Χθες, παραμονή Πρωτομαγιάς, φτιάξαμε στην τάξη μας το πιο πολύχρωμο και μοσχοβολιστό στεφάνι για να γιορτάσουμε τον Μάη. Τριαντάφυλλα, μαργαρίτες, γεράνια, κρίνα, αμαρυλλίδες, γλαδιόλες, αρμπαρόριζα, κλαδιά ελιάς, και αγριολούλουδα είχαν την τιμητική τους. Η τάξη πλημμύρισε με χρώματα και μοσχοβολιές, τα πρόσωπά μας χαμόγελα και η ψυχή μας χαρά! Τι δύναμη που έχει η φύση και πόσο θετική επίδραση ασκεί στον άνθρωπο! Καλή Πρωτομαγιά! Ο Μάης που καλωσορίσαμε σήμερα να είναι ο πιο ανθισμένος της ζωής μας!
ΤΑ ΔΑΣΗ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ
Για δεύτερη χρονιά ο ΟΦΥΠΕΚΑ Ζακύνθου πραγματοποίησε μια εξαιρετική δράση για μαθητές-τριες Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης σχετικά με το περιβάλλον , τις καταστροφικές πυρκαγιές που έπληξαν το νησί μας και τις επιπτώσεις τους στο οικοσύστημα.
Στη δράση συμμετείχαν 1500 μαθητές από 31 σχολεία και 130 εκπαιδευτικοί. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να παρατηρήσουν ,να καταγράψουν αλλά και να εξερευνήσουν τα δασικά οικοσυστήματα του νησιού μας και τη σχέση ανθρώπου και φύσης. Πραγματικά ο κεντρικός δρόμος του νησιού μας είχε μετατραπεί σε ένα μονοπάτι χαράς, δημιουργίας και γνώσης.
Στην επιτυχία της δράσης , εκτός από τους διοργανωτές , συνέβαλαν και πολλοί εθελοντές αλλά και αρκετοί φορείς του τόπου μας όπως η Πυροσβεστική υπηρεσία, η Πολιτική Προστασία, η Δασική υπηρεσία , το Ιόνιο πανεπιστήμιο , η Ξενοπούλειος βιβλιοθήκη και άλλοι.
Στην πλατεία αγίου Μάρκου υπήρχε έκθεση με ζωγραφιές και κατασκευές μαθητών , ενώ στην πλατεία Σολωμού παίχτηκαν από τους συμμετέχοντες μουσικοθεατρικά δρώμενα.
Ήταν μια αξέχαστη εμπειρία για μικρούς και μεγάλους και ανυπομονούμε για του χρόνου. Συγχαρητήρια σε όλους!!!!!

Μαθαίνουμε για τη χλωρίδα και την πανίδα του τόπου μας από το τμήμα Περιβάλλοντος του Ιονίου Πανεπιστημίου
Οι μαθητές με τα λουλούδια τα μοσχοβολιστά στο χέρι, ήρθανε χαρούμενοι για να φτιάξουμε το μαγιάτικο στεφάνι μας!
Με λουλούδια μικρά και μεγάλα, με λουλούδια αγάπης, όλο χρώματα και αρώματα φτιάξαμε παρέα το στεφάνι του Μάη, που σηματοδοτεί την αναγέννηση, τη ζωή, τη χαρά, τη δημιουργία και τον ερχομό μιας νέας εποχής, της άνοιξης!
Συνεργαστήκαμε και συμβάλαμε όλοι για να φτιάξουμε ένα όμορφο λουλουδιαστό στεφάνι με γέλια και χαρές!
Τι όμορφη άνοιξη που έχω!
Καλό μήνα!
Πάντα άνοιξη στις καρδιές μας!
Παρουσίαση στην πλατεία Σολωμού του τραγουδιού που δημιούργησαν οι μαθητές της Ε’ και της ΣΤ΄ τάξης του σχολείου μας στα πλαίσια της συμμετοχής μας στη δράση του ΟΦΥΠΕΚΑ με σκοπό την ευαισθητοποίηση σε περιβαλλοντικά ζητήματα.
Στα πλαίσια της Ιστορίας ΣΤ δημοτικού ( Ελληνική Επανάσταση ) , αλλά και της τοπικής μας ιστορίας, επισκεφθήκαμε το Μουσείο Σολωμού και Επιφανών Ζακυνθίων . Εκεί η διευθύντρια κ. Δεμέτη , μας ξενάγησε ,μας μίλησε για το αυθεντικό αγαλμα του Δ. Σολωμού , το οποίο φτιάχτηκε το 1909 από τον γλύπτη Γ. Βρούτο ,αλλά με τους σεισμούς του 1953 υπέστη ζημιές και τοποθετήθηκε εντός του μουσείου.
Το άγαλμα που κοσμεί την ομώνυμη πλατεία του νησιού είναι πιστό αντίγραφο, έργο των γλυπτών Νικολάου Περαντινού και Ελευθερίου Πανούση και τοποθετήθηκε εκεί το 1957.
Τα εγκαίνια του Μουσείου έγιναν τον Αύγουστο του 1966 και είναι αφιερωμένο στον Δ. Σολωμό , στον Αντρέα Κάλβο και σε άλλες προσωπικότητες του νησιού .Περιλαμβάνει τα οστά των δυο μας ποιητών , χειρόγραφα, σπάνια αντικείμενα και κειμήλια, πορτρέτα, πίνακες ,γλυπτά αναδεικνύοντας τον Επτανησιακό πολιτισμό του 18ου και 19ου αιώνα.
