Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών – Δράση Α’ δημοτικού
Στα πλαίσια της ημέρας Ευρωπαϊκών γλωσσών , 26 Σεπτεμβρίου, μιλήσαμε για την πολυγλωσσία , τη διαπολιτισμικότητα, την σημασία της κατανόησης μεταξύ διαφορετικών πολιτισμών και τον ρόλο της Αγγλικής γλώσσας ως Lingua Franca.
Με την Α’ δημοτικού (Α1 + Α2) παρατηρήσαμε τον χάρτη της Ευρώπης, ονόματα χώρων και πρωτευουσών και χρωματίσαμε ευρωπαϊκές σημαίες.
Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών – Δράση β’ δημοτικού
Με τα τμήματα Β1 και Β2 δημιουργήσαμε δύο όμορφα πόστερς δουλεύοντας ομαδικά, εμπνευσμένα από τη φετινή (2025) θεματική της ημέρας “Languages open hearts and minds”. Μελετήσαμε το χάρτη , χρωματίσαμε , κόψαμε και κολλήσαμε σημαίες ευρωπαϊκών (και όχι μόνο!) γλωσσών , και ανακαλύψαμε πώς χαιρετούμε σε διάφορες γλώσσες .
Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών – Δράση του Ε1
Με αφορμή την Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών, τα παιδιά του Ε1 ανέλαβαν μια ξεχωριστή δράση. Δημιούργησαν δύο όμορφα banner για να στολίσουν την τάξη τους και ένωσαν τις φωνές τους στέλνοντας το σημαντικό μήνυμα της ημέρας:
“Speak, connect and learn to say, it’s European Languages Day!!!”
Με αυτόν τον τρόπο ανέδειξαν ότι οι γλώσσες είναι γέφυρες επικοινωνίας και ότι η διαφορετικότητα μας ενώνει!
Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών – Δράση του Δ2
Με αφορμή την Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών, τα παιδιά του Δ2 ασχολήθηκαν με τις λέξεις και τους διαφορετικούς ήχους τους. Μέσα από δημιουργικό παιχνίδι και συνεργασία, ανακάλυψαν πόσο όμορφο είναι να εκφράζεσαι σε πολλές γλώσσες.
Τα αγόρια της τάξης έφτιαξαν ένα εντυπωσιακό πόστερ με τη λέξη “Καλημέρα” σε διάφορες γλώσσες, ενώ τα κορίτσια δημιούργησαν ένα αντίστοιχο πόστερ με τη λέξη “Σ’ αγαπώ”.
Τα έργα τους στόλισαν την τάξη και έστειλαν ένα μήνυμα χαράς, αγάπης και σεβασμού στη διαφορετικότητα, δείχνοντας ότι οι γλώσσες ενώνουν τους ανθρώπους.
Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών – Δράση του Ε2
Στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών, οι μαθητές και οι μαθήτριες του Ε2 συζήτησαν για τη σπουδαιότητα της ύπαρξης των γλωσσών αλλά και για τη σημασία της διαφορετικότητας στην καθημερινή μας ζωή.
Μέσα από παραδείγματα, διαπίστωσαν ότι πολλές λέξεις που χρησιμοποιούμε προέρχονται από διαφορετικές γλώσσες και δείχνουν τον πλούτο της επικοινωνίας μεταξύ των λαών.
Ως αποκορύφωμα της δράσης, τα παιδιά δημιούργησαν ένα πολύχρωμο κολάζ με λέξεις από διάφορες γλώσσες, το οποίο στολίζει τώρα την τάξη τους. Με αυτόν τον τρόπο ανέδειξαν ότι οι γλώσσες μας ενώνουν, καλλιεργούν τον σεβασμό στη διαφορετικότητα και ανοίγουν δρόμους για καλύτερη κατανόηση μεταξύ των ανθρώπων.
🐣 ΣΤ2 – Πασχαλινές Δημιουργίες με Φαντασία και Αγάπη 🎨
Λίγο πριν από τις πασχαλινές διακοπές, οι μαθητές της ΣΤ2 τάξης έβαλαν τη δημιουργικότητά τους σε δράση και γέμισαν την τάξη με χρώματα, αρώματα και γιορτινή διάθεση!
Με κέφι και ομαδικό πνεύμα, τα παιδιά κατασκεύασαν όμορφα γιορτινά έργα!
Κάθε δημιουργία έκρυβε μέσα της ένα μήνυμα αγάπης, ειρήνης και ελπίδας, ενώ η ατμόσφαιρα στην τάξη πλημμύρισε από τον παλμό της Ανάστασης.
Μια δράση που έδωσε στα παιδιά την ευκαιρία να εκφραστούν, να συνεργαστούν και να μοιραστούν ευχές για ένα όμορφο και φωτεινό Πάσχα!
Καλό Πάσχα από τη ΣΤ2! 🌼🐑
🐼 Δ1 – Αγαπημένα Ζώα & Ζώα Υπό Εξαφάνιση
Ενότητα 6 – Favourite Animals & Endangered Animals
Στο πλαίσιο της Ενότητας 6 των Αγγλικών, οι μαθητές της Δ1 τάξης μίλησαν για τα αγαπημένα τους ζώα αλλά και για εκείνα που βρίσκονται σε κίνδυνο εξαφάνισης, αναπτύσσοντας έτσι τη γλωσσική τους ικανότητα αλλά και την οικολογική τους συνείδηση.
Τα παιδιά παρουσίασαν τα αγαπημένα τους ζώα, όπως:
🦁 λιοντάρια, 🐶 σκυλάκια, 🐬 δελφίνια, 🐘 ελέφαντες – περιγράφοντας τα χαρακτηριστικά, τις συνήθειές τους και γιατί τα αγαπούν.
Στη συνέχεια, εστιάσαμε στα endangered animals – ζώα όπως το πάντα, η πολική αρκούδα, η τίγρη και η θαλάσσια χελώνα – και συζητήσαμε:
🌍 γιατί κινδυνεύουν,
💔 πώς επηρεάζεται η φύση,
💡 και τι μπορούμε να κάνουμε για να τα προστατεύσουμε.
Οι μαθητές δημιούργησαν αφίσες, παρουσιάσεις, και σχέδια, στέλνοντας το δικό τους μήνυμα:
«Αγαπάμε τα ζώα – Τα προστατεύουμε!»
Μια δράση γεμάτη γνώση, φαντασία και αγάπη για το περιβάλλον!
🐣 Easter Egg Hunt – Γ2 & Ε2
Κυνήγι Πασχαλινού Αυγού με Λιχουδιές! 🌼🍬
Λίγο πριν τις διακοπές, οι μαθητές των τάξεων Γ2 και Ε2 συμμετείχαν σε ένα διασκεδαστικό Easter Egg Hunt στην αυλή του σχολείου!
Με ενθουσιασμό και συνεργασία, τα παιδιά έψαξαν σε κάθε γωνιά, πίσω από φυτά, παγκάκια και δέντρα, για να βρουν τα κρυμμένα πασχαλινά αυγά – γεμάτα εκπλήξεις και χαμόγελα! 🥚🔍
Η δράση αυτή δεν ήταν μόνο παιχνίδι – ήταν μια ευκαιρία για χαρά, συνεργασία και γιορτινή διάθεση.
🎁 Στο τέλος, όλοι οι μαθητές απόλαυσαν γλυκές λιχουδιές ως επιβράβευση για τη συμμετοχή τους και για το όμορφο πνεύμα της ομάδας που έδειξαν!
Μια εμπειρία που τους έβαλε για τα καλά στο κλίμα του Πάσχα!
Καλό Πάσχα από τη Γ2 και την Ε2!
🐣 Γ1 – Πασχαλινές Κάρτες με Ευχές 💌
BUNNY CARDS
Λίγο πριν τις πασχαλινές διακοπές, οι μαθητές της Γ1 τάξης έβαλαν την αγάπη και τη δημιουργικότητά τους και κατασκεύασαν τις πιο όμορφες πασχαλινές κάρτες με ευχές!
Με χρώματα, φαντασία, χαμόγελα και καλή διάθεση, τα παιδιά έφτιαξαν μοναδικές χειροποίητες κάρτες γεμάτες αγάπη, ελπίδα και ευχές για την Ανάσταση και το Πάσχα. Κάθε κάρτα έκρυβε και ένα ξεχωριστό μήνυμα.
Μια δραστηριότητα που συνδύασε έκφραση, γλώσσα, εικαστικά και συναίσθημα, αφήνοντας στα παιδιά την αίσθηση της χαράς της προσφοράς και του μοιράσματος.
Καλό Πάσχα -στα αγγλικά- από τη Γ1!
🤪 Δ1 – Οι Τρελοί Κανόνες της Τάξης μας!
Ενότητα 8 – Αγγλικά με Φαντασία
Στο πλαίσιο της Ενότητας 8 στα Αγγλικά, οι μαθητές της Δ1 τάξης εμπνεύστηκαν από τους κανόνες της τάξης και της οδικής ασφάλειας και αποφάσισαν να φτιάξουν τους δικούς τους… τρελούς κανόνες!
Με πολλή φαντασία και χιούμορ, τα παιδιά έγραψαν στα Αγγλικά ξεκαρδιστικούς κανόνες που σίγουρα δεν θα συναντήσει κανείς σε κανονική τάξη.
Μέσα από αυτή τη διασκεδαστική δραστηριότητα, οι μαθητές εξάσκησαν τη χρήση των κανόνων και οδηγιών στα Αγγλικά με δημιουργικό τρόπο, μαθαίνοντας παράλληλα πως η γλώσσα μπορεί να γίνει παιχνίδι!
Η φαντασία τους απογειώθηκε και η τάξη γέμισε γέλια και απίθανες ιδέες!
🌈 Τάξη Δ1 – Ονειροχώρες στα Αγγλικά! 🌟
Οι μαθητές της Δ1 τάξης άφησαν τη φαντασία τους ελεύθερη και δημιούργησαν τις δικές τους ονειροχώρες – μαγικά μέρη γεμάτα χαρά, παιχνίδια και ό,τι αγαπούν περισσότερο!
Εμπνευσμένοι από τη Χώρα του Ποτέ του Πίτερ Παν, κάθε παιδί σχεδίασε έναν μοναδικό κόσμο όπου θα ήθελε να ζήσει και να παίζει.
Μέσα από αυτή τη δημιουργική δραστηριότητα στα Αγγλικά, τα παιδιά εξάσκησαν το λεξιλόγιό τους, εξέφρασαν την προσωπικότητά τους και – πάνω απ’ όλα – διασκέδασαν πολύ!
🧁🎮🎠
Καλώς ήρθατε στις μαγικές ονειροχώρες της Δ1 – εκεί όπου όλα είναι δυνατά!
⏳ Δημιουργία Χρονομηχανής από Μαθητές ΣΤ΄ Αγγλικών
Στο μάθημα Αγγλικών, οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης δημιούργησαν τη δική τους χρονομηχανή! Κάθε μαθητής είχε την ευκαιρία να γυρίσει έναν διακόπτη και να δει ποια εποχή θα “επισκεπτόταν” μέσω της χρονομηχανής. Καθώς γύριζαν το διακόπτη, έπεφτε ένα χαρτάκι που ανέφερε την εποχή στην οποία θα μεταφέρονταν — είτε στο μεσαίωνα, στην αρχαία Ελλάδα, είτε ακόμα και στο μέλλον!
Αυτή η δραστηριότητα βοήθησε τους μαθητές να συνδυάσουν τη φαντασία με τη μάθηση, ενώ ταυτόχρονα εξασκήθηκαν στην αγγλική γλώσσα, περιγράφοντας τις εποχές, τα γεγονότα και τους χαρακτήρες που υπήρχαν σε κάθε περίοδο.
Με την χρονομηχανή, οι μαθητές εξερεύνησαν διάφορες χρονικές περιόδους με έναν διασκεδαστικό και εκπαιδευτικό τρόπο, ενισχύοντας τη δημιουργικότητά τους και την ικανότητά τους να εκφράζουν τις ιδέες τους στα Αγγλικά.
🌍 Διαφημιστικά Φυλλάδια από Μαθητές ΣΤ2 για Μουσεία και Καταστήματα ανά τον Κόσμο
Στο μάθημα Αγγλικών, οι μαθητές της ΣΤ2 δημιούργησαν διαφημιστικά φυλλάδια για διάφορα μουσεία και καταστήματα από όλο τον κόσμο. Στην Ενότητα 5, οι μαθητές ανέλαβαν να προωθήσουν πολιτιστικά σημεία και εμπορικές επιχειρήσεις, χρησιμοποιώντας την αγγλική γλώσσα για να γράψουν περιγραφές, να δημιουργήσουν ελκυστικούς τίτλους και να προτείνουν υπηρεσίες και προϊόντα με πειστικό τρόπο.
Οι μαθητές επέλεξαν διάφορους προορισμούς και καταστήματα, όπως μουσεία τέχνης, ιστορικά μουσεία και καταστήματα μόδας, και ανέδειξαν τα χαρακτηριστικά τους με σκοπό να προσελκύσουν επισκέπτες και αγοραστές. Η δραστηριότητα αυτή τους έδωσε την ευκαιρία να χρησιμοποιήσουν αγγλικές εκφράσεις για διαφήμιση και προώθηση, ενώ παράλληλα να αναπτύξουν τη δημιουργικότητά τους.
📜 Acrostic Poems από Μαθητές ΣΤ2 για την Πτώση του Ικάρου
Στο πλαίσιο της Ενότητας 4 των Αγγλικών, οι μαθητές της ΣΤ2 δημιούργησαν acrostic poems εμπνευσμένα από τον μύθο της πτώσης του Ικάρου. Κάθε μαθητής χρησιμοποίησε το όνομα “ΙΚΑΡΟΣ” για να δημιουργήσει ένα ποίημα, όπου κάθε γράμμα του ονόματος αντιπροσώπευε μια λέξη ή φράση που σχετιζόταν με την ιστορία του Ικάρου και τη μάχη του για ελευθερία και τη τραγική του πτώση.
Η δραστηριότητα αυτή βοήθησε τους μαθητές να εξερευνήσουν τον ελληνικό μύθο με έναν δημιουργικό τρόπο και να εξασκηθούν στην έκφραση συναισθημάτων και εικόνων μέσω της αγγλικής γλώσσας. Ενίσχυσαν τις ικανότητές τους στη συγγραφή και τη σύνθεση, ενώ ταυτόχρονα εμβάθυναν στη σύνδεση της λογοτεχνίας με τη γλώσσα.
Τα ποιήματα που δημιούργησαν οι μαθητές ήταν γεμάτα συναισθήματα και φαντασία, και παρουσίασαν τον μύθο του Ικάρου με έναν μοναδικό και προσωπικό τρόπο.
🎆 New Year’s Resolutions από Μαθητές ΣΤ2
Στο μάθημα Αγγλικών, οι μαθητές της ΣΤ2 είχαν την ευκαιρία να γράψουν τις New Year’s Resolutions τους, δηλαδή τους στόχους και τις υποσχέσεις τους για το νέο έτος. Οι μαθητές σκέφτηκαν τι θα ήθελαν να πετύχουν, πώς να βελτιώσουν τον εαυτό τους και ποιοι είναι οι στόχοι τους για το μέλλον.
Παράλληλα, δημιούργησαν αφίσες για το καλύτερο Χριστουγεννιάτικο Παζάρι της πόλης, ενθουσιάζοντας με τις δημιουργικές τους ιδέες. Οι αφίσες προωθούσαν την εκδήλωση και ενίσχυαν την ατμόσφαιρα των γιορτών, ενώ οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να ασκήσουν τη γραφή τους στα Αγγλικά με πρακτικό τρόπο.
Αυτή η δραστηριότητα βοήθησε τους μαθητές να εξασκηθούν στην έκφραση των επιθυμιών και των στόχων τους στα Αγγλικά, ενώ παράλληλα ενίσχυσε την κατανόηση και χρήση του μέλλοντα χρόνου και εκφράσεων σχετικών με το νέο έτος.
Οι μαθητές μοιράστηκαν τις ευχές και τις επιδιώξεις τους για το 2025, με έναν δημιουργικό και θετικό τρόπο!
🎅 Χριστουγεννιάτικα Γράμματα και Κάρτες από Μαθητές Γ1🎄
Στο μάθημα Αγγλικών, οι μαθητές του Γ1 είχαν την ευκαιρία να γράψουν Χριστουγεννιάτικα γράμματα στον Άγιο Βασίλη! Τα παιδιά εξέφρασαν τις ευχές τους και τις επιθυμίες τους με χαρά και δημιουργικότητα, ενώ παράλληλα εξασκήθηκαν στα αγγλικά γράφοντας τα γράμματά τους. Επιπλέον, οι μαθητές δημιούργησαν ένα ομαδικό κολάζ με έλκηθρα.
Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, τα παιδιά όχι μόνο εξασκήθηκαν στις αγγλικές εκφράσεις και λέξεις που σχετίζονται με τα Χριστούγεννα, αλλά και έμαθαν να εκφράζουν τις συναισθηματικές τους επιθυμίες με όμορφο και δημιουργικό τρόπο.
Η δραστηριότητα αυτή βοήθησε τους μαθητές να συνδυάσουν τη μάθηση με τη χαρά των γιορτών, κάνοντάς τους να αγαπήσουν ακόμη περισσότερο την αγγλική γλώσσα μέσα από τη διαδικασία της δημιουργίας.
📚 Δημιουργία Acrostic Poems 📚
Στο πλαίσιο της Ενότητας 3 των Αγγλικών, οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης δημιούργησαν acrostic poems με τους αγαπημένους τους ήρωες. Κάθε μαθητής επέλεξε τον ήρωά του και χρησιμοποίησε το όνομά του για να δημιουργήσει ένα ποίημα, όπου κάθε γράμμα του ονόματος αποτέλεσε την αρχή κάθε στίχου.
Η δραστηριότητα αυτή ενίσχυσε τη δημιουργικότητα, την κατανόηση της γλώσσας και την ικανότητα έκφρασης των μαθητών στην αγγλική γλώσσα. Μέσα από τα ποιήματα, οι μαθητές παρουσίασαν τους αγαπημένους τους ήρωες με έναν μοναδικό και προσωπικό τρόπο, ενώ παράλληλα εξασκήθηκαν στη σύνθεση και στην ορθογραφία.
Αυτή η εμπειρία βοήθησε τους μαθητές να κατανοήσουν καλύτερα τη γλώσσα και να συνδυάσουν τη μάθηση με την τέχνη της ποίησης.
-
Εορτασμός της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών
Στις 26 Σεπτεμβρίου 2024, οι μαθητές της Δ΄ και ΣΤ’ τάξης δημιούργησαν posters για την αξία της πολυγλωσσίας και τη σημασία της εκμάθησης ξένων γλωσσών. Μέσα από δημιουργικά σχέδια και συνθήματα, ανέδειξαν τη δύναμη των γλωσσών στη σύνδεση των λαών και τις ευκαιρίες που προσφέρουν. Οι αφίσες τους κοσμούν το σχολείο μας, εμπνέοντας όλους να αγαπήσουν τις γλώσσες και τον πολιτισμό τους !











































































