Αρχική » Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Μάιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Σαν σήμερα

2/5/1940: Ματαιώνονται οριστικά οι Ολυμπιακοί Αγώνες, λόγω των πολεμικών γεγονότων. Αρχικά ήταν προγραμματισμένοι να γίνουν στο Τόκιο και στη συνέχεια στο Ελσίνκι.

Translate

Σκακιστική άσκηση

Πρόσφατα σχόλια

    Εργαστήρια Δεξιοτήτων

    ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ:

    Τη φετινή χρονιά εισάγονται Νέες θεματικές στα Νηπιαγωγεία, Δημοτικά και Γυμνάσια όλης της χώρας μέσω των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων.

    ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
    1. Υ.Α. 94236/ΓΔ4 (ΦΕΚ 3567 Β΄/04-08-2021)
    « Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών για τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων όλων των τύπων σχολικών μονάδων, Νηπιαγωγείων, Δημοτικών και των Γυμνασίωμ»
    2. Υ.Α.94185/Δ1/29-07-2021(ΦΕΚ3791 Β΄/ 13-08-2021) « Εργαστήρια Δεξιοτήτων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ( ΕΩΠ Νηπιαγωγείου)
    3. Εγκύκλιος αρ. πρωτ. 103235/ΓΔ4/24-08-2021 «Οδηγίες για την εφαρμογή των εργαστηρίων Δεξιοτήτων για το σχολικό έτος 2021-2022»

    Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων αποτελούν καινοτόμο, δυναμική, διδακτική, εκπαιδευτική δράση, η οποία συνίσταται στην προσθήκη νέων Θεματικών Ενοτήτων,
    με εστίαση στις δεξιότητες, στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου.
    Σκοπός των «Εργαστηρίων δεξιοτήτων» είναι η ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές.

    Στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, οι στοχοθετημένες δεξιότητες ομαδοποιούνται και καλλιεργούνται σε τέσσερεις κύκλους στοχοθεσίας

    .jpg

    ΟΙ ΚΥΚΛΟΙ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
    Α) Δεξιότητες 21ου αιώνα (4cs)
    1. Δεξιότητες μάθησης 21ου αιώνα (4cs) (Κριτική σκέψη, Επικοινωνία,
    Συνεργασία, Δημιουργικότητα)
    2. Ψηφιακή μάθηση 21ου αιώνα (4cs σε ψηφιακό περιβάλλον) (Ψηφιακή
    επικοινωνία, Ψηφιακή συνεργασία, Ψηφιακή δημιουργικότητα, Ψηφιακή
    κριτική σκέψη, Συνδυαστικές δεξιότητες ψηφιακής τεχνολογίας,επικοινωνίας
    και συνεργασίας)
    3. Παραγωγική μάθηση μέσω των τεχνών και της δημιουργικότητας.

    Β) Δεξιότητες ζωής
    1. Δεξιότητες της κοινωνικής ζωής (Αυτομέριμνα , Κοινωνικές δεξιότητες,
    Ενσυναίσθηση και ευαισθησία , Πολιτειότητα, Προσαρμοστικότητα,
    Ανθεκτικότητα,Υπευθυνότητα)
    2. Δεξιότητες της ψηφιακής ιθαγένειας (Ευχέρεια στη ηλεκτρονική
    διακυβέρνηση, Ψηφιακή πολιτειότητα, Ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο,
    Προστασία από εξαρτητικές συμπεριφορές στις τεχνολογίες, ανθεκτικότητα)
    3. Δεξιότητες διαμεσολάβησης και κοινωνικής ενσυναίσθησης (Ενσυναίσθηση
    και ευαισθησία, Διαμεσολάβηση, Επίλυση συγκρούσεων, Πολιτειότητα)
    4. Δεξιότητες επιχειρηματικότητας (Πρωτοβουλία, Οργανωτική ικανότητα,
    Προγραμματισμός, Παραγωγικότητα, Αποτελεσματικότητα)

    Γ) Δεξιότητες της τεχνολογίας, της μηχανικής και της επιστήμης
    1. Δεξιότητες της τεχνολογίας (Δεξιότητες δημιουργίας και διαμοιρασμού
    ψηφιακών δημιουργημάτων, Δεξιότητες ανάλυσης και παραγωγής
    περιεχομένου σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα, Δεξιότητες διεπιστημο-
    νικής και διαθεματικής χρήσης των νέων τεχνολογιών)
    2. Δεξιότητες διαχείρισης των Μέσων (Πληροφορικός γραμματισμός,
    Ψηφιακός γραμματισμός, Τεχνολογικός γραμματισμός, Γραμματισμός στα
    μέσα, Ασφάλεια στο διαδίκτυο)
    3. Ρομποτική (Δεξιότητες μοντελισμού και προσομοίωσης, Επιστημονική/
    υπολογιστική σκέψη)

    Δ) Δεξιότητες του νου
    1. Στρατηγική Σκέψη (Οργανωσιακή σκέψη, Μελέτη περιπτώσεων και
    Επίλυση προβλημάτων)
    2. Πλάγια σκέψη (Δημιουργική, παραγωγική, ολιστική
    σκέψη)
    3. Ρουτίνες σκέψης και αναστοχασμός
    4. Κατασκευές, παιχνίδια, εφαρμογές
    5. Δεξιότητες υπολογιστικής σκέψης (Επιστημονική/ υπολογιστική σκέψη
    διαμεσολάβηση)

    Το πρόγραμμα και το εκπαιδευτικό υλικό των «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων» ομαδοποιείται σε τέσσερις Θεματικές Ενότητες, οι οποίες προκύπτουν από τους Παγκόσμιους Δείκτες Αειφόρου Ανάπτυξης (περιβάλλον, ευ ζην, ασφάλεια, κοινωνία των πολιτών, σύγχρονη τεχνολογία και επιχειρηματικότητα) και προσαρμόζεται ανά ηλικία. Ειδικότερα, οι θεματικές είναι οι εξής:
    Capture 33
    Το πρόγραμμα που ακολουθεί τηρείται υποχρεωτικά ανά βαθμίδα εκπαίδευσης
    .jpg

    Το Σχολικό έτος 2021-2022 το νηπιαγωγείο θα ασχοληθεί με τις παρακάτω υποενότητες των θεματικών κύκλων:
    ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ
    1. ΥΓΕΙΑ: Διατροφή- Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια
    2. ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
    1. Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά
    3. ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη
    1. Ανθρώπινα δικαιώματα
    4. ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία
    1 STEM – Εκπαιδευτική Ρομποτική

     

    ΕΚΠΟΝΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΡΑΣΗΣ
    ΧΡΟΝΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΡΑΣΗΣ ( των 4 θεματικών κύκλων)
    κάθε κύκλος έχει 5-7 Εργαστήρια
    1ος κύκλος: 10 Οκτώβρη – 30 Νοέμβρη
    2ος κύκλος: Δεκέμβρης -7 Φλεβάρη
    3ος κύκλος: 10 Φλεβάρη με τέλη Μάρτη
    4ος κύκλος: Απρίλιος – Μάιος

    Θα επεξεργαστούμε και τους 4 θεματικούς κύκλους ( ανά δίμηνο έναν), άρα θα υλοποιήσουμε 4 θεματικές ενότητες
    Κάθε θεματική ενότητα έχει 5-7 δίωρα εργαστήρια
    Τα εργαστήρια εφαρμόζονται σε 2 ή 3 ημέρες στις οργανωμένες δραστηριότητες.του Εβδομαδιαίου Ωρολόγιου Προγράμματος

    Χρήσιμοι σύνδεσμοι

    ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 21+ :
    http://iep.edu.gr/el/psifiako-apothetirio/skill-labs

    Η εγκύκλιος του ΥΠΑΙΘ εδώ

     

     

     

    European Radio Logo

    Ο ΜΙΚΡΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ

    Ο ΜΙΚΡΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ

    Online βιβλία για παιδιά

    ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ

    ΕΘΝΙΚΟΣ ΣΥΣΣΩΡΕΥΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ

    ΑΙΣΩΠΟΣ – ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΣΕΝΑΡΙΑ

    Ψηφιακά Διδακτικά σενάρια

    ΟΔΗΓΟΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΥ

    ΟΔΗΓΟΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΥ

    Δημιουργικά περιβάλλοντα μάθησης

    ΟΔΗΓΟΣ ΓΟΝΕΑ

    ΟΔΗΓΟΣ ΓΟΝΕΑ

    Οδηγός για το γονέα του παιδιού του νηπιαγωγείου, που επιχειρεί να τον πληροφορήσει για ζητήματα που αφορούν στη λειτουργία του νηπιαγωγείου.

    Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
    Αντίθεση