«TO MΥΣΤΙΚΟ ΤΗΣ ΜΑΙΡΗ ΠΟΠΠΙΝΣ»
ΕΝΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΜΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ Δ΄ ΤΑΞΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ
«ΜΑΘΑΙΝΟΝΤΑΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ»
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ΄ τάξης του σχολείου μας συμμετέχουν φέτος στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα « Μαθαίνοντας επιστήμη μέσα από το θέατρο», που υλοποιεί η εκπαιδευτικός της Θεατρικής Αγωγής Λάζου Ευφροσύνη σε συνεργασία με την εικαστικό Νικολέττα Κάπαρη, την μουσικό Νικολέτα Κορφιάτη και τους δασκάλους των τάξεων Χαράλαμπο Έξαρχο και Νικόλαο Αρβανιτάκη. Στο πρόγραμμα συνεργάζεται επιστημονικά και ο διευθυντής του σχολείου μας κ. Γιάννης Μυλωνάς, αλλά και η μουσικός και συνάδελφος Δήμητρα Σαπνάρα.
Η δράση «Μαθαίνοντας Επιστήμη μέσα από το Θέατρο» είναι μια πρωτοβουλία της Science View σε συνεργασία κάθε χρονιά με εκπαιδευτικούς και επιστημονικούς φορείς. Απευθύνεται σε μαθητές Δημοτικών, Γυμνασίων & Λυκείων οι οποίοι, με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών, διερευνούν επιστημονικές έννοιες από την ύλη τους με έναν βιωματικό, ευχάριστο και δημιουργικό τρόπο και γίνονται συν-δημιουργοί θεατρικών παραστάσεων με θέμα τους -τι άλλο;- την επιστήμη!
Η δράση αυτή επίσης πραγματοποιείται σε συνεργασία με την Ελληνογερμανική Αγωγή και βασίζεται στο πλαίσιο των Ευρωπαϊκών Έργων OSOS, CASE και NEXT STEP. Το Ευρωπαϊκό έργο Open Schools for Open Societies (OSOS) (http://www.openschools.eu/) έχει εγκριθεί και προτείνεται από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) ως Εθνικός Συντονιστής για τα Ελληνικά Σχολεία που συμμετέχουν σε αυτό.
Στα πλαίσια αυτού του προγράμματος οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ΄ τάξης του σχολείου μας ασχολήθηκαν με την επιστημονική έννοια του ήχου, τα είδη του ήχου, τον τρόπο παραγωγής και διάδοσής του , την ανθρώπινη φωνή και τη μουσική. Αυτοσχεδίασαν, πειραματίστηκαν, χορογράφησαν, επέλεξαν ρόλους, επινόησαν διαλόγους, δημιούργησαν ηχητικά μοτίβα, συνεργάστηκαν, έπαιξαν και έμαθαν μέσα από το παιχνίδι και το θέατρο.
Η βιντεοσκοπημένη παράστασή τους με τίτλο « Το μυστικό της Μαίρη Πόππινς» θα συμμετάσχει στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό της Δράσης « Μαθαίνοντας Επιστήμη μέσα από το Θέατρο» που θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακά στις 16 και 17 Μαϊου 2026.
Ευχαριστούμε όλους τους γονείς για τη συνεργασία
και ευχόμαστε στα παιδιά
« ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ»!
Η ΣΤ τάξη σας εύχεται Καλό Πάσχα και Καλή Ανάσταση
Σε μια κοινωνία που καταπατούνται τα ανθρώπινα δικαιώματα και συχνά βλέπουμε φανατικές εκδηλώσεις ρατσισμού ,βίας και κοινωνικού αποκλεισμού ,χρέος των εκπαιδευτικών , εκτός από την κατάκτηση της γνώσης, είναι να ευαισθητοποιήσουν τα παιδιά σε θέματα κοινωνικών ανισοτήτων και διαφορετικότητας, ώστε να εξελιχθούν σε ενεργούς και δίκαιους πολίτες της χώρας.
Οι μεγάλες τάξεις του σχολείου μας , είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν στο θεατροπαιδαγωγικό εργαστήρι < ΚΑΝΕ ΕΝΑ ΒΗΜΑ ΜΠΡΟΣΤΑ>, ένα πρόγραμμα βασισμένο σε Ευρωπαικό εγχειρίδιο για την Εκπαίδευση μαθητών στα ανθρώπινα δικαιώματα.
Μέσα από το πρόγραμμα αυτό οι μαθητές αναπτύσσουν την ενσυναίσθηση και ενημερώνονται για την ανισότητα ευκαιριών στην κοινωνία.
Ευχαριστούμε πολύ τη συντονίστρια και εμψυχώτρια κ. Εβίνα Γιαννούλη για την ξεχωριστή αυτή δράση.
Σήμερα, παραμονή της Ανάστασης του Λαζάρου, αναβιώσαμε στην τάξη μας δύο σχετικά έθιμα: ζυμώσαμε και πλάσαμε τα ημίγλυκα μοσχοβολιστά ψωμάκια με τη μορφή του σαβανωμένου Λαζάρου, τα λαζαράκια και τραγουδήσαμε τα κάλαντα του Λαζάρου στις υπόλοιπες τάξεις του σχολείου κρατώντας μια κούκλα που φτιάξαμε, η οποία ονομάζεται κι αυτή Λάζαρος. Καλή Ανάσταση!



























































































