Οι Τρεις Ιεράρχες, Βασίλειος ο Μέγας, Γρηγόριος ο Θεολόγος και Ιωάννης ο Χρυσόστομος είναι κορυφαίοι Πατέρες της Ορθόδοξης Εκκλησίας και προστάτες των γραμμάτων. Εορτάζουν στις 30 Ιανουαρίου, μέρα που είναι καθιερωμένη ως γιορτή της Παιδείας και της μάθησης. Συνδύασαν τη χριστιανική πίστη με την ελληνική κλασική παιδεία. Εμείς τιμήσαμε αυτή τη μεγάλη γιορτή με την ομαδική κατασκευή ενός έργου με τα πρόσωπα των τριών Ιεραρχών με την τεχνική του ψηφιδωτού, αφού τους γνωρίσαμε μέσα από εκπαιδευτικά βίντεο για τη ζωή και το έργο τους.

1ο Πρωινό Τμήμα-“Η βιβλιοθήκη της τάξης μας”
Σε συνέχεια του περσινού μας Σχεδίου Δράσης της σχολικής μας μονάδας με τίτλο “Η σχολική μας βιβλιοθήκη…ένα ορυχείο χρυσού για μικρά παιδιά!”, προσπαθήσαμε φέτος να βελτιώσουμε ακόμη περισσότερο τη γωνιά της βιβλιοθήκης μας, ως χώρου τοποθετώντας τραπεζάκι και καρεκλάκι για καλύτερη ανάγνωση, αλλά και εμπλουτίζοντάς την ακόμη περισσότερο με τη συνδρομή του οργανισμού Library 4 All , ο οποίος μας έστειλε τα βιβλία που του είχαμε ζητήσει από την προηγούμενη χρονιά. Επιπλέον, διαμορφώσαμε όλοι μαζί συνεργατικά και δημοκρατικά τους κανόνες της βιβλιοθήκης μας, όπως και τους κανόνες δανεισμού των βιβλίων στο σπίτι και υιοθετήσαμε για άλλη μια χρονιά τις καλές πρακτικές των “Βιβλιοθηκάριων” και της “Βιβλιοτσάντας” που ξετρέλαναν τα παιδιά την προηγούμενη σχολική χρονιά. Η “Βιβλιοτσάντα” της τάξης μας χωράει εκτός από το βιβλίο δανεισμού και χίλια δυο υλικά κατασκευών που παίρνουμε σπίτι το Σαββατοκύριακο και μπορούμε με αυτά να φτιάξουμε μια κατασκευή, μια χειροτεχνία που επιστρέφουμε τη Δευτέρα στο σχολείο και παρουσιάζουμε στους φίλους μας. Οι κατασκευές που θα προκύψουν κατά τη διάρκεια της χρόνιας θα αποτελέσουν μέρος μια μεγάλης έκθεσης στο τέλος της. Φυσικά, συνεχίσαμε να κληρώνουμε την Βιβλιοτσάντα με τον τρόπο του “Ξυστό” που ξετρελαίνει τα παιδιά! Τέλος, συνδυάζοντας το πρόγραμμα της δανειστικής βιβλιοθήκης με το περιβαλλοντικό πρόγραμμα της Helmepa Junior, φτιάξαμε επαναχρησιμοποιούμενες υφασμάτινες τσάντες από παλιά μας μπλουζάκια για να μεταφέρουμε το φάκελο της δανειστικής βιβλιοθήκης, επιδεικνύοντας ταυτοχρόνως οικολογική συνείδηση μέσω της υιοθέτησης πρακτικών επαναχρησιμοποίησης!

1ο Πρωινό Τμήμα-“Διαχείριση τάξης”
Στα πλαίσια της διαχείρισης της τάξης με στόχο τη δημιουργία ενός υποστηρικτικού περιβάλλοντος ασφάλειας, αποδοχής, συνεργασίας και συμμετοχής όλων των εμπλεκομένων, υιοθετήσαμε ορισμένες “καλές πρακτικές”! Αρχικά διαμορφώσαμε όλοι μαζί συνεργατικά και δημοκρατικά το ¨Συμβόλαιο της Τάξης μας”! Στο Συμβόλαιο καταγράψαμε τους κανόνες που αποφασίσαμε ότι θα πρέπει να υπάρχουν και να τηρούνται για την δική μας ασφαλή και ευχάριστη συνύπαρξη στο σχολείο, άλλα και τις συνέπειες της μη τήρησης του Συμβολαίου, όπως και το σύστημα επιβράβευσης της τήρησής του. Τα παιδιά είχαν την πρωτότυπη ιδέα να αναπαραστήσουν τους κανόνες μέσω της δραματοποίησης και να φωτογραφηθούν προκειμένου οι φωτογραφίες τους να τοποθετηθούν στο Συμβόλαιο και να θυμίζουν τους κανόνες κάθε στιγμή. Τέλος, υποσχέθηκαν πώς θα τηρούν το Συμβόλαιο και το υπέγραψαν με την τεχνική του δαχτυλικού αποτυπώματος! Μια άλλη πρακτική που υιοθετήσαμε ήταν “Ο Μυστικός Μαθητής της εβδομάδας” και “Η Μυστική Ομάδα της εβδομάδας”! Κάθε Δευτέρα η νηπιαγωγός τοποθετεί κρυφά ένα μικρό παπάκι σε ένα βαζάκι, που έχει από κάτω γραμμένο το όνομα ενός παιδιού και ένα ακόμη μεγάλο παπάκι σε ένα άλλο βαζάκι με το όνομα μιας ομάδας. Κανείς δεν ξέρει τί γράφουν τα παπάκια που επιλέχθηκαν τυχαία μπροστά στα παιδιά. Έτσι όλη την εβδομάδα, τόσο κάθε παιδί ατομικά, όσο και κάθε ομάδα θα πρέπει να λειτουργήσει με βάση τους κανόνες της τάξης και σε επίπεδο ομάδας να έχει μια καλή συνεργασία και συνύπαρξη με τα υπόλοιπα μέλη, καθώς την Παρασκευή που θα ανοίξουμε τα βάζα και θα δούμε τους τυχερούς, οι νικητές θα ανακηρυχτούν μόνο σε περίπτωση που τήρησαν το Συμβόλαιό μας! Φυσικά για τον ” Μυστικό Μαθητή και την Μυστική Ομάδα της εβδομάδας” υπάρχουν μικρά, συμβολικά δωράκια και έπαινος! Μια ακόμη πρακτική που υιοθετήσαμε φέτος, καθώς είχαμε πολλά παιδιά που δυσκολεύονταν πολύ στην έκφραση ήταν “Οι Μπλαμπλάδες” που πραγματικά ξετρέλαναν τα παιδιά και τα ενθάρρυναν πολύ στην ομιλία και την έκφραση! “Οι Μπλαμπλάδες” είναι μικρά πλασματάκια από Πομ Πομ που συχνά αναφέρονται ως “Warm Fuzzy Jar”, μια εξαιρετική τεχνική θετικής ενίσχυσης για το νηπιαγωγείο, που στοχεύει στην καλλιέργεια ομαδικού πνεύματος και στην επιβράβευση της καλής συμπεριφοράς, που εμείς αξιοποιήσαμε στη “Γωνιά της Συζήτησης” κατά τις πρωινές ρουτίνες, τα νέα της ημέρας, αλλά και κατά τη διάρκεια οργανωμένων δραστηριοτήτων, όπου οι Μπλαμπλάδες έβγαιναν από το βάζο τους ενθαρρύνοντας όλα τα παιδιά να μιλήσουν και να εκφραστούν. Όταν ένα παιδί εκφραζόταν μπορούσε να ξαναβάλει τον Μπλαμπλά του πίσω στο βάζο, όπου του αρέσει να ξεκουράζεται μαζί με τους άλλους φίλους του μέχρι την επόμενη συζήτηση για την οποία τρελαίνεται! Όλα τα παιδιά ήθελα να μιλήσουν, άλλα λιγότερο και άλλα περισσότερο, προκειμένου ο Μπλαμπλάς τους να επιτρέψει στο βάζο και να μην μείνει μόνος και λυπημένος μακριά απ΄ τους φίλους του!
2ο Πρωινό τμήμα – ΗΡΘΕ Η ΠΑΣΧΑΛΙΑ
Στα πλαίσια της θεματικής για το Πάσχα είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε για την ιστορία της Ανάστασης του Λαζάρου και για τα έθιμα του Σαββάτου πριν την Μεγάλη Εβδομάδα.Φτιάξαμε τα δικά μας λαζαράκια και μιλήσαμε για τα Κάλαντα του Λαζάρου.


Την συνταγή μας την βρήκαμε ψάχνοντας τα βιβλία για το Πάσχα και κοιτώντας τις εικόνες. Έτσι αποφασίσαμε να μαγειρέψουμε- φέραμε τα υλικά γράψαμε την συνταγή για να την πάρουμε σπίτι μας και πλάσαμε τα λαζαράκια.
Τα παπάκια είχαν την τιμητική τους για την κάρτα μας.
Για τα καλαθάκια μας φέτος χρησιμοποιήσαμε ανακυκλώσιμα υλικά δηλ κεσεδάκι από γιαούρτι και το ντύσαμε όμορφα με χαρτί στα πλαίσια του Αειφόρου σχολείου . Τα αβγουλάκια τα βάψαμε με χρώματα ζωγραφικής όπως θέλαμε και τα διακοσμήσαμε πουά. Το χαρήκαμε πολύ.

Τα ζωάκια που μας αρέσουν βρήκαν τη λύση – ποιός θα δώσει τα αβγά για το Πάσχα ;στο κουκλοθέατρο που παίξαμε αναλάβαμε ρόλους και παρουσιάσαμε την ιστορία στο 1ο τμήμα του νηπιαγωγείου μας.


Εικαστική απόδοση σε ελεύθερη έκφραση για τα Πάθη του Χριστού.
2ο Πρωινό τμήμα -Η 25η ΜΑΡΤΊΟΥ 1821
Η επέτειος της 25ης Μαρτίου 1821 γιορτάστηκε στο σχολείο μας, την Τρίτη 24 Μαρτίου, με την παρουσίαση της γιορτής που ετοιμάσαμε με τα παιδιά, με χειροτεχνίες, με ζωγραφιές και πολλές αναφορές στα γεγονότα της επανάστασης! Τα παιδιά φορώντας της παραδοσιακές στολές παρουσίασαν τα κλεφτόπουλα που αγωνίστηκαν για την ελευθερία της πατρίδας μας καθώς και τις Σουλιώτισσες στο χορό του Ζαλόγγου με τραγούδια και παραδοσιακούς χορούς, αλλά και ο εθνικός ύμνος στο τέλος συγκίνησαν και ενθουσίασαν τους γονείς .
Συγχαρητήρια στους μικρούς πρωταγωνιστές μας!
Οι ζωγραφιές μας και οι κατασκευές στο κλίμα των γεγονότων της εεπετείου .





2o πρώτο τμήμα- ΕΡΓΑΣΤΉΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΉΤΩΝ :ΕΥ ΖΗΝ – Μαθαίνω Διατροφή- Συμμετοχή στο Βravo school
Στόχος είναι η εξοικείωση των παιδιών με τα φρούτα & τα λαχανικά και η ευαισθητοποίηση τους ώστε να μην απομακρυνόμαστε από τη φυσική διατροφή στην καθημερινότητά μας.
Tα παιδιά μαθαίνουν για την εποχικότητα τόσο των φρούτων όσο και των λαχανικών του τόπου μας αξιοποιώντας τις ιστορίες του υπολογιστή ΦΡΟΥΤΟΣ Ο ΔΡΑΚΟΣ και τα βιβλία που χρησιμοποιήσαμε.

Πίνουμε φυσικό χυμό το πρωί για να έχουμε δύναμη και ενέργεια. 
Κάνουμε πείραμα που είδαμε στο διαδίκτυο από την κυρία Όλγα Σουργουτσίδου και μας άρεσε πολύ! Βάζουμε σε νερό ένα πορτοκάλι κι ένα μανταρίνι και βλέπουμε ότι “έχουν σωσίβιο” και επιπλέουν – κατόπιν βγάζουμε τη φλούδα και τα φρούτα μας βουλιάζουν, αυτό οφείλεται στις φυσαλίδες αέρα στο εσωτερικό της φλούδας (κάτι σαν μικρά σωσίβια).

Τί μας προσφέρει το κάθε λαχανικό για να είμαστε υγιείς:
Αποδόσαμε εικαστικά την φρουτοσάλατα της άνοιξης.
Στο τέλος για φρούτα και τα λαχανικά βρήκαμε ΑΙΝΙΓΜΑΤΑ που λέγαν οι γιαγιάδες παλιά και τα ζωγραφίσαμε και έτοιμο το βιβλιαράκι για την βιβλιοθήκη μας.

Στο τέλος έγινε και η αξιολόγηση για το τι μάθαμε και τι μας άρεσε.
1ο, 2ο πρωινό τμήμα -ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΒΙΑΣ – 6 ΜΑΡΤΙΟΥ
Η Παγκόσμια Ημέρα κατά της Ενδοσχολικής Βίας και του Εκφοβισμού εορτάζεται κάθε χρόνο στις 6 Μαρτίου και είναι αφιερωμένη στην ευαισθητοποίηση και την καταπολέμηση φαινομένων βίας που πλήττουν μαθητές και μαθήτριες σε όλο τον κόσμο.
Στο νηπιαγωγείο μας αφιερώσαμε τη μέρα αυτή στη συζήτηση για τον σχολικό εκφοβισμό, μαθαίνοντας πόσο σημαντική είναι η καλοσύνη, ο σεβασμός και η φιλία μεταξύ μας.

Παρακολουθήσαμε στον υπολογιστή την ιστορία :Τα μπαλόνια της φιλίας .
Τα παιδιά συνεργάστηκαν σε μια όμορφη ομαδική δραστηριότητα και δημιούργησαν μια κοινή αφίσα με μήνυμα: «Όχι στη βία – Ναι στη φιλία!».


Στις εικόνες αναγνωρίσαμε την ΣΩΣΤΗ και ΛΑΘΟΣ
συμπεριφορά κάθε φορά.
Μέσα από τη συνεργασία, τη συζήτηση και το παιχνίδι, τα παιδιά κατάλαβαν πως όταν είμαστε φίλοι, βοηθάμε ο ένας τον άλλον και δείχνουμε αγάπη, το σχολείο γίνεται ένας χώρος χαράς και ασφάλειας για όλους.
Γιατί στο σχολείο μας χωράνε όλοι και η φιλία είναι πάντα πιο δυνατή από τη βία!
2ο Πρωινό τμήμα- Ήρθε η Άνοιξη.

Καλό μας μήνα ,μπήκαμε στην άνοιξη και για να μην μαυρίσουμε από τον ήλιο βάλαμε τα ΜΑΡΤΑΚΙΑ μας. Διαβάσαμε την ιστορία για την μάνα του Μάρτη που αλλάζει συνέχεια ο καιρός και αποδώσαμε εικαστικά το ποίημα. Είπαμε την παροιμία που μας αρέσει και ζωγραφίσαμε ανοιξιάτικο τοπίο.



Τα χελιδόνια έρχονται αυτές τις μέρες, τα φτιάξαμε με χαρτόνι για να υποδεχτούμε την άνοιξη ,είπαμε και τα σχετικά κάλαντα .
























































































Στο σχέδιο Δράσης που οργανώσαμε την σχολική χρονιά για την Αειφορία τίποτα δεν αφήνουμε να πάει χαμένο και προσπαθούμε να βοηθήσουμε το περιβάλλον και τη Γη όσο μπορούμε περισσότερο. ΔΕΝ ΒΓΆΖΟΥΜΕ ΠΟΛΛΑ ΣΚΟΥΠΊΔΙΑ, ότι μας περισσεύει το επαναχρησιμοποιούμε για τις κατασκευές μας: όπως το κουκλοθέατρο που φτιάξαμε από χαρτόκουτο και κούκλες με νήματα πουμας περισσεύουν, το γκαράζ για.τα αυτοκίνητα – εμπλουτίσαμε τα παιχνίδια μας και είμαστε πολύ χαρούμενοι γι αυτό. 




















Έγινε οι αφίσα μας με την κάθε ομάδα να ζωγραφίζει τα φρούτα μιας εποχής. Τα φρούτα και τα λαχανικά τα ζωντανέψαμε σε κουκλάκια και παίξαμε κουκλοθέατρο μιλώντας για την αξία τους στο σώμα μας.



Τα παιδιά μαθαίνουν να σχεδιάζουν θρεπτικά σπιτικά σνακ με βάση την εποχικότητα σε φρούτα και λαχανικά για το πρωινό τους.