ΜΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ, ΜΙΑ «ΓΙΟΡΤΗ ΒΙΒΛΙΟΥ»

Μια πολύ δημιουργική σύμπραξη λαμβάνει χώρα εδώ και κάποιους μήνες στην πόλη μας. Μια αλλιώτικη «ΓΙΟΡΤΗ ΒΙΒΛΙΟΥ». Στα πλαίσια του ομώνυμου Σχεδίου Δράσης του 3ου Δ.Σ. της πόλης μας, τα 5 οι Βιβλιοθήκες των 5 Δημοτικών Σχολείων συνεργάζονται, ανταλλάσσουν καλές πρακτικές, προάγουν τη φιλαναγνωσία και προσφέρουν νέες εμπειρίες συνεργασίας και δημιουργικότητας στους/στις μαθητές/τριες και αναλυτικά παρουσιάζεται στον παρακάτω σύνδεσμο:

https://vivliothiki-3dimagn.blogspot.com/2024/11/2024-2025.html

Το Σχέδιο Δράσης σκοπό έχει τη δημιουργία ενός τοπικού δικτύου συνεργασίας των σχολικών βιβλιοθηκών των δημοτικών σχολείων της πόλης μας, με ποικίλα οφέλη για τους/τις μαθητές/τριές όων των σχολείων.

Η 1η Δράση έλαβε χώρα στο 3ο Δημοτικό τη Δευτέρα 2/12/2024, όπου το τμήμα Γ2 του Σχολείου μας επισκέφτηκε τη Σχολική Βιβλιοθήκη του 3ου Δ. Σχ., τη «Φωλιά των Βιβλιοφάγων» και στο χώρο εκδηλώσεων απόλαυσαν μεγαλόφωνη ανάγνωση και δημιουργικές δραστηριότητες που οργάνωσαν εκπαιδευτικοί και γονείς του 3ου Δημοτικού Σχολείου. Το τμήμα Γ2 του 3ου Δημοτικού Σχολείου προσκάλεσε δύο τμήματα από το 1ο και 2ο Δημοτικό Σχολείο. Η κ. Άννα, μητέρα μαθητή του Γ2 τμήματος του 3ου Δημοτικού Σχολείου , διάβασε εξαιρετικά το βιβλίο “Γράμματα στο έλατο κρυμμένα” της Κατρίνας Τσάνταλη, από τις εκδόσεις Διόπτρα. Κατά τη διάρκεια της μεγαλόφωνης ανάγνωσης οι μαθητές/μαθήτριες όλων των σχολείων κλήθηκαν να εμπλακούν ενεργά στη διαδικασία. Στο τέλος, τα παιδιά έκοψαν μια καρδιά και έγραψαν μέσα σε αυτήν τρία πράγματα ανα κατηγορίες, για τα οποία είναι ευγνώμων. Με αυτές τις τόσο θετικές καρδούλες έγινε ο στολισμός του χριστουγεννιάτικου δέντρου του τμήματος. Ακολούθησαν ερωτήσεις κατανόησης του συγκεκριμένου βιβλίου κάνοντας χρήση της εφαρμογής plickers. Κατόπιν, τα παιδιά σε ομάδες διάβασαν χριστουγεννιάτικους γρίφους και λύνοντάς τους προγραμμάτισαν τη Μάγια και τον Μηνά, δύο μελισσούλες Bee Bot, να φτάσουν στην λύση. Στο τέλος, οι φιλοξενούμενοί  πήγαν στη «Φωλιά των βιβλιοφάγων» τη σχολική βιβλιοθήκη, και έγραψαν μια αξιολόγηση – ανατροφοδότηση της δράσης που παρακολούθησαν στο λεύκωμα που τηρείται εκεί, για να αποτυπώνονται σκέψεις και έκφραση συναισθημάτων των μικρών αναγνωστών.

(Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί, 3ο Δημοτικό: Μουσουράκη Σοφία, Κουσίδου Γεωργία, Νικητάκη Πόπη. Συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί, 1ο Δημοτικό: Παγκάλου Σοφία και 2ο Δημοτικό: Βασιλάκη Έλσα, Κολλαρετάκη Φωτούλα, Παγκάλου Παρασκευή. Μητέρα  μεγαλόφωνης ανάγνωσης: Χανιωτάκη Άννα)

Η 2η Δράση φιλοξενήθηκε στην «Ταξιδιάρικη Βιβλιοθήκη» μας. Στις 23/1/2025 μας επισκέφτηκε το 2o Δημοτικό Σχολείο με το Δ3, το διευθυντή του σχολείου κ. Γιάννη Μαθιουδάκη και συνοδούς εκπαιδευτικούς τις: Δέσποινα Αρχοντόγλου, Εμμανουέλα Τζανάκη και Παγκάλου Βούλα, υπεύθυνη βιβλιοθήκης και το 5o Δημοτικό Σχολείο με το Δ2 και συνοδούς  εκπαιδευτικούς τις: Στέλλα Ταμπακάκη, Χαρά Φωτίου και Ελένη Παπαδάκη, υπεύθυνη βιβλιοθήκης. Την οργάνωση της επίσκεψης είχε η κ. Κατερίνα Καραναστάση, υπεύθυνη βιβλιοθήκης, με τη βοήθεια της κ. Βάσιας Κούκη και τους/τις μαθητές/τριες της του Δ1. Στις 6/2/2025 σειρά είχαν τα άλλα 2 σχολεία. Το 3ο Δημοτικό Σχολείο με το Δ2 και συνοδούς εκπαιδευτικούς τις :Άννα Κοκάλη, Κωνσταντίνα Ιωαννίδου, Πόπη Νικητάκη υπεύθυνη βιβλιοθήκης και το 4ο Δημοτικό Σχολείο με το Ε1 και συνοδούς εκπαιδευτικούς τις  Άρτεμις Μιχαηλίδου και Λένα Φαρσάρη. Σειρά είχε το Δ2 με τον κ. Κώστα Ζάχο να βοηθήσει στην επιτυχία της δράσης.

Στις δυο επισκέψεις παρουσιάστηκαν οι βιβλιοβαλίτσες που έχουν περίοπτη θέση στην «Ταξιδιάρικη Βιβλιοθήκη». Είναι δημιουργίες της κ. Πάτρας-Αικατερίνης Φαρσάρη, επί χρόνια υπεύθυνης της σχολικής βιβλιοθήκης και κατασκευάστηκαν στα πλαίσια των πρώτων προγραμμάτων Erasmus+ που υλοποιήθηκαν στο σχολείο μας. (ΚΑ101 με τίτλο : «Η εμπλοκή της λογοτεχνίας και των συναφών τεχνών στη διδακτική πράξη ως μέσο προώθησης της πολυγλωσσίας και της βελτίωσης της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης» και ΚΑ2 «Art of Reading, Reading into Art»)

Με τη βοήθεια των μαθητών/τριών της Δ΄τάξης του Σχολείου μας και τους εκπαιδευτικούς τους, παρουσιάσαμε τα δικαιώματα του Αναγνώστη, παίξαμε ομαδικά παιχνίδια αινιγμάτων και αναγνώρισης παραμυθιών και ανοίξαμε όλες τις Βιβλιοβαλίτσες («Μια φορά κι έναν καιρό στη βιβλιοθήκη», Οδύσσεια”, “Ερωτόκριτος”, “Πινόκιο”, “Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων”, “Μια σκούπα μα τι σκούπα”)  ανακαλύπτοντας το περιεχόμενό τους. Στο τέλος γίναμε όλοι Κύκλωπες, έναυσμα από τη Βιβλιοβαλίτσα της Οδύσσειας.  Οι φιλοξεούμενοι/ες μαθητές/τριες συμμετείχαν ενεργά στις δραστηριότητες, διασκέδασαν και πιστεύουμε να έφυγαν γεμάτοι/ες νέες εικόνες και ιδέες που θα κάνουν τα ταξίδια τους μέσα στα βιβλία, ακόμη πιο συναρπαστικά.

Η ομάδα της Βιβλιοθήκης


ΑΦΙΣΑ

2η επίσκεψη 3Η ΕΠΙΣΚΕΨΗ 4Η ΕΠΙΣΚΕΨΗ1η επίσκεψη

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *