Ο μήνας των λουλουδιών έφτασε και στο νηπιαγωγείο μας! Και ένα μόνο στεφάνι δεν μας ήταν αρκετό…
Α΄ τμήμα-ολοήμερο
Στο πλαίσιο των εργαστηρίων, οι μαθητές θα έρθουν σε επαφή με τα φυτά του τόπου τους και ειδικότερα μέσω της προσεκτικής παρατήρησης θα διερευνήσουν τα φυτά της αυλής και της γειτονιάς του σχολείου τους. Επιπρόσθετα, θα έρθουν σε επαφή με ειδικούς που θα τους πληροφορήσουν σχετικά με τα φυτά της περιοχής τους και τη χρησιμότητα τους σε διάφορους τομείς.

Φυτεύουμε δεντράκι στην αυλή μιας και ασχολούμαστε με τα φυτά – Μάθαμε για την φροντίδα των φυτών- πήραμε πληροφορίες από την ΓΕΟΠΩΝΟ κ.Κατερίνα που ήρθε στο σχολείο μας για να μας ενημερώσει. Μας βοήθησε στο σκάψιμο για να μπορέσουμε να φυτέψουμε το δέντρο μας : σφένδαμος το όνομά του – τα καταφέραμε!!! βάλαμε χώμα – το σκεπασάμε και περιμένουνε με ανυπομονησία να βγάλει φύλλα- έχουμε αναλάβει την φροντίδα του γιατί ως μικροί οικολόγοι αγαπάμε το περιβάλλον και θέλουμε να βοηθήσουμε τη Γη ώστε να μην αρρωστήσει.

Μεγάλωσε το δεντράκι μαςκαι έβγαλε τα πρώτα φυλλαράκια- το χαρήκαμε πολύ και το παρατηρούμε κάθε μέρα, έχουμε σε ομάδες αναλάβει το πότισμά του. 


Γνωρίζω τα διάφορα είδη φυτών που υπάρχουν και τα ξεχωρίζω σε κατηγορίες.
Τι χρειάζεται ένα φυτό για να μεγαλώσει; το βιβλίο το Σποράκι μεγαλώνει μας διηγήθηκε.
Η γειτονιά μου αποτύπωση του πρασίνου χώρου μετά τον περίπατο που κάναμε .

Για τα αρωματικά φυτά, τα βότανα δηλ Τα φέραμε από το σπίτι μας ,τα παρατήρησαμε, τα μυρίσαμε και συνδέσαμε τις πληροφορίες που πήραμε για την προσφορά τους- μάθαμε ότι μας κάνουν καλό όταν είμαστε άρρωστοι.
Παρατηρήσαμε τα φυτά μέσα από πίνακες έργων τέχνης, ζωγραφίσαμε αγγεία με λουλούδια και συνδέσαμε την
πολιτιστική τους αξία σε κάθε τόπο .
Ότι μάθαμε το συνοψίσαμε και φτιάξαμε βιβλιαράκι του Freneit.


Υλοποίηση Σχεδίου Δράσης Ενέργειες & χρονοδιάγραμμα υλοποίησης: ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ-ΜΑΪΟΣ Δράση 17: Λειτουργία Δανειστικής Βιβλιοθήκης Στα πλαίσια του Σχεδίου Δράσης «Η σχολική μας βιβλιοθήκη, ένα ορυχείο χρυσού για μικρά παιδιά!» υλοποιήθηκε από τον Ιανουάριο και για όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, όπως και κάθε χρόνο, η δράση λειτουργίας της Δανειστικής Βιβλιοθήκης στο σχολείο μας. Οι στόχοι Συνεχίστε την ανάγνωση →
Αυτή η συλλογή περιέχει 61 φωτογραφίες.


| Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα | Βασικό Θεματικό Πεδίο:
Α΄ Θεματικό Πεδίο: Παιδί και Επικοινωνία Α. 2. Τεχνολογίες της επικοινωνίας και πληροφορίας(ΤΠΕ) – Α.2.1 Γνωριμία και Επικοινωνία με τις ΤΠΕ |
| ΓΝΩΣΕΙΣ |
|
| ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ |
|
| ΣΤΑΣΕΙΣ |
|
Περιγραφή δραστηριοτήτων: Δημιουργία ψηφιακών βιβλίων με τη βοήθεια του προγράμματος Story Jumper – Α΄ Τμήμα
Σαν επέκταση της δράσης δημιουργίας των δύο “παραμυθοσαλατών” , “Ο Πινόκιο και η μαγική άρπα” και “Ο κύκνος της βασίλισσας Χιονάτης”, τα παιδιά με τη δική μας ενθάρρυνση προχώρησαν στη μετατροπή των “Μικρών Βιβλίων” τους σε “ψηφιακά βιβλία” με το πρόγραμμα storyjumper, ανακαλύπτοντας τα οφέλη μιας ψηφιακής βιβλιοθήκης και γενικότερα τη χρησιμότητα της τεχνολογίας. Τα παιδιά στο ρόλο του συγγραφέα, του εικονογράφου ( στις δράσεις που προηγήθηκαν) και του ψηφιακού δημιουργού (τοποθέτηση εικόνων στις ψηφιακές σελίδες, τοποθέτηση έτοιμων αυτοκόλλητων μέσω της εφαρμογής και γραφή του κειμένου) συμμετείχαν σε όλη τη διαδικασία παραγωγής των ψηφιακών βιβλίων! Τα δύο ψηφιακά μας βιβλία κοινοποιήθηκαν σε γονείς και φίλους, μέσω της ιστοσελίδας μας και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, με σκοπό τη διάχυση της δράσης στο κοινό.
Αξιολόγηση δράσης
Για την αξιολόγηση της δράσης χρησιμοποιήθηκαν, σχετικά με τους στόχους του σχεδίου δράσης και τα επιμέρους προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:
Φωτογραφικό Υλικό – Α΄ Τμήμα
Περιγραφή δραστηριοτήτων: Δημιουργία ψηφιακών βιβλίων με τη βοήθεια του προγράμματος Story Jumper – Β΄ Τμήμα
Ψηφιακό βιβλίο με τις ζωγραφιές των παιδιών και αινίγματα από κλασσικά παραμύθια. Τα αγαπημένα παραμύθια των παιδιών, που τα γνωρίζαμε πολύ καλά ,τα διηγηθήκαμε ,τα παίξαμε, ζωγραφίσαμε ότι μας άρεσε – προσπαθώντας να βρούμε τι χαρακτηρίζει το κάθε παραμύθι φτιάξαμε αινίγματα που μας εντυπωσίασαν πολύ!
Φωτογραφικό Υλικό – Β΄ Τμήμα

Περιγραφή δραστηριοτήτων:
Από τα εργαστήρια Δεξιοτήτων: Τα φυτά του τόπου μου ,φτιάξαμε τα δικά μας μικρά βιβλιαράκια. Το «Μικρό Βιβλίο» είναι μια δημιουργική εργασία, κατά την οποία οι μαθητές αναπτύσσουν δεξιότητες (γνωστικές, κοινωνικές ) με φυσικό και βιωματικό τρόπο διότι μαθαίνουν μέσα από τα ίδια τους τα έργα, κατανοούν τι μαθαίνουν και γιατί το μαθαίνουν. Η δημιουργία ιστορίας από τα παιδιά αποτελεί μια βασική δραστηριότητα ανάπτυξης του προφορικού λόγου, λεξιλογίου και γενικότερα δόμησης δημιουργικά της σκέψης μας προκειμένου να έχουμε αποτέλεσμα στην ιστορία με ΑΡΧΗ – ΜΕΣΗ- ΤΕΛΟΣ . Ο Ρώσος ακαδημαϊκός Προπ μελετώντας το λαϊκό παραμύθι κατέληξε στο συμπέρασμα ότι σε όλα τα παραμύθια υπάρχουν κάποιες λειτουργίες, οι οποίες καθορίζουν τη δράση των δρώντων. Ζωγραφίσαμε τις καρτέλες με βάση τα στοιχεία που προτείναμε και συνθέσαμε την ιστορία βάζοντας τις καρτέλες σε σειρά αλλά και αλλάζοντας ανάλογα με την ιστορία κάθε φορά. Με αφορμή τον Προπ και τις λειτουργίες του, αλλά και τη «Γραμματική της Φαντασίας» του Τζάνι Ροντάρι, αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε τις δικές μας πρωτότυπες καρτέλες αναπαραγωγής παραμυθιακού λόγου, και γίναμε εν δυνάμει συγγραφείς και όχι μόνο.
Φωτογραφικό Υλικό
Όλη την εβδομάδα πριν το Πάσχα τα βιβλία μας κράτησαν συντροφιά και διαβάσαμε τα γεγονότα με τα Πάθη του Χριστού και άλλες πασχαλινές ιστορίες. Αποδόσαμε εικαστικά τι μας θυμίζει η λέξη Πάσχα.
Τα Πάθη του Χριστού.
Τα αβγά μας φέτος τα βάψαμε με γκοφρέ χαρτί σε ότι χρώμα θέλαμε και να το αποτέλεσμα, μας εντυπωσίασε που βγήκαν χρωματιστά.
Η ιστορία με τα Πάθη του Χριστού σε παιχνίδι με καρτέλες.Ποιός θυμάται τη σωστή σειρά;