ της Σαλαμίνας, που παρουσιάζεται στο βιβλίο μας,  χρονολογείται από τον 5ο ή 6ο αιώνα π.Χ. είναι ο παλιότερος άβακας που έχει βρεθεί και βρίσκεται στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Αθήνας.) Στην τάξη τα παιδιά χρησιμοποίησαν ξύλινους, χειροποίητους άβακες και κρικάκια από πλαστικό σωλήνα ποτίσματος, μαύρο για τις Μονάδες, γαλάζιο για τις Δεκάδες και κίτρινο για τις Εκατοντάδες. Κάθε παιδί εργάστηκε ατομικά σε δικό του άβακα, αλλά και εταιρικά με το διπλανό του σε κοινό άβακα. Μάλιστα, επειδή οι άβακες δεν έφτασαν για όλα τα παιδιά, φτιάξαμε και έναν αυτοσχέδιο άβακα της στιγμής με πλαστελίνη και πλαστικά καλαμάκια. Μια χαρά έκανε τη δουλειά του! Τα παιδιά  χρησιμοποιώντας αυτή την κατασκευή-εργαλείο έμαθαν για τις μονάδες και τις δεκάδες και την αξία της θέσης κάθε ψηφίου στους διψήφιους αριθμούς παίζοντας. Τι καλύτερο;

Τέσσερα παιδιά της Α΄τάξης κάθονται στα θρανία τους, που είναι τοποθετημένα το ένα δίπλα στο άλλο και φτιάχνουν αριθμούς στον άβακα, τοποθετώντας τα κρικάκια στην κατάλληλη στήλη.

Παιδιά που εργάζονται με τον άβακα

Τρία παιδιά της Α΄τάξης κάθονται στα θρανία τους, που είναι τοποθετημένα το ένα δίπλα στο άλλο και φτιάχνουν αριθμούς στον άβακα, τοποθετώντας τα κρικάκια στην κατάλληλη στήλη.

Φτιάξαμε το είκοσι πέντε!

Γενική άποψη της τάξης όπου τα παιδιά εργάζονται με τους άβακες. Στο κέντρο διακρίνεται ομάδα τεσσάρων παιδιών που κάθονται σε ομάδα με σε δύο αντικριστά θρανία

Εργαζόμαστε σε ομάδες και ζευγαράκια

Πέντε παιδιά της Α΄τάξης που κάθονται στα θρανία τους χαμογελούν με ικανοποίηση μπροστά από τους άβακές τους.

Τα καταφέραμε!

Μαθητής της Α΄τάξης, κάθεται στο θρανίο του και δείχνει τον αριθμό δεκαέξι που έφτιαξε στον ξύλινο άβακα, με ένα κρικάκι στη στήλη των δεκάδων και έξι στη στήλη των μονάδων.

Τι ξύλινος άβακας…

Μαθήτρια της Α΄τάξης μπροστά στον άβακά της, που είναι φτιαγμένος από πλαστελίνη  και πλαστικά καλαμάκια,  έχει σχηματίσει τον αριθμό τριάντα δύο με τρία κρικάκια στη στήλη των δεκάδων και δύο στη στήλη των μονάδων.

…. Τι αυτοσχέδιος; Η δουλειά γίνεται μια χαρά!

PICOLLO καρναβάλι

PICOLLO καρναβάλι και το σχολείο μας εντυπωσίασε για άλλη μια χρονιά με τις πρωτότυπες και φαντασμαγορικές στολές..

Φέτος το θέμα ήταν ( ΒΥΘΟΣ ) και δεκάδες χταπόδια  ,καλαμάρια, καρχαρίες, κάβουρες και φούσκες ψαράκια γέμισαν τους δρόμους της πόλης ,οδηγούμενα όλα από τον Ποσειδώνα ,τον Θεό της θάλασσας.

Μικροί και μεγάλοι είχαν απίστευτο κέφι, χαρούμενη διάθεση και ξεφάντωσαν χορεύοντας,  σκορπίζοντας σε όλους μας αρκετό από το κέφι τους και τη ζωντάνια τους…

Συγχαρητήρια στον σύλλογο γονέων του σχολείου μας αλλά και σε όλα τα παιδιά για το όμορφο θέαμα που πρόσφεραν σε όλους!! 
e5731b0c 5829 43e1 82d1 828e916f075e
9ad1828d 21f1 42c3 9dc2 f8546813c9bb

 

Τα γλυκά λογάκια

Με μια -κυριολεκτικά- μελένια δραστηριότητα γιορτάσαμε στην τάξη μας την αγάπη. Την αγάπη για τους συμμαθητές και συμμαθήτριές μας, την αγάπη που μας ενώνει και μας κάνει “ομάδα” Κάθε παιδάκι έγραψε σ΄ένα χαρτάκι, μυστικά, έναν γλυκό λόγο για κάποιον συμμαθητή ή συμμαθήτριά του (Φροντίσαμε ώστε όλα τα παιδάκια να λάβουν, τουλάχιστον, ένα μήνυμα). Βάλαμε όλα τα χαρτάκια σε ένα αδιαφανές κουτί και η δασκάλα επέλεγε ένα στην τύχη και το διάβαζε στην τάξη. Το παιδί στο οποίο απευθυνόταν τα γλυκά λογάκια, έλεγε “Ευχαριστώ” και έτρωγε μια κουταλίτσα μέλι. Τα γλυκά λογάκια γλύκαναν την καρδιά και το μελάκι τον ουρανίσκο μας. Στο τέλος κολλήσαμε όλα τα χαρτάκια σε μια κόκκινη, χαρτονένια καρδιά και τα αναρτήσαμε στην τάξη. Ήταν μια πολύ γλυκιά μέρα!

Η φωτογραφία δείχνει την καρδιά από χαρτόνι πάνω στην οποία είναι κολλημένα τα χαρτάκια με τα γλυκά λογάκια των παιδιών

Τα γλυκά λογάκια μας

Η δασκάλα είναι σκυμμένη πάνω από το θρανίο και δίνει με το κουταλάκι μέλι σε μια  μαθήτρια, η οποία είναι καθιστή Η δασκάλα όρθια κρατάει το βάζο με το μέλι και ένας καθιστός μαθητής τρώει μια κουταλιά Μια μαθήτρια κάθεται στο θρανίο της, κρατάει ένα πιρουνάκι με μέλι και είναι έτοιμη να το βάλει στο στόμα της

1η Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας

Η 9η Φεβρουαρίου καθιερώθηκε από την UNESCO και επίσημα φέτος ως Παγκόσμια Ημέρα Εορτασμού της Ελληνικής Γλώσσας. Η ημερομηνία αυτή επιλέχτηκε, επειδή είναι η ημέρα θανάτου του εθνικού μας ποιητή Διονυσίου Σολωμού (Ο Διονύσιος Σολωμός πέθανε στις 9 Φεβρουαρίου 1857 στην Κέρκυρα.) 

Την ημέρα αυτή μιλήσαμε στην τάξη για τον Διονύσιο Σολωμό και την προσφορά του στην ελληνική γλώσσα, διαβάσαμε και τραγουδήσαμε το ποίημα “Γαλήνη” σε μουσική του Δημήτρη Λάγιου και φτιάξαμε μια σχετική αφίσα.

Αφίσα για την 9η Φεεβρουαρίου με μικρή εικόνα του Διονυσίου Σολωμού στο κέντρο και περιμετρικά "συννεφάκια" με αποσπάσματα ποιημάτων του

Η αφίσα μας έτοιμη

Τέσσερα παιδιά στο πάτωμα της τάξης τους έχουν στη μέση την αφίσα που έφτιαξαν για την ημέρα ελληνικής γλώσσας ου έφτιαξαν και την καμαρώνουν!

Ωραία φαίνεται!

Ένας μαθητής της Πρώτης τάξης κόβει με το ψαλίδι απόσπασμα από ποίημα του Σολωμού, για να το κολλήσει στην αφίσα σε μέγεθος χαρτονιού κανσόν που βρίσκεται μπροστά του στο πάτωμα.

Φτιάχνοντας την αφίσα

Γλώσσα ΣΤ τάξης, ενότητα 9 ΣΥΣΚΕΥΕΣ

Ενότητα 9 Γλώσσα ΣΤ τάξης και ασχοληθήκαμε με τις ηλεκτρικές συσκευές. Αφού μιλήσαμε για τη ραγδαία  εξέλιξη της τεχνολογίας ,την πρόοδο και τη βελτίωση στην καθημερινότητα των ανθρώπων ,είδαμε φωτογραφίες για την εξέλιξη πολλών συσκευών ,την ιστορία τους  και   τους δημιουργούς τους. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και κατασκεύασαν τη συσκευή που επέλεξαν!

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

Η 9η Φεβρουαρίου έχει καθιερωθεί ως Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας και είναι ημέρα μνήμης του εθνικού μας ποιητή Διονυσίου Σολωμού.

Οι μαθητές μας  θέλοντας να τιμήσουν  τον δικό μας ,ζακυνθινό ποιητή ,Δ. Σολωμό  και τη συγκεκριμένη μέρα, ανέλαβαν δράση ,συζητήσαμε και γνωρίσαμε κάποιους από τους πιο σημαντικούς εκπρόσωπους της ελληνικής ποίησης και απήγγειλαν, με σεβασμό , γνωστά  τους ποιήματα.

Συγκεκριμένα ακούστηκαν :

Γ. Σεφέρης : Άρνηση

Ν. Καββαδίας: Στον Σταυρό του Νότου

Οδ. Ελύτης : Ο ήλιος ο ηλιάτορας

Κ. Βάρναλης: Να σ΄αγναντεύω θάλασσα

Γ. Ρίτσος: Ρωμιοσύνη

Κ. Καβάφης: Ιθάκη

Αν. Κάλβος: Φιλόπατρις

Δ.Σολωμός: Ο Πειρασμός ,απόσπασμα από τους Ελεύθερους Πολιορκημένους

1d7d9d33 9a2f 4085 a127 951928a5a288

Ο Άγγελος απαγγέλει την < ΙΘΑΚΗ> Καβάφη

5b9cb3d9 2057 4652 a89a 32bc68c36e29

Η Μπετίνα διαβάζει το ποίημα του Κ. Βάρναλη: ΝΑ Σ΄ΑΓΝΑΝΤΕΥΩ ΘΑΛΑΣΣΑ

7a16fbc7 b0e9 40ec 9db1 a1626ec3f578 1

Όλα τα παιδιά γνωρίζουν σημαντικούς ποιητές και απαγγέλουν τα πιο γνωστά ποιήματά τους

Εορτασμός των τριών Ιεραρχών

Η εορτή των τριών Ιεραρχών αποτελεί μια ημέρα τιμής σε τρείς κορυφαίες εκκλησιαστικές μορφές ,οι οποίοι ήταν θεολόγοι αλλά και προστάτες της Παιδείας και των Γραμμάτων. Ο Μέγας Βασίλειος, ο Γρηγόριος ο Θεολόγος και ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος ,έζησαν τον 4ο αιώνα ,μια εποχή γεμάτη αιρέσεις , τις οποίες πολέμησαν με σοφία και γνώση. Είναι κορυφαίοι Άγιοι και Οικουμενικοί δάσκαλοι της Ορθοδοξίας .Εορτάζονται στις 30 Ιανουαρίου, ημέρα που έχει καθιερωθεί και ως γιορτή των ελληνικών γραμμάτων και της παιδείας ,καθώς συνέδεσαν τη χριστιανική διδασκαλία  με την ελληνική κλασσική παιδεία.

Το σχολείο μας τίμησε και φέτος τους 3 Ιεράρχες με δραστηριότητες  ανά τμήμα αλλά και με αντιπροσωπεία ( Α-Β-Δ και ΣΤ τάξη ) στον εκκλησιασμό που έγινε στον ιερό ναό Παναγούλας .

Εκεί έγιναν και οι καθιερωμένες Αρτοκλασίες, ενώ είχαμε την τύχη και την ευλογία να προσκυνήσουμε τα Ιερά Λείψανα των Αγίων Βασιλείου και Χρυσοστόμου. Χρόνια πολλά!

86569e73 b9aa 409f 8e83 a5f6fcfd5a5c

Η σημαιοφόρος μας και οι παραστάτες από το ΣΤ1

80f06bb4 6a80 4304 8bd7 0601e1ec4804

Με σεβασμό όλες οι βαθμίδες της εκπαίδευσης τιμούν τους 3 Ιεράρχες

d4360418 f58e 4cd1 9d27 b2d4e6825f68

Κατάμεστη η εκκλησία της Παναγούλας

2bf0b560 e9b0 4be3 83ef ce53c90340cb

Έγινε η καθιερωμένη Αρτοκλασία

2c6a1d2f 0ae5 496f 9908 e8be9007d332

Προσκυνήσαμε την εικόνα με τους προστάτες των γραμμάτων

addb5ffc 7f6c 474b 99e3 a7a70cfb5de4

Τα λείψανα των αγίων Βασιλείου και Χρυσοστόμου

118c98d1 afb0 44da a1ab 2e4d033b646d

Όλη η Έκτη τάξη στο προαύλιο του ναού

69bab0b1 1960 4e5a 86ef 3cccf05c12f6

Ήταν μια ηλιόλουστη μέρα και απολαύσαμε τη διαδρομή

Σελίδα 6 από 108

Υποστηριζόμενο από blogs.sch.gr & Θέμα βασισμένο στο Lovecraft από τον Anders Norén

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς