Αρχείο συντάκτη: Νικολέττα Σερπιώτου
2ο Πρωινό τμήμα- επίσκεψη στο κτήμα Ζβόλος
Ο ζΒόλος διαχειρίζεται εκτάσεις γης που οι ιδιοκτήτες τους αδυνατούν να συντηρήσουν, καλλιεργώντας και μεταποιώντας αγροτικά προϊόντα.Μέρος της παραγωγής επιστρέφει στους ιδιοκτήτες γης, είτε σε είδος είτε σε χρηματική απόδοση.Το κέρδος του εγχειρήματος αυτού, αξιοποιείται για τη μερική χρηματοδότηση των εκπαιδευτικών του προγραμμάτων.
Ο ζΒόλος» διοργανώνει συχνά εκπαιδευτικά προγράμματα και βιωματικές δράσεις για νηπιαγωγεία στο κτήμα της στις Αλυκές Βόλου. Αυτό το περιβάλλον αξιοποιείται ειδικά για τη γνωριμία των παιδιών με τη φύση.
Το πρόγραμμα που παρακολουθήσαμε ήταν η ΣΚΟΥΛΗΚΟΤΡΥΠΑ- ακούσαμε την ιστορία για τα σκουλήκια, μάθαμε τι τρώνε και πως ζούνε- παίξαμε παιχνίδι με καρτέλες για την τροφή τους- βρήκαμε σκουλήκια μέσα σε χώμα απο καφέ – φτιάξαμε παζλ –
Το φαγητό ήταν και αυτό στη φύση.
Τα σκουπίδια απο φρούτα τα αφήσαμε στο δέντρο για κομποστ στο χώμα.
Προσπαθούμε να διακρίνουμε το σκουληκάκι απο το τζάμι- δεν είναι εύκολο

Τα υπαίθρια παιχνίδια ήταν όλα φτιαγμένα από ξύλο- ήταν πρωτότυπα και μας ενθουσίασαν.
Το παιχνίδι στη φύση σε συνδυασμό με το μάθημα μας άρεσε πιο πολύ και θέλουμε να ξαναπάμε.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΎΜΕ ΠΟΛΥ ΤΟΥΣ ΥΠΕΎΘΥΝΟΥΣ ΤΟΝ κ.Βασιλη Τηλιακό ,καθηγητή στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα της προσχολικής αγωγής και την κοινωνική λειτουργό κ.Μαρία για την υπέροχη φιλοξενία στο κτήμα. 
2ο Πρωινό τμήμα- Πρακτική από τις φοιτήτριες του πανεπιστημίου Θεσσαλίας με project: τα Μυρμήγκια
Φέτος με τις φοιτήτριες το project για τα μυρμήγκια τράβηξε πολύ το ενδιαφέρον των μικρών μαθητών.
Χωριστήκαμε σε ομάδες και η κάθε ομάδα έφερε πληροφορίες όπου τις επεξεργαστήκαμε και μάθαμε πολλά πράγματα που δεν γνωρίζαμε.


Συνεργάστηκαν οι ομάδες και έτοιμη η μυρμηγκοφωλιά- η μια ομάδα έκανε την τρύπα για την φωλιά, η αλλη τα αβγά και η τρίτη τα μυρμήγκια. 
2ο Πρωινό τμήμα- ΕΡΓΑΣΤΉΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΉΤΩΝ: Οι.Νερο……εξερευνητές.
Είδαμε το βιντεάκι τι δρόμο ακολουθεί το νερό μέχρι να φτάσει σπίτι μας.
Το πρόγραμμα ΝΕΡΟ …ΕΞΕΡΕΥΝΗΤΕΣ συμβάλλει στη διαμόρφωση των υπεύθυνων πολιτών του αύριο – τα παιδιά αναγνωρίζουν ως λύσεις του περιβαλλοντικού και κοινωνικού προβλήματος την προσέγγιση για Σωστή Διαχείριση του νερού- οι μαθητές ενημερώνονται και ευαισθητοποιούνται σχετικά με τη βιώσιμη ανάπτυξη και έναν τρόπο ζωής σε αρμονία με τη φύση.
Ο σκοπός του εκπαιδευτικού υλικού είναι να εμψυχώσει τους μαθητές να γίνουν «οι ήρωες» αυτής της μεγάλης αλλαγής και να αναλάβουν ενεργό ρόλο στην καθημερινότητά τους αλλά και
να βγουν έξω το στενό σχολικό περιβάλλον.
Να διαπιστώσουν τα παιδιά ότι το πρόβλημα της ρύπανσης του νερού δεν είναι τοπικό αλλά επηρεάζει άμεσα σημαντικές ποσότητες νερού και ζωντανών οργανισμών.
Οι καρτέλες που δείχνουν τη σωστή και λάθος
συμπεριφορά για την εξοικονόμηση του νερού μας προβληματίζουν.
Οι αφίσες με τα μηνύματά μας για την σωστή χρήση του νερού.
Ο Νεράκης , η μάγισσα Σπατάλω και η Σταγονίτσα μας μιλούνε για το νερό και μας συμβουλεύουν να μην το σπαταλάμε- τί θα γίνει αν μείνουμε μια μέρα χωρίς νερό;
Παιχνίδια στην αυλή για την οικονομία στο νερό – να μην πάει χαμένη καμιά σταγόνα-μεταφέρω το νερό από το μπουκάλι στο ποτήρι χωρίς να ρίξω κάτω σταγόνα στην λεκάνη – κάποιοι είναι σπάταλοι-
Διάχυση αποτελέσματος στους γονείς μας με την ΣΤΑΓΟΝΊΤΣΑ που μας συμβουλεύει και στο σπίτι .
ΕΠΙΔΑΠΕΔΙΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΩΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ – η σωστή συμπεριφορά επιβραβεύεται στο παιχνίδι.
2ο Πρωινό τμήμα – ΗΡΘΕ Η ΠΑΣΧΑΛΙΑ
Στα πλαίσια της θεματικής για το Πάσχα είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε για την ιστορία της Ανάστασης του Λαζάρου και για τα έθιμα του Σαββάτου πριν την Μεγάλη Εβδομάδα.Φτιάξαμε τα δικά μας λαζαράκια και μιλήσαμε για τα Κάλαντα του Λαζάρου.


Την συνταγή μας την βρήκαμε ψάχνοντας τα βιβλία για το Πάσχα και κοιτώντας τις εικόνες. Έτσι αποφασίσαμε να μαγειρέψουμε- φέραμε τα υλικά γράψαμε την συνταγή για να την πάρουμε σπίτι μας και πλάσαμε τα λαζαράκια.
Τα παπάκια είχαν την τιμητική τους για την κάρτα μας.
Για τα καλαθάκια μας φέτος χρησιμοποιήσαμε ανακυκλώσιμα υλικά δηλ κεσεδάκι από γιαούρτι και το ντύσαμε όμορφα με χαρτί στα πλαίσια του Αειφόρου σχολείου . Τα αβγουλάκια τα βάψαμε με χρώματα ζωγραφικής όπως θέλαμε και τα διακοσμήσαμε πουά. Το χαρήκαμε πολύ.

Τα ζωάκια που μας αρέσουν βρήκαν τη λύση – ποιός θα δώσει τα αβγά για το Πάσχα ;στο κουκλοθέατρο που παίξαμε αναλάβαμε ρόλους και παρουσιάσαμε την ιστορία στο 1ο τμήμα του νηπιαγωγείου μας.


Εικαστική απόδοση σε ελεύθερη έκφραση για τα Πάθη του Χριστού.
2ο Πρωινό τμήμα -Η 25η ΜΑΡΤΊΟΥ 1821
Η επέτειος της 25ης Μαρτίου 1821 γιορτάστηκε στο σχολείο μας, την Τρίτη 24 Μαρτίου, με την παρουσίαση της γιορτής που ετοιμάσαμε με τα παιδιά, με χειροτεχνίες, με ζωγραφιές και πολλές αναφορές στα γεγονότα της επανάστασης! Τα παιδιά φορώντας της παραδοσιακές στολές παρουσίασαν τα κλεφτόπουλα που αγωνίστηκαν για την ελευθερία της πατρίδας μας καθώς και τις Σουλιώτισσες στο χορό του Ζαλόγγου με τραγούδια και παραδοσιακούς χορούς, αλλά και ο εθνικός ύμνος στο τέλος συγκίνησαν και ενθουσίασαν τους γονείς .
Συγχαρητήρια στους μικρούς πρωταγωνιστές μας!
Οι ζωγραφιές μας και οι κατασκευές στο κλίμα των γεγονότων της εεπετείου .





2o πρώτο τμήμα- ΕΡΓΑΣΤΉΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΉΤΩΝ :ΕΥ ΖΗΝ – Μαθαίνω Διατροφή- Συμμετοχή στο Βravo school
Στόχος είναι η εξοικείωση των παιδιών με τα φρούτα & τα λαχανικά και η ευαισθητοποίηση τους ώστε να μην απομακρυνόμαστε από τη φυσική διατροφή στην καθημερινότητά μας.
Tα παιδιά μαθαίνουν για την εποχικότητα τόσο των φρούτων όσο και των λαχανικών του τόπου μας αξιοποιώντας τις ιστορίες του υπολογιστή ΦΡΟΥΤΟΣ Ο ΔΡΑΚΟΣ και τα βιβλία που χρησιμοποιήσαμε.

Πίνουμε φυσικό χυμό το πρωί για να έχουμε δύναμη και ενέργεια. 
Κάνουμε πείραμα που είδαμε στο διαδίκτυο από την κυρία Όλγα Σουργουτσίδου και μας άρεσε πολύ! Βάζουμε σε νερό ένα πορτοκάλι κι ένα μανταρίνι και βλέπουμε ότι “έχουν σωσίβιο” και επιπλέουν – κατόπιν βγάζουμε τη φλούδα και τα φρούτα μας βουλιάζουν, αυτό οφείλεται στις φυσαλίδες αέρα στο εσωτερικό της φλούδας (κάτι σαν μικρά σωσίβια).

Τί μας προσφέρει το κάθε λαχανικό για να είμαστε υγιείς:
Αποδόσαμε εικαστικά την φρουτοσάλατα της άνοιξης.
Στο τέλος για φρούτα και τα λαχανικά βρήκαμε ΑΙΝΙΓΜΑΤΑ που λέγαν οι γιαγιάδες παλιά και τα ζωγραφίσαμε και έτοιμο το βιβλιαράκι για την βιβλιοθήκη μας.

Στο τέλος έγινε και η αξιολόγηση για το τι μάθαμε και τι μας άρεσε.





















Πείραμα: ΡΥΠΑΝΣΗ ΝΕΡΟΥ 





























Στο σχέδιο Δράσης που οργανώσαμε την σχολική χρονιά για την Αειφορία τίποτα δεν αφήνουμε να πάει χαμένο και προσπαθούμε να βοηθήσουμε το περιβάλλον και τη Γη όσο μπορούμε περισσότερο. ΔΕΝ ΒΓΆΖΟΥΜΕ ΠΟΛΛΑ ΣΚΟΥΠΊΔΙΑ, ότι μας περισσεύει το επαναχρησιμοποιούμε για τις κατασκευές μας: όπως το κουκλοθέατρο που φτιάξαμε από χαρτόκουτο και κούκλες με νήματα πουμας περισσεύουν, το γκαράζ για.τα αυτοκίνητα – εμπλουτίσαμε τα παιχνίδια μας και είμαστε πολύ χαρούμενοι γι αυτό. 



















Έγινε οι αφίσα μας με την κάθε ομάδα να ζωγραφίζει τα φρούτα μιας εποχής. Τα φρούτα και τα λαχανικά τα ζωντανέψαμε σε κουκλάκια και παίξαμε κουκλοθέατρο μιλώντας για την αξία τους στο σώμα μας.



Τα παιδιά μαθαίνουν να σχεδιάζουν θρεπτικά σπιτικά σνακ με βάση την εποχικότητα σε φρούτα και λαχανικά για το πρωινό τους.