Με απλό τρόπο, δηλαδή τι γνωρίζουν τα παιδιά, ξεκινήσαμε να ξετυλίγουμε το κουβάρι της ζωής του Ιησού από τη μέρα του Ευαγγελισμού μέχρι τη γέννηση με εικόνες, βίντεο, παρατήρηση της χώρας του Ισραήλ εκείνη την εποχή (κτίρια, ρούχα, δουλειές, συνήθειες, κοινωνικές συνθήκες, πρόσωπα, σύμβολα), τα παιδιά γνώρισαν πράγματα, είδαν, είπαν, τραγούδησαν την “Άγια Νύχτα”, τον “Μικρό Τυμπανιστή”, τα ” Κάλαντα”, ανά γιορτή, έφτιαξαν τον τροχό της γέννησης
Βάλαμε τα γεγονότα της γέννησης σε σειρά και αναδιηγηθήκαμε την ιστορία
Τα παιδιά έφτιαξαν φάτνες
“διάβασαν” χριστουγεννιάτικα βιβλία, στολίσαμε όλο το σχολείο μας , συζητήσαμε όλα τα παραδοσιακά έθιμα, χωρίζοντας σε 3 ενότητες: Χριστούγεννα, Πρωτοχρονιά, Θεοφάνεια, κάποια τα γνώριζαν ήδη από τα βιώματά τους, κάποια άλλα τα άκουσαν για πρώτη φορά, αναλύσαμε την αξία της παράδοσης για κάθε χώρα και για κάθε γενιά, τα παιδιά έφτιαξαν πολύχρωμες μπάλες για το δέντρο και με αφορμή αρχίσαμε να μαθαίνουμε τα σχήματα και συνεχίζουμε…
Σχεδιάσαμε το γνωστό εννοιολογικό χάρτη με τις προϋπάρχουσες γνώσεις των παιδιών για το θέμα
συζητήσαμε για κάθε μέρος της ενότητας, προχωρήσαμε με εποπτικό υλικό, βιντεοιστορία, παιχνίδια μεταμφίεσης, γλωσσικές δράσεις, τραγούδια,
γνωρίσαμε τους μήνες του χειμώνα,
φτιάξαμε τον κύριο Τουρτούρη
και τους Τουρτούρηδες …
γνωρίσαμε τη φωνούλα Χχ και παίξαμε μαζί της
3 Δεκεμβρίου: Παγκόσμια Ημέρα για τους ανθρώπους με δυσκολίες (ΑΜΕΑ), σωματικές και ψυχικές, όπου πάσχει το σώμα, υποφέρει και η ψυχή…
Συζητήσαμε στην ομάδα με αφορμή την ιστορία του Μάριου, που είδαμε στον υπολογιστή μας, ένα παιδί με πρόβλημα ακοής και ομιλίας, μια ταινία μικρού μήκους για την Π.Η.Ατόμων με αναπηρία: ” βλέπω…νιώθω…ακούω…”,
τις δυσκολίες που έχουν οι άνθρωποι με αναπηρία, ποιες είναι οι κατηγορίες, γιατί τις έχουν, πως λειτουργούν στην καθημερινότητα, τι θα κάναμε στο σχολείο αν είχαμε παιδί με αναπηρία, ποια είναι τα βοηθητικά μέσα (ακουστικά, μπαστούνι, καρότσια, ράμπες, σκυλάκια-οδηγοί, άνθρωποι-βοηθοί, διαγραμμίσεις πεζοδρομίων)
κάναμε προσομείωση καθημερινών καταστάσεων και καταλήξαμε σε λογικές σκέψεις και παραδοχές
Γνωρίσαμε την Α-Β της νοηματικής γλώσσας και κάθε παιδί έκανε με τα χέρια του το πρώτο γράμμα του ονόματός του,
η κυρία Φωτεινή μας έδειξε συσκευασία προϊόντος με γραφή Μπράιγ και την άγγιξαν τα παιδιά,
παίξαμε συμβολικό παιχνίδι μετακίνησης τυφλού σε σούπερ μάρκετ…
Μακάρι λίγα ή πολλά από αυτά να μείνουν στη σκέψη όλων μας και να “χτίσουμε” στάσεις ζωής με άξονα την αποδοχή, την ισοτιμία και την αλληλεγγύη!!!
Ο Νοέμβρης φεύγει κι αφήνει πίσω του στιγμές από τη ζωή μας στην ομάδα, στην τάξη μας κι εμείς τον αποχαιρετάμε με συζήτηση γι’ αυτά που γνωρίσαμε, που μας έφερε μέρα με τη μέρα, βήμα βήμα στη γνώση και στις σχέσεις μεταξύ μας , με τα θετικά και τα δύσκολα, με τις ηλιόλουστες και βροχερές μέρες, εμείς ζήσαμε κάθε στιγμή μαζί του…
Το ανθρωπάκι του μήνα…
Ο Νοέμβρης μας….
Γειά σου Νοέμβρη, να πας στο καλό και του χρόνου πάλι εδώ!!!
Νοέμβρης και αρχίσαμε να δουλεύουμε για την ελιά και στα δύο τμήματα…
Στήσαμε τη θεματική γωνιά μας με ότι έφερε ο καθένας μας,
παρατηρήσαμε κι αρχίσαμε την επεξεργασία του θέματος, τη φυσιολογία του δέντρου, τις συνθήκες για την ανάπτυξη του , τα παιδιά έγιναν δέντρα, καρποί , τα παιδιά παρατήρησαν , άγγιξαν, μύρισαν,
γεύτηκαν…
εκφράστηκαν…
τα στάδια για το λιομάζωμα μέχρι την τελική επεξεργασία και τη σημασία του καρπού για τη διατροφή μας
παιχνίδια με σύνθετες λέξεις
έπαιξαν κρεμάλα με την κυρία Μπέτυ
τα παράγωγα προϊόντα
Σαπούνι και κρέμες χεριών με ελαιόλαδο
τον αρχαίο μύθο
παραμύθια για την ελιά
τους τόπους σε όλη τη χώρα που μας δίνουν το καλύτερο λάδι
τη γηραιότερη ελιά στην Ελλάδα Η Γηραιότερη Ελιά της Πελοποννήσου αποτελεί στο πέρασμα του χρόνου σύμβολο ελευθερίας, αντίστασης, σοφίας, μακροζωίας, ιερότητας και συνιστά αδιάσπαστο συστατικό στοιχείο του Λακωνικού τοπίου
την ελιά μέσα από τις τέχνες και ζωγράφισαν τα δικά τους έργα
έφτιαξαν τους δικούς τους σελιδοδείκτες με θέμα την ελιά
δημιούργησαν ελαιόδεντρα από πλαστελίνη
ήρθε στο σχολείο μας η κυρία Ηρώ, μητέρα και γεωπόνος, μας μίλησε, εξήγησε, έδειξε, άκουσε και απάντησε, τίναξε λιόκλαδα με καρπό μαζί με τους μαθητές
τα παιδιά μάζεψαν τις ελιές στο κοφίνι
έφαγαν ριγανάδα, ελιόψωμο, παξιμάδια λαδιού, δοκίμασαν διαφόρων ποικιλιών ελιές, ελιά σε ροδέλες και πάστα
παίξαμε παιχνίδια με αριθμούς
και δοθείσης της αφορμής αρχίσαμε να δουλεύουμε για τη φωνούλα Εε
Ευχαριστούμε θερμά όλους τους γονείς για τις προσφορές τους, την κυρία Ηρώ για την παρουσίαση και τους μαθητές μας που καθημερινά μας δίνουν τη διάθεση και την έμπνευση για τα σχέδια εργασίας!!!
Αυτή τη βδομάδα, στο ολοήμερο τμήμα ταξιδέψαμε στα μονοπάτια της ελληνικής μυθολογίας και γνωρίσαμε τη θεά Δήμητρα, τη μορφή που συμβολίζει τη γη, τη γονιμότητα και τη σπορά. Τα παιδιά παρατήρησαν εικόνες, συζητήσαμε για τον ρόλο της στη ζωή των ανθρώπων της αρχαιότητας και στη συνέχεια τη ζωγράφισαν, αποτυπώνοντας με τον δικό τους μοναδικό τρόπο όσα έμαθαν.
Μέσα από τον μύθο της Περσεφόνης μιλήσαμε για την εναλλαγή των εποχών και πώς η φύση «ζωντανεύει» και «κοιμάται» ανάλογα με την επιστροφή ή την απουσία της Περσεφόνης από τη γη.
Για να συνδέσουμε τη μυθολογία με βιωματική μάθηση, γνωρίσαμε τη διαδικασία της σποράς. Συζητήσαμε τι χρειάζεται ένα φυτό για να μεγαλώσει και στη συνέχεια φυτέψαμε όλοι μαζί φακές. Τα παιδιά χάρηκαν πολύ με τον ρόλο του «μικρού καλλιεργητή» και ανυπομονούν να παρακολουθήσουν μέρα με τη μέρα την ανάπτυξή τους.
Ήταν μια εβδομάδα γεμάτη μύθους, δημιουργικότητα και μικρές πράσινες ανακαλύψεις!
Στο ολοήμερο τμήμα συνεχίσαμε το ταξίδι μας στον κόσμο της ελληνικής μυθολογίας, γνωρίζοντας τους θεούς του Ολύμπου. Σήμερα η παρέα μας ασχολήθηκε με τη θεά Ήρα, τη βασίλισσα των θεών και προστάτιδα του γάμου και της οικογένειας.
Αρχικά παρακολουθήσαμε ένα βίντεο με πληροφορίες για τη ζωή και τον ρόλο της, συζητήσαμε για τα χαρακτηριστικά της και τα σύμβολα που τη συνοδεύουν.
Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν ιδιαίτερα με το πιο γνωστό της σύμβολο, το παγώνι, με το πολύχρωμο και εντυπωσιακό του φτέρωμα.
Στη συνέχεια τα παιδιά ζωγράφισαν τη θεά Ήρα, εκφράζοντας με τον δικό τους τρόπο όσα έμαθαν, και έφτιαξαν το σύμβολό της, το παγώνι, χρησιμοποιώντας ποικιλία υλικών και τεχνικών.
Μέσα από τη δραστηριότητα αυτή τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν έναν ακόμα θεό του Ολύμπου, να αξιοποιήσουν τη φαντασία τους και να δημιουργήσουν με χαρά και ενθουσιασμό.
Η αρχή…για το Α΄ Εργαστήριο Δεξιοτήτων με άξονα “Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ”, με διδακτικούς στόχους την εκπαίδευση των μαθητών, μέσα από το δομημένο κατάλληλα εκπαιδευτικό πρόγραμμα, του ΙΕΠ, την καλλιέργεια κοινωνικών δεξιοτήτων, ήπιων πρακτικών με σκοπό την επικοινωνία μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών: θετική διάθεση, επικοινωνιακό λόγο και έργο, αποδοχή, συναισθήματα, συμμετοχή όλων των μελών, ενεργοποίηση όλων, συνεργατικές μέθοδοι, ουσιαστικοί δεσμοί, διαχείριση συγκρούσεων και αποφυγή αρνητικών συμπεριφορών.
Αρχίσαμε με παιχνίδια κίνησης για να “ζεσταθεί” η ομάδα: ελεύθερο περπάτημα, με μουσική, με διαφορετικούς τρόπους μέσα στην τάξη,
συνεχίσαμε με συζήτηση για να αποφασίσουμε ποια είναι τα χαρακτηριστικά της δικής μας ομάδας (μαθητές, αγόρια, κορίτσια, νήπια, προνήπια, ομοιότητες και διαφορές), σχεδιάσαμε, μετά από προτάσεις των παιδιών, την αφίσα της ομάδας μας όπου συζητήσαμε και καταγράψαμε τι μας κάνει χαρούμενους γιατί είναι πολύ σημαντικό ννα στοχεύουμε σε αυτό το θετικό συναίσθημα
κι ολοκληρώσαμε με μια παιχνιδιάρικη φρουτοσαλάτα…
καταλήξαμε στο συμπέρασμα οτι όλοι στην ομάδα μας είμαστε διαφορετικοί αλλά έχουμε και ομοιότητες …
πού άραγε θα μας οδηγήσουν όλα αυτά;
2η βδομάδα με το Εργαστήριο Δεξιοτήτων:
Γνωρίσαμε τον Έλμερ, έναν ελέφαντα σαν τους άλλους αλλά και πολύ διαφορετικό…
πόσα θετικά στοιχεία χάριζε στον Έλμερ αλλά και στην ομάδα του η διαφορετικότητά του! Σαν κι εκείνον, έτσι κι όλοι εμείς είμαστε διαφορετικοί και ο καθένας από εμάς έχει κάτι θετικό! Ας το εντοπίσουμε…
χορέψαμε με μουσική μέσα στην τάξη, σε κάθε παύση τα παιδιά γίνονταν ζευγαράκια κι έλεγαν κάτι, θετικό για τον εαυτό τους, σε β΄ φάση έβρισκαν κάτι θετικό για το συμμαθητή τους και παρά την επιφανειακή προσέγγιση, ο διδακτικός στόχος επιτεύχθηκε: όλοι έχουμε θετικά στοιχεία πάνω μας και μέσα μας!
διαβάσαμε κι επεξεργαστήκαμε την ιστορία: “Δώσ’ μου το χέρι σου” και είπαμε ωραία και αποδεκτά πράγματα που κάνουμε με το χέρια μας και τι δεν είναι καλό να κάνουμε (σύνδεση με τη σχολική βία), ακούσαμε το τραγούδι ” Τα χέρια” των lokomondo και στη συνέχεια κάθε παιδί σχεδίασε το χεράκι του συμμαθητή του και γράψαμε ωραία πράγματα σε κάθε παλάμη, έτοιμο το δέντρο της ομάδας μας, έτοιμο το μην μας:
” Είμαστε όλοι ομάδα, είμαστε όλοι φίλοι” !!!
Ακόμα, με αφορμή το παραμύθι, συζητήσαμε για την αξία της βοήθειας και της συνεργασίας, τα παιδιά σκέφτηκαν και ζωγράφισαν ο,τι τους άρεσε περισσότερο
Παίξαμε συνεργατικά παιχνίδια
Μιλήσαμε για όσα κάνουν αλλά και όσα δεν κάνουν οι φίλοι μεταξύ τους τα παιδιά είπαν, οι κυρίες κατέγραφαν
Μελετήσαμε την αλφαβήτα μέσω ενεργητικών ρημάτων, κάθε γράμμα κι ένα ρήμα, κάθε ρήμα και μια χρήσιμη ενέργεια για τον εαυτό μας και την ομάδα
συγκρίναμε τα ρήματά της με όσα είχαμε πριν καταγράψει, πολλά από αυτά ήταν κοινά, πήραμε όμως και καινούριες ιδέες κι έπειτα οι λωρίδες μας ενώθηκαν κι έφτιαξαν την αλυσίδα της τάξης μας. Την αναρτήσαμε στον πίνακά μας
για να μην ξεχνάμε τι πρέπει να κάνουμε ώστε η αλυσίδα μας να μη σπάσει,
να θυμόμαστε και να τηρούμε πάντα όσα μας κρατούν ενωμένους και μας βοηθούν να εξελισσόμαστε, ως άτομα και ως ομάδα!
3η εβδομάδα
Συζήτηση στην ομάδα και διερεύνηση των απόψεων των παιδιών για τη Διαφορετικότητα: Τι είναι για σένα; Τι νομίζεις οτι είναι; Τι σκέφτεσαι;
Διαβάσαμε το βιβλίο
παιχνίδι με κίνηση και αποτύπωση
ας τραγουδήσουμε, ας χορέψουμε, ας ενώσουμε το μοναδικό και διαφορετικό εαυτό μας
ας γνωρίσουμε κι εμείς τον παρδαλό ελέφαντα
4η Εβδομάδα…
Διαφορετικότητα στο περιβάλλον…
Ξεκινήσαμε με παιχνίδια με μπαλόνια, ψυχοκινητικές δράσεις…
και τα μπαλόνια μέσα έκρυβαν εικόνες, τι βλέπουμε;
Διάφορα ζώα και φυτά, τι κοινό και τι διαφορετικό έχουν; Ομοιότητες και διαφορές στο ζωικό και το φυτικό περιβάλλον, διαφορετικότητα και μοναδικότητα στη φύση…παρατηρήσαμε, συζητήσαμε, καταγράψαμε και ζωγραφίσαμε ο καθένας από ένα ζώο κι ένα φυτό, φυσικά διαφορετικό, ιδιαίτερο και μοναδικό!
και συνεχίζουμε για τις διαφορές στους ανθρώπους…όλοι κρίκοι στη φυσική αλυσίδα!
5οΕργαστήριο
Σε αυτό το Εργαστήριο οι τέχνες μας βοήθησαν να προσεγγίσουμε τη διαφορετικότητα στους ανθρώπους. Τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με προσωπογραφίες…τα παράξενα πρόσωπα του Πάμπλο Πικάσο
και τα παιδιά με τα θλιμμένα μάτια της Μάργκαρετ Κιν
Παρατηρήσαμε, εντοπίσαμε, σκεφτήκαμε, υποθέσουμε, προβληματιστήκαμε και συζητήσαμε πρώτα σε σχέση με τους πίνακες κι έπειτα για την καθημερινή μας ζωή, τις διαφορές που έχουμε οι άνθρωποι στην εξωτερική μας εμφάνιση αλλά και το σημαντικό κοινό σημείο όλων μας, τα συναισθήματα.
Μπορεί να διαφέρουμε σε πολλά όμως δεν έχει και τόση σημασία
γιατί όλοι οι άνθρωποι βιώνουμε τα ίδια συναισθήματα, για διαφορετικούς λόγους ο καθένας.
6ο Εργαστήριο
Αφού είδαμε το παραπάνω βίντεο, συζητήσαμε την πλοκή του παραμυθιού, παίξαμε παιχνίδια
συσχέτισανκάρτες από το παραμύθι (παιχνίδι μννήμης)
κι έπειτα μιλήσαμε για τα συναισθήματα του “Κάτι άλλο”, πως ένιωθε στην αρχή όταν οι άλλοι τον απέρριπταν λόγω της διαφορετικότητας του, πως εξελίχθηκαν τα συναισθήματά του στην πορεία, πόση σημασία έχουν οι εξωτερικές μας διαφορές, πόση οι πράξεις μας και πόση τα συναισθήματά μας; Οι απαντήσεις, αν και μοιάζουν σύνθετες, για τα παιδιά είναι πολύ απλές.
Δεν έχει σημασία, είπαν, πως μοιάζουμε αλλά να είμαστε χαρούμενοι. Και, όπως ο ήρωας του παραμυθιού, γέμισαν με πολλά πλάσματα ο καθένας τη δική του πολυθρόνα!
7ο Εργαστήριο
Πώς θα έμοιαζε ο κόσμος, αν όλα ήταν ίδια; Αν όλοι ήμασταν ίδιοι;
Ψυχοκινητικά παιχνίδια, δοκιμάσαμε να προχωρήσουμε όλοι με τον ίδιο τρόπο, ακολουθήσαμε τις οδηγίες ενός… στην αρχή ήταν αστείο, μετά κάποια παιδιά άρχισαν να κουράζονται…κι έπειτα ελεύθερες κινήσεις, διαφορετικές για τον καθένα. Παρατηρούμε τους γύρω μας, όλοι διαφορετικοί και χαρούμενοι. Τώρα μάλιστα! Αποτυπώσαμε και εικαστικά…
…πόσο μονότονη η χρωματική ομοιομορφία, πόσο όμορφη και φωτεινή η διαφορετικότητα!
Κλείσαμε το πρόγραμμα με την αυτοαξιολόγηση των παιδιών, πρώτα με συζήτηση για την αρχική γνώση και τη μεταγνώση, μετά με συμπλήρωση των κατακτήσεων στους άξονες: επικοινωνία, αποδοχή, συνεργασία και στο τέλος κρατώντας ένα μήνυμα:
Όταν αποδεχόμαστε και σεβόμαστε ο ένας τον άλλον, τότε είμαστε όλοι χαρούμενοι!
Ο δεύτερος θεός που γνωρίσαμε αυτή την εβδομάδα στο ολοήμερο ήταν ο Ποσειδώνας, ο θεός της θάλασσας. Διαβάσαμε το βιβλίο «Ποσειδώνας, ο θεός της θάλασσας» του Φίλιππου Μανδηλαράκαι ταξιδέψαμε μαζί του σε κύματα, καράβια και θαλασσινά μυστικά.
Τα παιδιά κατασκεύασαν το σύμβολό του, την τρίαινα, αλλά και ζωγράφισαν τον ίδιο τον θεό με τα εντυπωσιακά του χαρακτηριστικά. Στο τέλος, ο Ποσειδώνας προστέθηκε χαρούμενα στο «βουνό του Ολύμπου» που φτιάχνουμε στην τάξη μας, δίπλα στον Δία.
Έτσι συνεχίζουμε το ταξίδι μας στη μυθολογία με δημιουργία, φαντασία και χαμόγελα !
… Κάποτε το Νοέμβρη οι Έλληνες ξεσηκώθηκαν, φώναξαν και ύψωσαν σώματα και ψυχές… πόσο δύσκολο να ξετυλίξεις τα ιστορικά γεγονότα της χώρας στα μικρά παιδιά..
Ξεκινήσαμε από το τέλος του Β’ Παγκοσμίου πολέμου, εκεί που είχαμε αφήσει τους Έλληνες φτωχούς, πεινασμένους, εξαθλιωμένους από τον πόλεμο, περάσαμε στον εμφύλιο, στις κυβερνήσεις και φτάσαμε στην πρώτη χρονιά της Δικτατορίας τον Απρίλη του 1967, δουλέψαμε για τα πολιτεύματα, τις διαφορές, τους τρόπους διακυβέρνησης, τα πρόσωπα, τις καταστάσεις, είδαμε βίντεο, εικόνες της εποχής, ακούσαμε τραγούδια, συγκεντρώσαμε τα βιβλία μας κι ο δρόμος μας έφερε στα γεγονότα της εξέγερσης, 3 μέρες και 3 νύχτες…
Μάθαμε, φωνάξαμε, συνθέσαμε και γράψαμε το σύνθημα: ΨΩΜΙ- ΠΑΙΔΕΙΑ- ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
Ώσπου εμφανίστηκαν στην τάξη μας δύο γυναίκες, η κυρά Δημοκρατία και η Ρία η Δικτατορία…
Μας είπαν τι προτιμά η κάθε μια, τι μπορούν και τι δε μπορούν να κάνουν οι άνθρωποι σε κάθε περίπτωση κι έπειτα τα παιδιά κλήθηκαν να διαλέξουν, έπρεπε να κρατήσουμε μαζί μας μία από τις δύο, η απόφαση ήταν ομόφωνη…
Να και η ιστορία της κυρά Δημοκρατίας με το υπέροχο βιβλίο της Κωνσταντίνας Αρμενιάκου…
μάτια, αυτιά, κεφαλάκια στραμμένα…
Το σύνθημά της ταξίδεψε από στόμα σε στόμα, από αυτί σε αυτί, στην αρχή σιγανά κι έπειτα όλοι μαζί δυνατά:
“ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ, ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΑΝΤΑ ΠΙΟ ΔΥΝΑΤΟΙ!”
Τα παιδιά εκφράστηκαν εικαστικά μέσα από ομαδικές και ατομικές εργασίες. Φωτεινά χρώματα, χαρούμενες εικόνες, καρδιές, ουράνια τόξα, λουλούδια, συνθήματα και όμορφες λέξεις στόλισαν το φόρεμα της κυρά Δημοκρατίας ενώ το φόρεμα της Ρίας γέμισε με σκούρα χρώματα, απαγορευτικά σήματα και σπασμένες καρδιές…
Ομαδικές, ατομικές δημιουργίες και γαρύφαλλα στόλισαν τους πίνακές μας
τι είναι λοιπόν τα πολιτεύματα, αυτή η Δημοκρατία, πως τη φέρνουμε; ποιοι μας κυβερνούν; ποιοι αποφασίζουν και πως;
Στη δημοκρατία όλοι μαζί αποφασίζουμε ποιος μας κυβερνά, ποιος μας εκπροσωπεί, μέσω της διαδικασίας των εκλογών. Συζητήσαμε πολλά, για τις εκλογές, τι είναι, πως, γιατί και κάθε πότε γίνονται, ποιοι συμμετέχουν… Εμπλουτίσαμε τον νου και το λεξιλόγιό μας με νέες έννοιες και λέξεις όπως Βουλή, Πρωθυπουργός, Πρόεδρος της Δημοκρατίας, βουλευτές, και άλλες όπως ψήφος, ψηφοφόρος, κάλπη, ταυτότητα, παραβάν, εκλογικό κέντρο, εκλογικός κατάλογος…
Στη συνέχεια γνωρίσαμε βιωματικά την εκλογική διαδικασία, διενεργώντας εκλογές μέσα στην τάξη μας. Αφορμή στάθηκε το διαχρονικό παραμύθι “Ντενεκεδούπολη”.
Διαβάσαμε το βιβλίο, γνωρίσαμε τους ήρωες έναν έναν, ζωντανέψαμε την ιστορία με φιγούρες, βοηθήσαμε τα ντενεκεδάκια να γλιτώσουν από τον Λαδένιο…
…κι ήρθε η ώρα να εκλέξουμε…νέο πρόεδρο για την Ντενεκεδούπολη, με δημοκρατικές διαδικασίες φυσικά! Τα παιδιά έλαβαν δράση ως ενεργοί πολίτες!
Μετά την ολοκλήρωση της ψηφοφορίας, έγινε καταμέτρηση των ψήφων, νέος Πρόεδρος της Ντενεκεδούπολης ανακυρήχθηκε ο Σαρδέλας με αναπληρωτή τον Οκ Μπαμ Μπαμ!
κι εμείς αφού διαβάσαμε το βιβλίο: “στο δάσος” συζητήσαμε για την αρχηγό κουκουβάγια, για το λαό της και αποφασίσαμε να κάνουμε τις δικές μας εκλογές, φτιάξαμε το ψηφοδέλτιο, έβγαλαν λόγο οι υποψήφιοι, έτοιμο το παραβάν και η κάλπη
Ο Πρόεδρος και η Αντιπροέδρος της ομάδας και οι βοηθοί, ” Όλοι μαζί, όλοι μαζί, είμαστε πάντα πιο δυνατοί!!!”, μια πρώτη προσέγγιση στα κοινά, μέσα από δραστηριότητες σχεδιασμένες από το διαθεματικό πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου
Όλοι μαζί, όλοι δυνατοί, όλοι χαρούμενοι κι ενεργητικοί κλείσαμε το ταξίδι στην ιστορία του Πολυτεχνείου τραγουδώντας και δημιουργώντας….
Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο, δυο καρδιές κι έναν ήλιο στη μέση….
…Τα παιδιά τραγουδούνε στους δρόμους κι η φωνή τους τον κόσμο αλλάζει!!
Δευτέρα πρωϊ υποδεχτήκαμε το Νοέμβρη με την ιστορία του από τη σειρά για τις ιστορίες του μήνα της Λότη Πέτροβιτς Ανδρουτσοπούλου επεξεργαστήκαμε το κείμενο, τα παιδιά έκαναν υποθέσεις για τον τίτλο, εντόπισαν τα πρόσωπα, τον τόπο, τις εικόνες, τη διαδοχή, τα γράμματα του ονόματος του
συνθέσαμε τη λέξη, αναγνώρισαν τις φωνούλες, τις ομαδοποίησαν σε δυνατές και σιγανές, παίξαμε με τις συλλαβές, μέτρησαν τα γράμματα
δουλέψαμε με το ποίημα-εικονόλεξο
έγιναν εποχές και βρήκαν τα χαρακτηριστικά τους ζωγράφισαν, τραγούδησαν για τον καινούργιο μήνα
γνωρίσαμε τα παραδοσιακά ονόματα και σχημάτισαν παζλ
έπαιξαν κρεμάλα με την κυρία Μπέτυ με λέξεις φθινοπωρινές
στη συνέχεια εντάξαμε στη θεματική τα “φθινοπωρινά φρούτα” και περάσαμε σε μαθηματικές έννοιες αντιστοιχίσεις μετρήσεις
μουσικοχορευτικές δράσεις, εικαστικές αναπαραστάσεις και φυσικά απολαύσαμε μια υπέροχη φρουτοσαλάτα και γλυκό του κουταλιού σταφύλι!!!
συνεχίσαμε με τα λαχανικά του Φθινοπώρου:
τα παρατηρήσαμε και τα παιδιά τα αναγνώρισαν, τα έπιασαν, τα μύρισαν, είπαν τον τρόπο/ους που τα τρώμε
εντόπισαν τα χαρακτηριστικά τους, μάθαμε για τη φυσιολογία τους, έπαιξαν με τις λέξεις τα ζωγράφισαν τα μέτρησαν και τα χώρισαν σε χρωματικές ομάδες , απάντησαν σε σχετικά αινίγματα και στο τέλος φτιάξαμε μια πολύχρωμη σαλάτα και φυσικά τα φάγαμε με λαδάκι
Ευχαριστούμε πολύ όλους τους γονείς για τα φρούτα, τα λαχανικά και το γλυκό!!!
Τρώμε φρούτα και λαχανικά καθημερινά για να έχουμε γερή καρδιά!!!
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή