Προγράμματα κοινωνικής και συναισθηματικής αγωγής

Τα προγράμματα κοινωνικής και συναισθηματικής αγωγής που πραγματοποιούνται από την κοινωνική λειτουργό ξεκίνησαν με μια δραστηριότητα για τους κανόνες συμπεριφοράς.

Οι μαθητές χώρισαν τις συμπεριφορές σε εκείνες που βοηθούν και σε εκείνες που δεν βοηθούν την ομαλή λειτουργία της ομάδας. Ακολούθησε συζήτηση για τους ευγενικούς τρόπους συμπεριφοράς και τους κανόνες της τάξης με χρήση οπτικοακουστικού υλικού και παιχνίδια ρόλων.IMG 20241208 181731

Η υπαίθρια βιβλιοθήκη μας!

 

BC8B2963 4BFD 40E0 88FB CFC37755FA40

Στον προαύλιο χώρο έχουμε μια μικρή υπαίθρια βιβλιοθήκη! Τα παιδιά, στο διάλειμμα, μπορούν να διαλέξουν ένα βιβλίο από τα ράφια της βιβλιοθήκης και να το απολαύσουν στην  αυλή. Έτσι, περνάμε ευχάριστα τον χρόνο μας, ταξιδεύοντας μέσα από τις σελίδες των βιβλίων. Είναι μια υπέροχη ευκαιρία να αγαπήσουμε το διάβασμα και να μάθουμε πολλά πράγματα μέσα από τις ιστορίες και παραμύθια!

D8A06D4B 7333 433F BCB9 2563D433F6CF 6D28157C 9B5E 4FD7 A38F B545DE1A45E5

Το αγαπημένο μου βιβλίο!

Στη δράση μας με τίτλο ” Το αγαπημένο μου βιβλίο”, τα παιδιά φέρνουν από το σπίτι το βιβλίο που τους αρέσει περισσότερο και το παρουσιάζουν στην τάξη. Κάθε παιδί μας δείχνει το παραμύθι του και το διαβάζουμε. Με αυτό  το τρόπο, μαθαίνουμε νέα βιβλία, μοιραζόμαστε ιστορίες και περνάμε όμορφες στιγμές με τους φίλους μας. Είναι μια δράση που μας φέρνει πιο κοντά στο διάβασμα και μας βοηθάει ανακαλύψουμε νέους κόσμους μέσα από τα αγαπημένα βιβλία των συμμαθητών τους.

 

2FEAEC28 E2B8 4096 ADAD 1D9270559F3E 3F402995 6133 4D0E A9B2 EC82FD70A9AF 69F35EFC 9BCD 4680 8D2D 66B55F7A6C03

Μέρα ανάγνωσης ιστορίας από γονέα…

Οι κυρίες έριξαν το σπόρο…οι γονείς ανταποκρίθηκαν και ορίσαμε τη “μέρα ανάγνωσης βιβλίου από γονέα” και πρώτος ήρθε στην τάξη μας, ο κύριος Αλέξανδρος Μ., ο κος Μο πατέρας της Παρασκευής, που γιορτάζει κάθε Παρασκευή, γνωριστήκαμε και άρχισε να μας διαβάζει το “μπλε του φόβου” που το είχε διαλέξει για κείνον η Παρασκευούλα…

Ξεκίνησε ωραία, συνέχισε ακόμη πιο ωραία, με καθαρή φωνή, ο κ Μ 2 σταματούσαμε σε κάθε σελίδα και βρίσκαμε στοιχεία που μετά τα συζητούσαμε κι η ώρα κύλησε σαν νερό, καθάριο και λαγαρό στο μυαλό και στις ψυχές μας, είπαμε για τους φόβους μας, βρήκαμε τρόπους να τους χειριστούμε, πότε έτσι, πότε αλλιώς και αφού ευχαριστήσαμε το γονέα και τον αποχαιρετήσαμε…αποφασίσαμε, μέσα από συζήτηση, να φτιάξουμε το τέρας του φόβου σε ένα κουτί, ένα τέρας με τεράστιο στόμα, πολύχρωμο, τερας 1  τερας 2 ζωγραφίσαμε τις φοβίες μας φοβοι 1  φοβοι 2  φοβοι 3τις τσαλακώσαμε και του τις δώσαμε να τις φάει, γλουπ γλουπ γλουπ ….    εξαφανίστηκαν!!! γωγω

Στο Δάσος …

Με αφορμή την επέτειο της 17 Νοέμβρη επεξεργαστήκαμε το βιβλίο ¨στο δάσος¨.

στο δασος

Αφού διαβάσαμε το βιβλίο, μιλήσαμε για τα πολιτεύματα και αποφασίσαμε να κάνουμε τις δικές μας εκλογές και να βγάλουμε τον δικό μας αρχηγό του δάσους. Οι υποψήφιοι ήταν η κουκουβάγια, το λιονταρι και ο ελέφαντας…..

4F1F0C6A ABE5 4F1A 839C 40861A53EE27 7CEC694F 9087 4251 9119 1C1E17987A31 76507746 CA9C 4257 BD9B 93D9BFF21B59

και τα αποτελέσματα ανέδειξαν αρχηγό την σοφή κουκουβάγια.

Έπειτα, αναδιηγηθήκαμε την ιστορία μέσα από εικόνες και τις βάλαμε στην σωστή σειρά. Τέλος, ένα παιδί έγινε ρομπότ και το άλλο βοηθούσε με προφορικές εντολές να πάει στην σωστή κάρτα ώστε η ιστορία να μπει στην σωστή σειρά.

8B277C63 01C8 4673 BE31 106CA7B32D31

Καλώς ήρθες Νοέμβρη…

Ήρθε δροσερός και βροχερός, τον καλωσορίσαμε στην ομάδα μας, μάθαμε τα παραδοσιακά του ονόματα και παίξαμε με αυτά: Βροχάρης, Μεσοσπορίτης, Σκιγιάτης, Κρασομηνάς, Ελιάς, Μπρουμάρης, Αη Φιλιππιάτης και Αντρεάς…,

συνθέσαμε το όνομά του και κάναμε φωνολογικές ασκήσεις 

νοεμβρης 2    νοεμβριος 1

διαβάσαμε την ιστορία του από το βιβλίο: “τα παιδιά του Φθινοπώρου” της Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου, τραγουδήσαμε πάλι τα παιδιά του Φθινοπώρου είναι 3 στη σειρά κι ο Νοέμβρης συνεχίζει να μας φέρνει μέρες γκρίζες, βροχερές, γιορτές και γενέθλια, φρούτα και λαχανικά και του κόσμου τα καλά!!!

και επιτέλους ήρθε ο καιρός να “δουλέψουμε” για την ελιά, το ευλογημένο δεντράκι της Μεσογείου!!!

Πρώτα μέσα από τις υπάρχουσες γνώσεις των μαθητών, καταγράψαμε τι γνωρίζουν, όπως τα είπαν…, σχεδιάσαμε ένα δέντρο ελιάς κι αρχίσαμε να μαθαίνουμε σιγά σιγά για:

τη μορφή της, τα μέρη του δέντρου, τι χρειάζεται για να αναπτυχθεί….

20241118 125538

και φυσικά για τον καρπό της, γράψαμε το όνομά της και παίξαμε με τη λέξη (αναγνώριση φωνών, σύνθεση, συλλαβές, άρθρο)

η ελιά

αλλά καλύτερα, σκεφτήκαμε, θα ήταν να παρατηρήσουμε το πραγματικό δέντρο κι έτσι πήγαμε στο απέναντι πεζοδρόμιο και κοιτάξαμε όλοι προσεκτικά τη μεγάλη, σε μέγεθος και ηλικία ελιά…κάναμε μελέτη πεδίου, πήραμε μαζί μας κλαδιά και ελιές, πράσινες, μωβ και μαύρες και φτιάξαμε αμέσως τη θεματική γωνιά μας θεματικη γωνια.

 Φτιάξαμε ελιές με πλαστελίνη,

20241127 124534 20241127 124540 20241127 125336 20241127 125339

 ελαιόδεντρα, άλλα νέα κι άλλα γέρικα, αφού πρώτα είχαμε παρατηρήσει καλά το ελαιόδεντρο από κοντά αλλά και από σχετικές φωτογραφίες

20241118 124437 20241118 124440 20241118 124506 20241118 125531

20241122 161618IMG 4840IMG 4842IMG 4841

και μια μέρα κατέβηκαν από τον Όλυμπο η Θεά Αθηνά και ο Θεός Ποσειδώνας, ήταν πολύ στενοχωρημένοι γιατί ο καθένας ήθελε να δώσει στους κατοίκους ένα δώρο και μαζί κι ένα όνομα στην Πόλη Κράτος… οι θεοι

εκπαιδευτικό πρόγραμμα για το ευλογημένο δέντρο της Μεσογείου από την ομάδα “Μαγικό Πεφταστέρι”, τα παιδιά παρακολούθησαν θεατρικό παιχνίδι, συμμετείχαν στα δρώμενα που περιλάμβαναν όλα τα στάδια συγκομιδής και επεξεργασίας του καρπού, όλα τα παραγόμενα προϊόντα και όλα τα πεδία: από τη μυθολογία, θρησκεία, διατροφή, καθαριότητα, θεραπεία και καλλωπισμό…

 

20241119 111337

Οι μικροί θεοί Αθήνα και Ποσειδώνας δοκιμάζουν το πείραμα με το νερό και το λάδι. Ποιο υλικό θα σταθεί στην επιφανεια;

20241119 112022

Ας δοκιμάσουμε…

20241119 112317

Κότινος, το στεφάνι των Ολυμπιονικών!

κι εμείς στην τάξη συζητήσαμε για το λιομάζωμα, είδαμε εικόνες, διαβάσαμε τον αρχαίο μύθο, εμπλουτίσαμε τη γωνιά, με τις προσφορές των γονιών, δοκιμάσαμε λάδι, ελιές, πάστα, μυρίσαμε σαπούνι και κρέμες, φτιάξαμε λίστα με φαγητά και γλυκά που βάζουμε λάδι, παίξαμε με σύνθετες λέξεις που σχηματίζονται από τις λέξεις ΛΑΔΙ και ΕΛΙΑ….

IMG 4790 IMG 4789 IMG 4791

και ήρθαν 3 μητέρες να φτιάξουμε λαδοκούλουρα:

οι γονείς έφεραν τα υλικά, υλικά στο τραπέζι απλώσαμε τα ταψιά με τις λαδόκολλες, γράψαμε τη συνταγή με απλό και κατανοητό τρόπο  συνταγή κι αρχίσαμε τη δουλειά, πρώτα τα υγρά υλικά στη λεκάνη  φωτο 1  φωτο 2   φωτο 3   φωτο 4 1φωτο 5φωτο 6φωτο 7

φωτο 8  φωτο 9 φωτο 16φωτο 17μετρήσαμε, ζυγίσαμε, στύψαμε  ,  αναλύσαμε, ρίξαμε και τα στερεά και ζύμωμα…. και πλάσιμο  φωτο 11  φωτο 12  φωτο 13

έτοιμα τα κουλουράκια, νόστιμα και μυρωδάτα!!! φωτο 14  φωτο 15

20241125 124311

και παίξαμε με τη φωνούλα Εε…

20241126 124544 20241126 125636 ε1 ε2 ε3

IMG 4869 IMG 4835

Στο ολοήμερο τμήμα προσεγγίσαμε την θεματική της ελιάς μέσα από την τέχνη…ξεκινήσαμε από τα αγγεία στα αρχαία χρόνια,συνεχίσαμε με πίνακες και μας ήρθε η ιδέα να ταξιδέψουμε στην Εθνική Πινακοθήκη μέσω της εικονικής περιήγησης (μπορείτε κι εσείς να το κάνετε μέσω του συνδέσμου https://vrtour.nationalgallery.gr/index.html )

Έπειτα γνωρίσαμε τον λαικό ζωγράφο Θεόφιλο Χατζημιχαήλ και τον πίνακά του “Λιομάζωμα” ή “‘Το μάζεμα των ελαιών”.

a282fce5ae8ff065171078a36525e71a

Είδαμε αρκετούς πίνακές του ζωγράφου και μάθαμε πληροφορίες για την ζωή και το έργο του, τον τόπο καταγωγής του, τις καταβολές του, τις συνθήκες στις οποίες μεγάλωσε, τα μέρη στα οποία έζησε, τις συνήθειές του, τον τρόπο με τον οποίο ζωγράφιζε και τα θέματα που επέλεγε. Επιστρέψαμε στον πίνακα της θεματικής μας. Μελετήσαμε το περιεχόμενο και στη συνέχεια παρατηρήσαμε το φόντο, τα χρώματα, τις φιγούρες, μετρήσαμε, τοποθετήσαμε στον πίνακα κομμάτια που έλειπαν…

20241127 145505 20241127 151104

20241127 150846

και μας άρεσε τόσο πολύ που αποφασίσαμε να φτιάξουμε τον δικό μας ομαδικό πίνακα βήμα προς βήμα. Σε χαρτί του μέτρου τα παιδιά σε συνεργασία ζωγράφισαν πρώτα το φόντο

20241122 151826 1 20241122 151905 1 20241125 134623

έπειτα τις ελιές,

20241125 145146

πρόσθεσαν τα κλαδιά με την βοήθεια της κυρίας, ζωγράφισαν, έκοψαν, κόλλησαν,

20241126 132239

20241126 132248 20241126 132130 20241126 13285320241126 133728

συμπλήρωσαν και ελιές από χαρτί γκοφρέ…

20241126 150027

και γέμισε ο πίνακας εργάτες και σκάλες και λιόπανα και καλάθια με ελιές….

20241126 151440 20241126 151435 20241126 151655 20241126 152045

του έδωσαν και το όνομα “Τα παιδιά μαζεύουν ελιές”, μα τι πιο αντιπροσωπευτικό;

20241126 161149

Ελιά, δεντράκι ευλογημένο, γέμισες το σχολείο μας γνώσεις και χρώματα και γεύσεις και μυρωδιές και αρώματα!

 

Βιβλίο: ΤΟ ΤΕΙΧΟΣ. ΜΙΑ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ

Τις ημέρες που μας πέρασαν, με τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος, δουλέψαμε το βιβλίο: “ΤΟ ΤΕΙΧΟΣ. ΜΙΑ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ.”

500x678x90 2247 1667568334

Πρόκειται για την ιστορία ενός μπλε βασιλιά που δεν του άρεσε καθόλου η διαφορετικότητα και πήρε την απόφαση να εξορίσει από το βασίλειό του, όσους δεν ήταν ίδιοι με εκείνον. Έχτισε ένα τείχος και βρέθηκε από την μια πλευρά μόνο με όσους λίγους του έμοιαζαν. Από την άλλη πλευρά ζούσαν οι πολλοί και διαφορετικοί άνθρωποι. Πόσο καιρό όμως θα μπορούσε να επιβιώσει έτσι; Σύντομα κατάλαβε πως δεν γινόταν, το τείχος έπρεπε να καταστραφεί για να μπορέσουν όλοι μαζί να ζήσουν όμορφα και ειρηνικά.

Αναπαραστήσαμε το βιβλίο. Φτιάξαμε ένα αυτοσχέδιο τείχος και τα παιδιά έγιναν βασιλιάδες αλλά και υπήκοοι. Κάθε φορά ο βασιλιάς έδιωχνε όποιον είχε κάτι διαφορετικό από εκείνον και στο τέλος έμενε μόνος του. Έτσι καταλάβαμε πως δεν υπάρχει άνθρωπος που να είναι ακριβώς ίδιος με κάποιον άλλον. Στη συνέχεια ο βασιλιάς έβρισκε έναν λόγο, κάτι για το οποίο ήταν σημαντικό κάθε παιδί να γυρίσει πίσω στο βασίλειο. Με αυτόν τον τρόπο τα παιδιά κατανόησαν τόσο την διαφορετικότητα όσο και την χρησιμότητά της.  Αφού δεν είμαστε ίδιοι, ο καθένας μπορεί να προσφέρει κάτι διαφορετικό, ο ένας συμπληρώνει τον άλλον και όλοι μαζί καταφέρνουμε όσα δεν μπορεί να καταφέρει κανείς μόνος του, αρκεί να υπάρχει συνεργασία και  ενότητα.

Συζητήσαμε για τα συναισθήματα, τόσο του βασιλιά, όσο και των υπηκόων, για το αρνητικό συναίσθημα του να μην σε αποδέχονται αλλά και για την μοναξιά του βασιλιά, για την χαρά του να μπορείς να είσαι ο εαυτός σου και να ζεις παρέα με τους φίλους σου, χωρίς συγκρούσεις και διαφωνίες.

Σε τι μπορεί να διαφέρουν οι άνθρωποι; Τα παιδιά είπαν…στα μαλλιά, στα ρούχα, στο σώμα αλλά και στη γλώσσα, στο δέρμα, στις προτιμήσεις, στις ικανότητες,στις συνήθειες, στις δημιουργίες…

20241112 145315 20241112 145337

Συνδέσαμε την ιστορία μας με την επέτειο του Πολυτεχνείου. Τα παιδιά βρήκαν ομοιότητες αλλά και διαφορές. Ο μπλε βασιλιάς ήταν δικτάτορας, ήθελε όλοι να είναι ίδιοι με αυτόν κι όποιος δεν του έμοιαζε, έπρεπε να απομακρυνθεί, όπως και τότε, στην δικτατορία που απαγορευόταν ό,τι ήταν διαφορετικό από αυτό που άρεσε στους δικτάτορες. Μόνο που ο συγκεκριμένος μονάρχης κατάλαβε το λάθος του έγκαιρα και γκρέμισε μόνος του το τείχος, επιτρέποντας στους κατοίκους του βασιλείου να ζουν όλοι μαζί, ελεύθεροι, διαφορετικοί, πολύχρωμοι και μονιασμένοι, έτσι όπως πρέπει να ζουν όλοι οι άνθρωποι αλλά και οι λαοί.

Αποφασίσαμε να δουλέψουμε ομαδικά και ξεκινήσαμε.

20241112 134529

Μόνο που το σκεφτήκαμε καλά! Δεν μας αρέσουν τα τείχη και δεν τα χρειαζόμαστε! Γι’αυτό και το δικό μας τείχος το φτιάξαμε από την αρχή γκρεμισμένο.

20241113 133049

Ο Μ. είπε πως ταιριάζει στην περίπτωση ένα τραγούδι που θυμόταν από την προηγούμενη χρονιά.

Όπου υπάρχει αγάπη….Το ακούσαμε και το χορέψαμε πιασμένοι χέρι χέρι!

20241112 144908

Τα παιδιά έφτιαξαν, ο καθένας τον εαυτό του, ελεύθερα και διαφορετικά.Έκοψαν και κόλλησαν τις φιγούρες ενωμένες, την μία δίπλα στην άλλη …και έγραψαν το μήνυμα που κρατήσαμε από την ενασχόλησή μας με αυτό το βιβλίο.

20241112 152312 20241112 152348 20241112 152739 20241113 14474920241113 145344

20241114 162110

ΌΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ! ΌΛΟΙ ΜΑΖΙ! ΑΓΑΠΗΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΔΥΝΑΤΟΙ!

και στην πρωινή ζώνη δουλέψαμε για την επέτειο του Πολυτεχνείου, 51 χρόνια μετά την ιστορία…, αρχίσαμε με την κατασκευή μιας χρονογραμμής από το 1940 μέχρι σήμερα χρονογραμμη, τοποθετήσαμε σημαντικά γεγονότα στη χώρα μας, ανά 10ετία και κάπως έτσι φτάσαμε στο 1967 και την εγκαθίδρυση της χούντας, δικτατορίας στην Ελλάδα, συζητήσαμε, είδαμε βίντεο, βιβλία: στο δασος  ηκυρα δημοκρατια, μιλήσαμε για τα πολιτεύματα και είδαμε στον Η/Υ μας τα πρόσωπα που μας κυβερνούν σήμερα

, κάναμε εκλογές  εκλογες 1  εκλογες 2    εκλογες 3, τα παιδιά ζωγράφισαν τη Δημοκρατία δημοκρατια και καταγράψαμε τα καλά της και τη Δικτατορία και καταγράψαμε τα κακά της  δικατορια    φελλοπινακας δημοκρατια διαβάσαμε, παίξαμε, τραγουδήσαμε την Ντενεκεδούπολη  ντενεκεδακια 1  ντενεκεδακια 2  ντενεκεδακια 3 και φτιάξαμε τηλεβόες φωνάζοντας το σύνθημα ΨΩΜΙ-ΠΑΙΔΕΙΑ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ9A64FFF9 E8D8 4327 A56B FB4830B0AE7C

Το ωραίο ήταν όταν ακούσαμε πολλές φορές τραγούδια της εποχής και μάθαμε κάποια από αυτά: “τον Ήλιο της Δικαιοσύνης”, “το Χελιδόνι”, “τα παιδιά ζωγραφίζουν”, “το ακορντεόν”, “την  Ντενεκεδούπολη” κι όλα αυτά για να πάμε βήμα βήμα στις πανανθρώπινες αξίες της αποδοχής, της συνεργασίας, του δίκιου, της ισότητας και της ελεύθερης επιλογής μα πάνω από όλα για να πούμε και να πιστέψουμε στο :

“ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ, ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΑΝΤΑ ΠΙΟ ΔΥΝΑΤΟΙ”

Φρούτα και Λαχανικά Φθινοπωρινά για να τρώνε τα παιδιά

Ήρθε το φθινόπωρο και μαζί του έφερε νέες γεύσεις….για αυτό και εμείς μάθαμε τα φρούτα και τα λαχανικά του Φθινοπώρου.

IMG 4440

Στην αρχή σκεφτήκαμε ποια φρούτα συναντάμε την εποχή αυτή και τα καταγράψαμε …

IMG 4446 IMG 4447 IMG 4445 IMG 4443 IMG 4444

Έπειτα βάλαμε στη σειρά από το μεγάλο στο πιο μικρό και αντίστροφα μήλα και πορτοκάλια..

IMG 4428 IMG 4430 IMG 4433

κάναμε ομάδες-σύνολα φρούτων και λαχανικών  ομαδοποιηση3

δημιουργήσαμε σειρές μεγεθών  σειρες φρουτων

 

Ανακαλύψαμε τα γράμματα των λέξεων ΜΗΛΟ και ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ και τα βάλαμε στη σωστή σειρά …..

IMG 4439IMG 4436

Τέλος, καταλήξαμε στο συμπέρασμα πως τα φρούτα είναι πλούσια σε βιταμίνες και πως «ένα μήλο την ημέρα το γιατρό τον κάνει πέρα”

Την επόμενη μέρα γνωρίσαμε τα λαχανικά του Φθινοπώρου…

image 6209779 1

ομαδοποιήσαμε τα φρούτα και τα λαχανικά …

IMG 4460 IMG 4457 IMG 4459 IMG 4449 IMG 4454   ομαδοποιηση 1   ομαδοποιηση 2

και ζωγραφίσαμε το πιο ΜΕΓΑΛΟ!

IMG 4461

τα παιδιά έφεραν φρούτα και καρπούς του Φθινοπώρου και τα βάλαμε στη θεματική γωνιά μας…φρουτα και καρποί

έγραψαν, ζωγράφισαν, έκαναν κολάζ…. πορτοκάλια 2  πορτοκάλια 1  σταφυλι 1  ρόδι 1  ρόδι 2

Και η θεματική για το Φθινόπωρο συνεχίζεται…

Ενημέρωση Κοινωνικής Λειτουργού

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,
Ονομάζομαι Χριστοφόρου Χριστίνα, είμαι κοινωνική λειτουργός κι έχω τη χαρά φέτος να συνεργάζομαι με το σχολείο σας. Ειδικεύομαι στην Εκπαίδευση- Ψυχοκοινωνική υγεία παιδιών και εφήβων, καθώς επίσης και στη Συστημική Ψυχοθεραπεία – Συμβουλευτική.
Ρόλος του κοινωνικού λειτουργού στην εκπαίδευση είναι η παροχή ψυχοκοινωνικής υποστήριξης, συμβουλευτικής και ενημέρωσης εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών.
Στα πλαίσια της σχολικής τάξης και σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό του τμήματος θα πραγματοποιούνται προγράμματα πρόληψης και προαγωγής της σωματικής και ψυχοσυναισθηματικής υγείας των μαθητών.
Συγκεκριμένα, τα ομαδικά προγράμματα θα είναι προσαρμοσμένα στις ηλικιακές ανάγκες και στις δεξιότητες των παιδιών για την γνωστική και ψυχοκοινωνική ανάπτυξή τους. Στόχος είναι η εκμάθηση κανόνων συμπεριφοράς, η αναγνώριση- έκφραση-διαχείριση συναισθημάτων και η καλλιέργεια κοινωνικών δεξιοτήτων όπως π.χ. η ενσυναίσθηση, η συνεργασία, η επίλυση προβλημάτων.
Θα βρίσκομαι στο σχολείο κάθε Δευτέρα. Οι συναντήσεις με όσους γονείς το επιθυμούν, θα πραγματοποιούνται, κατόπιν ραντεβού, 8:30-13:00. (Τηλ. Επικοινωνίας 2104924924)
Βρίσκομαι στη διάθεσή σας!
Με εκτίμηση,
Χριστοφόρου Χριστίνα

Γνωριμία με τον ζωγράφο Πιτ Μοντριάν

Την εβδομάδα που μας πέρασε, στην ομάδα του ολοήμερου τμήματος, επιστρέψαμε στην ενότητα των γραμμών και των χρωμάτων και γνωρίσαμε τον ζωγράφο Πιτ Μοντριάν (Piet Mondrian). Πρώτα είδαμε,σε φωτογραφίες και βίντεο, μερικούς από τους πίνακές του και προσπαθήσαμε να εντοπίσουμε τα κοινά χαρακτηριστικά. Τα παιδιά κατάλαβαν αμέσως πως ο Μοντριάν χρησιμοποιούσε ευθείες γραμμές, κάθετες και οριζόντιες,δημιουργώντας σχήματα τετράγωνα και ορθογώνια και, όσον αφορά τα χρώματα, έκανε χρήση,κυρίως, των βασικών (κόκκινο, κίτρινο, μπλε), των ουδέτερων χρωμάτων(άσπρο, μαύρο) και των αποχρώσεών τους.

imagen obra tableau ii 192125 1000 1000 88472 mondrian 0Στη συνέχεια, μέσω εποπτικού υλικού, παρατηρήσαμε πόσο επιδραστικός ζωγράφος ήταν ο Μοντριάν… φορέματα, παπούτσια, μπλούζες, καπέλα και πόσα άλλα αντικείμενα έχουν δημιουργηθεί σύμφωνα με την τέχνη του.

Αποφασίσαμε να φτιάξουμε μια αφίσα με όσα είδαμε…

20241030 150344

 

20241031 133850

20241031 152633

Δεν θα μπορούσαμε να μην δημιουργήσουμε κι εμείς σύμφωνα με την τέχνη του Μοντριάν, πήραμε τους χάρακες και ξεκινήσαμε… τα παιδιά χάραξαν τις γραμμές και έπειτα γέμισαν τα έργα τους με τα κατάλληλα χρώματα…

20241031 150357 20241031 150633 20241031 151059 20241031 151409 20241031 152048

20241031 152050 20241031 152213 20241101 143139

Στο τέλος, κάθε παιδί παρατήρησε προσεκτικά το δημιούργημά του και του έδωσε ένα όνομα… γέμισε έργα τέχνης ο πίνακάς μας…

20241101 154409 20241101 154349

20241101 154344 1

Μικροί δημιουργοί, μεγάλα έργα!!