Τα "Απίθανα Νηπιάκια" 17ο Νηπιαγωγείο Γιαννιτσών

Την αγάπη των παιδιών την κερδίζεις με την γλυκύτητα κι όχι με την αυστηρότητα. ΦΩΚΥΛΙΔΗΣ

Επιθετικότητα και παιδί

Φεβ 201210

Μηχανισμοί ελέγχου της παιδικής επιθετικότητας

Όσο εξαπλωμένη είναι η επιθετικότητα ανάμεσα στα παιδιά άλλο τόσο είναι και οι μηχανισμοί που μπορούν να την περιορίσουν…

Οι ίδιες θεωρίες που προσπαθούν να εξηγήσουν την επιθετικότητα εντοπίζουν επίσης και τους μηχανισμούς που πιθανόν μπορούν να την ελέγξουν αποτελεσματικά. Τέτοιοι μηχανισμοί μπορεί να είναι οι εξής: η εξέλιξη ιεραρχικών συστημάτων ελέγχου, η χρήση ανταμοιβής και τιμωρίας και η γνωστική εκπαίδευση. (Cole & Cole, 2002).

Σύμφωνα με τις εξελικτικές θεωρίες υπάρχει αλληλεπίδραση ανάμεσα στην επιθετικότητα και στονσχηματισμό ιεραρχιών κυριαρχίας. Ο F.F Stayer και οι συνεργάτες του (1991) επιβεβαίωσαν μια τέτοια σχέση σε παιδιά 3 και 4 ετών σ?ένα νηπιαγωγείο. Εντόπισαν ένα μοντέλο εχθρικών συναλλαγών όπου όταν ένα παιδί ήταν επιθετικό, το άλλο παιδί σχεδόν πάντα έδειχνε υποταγή κλαίγοντας ή υποχωρώντας δημιουργώντας έτσι ένα σχήμα κοινωνικών σχέσεων μέσα στην ομάδα όπου επικρατούσε το πιο επιθετικό παιδί. Καθώς διαμορφώνονται οι ιεραρχίες κυριαρχίας μέσα στο νηπιαγωγείο και τα παιδιά μαθαίνουν την θέση τους στην ιεραρχία αυτή, προκαλούν μόνο εκείνα τα παιδιά που μπορούν να προκαλέσουν εκ του ασφαλούς.

Μία από τις πιο δημοφιλείς πεποιθήσεις για την επιθετικότητα βασίζεται στο συμπέρασμα ότι αν οι επιθετικές παρορμήσεις δεν εκφραστούν με ακίνδυνο τρόπο, συσσωρεύονται εως ότου εκραγούν με βίαιο τρόπο. Οι ψυχολόγοι έχουν ονομάσει αυτή την διαδικασία «κάθαρση» σύμφωνα με τον γενικότερο ορισμό της οποίας, ο  έλεγχος της επιθετικότητας είναι να εκφραστεί πριν δημιουργηθούν προβλήματα (Quanty, 1976), Ωστόσο, υπάρχουν ελάχιστες πειστικές αποδείξεις στην κλινική έρευνα που να υποστηρίζουν τον ρόλο της κάθαρσης ως μέσω ελέγχου της επιθετικότητας.

Άλλη μία ιδιαίτερα διαδεδομένη άποψη για τον έλεγχο της επιθετικότητας είναι η τιμωρία με οποιαδήποτε μορφή κι αν αυτή παρουσιάζεται. Αρκετές μελέτες έχουν δείξει ότι οι προσπάθειες να ελεγχθεί η επιθετική συμπεριφορά των παιδιών με σωματικές τιμωρίες ή απειλή χρήσης ωμής βίας (πχ «αν το κάνεις αυτό, θα φάς ξύλο») αυξάνουν αισθητά την επιθετικότητα των παιδιών (Dodge, 1994). Ας πάρουμε ως παράδειγμα ένα μικρό αγόρι το οποίο χτυπάει την αδερφή του για να πάρει ένα παιχνίδι. Η αδερφή του ανταποδίδει το χτύπημα και αρχίζει ο καυγάς. Η μητέρα τους επεμβαίνει φωνάζοντάς τους να σταματήσουν αλλα εκείνα δεν ακούν. Εξοργισμένη ορμάει και χαστουκίζει τον γιό της ενώ σπρώχνει την κόρη της. Τα παιδιά αποσύρονται σπάζοντας προσωρινά τον κύκλο του καυγά. Η μητέρα βλέποντας ότι η συμπεριφορά της (το χαστούκι και το σπρώξιμο) σταμάτησε τον καυγά των παιδιών, το πιθανότερο είναι να την επαναλάβει. Δεδομένου ότι εκείνη αποτελεί το μοντέλο της επιτυχημένης επιθετικότητας, τα παιδιά της επίσης θα μάθουν να συναλλάσονται με αυτό τον τρόπο. Φαίνεται να είναι ιδιαίτερα οξύμωρο το σχήμα που προκύπτει όταν χρησιμοποιούμε βία για να καταστείλουμε την επιθετικότητα.

Είναι ευρύτερα γνωστό ότι πολλές φορές τα παιδιά γίνονται επιθετικά για να κεντρίσουν το ενδιαφέρον των μεγάλων ακόμη κι αν αυτό είναι για να τα μαλώσουν ή να τα τιμωρήσουν. Ένας τρόπος, λοιπόν, που θα μπορούσαν οι γονείς να χρησιμοποιήσουν για να σταματήσουν την επιθετική συμπεριφορά των παιδιών τους είναι αυτή να αγνοείται εντελώς και να δίνεται προσοχή μόνο όταν συνεργάζονται αρμονικά. Σύμφωνα με τον Allen et al (1970), ένας τρόπος για να επιτευχθεί αυτό είναι να δίνεται όλη η προσοχή στο θύμα της επίθεσης αγνοώντας παντελώς τον επιτιθέμενο. Ο ενήλικας μπορεί να καθησυχάσει το παιδί που δέχτηκε την επίθεση, να το επαινέσει που δεν ανταπόδωσε την ίδια συμπεριφορά παραχωρόντας του ένα παραπάνω δικαίωμα και να του διδάξει πώς να χειρίζεται στο μέλλον τέτοιες καταστάσεις. Με τον επιτιθέμενο δεν θα ασχοληθεί καθόλου και ούτε θα σχολιάσει την συμπεριφορά του. Σ?αυτή την τεχνική ο επιτιθέμενος δεν ανταμείβεται ούτε τραβώντας την προσοχή του ενήλικα ούτε καταφέρνοντας να υποτάξει το θύμα (καθώς αυτό είχε την συμπαράσταση το ενήλικα). Ακόμη δηλώνεται στα υπόλοιπα παιδιά που ίσως ήταν μάρτυρες της επίθεσης ότι οφείλουμε να είμαστε συμπονετικοί απέναντι στα θύματα των άδικων επιθέσεων και να αντιμετωπίζουμε με αδιαφορία αυτούς που φέρονται επιθετικά.

Ένας άλλος τρόπος είναι η χρήση της λογικής. Αν και ακούγεται μάλλον απίθανο να καταφέρει κάποιος να κάνει λογική συζήτηση μ?έναν τετράχρονο που μόλις άρπαξε το παιχνίδι από τον φίλο του, εντούτοις, φαίνεται ότι τέτοιες συζητήσεις μειώνουν την επιθετικότητα ακόμη και σ?αυτή την ηλικία. Είναι χαρακτηριστικό το πείραμα των Zahavi & Asher (1978), όπου κανόνισαν με την δασκάλα ενός νηπιαγωγείου να πάρει παράμερα τα πιο επιθετικά παιδιά ένα-ένα και να κάνει μαζί τους μία ήρεμη και κατανοητή δεκάλεπτη συζήτηση. Στόχος ήταν να τους διδάξει ότι α) η επιθετικότητα δεν λύνει προβλήματα απλά δημιουργεί κακίες και αντιπάθεια β) η επιθετικότητα πληγώνει ένα άλλο πρόσωπο και το κάνει δυστυχισμένο και γ) τα παιδιά μπορούν να παίζουν μαζί ή το ένα μετά το άλλο με το ίδιο παιχνίδι. Η δασκάλα δίδαξε την κάθε έννοια κάνοντας καθοδηγητικές ερωτήσεις και ενθαρρύνοντας τα παιδιά. Μετά απ?αυτές τις συζητήσεις, η επιθετική συμπεριφορά των παιδιών μειώθηκε δραματικά ενώ αυξήθηκε κατά πολύ η θετική τους συμπεριφορά.

Αιτίες της παιδικής επιθετικότητας

Πολύς λόγος έχει γίνει για τα αίτια που προκαλούν την επιθετικότητα κι έχουν κατα καιρούς εκφραστεί πολλές και αντικρουόμενες απόψεις. Σύμφωνα με τη ψυχοβιολογία, η βία και η επιθετικότητα είναι….

μέσα στην ανθρώπινη φύση  είναι έμφυτες και ενστικτώδεις. Ο Freud (1930) μίλησε για το ένστικτο του Θανάτου: την καταστρεπτική δύναμη που χτίζεται μέσα μας και εκτονώνεται με τη βία κατά του άλλου ή κατά του ίδιου του εαυτού. Ο Lorenz (1966) υιοθέτησε τη Δαρβινική θεωρία της εξέλιξης και την αρχή της επιβίωσης: υποστήριξε πως το ?fighting instinct? είναι εξελικτικό και απαραίτητο για την ανθρώπινη επιβίωση.

Οι θεωρίες που βασίζονται μόνο στο ένστικτο είναι υπερ-απλουστευμένες. Πρόσφατα εξελικτικοί ψυχολόγοι υποστήριξαν πως πολλές ανθρώπινες συμπεριφορές προκαλούνται από ψυχολογικούς μηχανισμούς. Η έρευνα στα δύο φύλα έδειξε πως οι γυναίκες είναι περισσότερο πιθανό σε σχέση με τους άνδρες να χρησιμοποιήσουν λεκτική βία ενώ οι άνδρες είναι περισσότερο πιθανό να κυριαρχούν σωματικά ή να είναι περισσότερο επιθετικοί σωματικά εναντίον άλλων ανδρών.

Στο αντίποδα συναντούμε τις συμπεριφοριστικές προσεγγίσεις οι οποίες υποστηρίζουν πως η επιθετικότητα όπως και κάθε συμπεριφορά μαθαίνεται μέσα από ενισχύσεις. Η θεωρία της κοινωνικής μάθησης του Bandura (1977) υποστηρίζει πως οποιαδήποτε κοινωνική συμπεριφορά μαθαίνεται μέσω:
1) άμεσης εμπειρίας μέσω της οποίας το άτομο άμεσα ανταμοίβεται για τη συμπεριφορά
και
2) έμμεσης εμπειρίας όπου το άτομο μαθαίνει μέσα από την δημιουργία μοντέλων συμπεριφοράς.

Ο G.R.Patterson και οι συνεργάτες του (1976) σε μία έρευνα σε νηπιαγωγείο, οπου παρατήρησαν διεξοδικά την συμπεριφορά των παιδιών, κατέληξαν οτι  περισσότερες απο τα τρία τέταρτα των επιθετικών πράξεων ακολουθούνταν απο θετικές συνέπειες για τον επιτιθέμενο:το θύμα είτε ενέδιδε είτε αποσυρόταν.Αυτοί οι ερευνητές επίσης διαπίστωσαν οτι οι γονείς των επιθετικών παιδιών συχνά ενισχύουν την συμπεριφορά των παιδιών τους είτε γελώντας, είτε δίνοντάς τους περισσότερη προσοχή. Σε μία πιο πρόσφατη έρευνα ο Patterson και οι συνεργάτες του (1989) παρατήρησαν οτι σε πιεστικές οικογενειες η επιθετική συμπεριφορά είναι λειτουργική γιατι δίνει στο παιδί την δυνατότητα να επιζήσει σε τιμωρητικές κοινωνικές συνθήκες.

Οι «σημαντικοί άλλοι» αποτελούν μοντέλα συμπεριφοράς και το άτομο μαθαίνει μέσω της μίμησης αυτών των μοντέλων. Ο Bandura (1973) πραγματοποίησε μια σειρά ερευνών με μικρά παιδιά που έβλεπαν ένα ενήλικα να βιοπραγεί σε μια κούκλα. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως η επιθετική συμπεριφορά μπορεί να μαθευτεί άμεσα αλλά και έμμεσα: αφού μαθευτεί μπορεί να γενικευτεί σε άλλα πλαίσια και χρονικές περιόδους. Πράγματι, η έκθεση των παιδιών σε βίαια τηλεοπτικά προγράμματα βρέθηκε να αυξάνει την επιθετικότητα ειδικά των αγοριών. Πάντως, στο σύνολό τους οι αποδείξεις που αφορούν τις αιτίες της επιθετικότητας μας υποδηλώνουν οτι δεν μπορούμε να είμαστε απόλυτοι ως προς την ερμηνεία της παιδικής επιθετικότητας. Είναι σαφέστατα ένας συνδυασμός βιολογικων και περιβαλλοντικών παραγόντων .

Μορφές της επιθετικής συμπεριφοράς σε παιδιά

Κατα τον Hartup (1974) υπάρχουν δύο μορφές επιθετικότητας. Η συντελεστική επιθετικότητα η οποία διαπράττεται για να επιτευχθεί ενας στόχος….

π.χ χτυπά ένα παιδί για ν?αποκτήσει ένα παιχνίδι και η εχθρική επιθετικότητα οπου το παιδί με την πράξη του στοχεύει να πληγώσει κάποιον είτε για εκδίκηση είτε για εδραίωση της κυριαρχίας του. Η επιθετικότητα αρχίζει μόνον όταν τα παιδιά καταλάβουν οτι μπορούν να είναι η αιτία στεναχώριας κάποιου άλλου και οτι μπορούν με τον τρόπο τους ν?αναγκάσουν τους άλλους να κάνουν ότι θέλουν αυτά.

Σύμφωνα με έρευνες που έχουν γίνει στην Αγγλία (Dunn, 1988), παιδιά ηλικίας 1 και 2 ετών παρουσιάζουν γρήγορη αύξηση της συντελεστικής επιθετικότητας κυρίως απέναντι στά αδέρφια τους. Καθώς τα παιδιά πλησιάζουν στα δεύτερα τους γενέθλια, το πιθανότερο είναι να κοροιδεύουν παρά να χτυπούν, το οποίο σημαίνει οτι αντιλαμβάνονται τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του άλλου. Η Dunn μετά απο έρευνα που έκανε με αδέρφια, αναφέρει οτι παιδιά 16 με 18 μηνών ξέρουν ήδη τόσο καλά τι θα εκνευρίσει τον αδερφό τους, ώστε μπορούν να εγκαταλείψουν έναν καυγά και να πάνε να καταστρέψουν ένα απο τα αγαπημένα πράγματα του αδερφού τους.

Πολλές μελέτες για την παιδική επιθετικότητα αναφέρουν οτι τα αγόρια είναι πιο επιθετικά απο τα κορίτσια χωρίς αυτό να σημαίνει οτι τα κορίτσια δεν είναι επιθετικά. Απλώς ο τρόπος που εκφράζουν την επιθετικότητα τους τα δύο φύλλα είναι διαφορετικός. Μία ποιοτική ανάλυση των κοινωνικών συναλλαγών αγοριών και κοριτσιών έδειξε οτι τα αγόρια είναι πιο πιθανό να χτυπούν, να σπρώχνουν, να βρίζουν και να απειλούν οτι θα δείρουν άλλα παιδιά. Ενώ τα κορίτσια είναι πιθανότερο να πληγώσουν την φιλικη διάθεση του άλλου παιδιού ή να το αποκλέισουν απο την ομάδα. Αυτή είναι η λεγόμενη επιθετικότητα σχέσεων ( Crick & Grotpeter, 1995).

Επιθετικότητα και παιδί. Πρακτικές συμβουλές για γονείς

Είναι δύσκολος ο ορισμός της επιθετικότητας και κυρίως όταν αφορά στα μικρά παιδιά. Η βασική ιδέα είναι οτι πρόκειται για μία πράξη που διαπράττει ένα άτομο με σκοπό να πληγώσει κάποιον άλλον.

Σύμφωνα με τους Parke & Slaby (1983) για να θεωρηθεί επιθετική μια συμπεριφορά πρέπει να υπάρχει η πρόθεση να κάνει κακό σε κάποιον. Έτσι λοιπόν, ένα βρέφος που βγάζει δόντια και δαγκώνει την θηλη της μαμάς του όταν θηλάζει, την πονάει, αλλα δεν το κάνει με πρόθεση άρα δεν μπορεί να θεωρηθεί επιθετική η συμπεριφορά του.

Η επιθετικότητα παρουσιάζεται στα παιδιά γύρω στον πρώτο χρόνο της ζωής τους  με διάφορους τρόπους ανάλογα με την ηλικία τους. Ως βρέφη χρησιμοποιούν το κλάμα. Μετά τον πρώτο χρόνο της ζωής εκδηλώνουν εκρήξεις οργής, κατά τις οποίες η επιθετικότητα στρέφεται κυρίως στον εαυτό τους (κλαίνε έντονα, πηδάνε πάνω κάτω ή χτυπιούνται στο πάτωμα). Αργότερα γύρω στα δύο με τρία τους χρόνια, η επιθετικότητα εκφράζεται κυρίως προς άτομα του περιβάλλοντός τους με βρισιές, χτυπήματα ή απειλές. Τα παιδιά που χαρακτηρίζονται από επιθετικότητα είναι συνήθως ανυπάκουα, αρνητικά, δείχνουν απάθεια και παρουσιάζουν αντιδραστική και προκλητική συμπεριφορά προς τα μέλη της οικογένειας τους, το διδακτικό προσωπικό του σχολείου και γενικά προς τα άτομα που κατέχουν εξουσία.

Πρακτικές συμβουλές για τους γονείς

  • Δεχτείτε ότι η επιθετικότητα του παιδιού είναι μια φυσιολογική αντίδραση ιδιαίτερα όταν αυτό δεν έχει αναπτύξει ακόμη την ομιλία. Σκοπός είναι να μπορέσετε να την κρατήσετε σε κάποια όρια.
  • Να γνωρίζετε ότι όταν το παιδί είναι θυμωμένο είναι ανώφελο να προσπαθείτε να το συνετίσετε. Πρέπει πρώτα να ηρεμήσει.
  • Μιλήστε του ήρεμα και ζητήστε του να απομακρυνθεί από τον χώρο λέγοντάς του ότι δεν είστε υποχρεωμένοι να δεχτείτε ή να ανεχτείτε μια τέτοια συμπεριφορά.
  • Αν δεν απομακρυνθεί μόνο του απομακρύνετέ το εσείς για λίγο από τον χώρο όπου υπάρχουν κι άλλοι ώστε να μην νιώθει ότι τραβάει την προσοχή τους.
  • Μην το τιμωρείτε με το παραμικρό και κυρίως μην χρησιμοποιείτε την σωματική τιμωρία. Θα έχετε τα αντίθετα αποτελέσματα.
  • Να είστε συνεπείς απέναντι σ?αυτά που του απαγορεύετε να κάνει.
  • Αγνοείστε εντελώς την επιθετικότητά του και επαινέστε το μόνο όταν αυτό συνεργάζεται αρμονικά.
  • Παίξτε μαζί του παιχνίδια που δίνουν έμφαση στην συνεργασία και όχι στον ανταγωνισμό.

Μαρία Ναλμπάντη
Ψυχολόγος
maria.nalbanti@gmail.com

Αφήστε μια απάντηση

Ακολουθήστε μας στο facebook…

Ακολουθήστε μας στο facebook…

Το ιστολόγιό μας στο Blogger

Το ιστολόγιό μας στο  Blogger

Πατήστε επάνω στην εικόνα για να το επισκεφτείτε...

Βραβειάκι

Βραβειάκι

Ευχαριστούμε μέσα από τα βάθη της καρδιάς μας, την κυρία Efi Barlou δασκάλα στο 1ο Ειδικό Δ.Σχ. Πάτρας.με μεταπτυχιακό στην Ειδική Αγωγή & Συμβουλ/κή και διαχειρίστρια του υπέροχου και αξιόλογου blog http://efibarlou.blogspot.gr/ για το βραβειάκι που απένειμε στο blog μας !!! Της ευχόμαστε καλή δύναμη στο πολύ σπουδαίο έργο της και πάντα δημιουργική

Για μένα…

http://picasion.com/gl/36uf/
http://picasion.com/gl/36uf/ ΣΤΕΛΛΑ ΜΠΑΡΜΠΑ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ ΤΟΥ 17ου 2/ΘΕΣΙΟΥ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ - ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ ΤΟΥ ΚΛΑΣΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ & ΣΥΝΤΑΚΤΡΙΑ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ Σε μια προσπάθεια επαφής με τον κόσμο των νέων τεχνολογιών, δημιούργησα με αγάπη και πολύ μεράκι, αυτό το Ιστολόγιο στο οποία θα προβάλλω με τη βοήθεια των μικρών μου μαθητών διάφορες δράσεις καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

Οι Νηπιαγωγοί του σχολείου μας:

http://picasion.com/gl/36ug/
http://picasion.com/gl/36ug/ ΠΑΡΘΕΝΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ - ΣΤΕΛΛΑ ΜΠΑΡΜΠΑ - ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΜΠΕΤΟΥ

Η ζωή μας στο Νηπιαγωγείο!!!

Η  ζωή μας στο Νηπιαγωγείο!!!

ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ...
Το Νηπιαγωγείο είναι μία ξεχωριστή εμπειρία για τα παιδιά προσχολικής ηλικίας, καθώς σηματοδοτεί μία μοναδική περίοδο ξεγνοιασιάς, δημιουργικού παιχνιδιού, καλλιέργειας πολλαπλών δεξιοτήτων, κοινωνικής και συναισθηματικής ανάπτυξης.

Διαχείριση συγκρούσεων στη σχολική τάξη…

Ένα έξυπνο video που μπορούμε να προβάλουμε στην τάξη μας για τη διαχείριση των συγκρούσεων μεταξύ των μικρών μας μαθητών...  Προβληματισμός - Συζήτηση - Συμπεράσματα - Θετικές συμπεριφορές  Σύντομο αλλά ουσιαστικό!!!

Ένα έξυπνο video που μπορούμε να προβάλουμε στην τάξη μας για τη διαχείριση των συγκρούσεων μεταξύ των μικρών μας μαθητών...

Προβληματισμός - Συζήτηση - Συμπεράσματα - Θετικές συμπεριφορές

Σύντομο αλλά ουσιαστικό!!!

Τρόποι Διαπαιδαγώγησης: ένας οδηγός για γονείς (E-booklet)

Τρόποι Διαπαιδαγώγησης: ένας οδηγός για γονείς (E-booklet)

Ένα σύντομο και περιεκτικό e-booklet με θέμα την διαπαιδαγώγηση παιδιών. Σκοπός του είναι να παρουσιάσει σε γονείς παιδιών προσχολικής ή σχολικής ηλικίας κάποιες βασικές τεχνικές διαπαιδαγώγησης με όσο το δυνατόν πιο απλό και καθημερινό λόγο. Μέσα από το κείμενο αυτό προσπάθησα να απαντήσω σύντομα και κατανοητά σε κάποιες από τις πιο συνηθισμένες ερωτήσεις που μου έχουν γίνει από γονείς κατά το διάστημα που εργάζομαι στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ως Ψυχολόγος.

ΕΧΩ, ΕΧΕΙΣ, ΕΧΕΙ, ΟΛΟΙ ΕΧΟΥΜΕ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ!!!

ΕΧΩ, ΕΧΕΙΣ, ΕΧΕΙ, ΟΛΟΙ ΕΧΟΥΜΕ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ!!!

Τα παιδιά πρέπει να γνωρίζουν τα δικαιώματά τους και να μάθουν να σέβονται και να υποστηρίζουν τα δικαιώματα των άλλων...

Τα Δικαιώματα Του Παιδιού – Animation από παιδιά

Τα Δικαιώματα Του Παιδιού – Animation από παιδιά

Τα Απίθανα Νηπιάκια τραγουδούν…

Γιατροί χωρίς σύνορα

Γιατροί χωρίς σύνορα

Φτιάξε το παζλ

Φτιάξε το παζλ

Οδηγός Νηπιαγωγού

Οδηγός Νηπιαγωγού

Κατηγορίες

Αρχείο

Επιλέγω μουσική…

Ημερολόγιο Αναρτήσεων

Απρίλιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ online

ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ online

ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ online

ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ online

Παιδικά παραμύθια και ιστορίες. Online βιβλιοθήκη free ebook

Παιδικά παραμύθια και ιστορίες. Online βιβλιοθήκη free ebook

ΝΑ ΣΟΥ ΠΩ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ

ΝΑ ΣΟΥ ΠΩ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ

ΗΛΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

ΗΛΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

ΠΕΛΛΑ, ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΜΑΚΕΔΟΝΩΝ

ΠΕΛΛΑ, ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΜΑΚΕΔΟΝΩΝ

ΤΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΠΕΛΛΑΣ e-book

ΤΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΠΕΛΛΑΣ e-book

Ενημέρωση…

Πρόγραμμα TV

Δείτε όλο το πρόγραμμα


Δείτε όλες τις ταινίες


Ο καιρός στα Γιαννιτσά

Νομοθεσία για τη λειτουργία Σχολικών μονάδων σχ.ετους 2014-2015

Νομοθεσία για τη λειτουργία Σχολικών μονάδων σχ.ετους 2014-2015

Η σχετική νομοθεσία που αναφέρετε στην εγκύκλιο με τις βασικές κατευθύνσεις και οδηγίες για τη λειτουργία σχολικών μονάδων Π.Ε. για το σχολικό έτος 2014 - 2015 Φ.3/528/137969/Γ1/02-09-2014
Προγραμματισμός εκπαιδευτικού έργου σχολικού έτους 2014 - 2015 Φ.12/390/92065/Γ1/13-6-2014 (AΔΑ:ΩΑΑ29-ΗΑΙ)

Μας Παρακολουθούν…

Η περιστροφή της γης & ο δορυφόρος της..

Ομάδες

Μουσικό χαλάκι!!!

Μια γρήγορη ματιά στην τάξη μας!!!


Robert Fulghum «Όσα πραγματικά θα έπρεπε να ξέρω τα έμαθα στο νηπιαγωγείο»

 Robert Fulghumα

Robert Fulghumα

Αυτά είναι τα πράγματα που έμαθα:

Ο ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΠΑΪΣΙΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΥΣ

Ο ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΠΑΪΣΙΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΥΣ

«Για μένα, ενώπιον του Θεού, το πιο υπεύθυνο επάγγελμα, που μπορεί να κάνει κάποιος, είναι νηπιαγωγός. Αλλά και το πιο δύσκολο, γιατί πλάθει ψυχές. Και πλάθοντας ψυχές, πλάθεις ανθρώπους, οι οποίοι είναι κατ’ εικόνα του Θεού πλασμένοι. Και έτσι γίνεσαι συνεργός του Θεού, όπως γίνονται και οι γονείς, όταν τεκνοποιούν». Και συνέχισε: «Αν δεν έχεις τα κότσια να γίνεις νηπιαγωγός, να γίνεις δάσκαλος. Είναι το ίδιο υπεύθυνο. Κι αν δεν μπορείς ούτε δάσκαλος, τότε να γίνεις καθηγητής»!

Το Σχολείο μας

Το Σχολείο μας

Λόγια Σοφά
«Μη δείχνεις ποτέ στα παιδιά σου ένα αυστηρό πρόσωπο. Η γλύκα σου κερδίζει την αγάπη τους. Αν κάνουν κάποιο λάθος μάθε τα να το διορθώνουν με τη βοήθεια της στοργικής τους μητέρας»
ΦΩΚΥΛΙΔΗΣ

Η Τάξη μας

Η Τάξη μας

Κάνω, κάνω ησυχία για να φτιάξω εργασία...

Η Παρεούλα μας

Η Παρεούλα μας

Είμαστε τα καλύτερα, τα πιο έξυπνα παιδάκια γι αυτό και μας φωνάζουνε ΑΠΙΘΑΝΑ ΝΗΠΙΑΚΙΑ!!!

Η Αυλή μας

Η Αυλή μας

Στην αυλή χαρούμενος τρέχω διάλλειμα όταν έχω...

ΕΠΑΙΝΟΣ

ΕΠΑΙΝΟΣ

Το Χαμόγελο του Παιδιού επαινεί το Νηπιαγωγείο μας!!!
Η Χριστουγεννιάτικη παράστασή μας που πραγματοποιήθηκε στις 19-12-13 - στα πλαίσια του εθελοντισμού - στην του Πνευματικού Κέντρου Γιαννιτσών έγινε για φιλανθρωπικό σκοπό και στέφθηκε με πολύ μεγάλη επιτυχία!!! Όλα τα έσοδα διατέθηκαν για Το Χαμόγελο του Παιδιού. Ευχαριστούμε τον Σύλλογο Γονέων και κηδεμόνων για την αμέριστη συμπαράστασή του αλλά και όλο τον εμπορικό κόσμο της πόλης μας που με τις χορηγίες του μας βοήθησε να κάνουμε το όνειρο πραγματικότητα.

ACTIONAID – ΒΡΑΒΕΙΟ

 ACTIONAID – ΒΡΑΒΕΙΟ

Το Νηπιαγωγείο μας συμμετείχε ενεργά στην Παγκόσμια Εβδομάδα Δράσης για την Εκπαίδευση της Actionaid με θέμα «Όλα τα παιδιά του κόσμου χρειάζονται δασκάλους». Χρειάζονται 1,7 εκατομμύρια δάσκαλοι ώστε όλα τα παιδιά του κόσμου να πάνε σχολείο.
«Τα Απίθανα Νηπιάκια» ενώνουν τις φωνούλες τους με τις υπόλοιπες παιδικές φωνούλες ανά την υφήλιο και συμφωνούμε όλοι σε μια κοινή αλήθεια πως δηλαδή \" όλα τα παιδιά του κόσμου χρειάζονται δασκάλους\"

Make-A-Wish Greece (Κάνε-Μια-Ευχή Ελλάδος)

Make-A-Wish Greece (Κάνε-Μια-Ευχή Ελλάδος)

Το Νηπιαγωγείο μας τα Χριστούγεννα του 2014 συμμετείχε ενεργά στο πρόγραμμα \"Αστέρι της Ευχής 2014\". Μέσω του προγράμματος τα \"Απίθανα Νηπιάκια\" μας συνέβαλαν στην εκπλήρωση της Ευχής του Γιώργου 12 ετών να αποκτήσει ένα πιάνο. ενισχύοντας τον αγώνα αυτού του παιδιού για ζωή με ΧΑΡΑ, ΔΥΝΑΜΗ & ΕΛΠΙΔΑ.

Ημερίδες για γονείς

Ημερίδες για γονείς

Κάθε χρόνο και στα πλαίσια εκπαιδευτικών προγραμμάτων διοργανώνουμε ημερίδες με προσκεκλημένους για την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των γονέων.

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ

http://blogs.sch.gr/17nippell/archives/1781

Κάθε χρόνο διοργανώνουμε σεμινάρια για την ενημέρωση των γονέων πάνω σε θέματα που τους απασχολούν σχετικά με τα παιδιά τους. Είμαστε πάντα δίπλα τους με έναν και μοναδικό κοινό σκοπό: την ψυχική υγεία των παιδιών και το ηθικοπλαστικό άνθισμά τους σε συνδυασμό με την γνωστική ωρίμανσή τους αλλά και τις υγιείς διατροφικές βάσεις και την οικολογική ευαισθητοποίησή τους

Δενδροφύτευση στο αύλειο χώρο των Νηπιαγωγείων μας

 Δενδροφύτευση στο αύλειο χώρο των Νηπιαγωγείων μας

Τη Φετινή χρονιά πραγματοποιήθηκε δενδροφύτευση στον αύλειο χώρο των Νηπιαγωγείων μας από τους μικρούς μας μαθητές, τις δασκάλες τους, τους υπαλλήλους του δήμου και τον Αντιδήμαρχο Περιβάλλοντος του Δήμου Πέλλας κύριο Γιώργο Ανδρεάδη. Τα παιδιά μας με μεγάλη χαρά και ενθουσιασμό συμμετείχαν σε όλη τη διαδικασία...

ΜΟΝΙΜΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΜΑΣ

ΤΑ ΚΑΠΑΚΙΑ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ

ΤΑ ΚΑΠΑΚΙΑ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ

Πρόκειται για μια δράση που δεν χρειάζεται να ξοδεύετε χρήμα, χρόνο και κόπο. Συγκεντρώνετε τα καπάκια και τα φέρνετε στο νηπιαγωγείο μας κι εμείς τα μεταφέρουμε στο Σύλλογο στην προσπάθεια υποστήριξης των ανθρώπων που έκαναν τον μύθο πραγματικότητα.

ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ

ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ

Συγκεντρώνουμε ρούχα, φάρμακα αλλά και τρόφιμα για τις ευπαθείς ομάδες των συμπολιτών μας σε συνεργασία με το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Νηπιαγωγείου μας και την εθελοντική ομάδα ΝΟΙΑΖΟΜΑΙ του Δ. Πέλλας πιστεύοντας ότι το να να κάνεις έναν άνθρωπο να χαμογελάσει, μπορεί να αλλάξει τον κόσμο – ίσως όχι όλο τον κόσμο, αλλά τον δικό του σίγουρα.

ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ

ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ

Ο σωλήνας ανακύκλωσης μπαταριών ΑΦΗΣ είναι εδώ και χρόνια τοποθετημένος στο Νηπιαγωγείο μας και περιμένει πάντα τη δική σας συμβολή στην προστασία του περιβάλλοντος αλλά και τη δική μας στην ευαισθητοποίηση των μικρών μαθητών μας

ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΧΑΡΤΙΟΥ

ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΧΑΡΤΙΟΥ

Ανακυκλώνουμε χαρτί και ανακαλύπτουμε με τα παιδιά μας τα χρήσιμα σκουπίδια . Σε όλες τις τάξεις υπάρχουν μικρογραφίες μπλε κάδων ανακύκλωσης έτσι ώστε τα Απίθανα Νηπιάκια μας να εξοικειώνονται από νωρίς στο βαθμό ευθύνης που τους αναλογεί στην προστασία του πλανήτη

Το Ιστολόγιό μας!!!

Σαν σήμερα

ΓΙΑΝΝΙΤΣΑ μιά μέρα

Ένα Ταξίδι στα Γιαννιτσά του Περασμένου Αιώνα

Γιαννιτσά – Μια ανάμνηση από παλιά

Στρατιωτικό Μουσείο Γιαννιτσών

“Ο πόλεμος δεν είναι παιχνίδι”.

Μέτρηση Ημερών

μέτρηση ημερών από συμβάν>

Μετρητής επισκεψιμότητας

μετρητής επισκεψιμότητας



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων