Ενεργός Πολίτης: «Μια αγκαλιά και μια ιστορία για τον παππού και τη γιαγιά»

Α΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

Ο παππούς και η γιαγιά είναι οι ζωντανές μας ρίζες, οι αφηγητές της οικογενειακής και λαϊκής ιστορίας. Με την αγκαλιά τους, τις αναμνήσεις και τις εμπειρίες τους, μας μαθαίνουν την αξία της παράδοσης και της αγάπης.

Με αφορμή αυτή τη μοναδική σχέση, το σχολείο μας πραγματοποίησε τη δράση «Μια αγκαλιά και μια ιστορία για τον παππού και τη γιαγιά», συνδέοντας τις γενιές μέσα από λόγο, δημιουργία και παιχνίδι.

Επίσκεψη και Συνεργασία με το ΚΑΠΗ Ασπροπύργου

Στο πλαίσιο της δράσης «Ενεργός Πολίτης», το σχολείο μας είχε τη χαρά να υλοποιήσει μια διπλή και ιδιαίτερα συγκινητική συνάντηση με τα μέλη του ΚΑΠΗ Ασπροπύργου.

Η δράση ξεκίνησε με την επίσκεψη των μαθητών στο ΚΑΠΗ, όπου με σύνθημα «Μια αγκαλιά και μια ιστορία για τον παππού και τη γιαγιά», τα παιδιά:

  • αντάλλαξαν λόγια αγάπης και σεβασμού,

  • πρόσφεραν χειροποίητες κάρτες και κατασκευές,

  • και άκουσαν ιστορίες από τα στόματα των ανθρώπων που κουβαλούν τη ζωντανή μνήμη του παρελθόντος.

Συζήτηση στην Τάξη – Αντικείμενα με Συναισθηματική Αξία

Πριν την επίσκεψη, πραγματοποιήθηκε συζήτηση στην τάξη με θέμα τη σχέση των παιδιών με τους παππούδες και τις γιαγιάδες τους. Οι μαθητές έφεραν στην τάξη αγαπημένα αντικείμενα των παππούδων ή των γιαγιάδων τους, όπως:

  • παλιά ρολόγια,

  • φωτογραφίες,

  • υφαντά ή εργόχειρα,

  • βιβλία ή εργαλεία.

Μέσα από την παρουσίαση και την αφήγηση της ιστορίας κάθε αντικειμένου, τα παιδιά κατανόησαν την ιστορική, συναισθηματική και πολιτιστική τους αξία.

Η Αντιπροσωπεία του ΚΑΠΗ στην Τάξη μας

Λίγες μέρες μετά, μέλη του ΚΑΠΗ επισκέφθηκαν την τάξη μας, σε μια ανατρεπτική «αντίστροφη επίσκεψη». Εκεί, μοιράστηκαν με τα παιδιά τις αναμνήσεις τους από την παιδική τους ηλικία και συζήτησαν για τα παιχνίδια του παρελθόντος:

  • πώς τα έφτιαχναν μόνοι τους από φυσικά ή απλά υλικά,

  • πώς έπαιζαν συλλογικά στον δρόμο ή στην αυλή,

  • και τι σημασία είχε η φαντασία και η συνεργασία στην καθημερινότητά τους.


Η αλληλεπίδραση αυτή:

  • γέφυρωσε το χάσμα των γενεών με ουσιαστικό τρόπο,

  • ενίσχυσε τη συναισθηματική νοημοσύνη των μαθητών,

  • και αποτέλεσε μάθημα ζωής, μέσα από τη δύναμη της μνήμης, της αγάπης και της κοινής εμπειρίας.

Ευχαριστούμε θερμά τα μέλη και τους υπευθύνους του ΚΑΠΗ Ασπροπύργου για τη συνεργασία, την προσφορά και την έμπνευση που χάρισαν στους μικρούς μας μαθητές.

4

Ενεργός Πολίτης: «Νοιαζόμαστε για τα ζώα! Φροντίζουμε τα αδέσποτα!»

Β’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

Η Β’ Τάξη του σχολείου μας συμμετείχε με χαρά και ενθουσιασμό στη δράση «Νοιαζόμαστε για τα ζώα! Φροντίζουμε τα αδέσποτα!», η οποία είχε στόχο την καλλιέργεια φιλοζωικής συνείδησης και υπευθυνότητας απέναντι στα ζώα που χρειάζονται βοήθεια.

Η δράση συνδυάστηκε με πλούσιες δραστηριότητες μέσα στην τάξη, όπως:

  • Ανάγνωση παιδικών βιβλίων και παραμυθιών με θέμα τα ζώα, μέσα από τα οποία τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με έννοιες όπως η φιλία, η προσφορά και η προστασία των αδύναμων.

  • Διαθεματική συζήτηση στην ολομέλεια της τάξης για τα αδέσποτα ζώα, τους λόγους που βρίσκονται στους δρόμους και τρόπους που μπορούμε να βοηθήσουμε, προσαρμοσμένη στην ηλικία και το επίπεδο των παιδιών.

  • Δημιουργία ζωγραφιών και αφισών, με πρωτότυπα μηνύματα όπως «Τα ζώα έχουν ψυχή», «Όχι εγκατάλειψη», «Γίνε φίλος με ένα αδέσποτο» κ.ά.

  • Κατασκευή μικρών εικαστικών έργων, όπως ταΐστρες από ανακυκλώσιμα υλικά ή ζωάκια από χαρτόνι, τα οποία εκτέθηκαν στον διάδρομο του σχολείου.

  • Γραφή απλών κειμένων, όπως ευχές, μικρά ποιηματάκια ή φράσεις για τα ζώα, ενθαρρύνοντας την έκφραση συναισθημάτων.

  • Ενημερωτικό βίντεο μέσα στην τάξη με θέμα τη φροντίδα των αδέσποτων και το έργο των φιλοζωικών οργανώσεων, ακολουθούμενο από ερωταπαντήσεις και ελεύθερη συζήτηση.

Η εμπειρία αυτή ενίσχυσε την ενσυναίσθηση και την αγάπη των παιδιών για τα ζώα και άνοιξε τον δρόμο για μελλοντικές πρωτοβουλίες προσφοράς και αλληλεγγύης.

Συγχαρητήρια στους μαθητές της Β’ Τάξης για την ευαισθησία και τη συμμετοχή τους σε μια δράση που κάνει τη διαφορά!

ChatGPT Image 16 Ioyn 2025 11 54 55 p.m

Ενεργός Πολίτης: «Μια γειτονιά προσβάσιμη για όλους/ες »

Γ’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

Περπατώντας στον Ασπρόπυργο με βλέμμα ισότητας και ευαισθησίας

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ’ Τάξης συμμετείχαν με ενθουσιασμό και ωριμότητα στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Μια γειτονιά για όλους/ες», με στόχο την καλλιέργεια σεβασμού, ισότητας και κοινωνικής ευαισθησίας απέναντι σε όλους τους ανθρώπους, ανεξαρτήτως ηλικίας, ικανοτήτων ή φυσικής κατάστασης.

Στο πλαίσιο της δράσης πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτικός περίπατος στην πόλη του Ασπροπύργου, κατά τη διάρκεια του οποίου τα παιδιά, με τη συνοδεία των εκπαιδευτικών τους, εξερεύνησαν τη γειτονιά και παρατήρησαν με προσοχή:

  • Την προσβασιμότητα των δημόσιων χώρων, όπως πεζοδρόμια, πλατείες, σχολεία, καταστήματα και δημόσιες υπηρεσίες.

  • Την ύπαρξη ή απουσία ραμπών, οδηγών όδευσης για άτομα με προβλήματα όρασης, κατάλληλων διαβάσεων και σημάτων για άτομα με αναπηρία.

  • Αρχιτεκτονικά ή πρακτικά εμπόδια που δυσκολεύουν τη μετακίνηση παιδιών, ηλικιωμένων ή ατόμων με κινητικές δυσκολίες.

Πριν και μετά τον περίπατο, στην τάξη πραγματοποιήθηκαν:

  • Ομαδικές συζητήσεις και προβληματισμοί για το τι σημαίνει «ισότιμη πρόσβαση» και γιατί είναι σημαντικό να μπορούν όλοι να κυκλοφορούν με ασφάλεια και αξιοπρέπεια.

  • Βιωματικές δράσεις και παιχνίδια για την εξοικείωση των παιδιών με τις διάφορες μορφές  αναπηρίας

  • Δημιουργία αφισών και επιστολών, με τα οποία τα παιδιά πρότειναν λύσεις και ενθάρρυναν τη συμπερίληψη.

  • Παρατήρηση φωτογραφιών και βίντεο με καλές πρακτικές προσβασιμότητας σε άλλες πόλεις της Ελλάδας και του εξωτερικού.

Η δράση ενίσχυσε τη συμμετοχικότητα των παιδιών, καλλιέργησε την ενσυναίσθηση και τα βοήθησε να αντιληφθούν ότι το δημόσιο περιβάλλον πρέπει να είναι σχεδιασμένο για όλους – όχι μόνο για τους σωματικά ικανούς και αρτιμελείς.

Οι μαθητές έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και ευαισθησία, ενώ μέσα από τον δημιουργικό διάλογο και την παρατήρηση, έγιναν πιο συνειδητοί και ενεργοί μικροί πολίτες.

Συγχαρητήρια στους μαθητές της Γ’ Τάξης για τη ματιά και τη φωνή τους σε μια γειτονιά που αξίζει να είναι ανοιχτή και φιλόξενη για όλους!

89009876

Ενεργός Πολίτης: «Μια παιδική χαρά για όλους »

Δ’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

Στις 28/5/25 το Δ2 επισκέφθηκε το δημαρχείο της πόλης μας και συνάντησε τον Δήμαρχο προκειμένου να του παραδώσει επιστολές και ζωγραφιές των παιδιών στο πλαίσιο των δράσεων Ενεργός Πολίτης-Μια παιδική χαρά για όλους . Οι μαθητές του Δ2 έχοντας κάνει αυτοψία σε παιδική χαρά της πόλης μας και έχοντας διαπιστώσει ότι δεν είναι κατάλληλη για αμεα, συμπλήρωσαν ομαδικά επιστολές καταθέτοντας τους προβληματισμούς και τις προτάσεις τους προς τη δημοτική αρχή. Ο Δήμαρχος της πόλης μας άκουσε με πολλή χαρά και προσοχή τις παρατηρήσεις των μαθητών και όχι μόνο υποσχέθηκε την διαμορφωση ειδικών χώρων για αμεα, αλλά και τα ενημέρωσε για το πρόγραμμα που έχει ο δήμος για την ανάπλαση χώρων της πόλης που θα γίνουν ένα περιβάλλον κατάλληλο για αναψυχή. Ευχαριστούμε από καρδιάς τον κύριο Γιάννη Ηλία για την αμεσότητα που δείχνει, την ευαισθησία και την ετοιμότητα πάνω στα θέματα της νέας γενιάς του τόπου μας!

7

Ενεργός Πολίτης: «(Δ)ΕΝ(ΔΡΩ)-ΔΡΩ»

Ε’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, το προαύλιο του σχολείου μας γέμισε χαμόγελα, ενθουσιασμό και… πράσινες πρωτοβουλίες! Οι μαθητές και οι μαθήτριες των τάξεων Ε1 και Ε2 συμμετείχαν με χαρά σε δράση δεντροφύτευσης, στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων για τον ενεργό και περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένο πολίτη.

Πριν σηκώσουν τα μανίκια, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν με τη γεωπόνο του Δήμου μας, κυρία Δασκαλοπούλου, η οποία με απλό και κατανοητό τρόπο τους μίλησε για τη σημασία των δέντρων στο οικοσύστημα, αλλά και για τον σωστό τρόπο φύτευσης και φροντίδας τους. Στη συνέχεια, υπό την καθοδήγησή της, φύτεψαν δύο νέα δέντρα στον σχολικό μας κήπο: μια αχλαδιά και ένα δέντρο κόκκινου κορόμηλου, προσθέτοντας χρώμα, ζωή και… γεύση στο περιβάλλον μας.

Η κυρία Δασκαλοπούλου ήταν δίπλα τους σε κάθε βήμα της διαδικασίας, δίνοντας πολύτιμες συμβουλές για τη φροντίδα των νεαρών φυτών, ενισχύοντας έτσι τη γνώση και την οικολογική τους συνείδηση.

Ευχαριστούμε θερμά την ίδια και τον Δήμο μας για την πολύτιμη υποστήριξη και την παροχή των φυτών, που θα αποτελέσουν πηγή χαράς, μάθησης και σκιάς για πολλά χρόνια ακόμα. Με τέτοιες δράσεις, τα παιδιά μας μαθαίνουν με βιωματικό τρόπο την αξία της προσφοράς, της συνεργασίας και του σεβασμού προς το περιβάλλον.

eikona Viber 2025 06 04 18 56 06 677 1 eikona Viber 2025 06 04 18 56 06 718 1 eikona Viber 2025 06 04 18 56 06 791 1 eikona Viber 2025 06 04 18 56 06 947 1 eikona Viber 2025 06 04 18 56 06 987 1 eikona Viber 2025 06 04 18 57 09 199 1 eikona Viber 2025 06 04 18 57 09 233 1 eikona Viber 2025 06 04 18 57 09 259 1 eikona Viber 2025 06 04 18 57 09 398 1

Ενεργός Πολίτης: «Καθαρίζω – Ξεκαθαρίζω – Ομορφαίνω »

ΣΤ’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

Εξωραϊσμός κήπου και αυλής του σχολείου μας

Στο πλαίσιο της συμμετοχής τους στο πρόγραμμα σχολικών δράσεων, οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ’ Τάξης ανέλαβαν φέτος μια πολύ σημαντική πρωτοβουλία με τίτλο «Καθαρίζω – Ξεκαθαρίζω – Ομορφαίνω», με στόχο την αναβάθμιση του εξωτερικού χώρου του σχολείου μας.

Η δράση περιλάμβανε:

  • Καθαρισμό της αυλής και του κήπου από σκουπίδια, πεσμένα φύλλα και άχρηστα αντικείμενα.

  • Τακτοποίηση του σχολικού εξοπλισμού που βρισκόταν σε εξωτερικούς χώρους.

  • Καλλωπισμό με φύτευση λουλουδιών και περιποίηση παρτεριών.

  • Αισθητικές παρεμβάσεις, όπως  φροντίδα φυτών

  • Ομαδική εργασία, συνεργασία και αίσθημα υπευθυνότητας από όλα τα παιδιά.

Μέσα από τη δράση αυτή, οι μαθητές όχι μόνο προσέφεραν ουσιαστικά στον χώρο όπου περνούν το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας τους, αλλά και ανέπτυξαν οικολογική συνείδηση, αντιλήφθηκαν την αξία της συλλογικής προσπάθειας και ένιωσαν την ικανοποίηση της δημιουργίας.

Η αυλή και ο κήπος του σχολείου μας μεταμορφώθηκαν σε έναν καθαρότερο, πιο λειτουργικό και όμορφο χώρο, χάρη στη φροντίδα και την πρωτοβουλία των παιδιών.

Το σχολείο μας συγχαίρει θερμά τη ΣΤ’ Τάξη για την έμπνευση, τη διάθεση και την προσπάθεια που κατέβαλε! Ελπίζουμε το παράδειγμά τους να ακολουθήσουν και οι επόμενες τάξεις, ώστε το σχολικό μας περιβάλλον να παραμένει πάντα ζωντανό, καθαρό και φιλόξενο.

9