Τα "Απίθανα Νηπιάκια" 17ο Νηπιαγωγείο Γιαννιτσών

Την αγάπη των παιδιών την κερδίζεις με την γλυκύτητα κι όχι με την αυστηρότητα. ΦΩΚΥΛΙΔΗΣ

ΕΘΙΜΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΤΟΥ ΜΑΡΤΗ

Φεβ 201229
images_stories_products_4d6c2f1ea6812_nart

ΦΟΡΕΣΕΤΕ ΜΑΡΤΗ

Από τη 1η ως τις 31 του Μάρτη, τα παιδιά φορούν στον καρπό του χεριού τους ένα βραχιολάκι, φτιαγμένο από στριμμένη άσπρη και κόκκινη κλωστή, τον «Μάρτη» ή «Μαρτιά». Σύμφωνα με τη λαϊκή παράδοση, ο «Μάρτης» προστατεύει τα πρόσωπα των παιδιών από τον πρώτο ήλιο της Άνοιξης, για να μην καούν. Φτιάχνεται την τελευταία ημέρα του Φεβρουαρίου και φοριέται είτε σαν δαχτυλίδι στα δάχτυλα, είτε στον καρπό του χεριού σαν βραχιόλι. Καμμιά φορά φοριέται ακόμα και στο μεγάλο δάχτυλο του ποδιού, ώστε να μην σκοντάφτει ο κατοχός του.

“Μάρτη” δεν φορούσαν μόνο οι άνθρωποι. Σε σε κάποιες περιοχές της χώρας κρεμούσαν την κλωστή όλη τη νύχτα στα κλαδιά μιας τριανταφυλλιάς για να χαρίσουν ανθοφορία, ενώ σε άλλες περιοχές την έβαζαν γύρω από τις στάμνες για να προστατέψουν το νερό από τον ήλιο και να το διατηρήσουν κρύο. Σε άλλες περιοχές το φορούσαν μέχρι να φανούν τα πρώτα χελιδόνια, οπότε και το άφηναν πάνω σε τριανταφυλλιές, ώστε να τον πάρουν τα πουλιά για να χτίσουν τη φωλιά τους. Αλλού πάλι το φορούν ως την Ανάσταση, οπότε και το δένουν στις λαμπάδες της Λαμπρής για να καεί μαζί του.

Ο «Μάρτης» ή «Μαρτιά» είναι ένα παμπάλαιο έθιμο εξαπλωμένο σε όλα τα βαλκάνια, λόγω της υιοθέτησής του από τους Βυζαντινούς, οι οποίοι και το διατήρησαν. Πιστεύεται ότι έχει τις ρίζες του στην Αρχαία Ελλάδα, και συγκεκριμένα στα Ελευσίνια Μυστήρια, επειδή οι μύστες των Ελευσίνιων Μυστηρίων συνήθιζαν να δένουν μια κλωστή, την «Κρόκη», στο δεξί τους χέρι και το αριστερό τους πόδι.

«ΜΑΡΤΗΣ»

Είναι η συνήθεια να δένουν οι μητέρες στο χέρι ή στο πόδι των παιδιών τον λεγόμενο ένα κορδόνι από λευκό και κόκκινο νήμα, ώστε να τα προφυλάξουν από τις ακτίνες του μαρτιάτικου ήλιου, οι οποίες θεωρούνται πολύ επικίνδυνες. Ο ήλιος το μάρτιο συνήθως καίει και μαυρίζει τα πρόσωπα των παιδιών. Η μαυρίλα όμως σήμαινε ασχήμια, προπάντων για τα κορίτσια που η παράδοση τα ήθελε άσπρα και ροδομάγουλα: «Οπόχει κόρη ακριβή, το Μάρτη ο ήλιος μη την ιδεί». Για να αποτρέψουν την επίδραση του ήλιου λοιπόν, έφτιαχναν και φορούσαν τον «μάρτη», ώστε να προστατεύσει τα πρόσωπα των παιδιών από τον ήλιο και να μην καούν, δηλαδή μια λινή κλωστή, άσπρη και κόκκινη, στριμμένη.

Συνηθίζεται να φοριέται μέχρι τέλος του μήνα. Ύστερα αφού τον βγάλουν, τον κρεμούν στις τριανταφυλλιές, ώστε να γίνουν τα μάγουλά τους κόκκινα σαν τριαντάφυλλα.

ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ

Η κατασκευή του “Μάρτη” είναι πολύ απλή. Χρειάζονται μόνο δύο κλωστές κεντήματος, μία κόκκινη και μία άσπρη. Κάνεις από έναν κόμπο στη μία άκρη της καθεμιάς, τη στερεώνεις κάπου με μια καρφίτσα και βάζοντάς την ανάμεσα στις παλάμες σου τη στρίβεις όσο γίνεται περισσότερο. Οταν στριφτεί καλά την κομπιάζεις και απ’ την άλλη άκρη της. Επαναλαμβάνεις με τη δεύτερη κλωστή. Οταν είναι έτοιμες oι στριμμένες τις πιάνεις μαζί -κόκκινη και άσπρη- και τις τεντώνεις. Σε μια στιγμή, τις αφήνεις απ’ τη μια άκρη και μπλέκονται από μόνες τους.

ΙΣΤΟΡΙΚΟ

Ο Μάρτης πήρε το όνομα του από το λατινικό όνομα του θεού Άρη (Mars = Άρης). Είναι ο πρώτος μήνας του ρωμαϊκού ημερολογίου και αντιστοιχεί με τον Ελαφηβολιώνα των Αρχαίων Ελλήνων.

Στο βυζάντιο γιόρταζαν την πρώτη Μαρτίου με σπουδαίες δραστηριότητες. Ο μεγάλος λαογραφος Λουκάτος αναφέρει τα <χελιδονίσματα> που προέρχονται απο την αρχαιότητα. Την Πρώτη Μαρτίου οι μικροί έφτιαχναν ένα ομοίωμα χελιδονιού και τραγουδώντας το ανάλογο τραγούδι πήγαιναν από σπίτι σε σπίτι για να μαζέψουν αυγά.

Το έθιμο του Μάρτη γιορτάζεται ίδιο και απαράλλαχτο στα Σκόπια με την ονομασία «Μάρτινκα» και στην Αλβανία ως «Βερόρε». Οι κάτοικοι των δυο γειτονικών μας χωρών φορούν βραχιόλια από κόκκινη και άσπρη κλωστή για να μην τους «πιάσει» ο ήλιος, τα οποία και βγάζουν στα τέλη του μήνα ή όταν δουν το πρώτο χελιδόνι. Άλλοι πάλι, δένουν τον «Μάρτη» σε κάποιο καρποφόρο δέντρο, ώστε να του χαρίσουν ανθοφορία, ενώ μερικοί τον τοποθετούν κάτω από μια πέτρα κι αν την επόμενη ημέρα βρουν δίπλα της ένα σκουλήκι, σημαίνει ότι η υπόλοιπη χρονιά θα είναι πολύ καλή.

Τηρώντας παραδόσεις και έθιμα αιώνων, οι Βούλγαροι, την πρώτη ημέρα του Μάρτη, φορούν στο πέτο τους στολίδια φτιαγμένα από άσπρες και κόκκινες κλωστές που αποκαλούνται «Μαρτενίτσα». Σε ορισμένες περιοχές της Βουλγαρίας, οι κάτοικοι τοποθετούν έξω από τα σπίτια τους ένα κομμάτι κόκκινου υφάσματος για να μην τους «κάψει η γιαγιά Μάρτα» (Μπάμπα Μάρτα, στα βουλγαρικά), που είναι η θηλυκή προσωποποίηση του μήνα Μάρτη. Η «Μαρτενίτσα» λειτουργεί στη συνείδηση του βουλγαρικού λαού ως φυλαχτό, το οποίο μάλιστα είθισται να προσφέρεται ως δώρο μεταξύ των μελών της οικογένειας, συνοδευόμενο από ευχές για υγεία και ευημερία.

Το ασπροκόκκινο στολίδι της 1ης του Μάρτη φέρει στα ρουμανικά την ονομασία «Μαρτιζόρ». Η κόκκινη κλωστή συμβολίζει την αγάπη για το ωραίο και η άσπρη την αγνότητα του φυτού χιονόφιλος, που ανθίζει τον Μάρτιο και είναι στενά συνδεδεμένο με αρκετά έθιμα και παραδόσεις της Ρουμανίας. Σύμφωνα με την μυθολογία, ο Θεός – Ήλιος μεταμορφώθηκε σε νεαρό άνδρα και κατέβηκε στη Γη για να πάρει μέρος σε μια γιορτή. Τον απήγαγε, όμως, ένας δράκος, με αποτέλεσμα να χαθεί και να βυθιστεί ο κόσμος στο σκοτάδι. Μια ημέρα ένας νεαρός, μαζί με τους συντρόφους του σκότωσε τον δράκο και απελευθέρωσε τον Ήλιο, φέροντας την άνοιξη. Ο νεαρός έχασε τη ζωή του και το αίμα του -λέει ο μύθος- έβαψε κόκκινο το χιόνι. Από τότε, συνηθίζεται την 1η του Μάρτη όλοι οι νεαροί να πλέκουν το «Μαρτισόρ», με κόκκινη κλωστή που συμβολίζει το αίμα του νεαρού άνδρα και την αγάπη προς τη θυσία και άσπρη που συμβολίζει την αγνότητα.

ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ

Η λαϊκή φαντασία έδωσε στο Μάρτιο ένα σωρό παρατσούκλια, όπως Ανοιξιάτης (γιατί είναι ο πρώτος μήνας της Άνοιξης), Γδάρτης, Παλουκοκάφτης Κλαψομάρτης, Πεντάγνωμος (για το ευμετάβλητο του καιρού), Βαγγελιώτης (λόγω της γιορτής του Ευαγγελισμού), Φυτευτής, και άλλα δηλωτικά της φυσιογνωμίας του, που έχουν σχέση με ιδιότητες ή πράξεις που του αποδίδονται.

Τα πιο πολλά από αυτά βρίσκονται μέσα στις παραδόσεις και τις παροιμίες που έπλασε ο λαός για να εξηγήσει τις απότομες μεταβολές του καιρού ή τις βαρυχειμωνιές που παρατηρούνται μέσα στο Μάρτη και που πάντα είναι επικίνδυνες για τη γεωργία και την κτηνοτροφία.

«Μάρτης γδάρτης και κακός παλουκοκάφτης,

τα παλιά παλούκια καίει, τα καινούργια ξεριζώνει».

στην οποία και χρωστάει τα παρατσούκλια γδάρτης και παλουκοκάφτης.

Για τις μεγάλες του παγωνιές λένε: «Τον Μάρτη χιόνι βούτυρο, μα σαν παγώσει μάρμαρο».

ενώ για την αντιμετώπιση του κρύου άλλες παροιμίες συμβουλεύουν:

«Φύλλα ξύλα για το Μάρτη να μην κάψεις τα παλούκια».

«Το Μάρτη φύλα άχερα μη χάσεις το ζευγάρι».

«Τσοπάνη μου την κάπα σου το Μάρτη φύλαγε την».

«Ο Αύγουστος για τα πανιά κι ο Μάρτης για τα ξύλα».

Η ΚΑΤΕΡΓΑΡΙΑ ΤΟΥ ΜΑΡΤΗ

Στα πολύ παλιά χρόνια ο Μάρτης ήταν ο πρώτος μήνας του έτους. Μια κατεργαριά όμως που έκαμε σε βάρος των άλλων μηνών που ήταν τα αδέλφια του στάθηκε αιτία για να του πάρει την πρωτοκαθεδρία ο Γενάρης.

«Μια φορά κι έναν καιρό αποφασίσανε οι δώδεκα μήνες να φτιάξουνε κρασί σε ένα βαρέλι ώστε να μπορούν να πίνουν όποτε τους ερχόταν η όρεξη.

Έτσι λοιπόν είπε ο Μάρτης:

– Εγώ θα ρίξω πρώτος μούστο στο βαρέλι για να γίνει κρασί και ύστερα ρίχνετε κι εσείς.

– Καλά, ρίξε εσύ πρώτος του είπαν οι άλλοι.

Ετσι και έγινε. Έριξε πρώτα εκείνος στο βαρέλι το μούστο και ύστερα ακολούθησαν και οι άλλοι μήνες.

Όταν λοιπόν ζυμώθηκε ο μούστος και έγινε το κρασί, είπε πάλι ο Μάρτης.

– Εγώ που έριξα πρώτος το μούστο, πρώτος θ’ αρχίσω και να πίνω.

-Βέβαια, είπαν οι άλλοι, έτσι είναι το σωστό.

Έτσι λοιπόν τρύπησε το βαρέλι στο κάτω μέρος, και άρχισε να πίνει, ως που ήπιε όλο το κρασί και δεν άφησε ούτε στάλα. Κατόπιν ήρθε η σειρά του Απρίλη να πάει να πιεί κρασί. Πηγαίνει και το βρίσκει άδειο. Θυμώνει, το λέει στους άλλους. Τ’ ακούνε εκείνοι θυμώνουνε και σκέφτωνται τι να κάνουν. Συμφωνούν όλοι λοιπόν να τον τιμωρήσει ο Γενάρης που ήταν και ο μεγαλύτερος αδελφός. Τον πιάνει λοιπόν ο Γενάρης και του τραβάει ένα γερό χέρι ξύλο. Του αφαιρεί και το πρωτείο που είχε, να αρχίζει δηλαδή το έτος κάθε Μάρτη, και έγινε να αρχίζει το έτος από το Γενάρη.

Από τότε όταν ο Μάρτης θυμάται το παιχνίδι που έκανε στα αδέλφια του και τους ήπιε όλο το κρασί, γελάει και ο καιρός ξαστερώνει. Όταν πάλι θυμάται το ξύλο που έφαγε κλαίει και βρέχει».

Η παράδοση, που με μικρές παραλλαγές τη συναντάμε και αλλού είναι αιτιολογική και σκοπεύει στην εξήγηση της ακασταστασίας του καιρού που συνήθως χαρακτηρίζει το Μάρτη.

Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥ ΜΑΡΤΗ

Το ίδιο φαινόμενο εξηγούν και άλλες παραδόσεις που αναφέρονται στη γυναίκα του Μάρτη.

Κάποτε οι μήνες αποφάσισαν να παντρευτούν. Ο καθένας βρήκε μια γυναίκα που του άρεσε και την παντρεύτηκε. Ο Μάρτης δε φρόντισε το ζήτημα μόνος του και έβαλε προξενητάδες να του βρούνε μια γυναίκα. Εκείνοι του φέρανε μια κοπέλα η οποία ήταν τυλιγμένη με ένα μαντίλι και του είπαν ότι είναι πολύ όμορφη. Ευκολόπιστος όπως ήταν, την παντρεύτηκε.

Όταν όμως έμειναν μόνοι και έβγαλε το μαντίλι της, τι να δει; Δεν υπήρχε πιο άσχημη στον κόσμο!

Από τότε κάθε φορά που τη θυμόταν άστραφτε, βροντούσε, έβρεχε, έριχνε μπόρες, έκανε παγωνιές. Μόνο όταν ξεχνιόταν μερικές φορές, ηρεμούσε, γαλήνευε κι έκανε καλό καιρό!

Στη Μεσσηνία, λόγου χάρη, λένε ότι η γυναίκα που παντρεύτηκε ο Μάρτης, από μπροστά ήταν πολύ άσχημη, ενώ από πίσω ήταν πολύ όμορφη. Όταν ο Μάρτης τη βλέπει καταπρόσωπο κλαίει και ο καιρός χαλάει, όταν όμως την κοιτάζει από τις πλάτες ευχαριστιέται και ο καιρός καλοσυνεύει.

Γι’ αυτό λέγεται και η παροιμία: «Ο Μάρτης πότε κλαίει και πότε γελάει».

Σε άλλες περιοχές η παράδοση θέλει το Μάρτη νε έχει δύο γυναίκες, τη μια πολύ όμορφη και φτωχή και την άλλη πολύ άσχημη και πλούσια. Ο Μάρτης κοιμάται στη μέση και όταν γυρίζει κατά την άσχημη, κατσουφιάζει και ο καιρός χαλάει, όταν όμως γυρίζει κατά την όμορφη, χαίρεται και γελάει, και ο καιρός είναι καλός. ζεστός με ήλιο. Τις περισσότερες φορές όμως γυρίζει κατά την άσχημη επειδή αυτή είναι η πλούσια που τρέφει και την φτωχή, την όμορφη.

Έτσι άλλωστε προτιμούν το Μάρτιο και οι χωρικοί, βροχερό, επειδή η σοδειά τους θα είναι καλύτερη. Άλλωστε το βεβαιώνουν και αρκετές παροιμίες.

«Μάρτης έβρεχε, θεριστής χαιρότανε».

«Μάρτης βρέχει; Ποτέ μην πάψει».

«Κάλλιο Μάρτης στις γωνιές παρά Μάρτης στις αυλές».

«Κάλλιο Μάρτης καρβουνιάρης παρά Μάρτης λιοπυριάρης».

«Μάρτης βροχερός θεριστής κουραστικός».

«Μάρτης κλαψής θεριστής χαρούμενος».

«Μάρτης πουκαμισάς δεν σου δίνει να μασάς».

«Σαν ρίξει ο Μάρτης μια βροχή κι Απριλης αλλη μία,

να δεις κουλούρες στρογγυλές και πίττες σαν αλώνι».

και η πασίγνωστη, που είναι παραλλαγή της προηγούμενης:

«Σαν ρίξει ο Μάρτης δυο νερά κι Απρίλης άλλο ένα,

χαράς σ’ εκείνο το ζευγά πόχει πολλά σπαρμένα».

Η παράδοση της λιθωμένης γριάς

Τα απρόοπτα της βαρυχειμωνιάς που συνήθως επιφυλάσσουν οι τελευταίες ημέρες του Μάρτη, οι «μέρες της γριάς» όπως λέγονται, θέλει να εξηγήσει η παράδοση της «λιθωμένης γριάς».

“Ητανε μια φορά μια γριά κι είχε κάτι κατσικάκια. Ο Μάρτης τότε είχε εικοσιοχτώ ημέρες και ο Φλεβάρης τριανταμία.

Ήρθε λοιπόν εκείνη την εποχή ο Μάρτης κι επέρασε χωρίς να κάμει χειμώνα και η γριά από τη χαρά της που βγήκανε πέρα καλά τα πράματα της, ξεγελάστηκε και είπε:

«Πρίτσι Μάρτη μου, στην πομπή σου. Μπήκες, βγήκες τίποτα δε μου έκανες. Τα αρνάκια και τα κατσικάκια μου τα ξεχείμασα».

Τότε ο Μάρτης πείσμωσε και δανείστηκε τρεις ημέρες απ’ το Φλεβάρη και έριξε χιόνια πολλά.

Ήταν τόσο άσχημος ο καιρός, που η γριά και τα ζωντανά της πέτρωσαν από το κρύο.

Για αυτό που έπαθε εκείνη η γριά, τις τρεις τελευταίες ημέρες του Μάρτη τις λένε ημέρες των γριών.

Σε κάποια χωριά ονοματίζουνε κάθε μία από αυτές τις ημέρες με το όνομα μίας από τις πιο ηλικιωμένες γριές του χωριού. Αν τύχει καλή ημέρα θεωρούν πως η γριά είναι καλή, ενώ αν τύχει κακοκαιρία λένε πως έγινε από την κακία της γριάς.

Από τότε λένε ότι έχει ο Μάρτης τριανταμία ημέρες και ο Φλεβάρης εικοσιοχτώ. Για αυτό άλλωστε το λένε κουτσό και κουτσοφλέφαρο.

ΧΕΛΙΔΟΝΙΣΜΑΤΑ

Το τέλος του Χειμώνα και τον ερχομό των χελιδονιών γιόρταζαν τα παιδιά την πρώτη μέρα της άνοιξης, από την αρχαιότητα με τα “χελιδονίσματα”. Κρατώντας ένα ξύλινο ομοίωμα χελιδονιού, τριγύριζαν στα σπίτια και τραγουδούσαν τον ερχομό της άνοιξης. οι νοικοκυρές τους έδιναν αυγά.

Ήρθε ήρθε χελιδόνα

ήρθε και άλλη μεληδόνα

κάθισε και λάλησε

και γλυκά κελάηδησε:

“Μάρτη, Μάρτη μου καλέ,

και Φλεβάρη φοβερέ

κι αν φλεβίσεις κι αν τσικνίσεις

καλοκαίρι θα μυρίσεις.

Κι αν χιονίσεις κι αν κακίσεις,

πάλιν άνοιξη θ’ ανθίσεις.

Αφήστε μια απάντηση

Ακολουθήστε μας στο facebook…

Ακολουθήστε μας στο facebook…

Το ιστολόγιό μας στο Blogger

Το ιστολόγιό μας στο  Blogger

Πατήστε επάνω στην εικόνα για να το επισκεφτείτε...

Βραβειάκι

Βραβειάκι

Ευχαριστούμε μέσα από τα βάθη της καρδιάς μας, την κυρία Efi Barlou δασκάλα στο 1ο Ειδικό Δ.Σχ. Πάτρας.με μεταπτυχιακό στην Ειδική Αγωγή & Συμβουλ/κή και διαχειρίστρια του υπέροχου και αξιόλογου blog http://efibarlou.blogspot.gr/ για το βραβειάκι που απένειμε στο blog μας !!! Της ευχόμαστε καλή δύναμη στο πολύ σπουδαίο έργο της και πάντα δημιουργική

Για μένα…

http://picasion.com/gl/36uf/
http://picasion.com/gl/36uf/ ΣΤΕΛΛΑ ΜΠΑΡΜΠΑ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ ΤΟΥ 17ου 2/ΘΕΣΙΟΥ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ - ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ ΤΟΥ ΚΛΑΣΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ & ΣΥΝΤΑΚΤΡΙΑ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ Σε μια προσπάθεια επαφής με τον κόσμο των νέων τεχνολογιών, δημιούργησα με αγάπη και πολύ μεράκι, αυτό το Ιστολόγιο στο οποία θα προβάλλω με τη βοήθεια των μικρών μου μαθητών διάφορες δράσεις καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

Οι Νηπιαγωγοί του σχολείου μας:

http://picasion.com/gl/36ug/
http://picasion.com/gl/36ug/ ΠΑΡΘΕΝΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ - ΣΤΕΛΛΑ ΜΠΑΡΜΠΑ - ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΜΠΕΤΟΥ

Η ζωή μας στο Νηπιαγωγείο!!!

Η  ζωή μας στο Νηπιαγωγείο!!!

ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ...
Το Νηπιαγωγείο είναι μία ξεχωριστή εμπειρία για τα παιδιά προσχολικής ηλικίας, καθώς σηματοδοτεί μία μοναδική περίοδο ξεγνοιασιάς, δημιουργικού παιχνιδιού, καλλιέργειας πολλαπλών δεξιοτήτων, κοινωνικής και συναισθηματικής ανάπτυξης.

Διαχείριση συγκρούσεων στη σχολική τάξη…

Ένα έξυπνο video που μπορούμε να προβάλουμε στην τάξη μας για τη διαχείριση των συγκρούσεων μεταξύ των μικρών μας μαθητών...  Προβληματισμός - Συζήτηση - Συμπεράσματα - Θετικές συμπεριφορές  Σύντομο αλλά ουσιαστικό!!!

Ένα έξυπνο video που μπορούμε να προβάλουμε στην τάξη μας για τη διαχείριση των συγκρούσεων μεταξύ των μικρών μας μαθητών...

Προβληματισμός - Συζήτηση - Συμπεράσματα - Θετικές συμπεριφορές

Σύντομο αλλά ουσιαστικό!!!

Τρόποι Διαπαιδαγώγησης: ένας οδηγός για γονείς (E-booklet)

Τρόποι Διαπαιδαγώγησης: ένας οδηγός για γονείς (E-booklet)

Ένα σύντομο και περιεκτικό e-booklet με θέμα την διαπαιδαγώγηση παιδιών. Σκοπός του είναι να παρουσιάσει σε γονείς παιδιών προσχολικής ή σχολικής ηλικίας κάποιες βασικές τεχνικές διαπαιδαγώγησης με όσο το δυνατόν πιο απλό και καθημερινό λόγο. Μέσα από το κείμενο αυτό προσπάθησα να απαντήσω σύντομα και κατανοητά σε κάποιες από τις πιο συνηθισμένες ερωτήσεις που μου έχουν γίνει από γονείς κατά το διάστημα που εργάζομαι στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ως Ψυχολόγος.

ΕΧΩ, ΕΧΕΙΣ, ΕΧΕΙ, ΟΛΟΙ ΕΧΟΥΜΕ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ!!!

ΕΧΩ, ΕΧΕΙΣ, ΕΧΕΙ, ΟΛΟΙ ΕΧΟΥΜΕ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ!!!

Τα παιδιά πρέπει να γνωρίζουν τα δικαιώματά τους και να μάθουν να σέβονται και να υποστηρίζουν τα δικαιώματα των άλλων...

Τα Δικαιώματα Του Παιδιού – Animation από παιδιά

Τα Δικαιώματα Του Παιδιού – Animation από παιδιά

Τα Απίθανα Νηπιάκια τραγουδούν…

Γιατροί χωρίς σύνορα

Γιατροί χωρίς σύνορα

Φτιάξε το παζλ

Φτιάξε το παζλ

Οδηγός Νηπιαγωγού

Οδηγός Νηπιαγωγού

Κατηγορίες

Αρχείο

Επιλέγω μουσική…

Ημερολόγιο Αναρτήσεων

Δεκέμβριος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ online

ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ online

ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ online

ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ online

Παιδικά παραμύθια και ιστορίες. Online βιβλιοθήκη free ebook

Παιδικά παραμύθια και ιστορίες. Online βιβλιοθήκη free ebook

ΝΑ ΣΟΥ ΠΩ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ

ΝΑ ΣΟΥ ΠΩ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ

ΗΛΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

ΗΛΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

ΠΕΛΛΑ, ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΜΑΚΕΔΟΝΩΝ

ΠΕΛΛΑ, ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΜΑΚΕΔΟΝΩΝ

ΤΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΠΕΛΛΑΣ e-book

ΤΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΠΕΛΛΑΣ e-book

Ενημέρωση…

Πρόγραμμα TV

Δείτε όλο το πρόγραμμα


Δείτε όλες τις ταινίες


Ο καιρός στα Γιαννιτσά

Νομοθεσία για τη λειτουργία Σχολικών μονάδων σχ.ετους 2014-2015

Νομοθεσία για τη λειτουργία Σχολικών μονάδων σχ.ετους 2014-2015

Η σχετική νομοθεσία που αναφέρετε στην εγκύκλιο με τις βασικές κατευθύνσεις και οδηγίες για τη λειτουργία σχολικών μονάδων Π.Ε. για το σχολικό έτος 2014 - 2015 Φ.3/528/137969/Γ1/02-09-2014
Προγραμματισμός εκπαιδευτικού έργου σχολικού έτους 2014 - 2015 Φ.12/390/92065/Γ1/13-6-2014 (AΔΑ:ΩΑΑ29-ΗΑΙ)

Μας Παρακολουθούν…

Η περιστροφή της γης & ο δορυφόρος της..

Ομάδες

Μουσικό χαλάκι!!!

Μια γρήγορη ματιά στην τάξη μας!!!


Robert Fulghum «Όσα πραγματικά θα έπρεπε να ξέρω τα έμαθα στο νηπιαγωγείο»

 Robert Fulghumα

Robert Fulghumα

Αυτά είναι τα πράγματα που έμαθα:

Ο ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΠΑΪΣΙΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΥΣ

Ο ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΠΑΪΣΙΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΥΣ

«Για μένα, ενώπιον του Θεού, το πιο υπεύθυνο επάγγελμα, που μπορεί να κάνει κάποιος, είναι νηπιαγωγός. Αλλά και το πιο δύσκολο, γιατί πλάθει ψυχές. Και πλάθοντας ψυχές, πλάθεις ανθρώπους, οι οποίοι είναι κατ’ εικόνα του Θεού πλασμένοι. Και έτσι γίνεσαι συνεργός του Θεού, όπως γίνονται και οι γονείς, όταν τεκνοποιούν». Και συνέχισε: «Αν δεν έχεις τα κότσια να γίνεις νηπιαγωγός, να γίνεις δάσκαλος. Είναι το ίδιο υπεύθυνο. Κι αν δεν μπορείς ούτε δάσκαλος, τότε να γίνεις καθηγητής»!

Το Σχολείο μας

Το Σχολείο μας

Λόγια Σοφά
«Μη δείχνεις ποτέ στα παιδιά σου ένα αυστηρό πρόσωπο. Η γλύκα σου κερδίζει την αγάπη τους. Αν κάνουν κάποιο λάθος μάθε τα να το διορθώνουν με τη βοήθεια της στοργικής τους μητέρας»
ΦΩΚΥΛΙΔΗΣ

Η Τάξη μας

Η Τάξη μας

Κάνω, κάνω ησυχία για να φτιάξω εργασία...

Η Παρεούλα μας

Η Παρεούλα μας

Είμαστε τα καλύτερα, τα πιο έξυπνα παιδάκια γι αυτό και μας φωνάζουνε ΑΠΙΘΑΝΑ ΝΗΠΙΑΚΙΑ!!!

Η Αυλή μας

Η Αυλή μας

Στην αυλή χαρούμενος τρέχω διάλλειμα όταν έχω...

ΕΠΑΙΝΟΣ

ΕΠΑΙΝΟΣ

Το Χαμόγελο του Παιδιού επαινεί το Νηπιαγωγείο μας!!!
Η Χριστουγεννιάτικη παράστασή μας που πραγματοποιήθηκε στις 19-12-13 - στα πλαίσια του εθελοντισμού - στην του Πνευματικού Κέντρου Γιαννιτσών έγινε για φιλανθρωπικό σκοπό και στέφθηκε με πολύ μεγάλη επιτυχία!!! Όλα τα έσοδα διατέθηκαν για Το Χαμόγελο του Παιδιού. Ευχαριστούμε τον Σύλλογο Γονέων και κηδεμόνων για την αμέριστη συμπαράστασή του αλλά και όλο τον εμπορικό κόσμο της πόλης μας που με τις χορηγίες του μας βοήθησε να κάνουμε το όνειρο πραγματικότητα.

ACTIONAID – ΒΡΑΒΕΙΟ

 ACTIONAID – ΒΡΑΒΕΙΟ

Το Νηπιαγωγείο μας συμμετείχε ενεργά στην Παγκόσμια Εβδομάδα Δράσης για την Εκπαίδευση της Actionaid με θέμα «Όλα τα παιδιά του κόσμου χρειάζονται δασκάλους». Χρειάζονται 1,7 εκατομμύρια δάσκαλοι ώστε όλα τα παιδιά του κόσμου να πάνε σχολείο.
«Τα Απίθανα Νηπιάκια» ενώνουν τις φωνούλες τους με τις υπόλοιπες παιδικές φωνούλες ανά την υφήλιο και συμφωνούμε όλοι σε μια κοινή αλήθεια πως δηλαδή \" όλα τα παιδιά του κόσμου χρειάζονται δασκάλους\"

Make-A-Wish Greece (Κάνε-Μια-Ευχή Ελλάδος)

Make-A-Wish Greece (Κάνε-Μια-Ευχή Ελλάδος)

Το Νηπιαγωγείο μας τα Χριστούγεννα του 2014 συμμετείχε ενεργά στο πρόγραμμα \"Αστέρι της Ευχής 2014\". Μέσω του προγράμματος τα \"Απίθανα Νηπιάκια\" μας συνέβαλαν στην εκπλήρωση της Ευχής του Γιώργου 12 ετών να αποκτήσει ένα πιάνο. ενισχύοντας τον αγώνα αυτού του παιδιού για ζωή με ΧΑΡΑ, ΔΥΝΑΜΗ & ΕΛΠΙΔΑ.

Ημερίδες για γονείς

Ημερίδες για γονείς

Κάθε χρόνο και στα πλαίσια εκπαιδευτικών προγραμμάτων διοργανώνουμε ημερίδες με προσκεκλημένους για την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των γονέων.

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ

http://blogs.sch.gr/17nippell/archives/1781

Κάθε χρόνο διοργανώνουμε σεμινάρια για την ενημέρωση των γονέων πάνω σε θέματα που τους απασχολούν σχετικά με τα παιδιά τους. Είμαστε πάντα δίπλα τους με έναν και μοναδικό κοινό σκοπό: την ψυχική υγεία των παιδιών και το ηθικοπλαστικό άνθισμά τους σε συνδυασμό με την γνωστική ωρίμανσή τους αλλά και τις υγιείς διατροφικές βάσεις και την οικολογική ευαισθητοποίησή τους

Δενδροφύτευση στο αύλειο χώρο των Νηπιαγωγείων μας

 Δενδροφύτευση στο αύλειο χώρο των Νηπιαγωγείων μας

Τη Φετινή χρονιά πραγματοποιήθηκε δενδροφύτευση στον αύλειο χώρο των Νηπιαγωγείων μας από τους μικρούς μας μαθητές, τις δασκάλες τους, τους υπαλλήλους του δήμου και τον Αντιδήμαρχο Περιβάλλοντος του Δήμου Πέλλας κύριο Γιώργο Ανδρεάδη. Τα παιδιά μας με μεγάλη χαρά και ενθουσιασμό συμμετείχαν σε όλη τη διαδικασία...

ΜΟΝΙΜΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΜΑΣ

ΤΑ ΚΑΠΑΚΙΑ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ

ΤΑ ΚΑΠΑΚΙΑ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ

Πρόκειται για μια δράση που δεν χρειάζεται να ξοδεύετε χρήμα, χρόνο και κόπο. Συγκεντρώνετε τα καπάκια και τα φέρνετε στο νηπιαγωγείο μας κι εμείς τα μεταφέρουμε στο Σύλλογο στην προσπάθεια υποστήριξης των ανθρώπων που έκαναν τον μύθο πραγματικότητα.

ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ

ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ

Συγκεντρώνουμε ρούχα, φάρμακα αλλά και τρόφιμα για τις ευπαθείς ομάδες των συμπολιτών μας σε συνεργασία με το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Νηπιαγωγείου μας και την εθελοντική ομάδα ΝΟΙΑΖΟΜΑΙ του Δ. Πέλλας πιστεύοντας ότι το να να κάνεις έναν άνθρωπο να χαμογελάσει, μπορεί να αλλάξει τον κόσμο – ίσως όχι όλο τον κόσμο, αλλά τον δικό του σίγουρα.

ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ

ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ

Ο σωλήνας ανακύκλωσης μπαταριών ΑΦΗΣ είναι εδώ και χρόνια τοποθετημένος στο Νηπιαγωγείο μας και περιμένει πάντα τη δική σας συμβολή στην προστασία του περιβάλλοντος αλλά και τη δική μας στην ευαισθητοποίηση των μικρών μαθητών μας

ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΧΑΡΤΙΟΥ

ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΧΑΡΤΙΟΥ

Ανακυκλώνουμε χαρτί και ανακαλύπτουμε με τα παιδιά μας τα χρήσιμα σκουπίδια . Σε όλες τις τάξεις υπάρχουν μικρογραφίες μπλε κάδων ανακύκλωσης έτσι ώστε τα Απίθανα Νηπιάκια μας να εξοικειώνονται από νωρίς στο βαθμό ευθύνης που τους αναλογεί στην προστασία του πλανήτη

Το Ιστολόγιό μας!!!

Σαν σήμερα

ΓΙΑΝΝΙΤΣΑ μιά μέρα

Ένα Ταξίδι στα Γιαννιτσά του Περασμένου Αιώνα

Γιαννιτσά – Μια ανάμνηση από παλιά

Στρατιωτικό Μουσείο Γιαννιτσών

“Ο πόλεμος δεν είναι παιχνίδι”.

Μέτρηση Ημερών

μέτρηση ημερών από συμβάν>

Μετρητής επισκεψιμότητας

μετρητής επισκεψιμότητας



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων