Εκπαιδευτική Τηλεόραση από την ΕΡΤ2: Το πρόγραμμα των τηλε-μαθημάτων για 16 -17/11

Νέα δεδομένα διαμορφώνονται στην εκπαίδευση, μετά την απόφαση να κλείσουν και τα δημοτικά έως τις 30 Νοεμβρίου, για να περιοριστεί η διασπορά του κορονοϊού. Τα μαθήματα μέσω της ΕΡΤ2 θα αρχίσουν αύριο Δευτέρα 16 Νοεμβρίου στις 9 το πρωί, ενώ πυρετώδεις είναι και οι προετοιμασίες των δασκάλων, καθώς η σύγχρονη διδασκαλία με τηλεκπαίδευση, αρχίζει την Τετάρτη 18 Νοεμβρίου.

Από τη Δευτέρα και κάθε μέρα09.00 – 12:00, οι μαθητές όλων των τάξεων του δημοτικού μπορούν να παρακολουθούν μαθήματα μέσα από τη συχνότητα της ΕΡΤ2.

Τα γυρίσματα γίνονται στο γνώριμο περιβάλλον της σχολικής αίθουσας, ώστε να είναι οικείο στους μαθητές.

Την περασμένη άνοιξη, οι μαθητές αγκάλιασαν το πρόγραμμα της Εκπαιδευτικής Τηλεόρασης, όπως κατέδειξε η τηλεθέαση.

Έτοιμα είναι ήδη 220 βιντεομαθήματα, τα οποία θα προσαρμοστούν αναλόγως. Νέα γυρίσματα θα πραγματοποιηθούν την ερχόμενη εβδομάδα.

Τηλεμαθήματα: Το πρόγραμμα για τις 16 και 17 Νοεμβρίου

ΔΕΥΤΕΡΑ 16/11/2020

09:00 ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ

  • Γλώσσα Α’: Διδασκαλία για τον τονισμό (Εκπαιδευτικός: Σοφία Γεωργανά)
  • Διαθεματικό Β’: Μαθαίνω την ώρα (Εκπαιδευτικός: Δήμητρα Καρατζογιάννη)
  • Γλώσσα Γ’: Χρόνοι ρημάτων ενεργητικής φωνής (Εκπαιδευτικός: Ρενάτα Ζαφείρη)
  • Μαθηματικά Γ’ – Δ’: Τα τρίγωνα (Εκπαιδευτικός: Μίνα Τόδωρη)
  • Μελέτη Περιβάλλοντος Δ’: Σπονδυλωτά και ασπόνδυλα ζώα (Εκπαιδευτικός: Σοφία Παναγιωτοπούλου)
  • Μαθηματικά Β’-ΣΤ΄: Νοερές πράξεις Α (Πρόσθεση & Αφαίρεση) (Εκπαιδευτικός: Γιάννης Καραγιαννάκης)
  • Ιστορία Ε’: Η καθημερινή ζωή στο Βυζάντιο (Εκπαιδευτικός: Σοφία Κλαδά)
  • Γλώσσα Ε’ – ΣΤ’: Παράγραφος και κειμενικοί δείκτες (Εκπαιδευτικός: Κωνσταντίνα Πατρικάκου)

ΤΡΙΤΗ 17/11/2020

09:00 ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ

  •  Γλώσσα Α’: Πρώτη Γραφή & Ανάγνωση (Εκπαιδευτικός: Κωνσταντίνα Κότσαρη)
  • Γλώσσα Β’: Οικογένειες λέξεων – Λεξιλόγιο (Εκπαιδευτικός: Ειρήνη Ζέρβα)
  • Μαθηματικά Β’ – Γ’: Προπαίδεια (1, 2, 3) (Εκπαιδευτικός: Σοφία Πανταζή)
  • Μαθηματικά Γ’: Δεκαδικοί αριθμοί (Εκπαιδευτικός: Δήμητρα Τσάλλα)
  • Μελέτη Περιβάλλοντος Δ’: Το σώμα μας (Εκπαιδευτικός: Σοφία Παναγιωτοπούλου)
  • Γλώσσα Δ’ – Ε’ – ΣΤ’: Επαναληπτικό μάθημα (Θέμα, Πολύς, Ενεστώτας & Αόριστος) (Εκπαιδευτικός: Γιώργος Ανδρίκος)
  • Μαθηματικά Ε’: Διάταξη δεκαδικών αριθμών – Αξία θέσης ψηφίου (Εκπαιδευτικός: Ειρήνη Πιπερίδου)
  • Γεωγραφία ΣΤ’: Το σχήμα και οι κινήσεις της γης (Εκπαιδευτικός Μαριάννα Μυρσιάδη)

ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Οι μαθητές πρέπει:

  • να παρακολουθούν όλα τα μαθήματα του Ωρολογίου Προγράμματος του σχολείου μας για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, 

  • να συμπεριφέρονται κόσμια και να συμμορφώνονται στις οδηγίες και υποδείξεις του/ της εκπαιδευτικού τους, 

  • να είναι συνδεδεμένοι στην εφαρμογή για τηλεδιάσκεψη τουλάχιστο δέκα (10) λεπτά πριν την έναρξη του μαθήματος, 

  • να συνδέονται με το πραγματικό τους όνομα, σε άλλη περίπτωση δε θα γίνονται αποδεκτοί στο μάθημα 

  • να έχουν δίπλα τους τα απαραίτητα βιβλία, τετράδια, φύλλα εργασίας κλπ, που χρειάζονται για το μάθημα, 

  • να έχουν κλειστό το μικρόφωνό τους και να το ανοίγουν, αφού πάρουν άδεια από τον/ εκπαιδευτικού  τους, 

  • να παρακολουθούν το μάθημα με προσοχή και να υποβάλουν σχετικές απορίες. 

  • Το κάθε μάθημα θα γίνεται μια φορά για το σύνολο των μαθητών/τριων της τάξης και σε καμία περίπτωση δε θα επαναλαμβάνεται για κάποιο που ξεχάστηκε να συμμετάσχει ή δεν επιθυμούσε να συμμετέχει στην ομάδα. 

ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ

  • Κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας του μαθήματος, ο / η δάσκαλος/α θα αρχίσει το μάθημα έχοντας σας κάνει όλους «σιγή» (mute). H επιλογή mute είναι απαραίτητη έτσι ώστε να μπορεί ο / η δάσκαλος/α  σας να διδάξει το μάθημα απρόσκοπτα και χωρίς παρεμβάσεις. Αν για κάποιο σοβαρό λόγο, πρέπει να διακόψετε το μάθημα, για να μιλήσετε με τον/την δάσκαλο/δασκάλα του, θα πρέπει να στείλετε μήνυμα μέσω του chat για να πάρετε άδεια. Αν σας δοθεί άδεια, θα αφαιρείται η «σιγή» (unmute) από εσάς για να μπορείτε έτσι να μιλήσετε στον / στην δάσκαλος/α  σας. 

  • Το chat είναι ένα σημαντικό εργαλείο επικοινωνίας μεταξύ των μελών της ομάδας.  Δεν γράφουμε σ’ αυτό χωρίς λόγο, ούτε στέλνουμε προσωπικά μηνύματα σε άλλα παιδιά.  (Μερικές φορές είναι ο μοναδικός τρόπος επικοινωνίας από παιδιά που έχουν πρόβλημα με το μικρόφωνό τους). 

  • Όταν σας δοθεί άδεια να μιλήσετε δεν πρέπει να μιλάτε όλοι μαζί. Θα πρέπει να ζητάτε και πάλι άδεια από τον/ην δάσκαλος/α σας μέσω του Chat και αφού πάρετε άδεια μπορείτε να μιλήσετε και να εκφράσετε την απορία σας. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να μιλάτε συνέχεια και χωρίς λόγο. 

  • Μαθητές / τριες που: 

    • παραβιάζουν τον πιο πάνω κανόνα θα τους αφαιρείται το μικρόφωνο για συγκεκριμένη χρονική διάρκεια ή και καθ’ όλη την υπόλοιπη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης. 

    • Μαθητής που για οποιονδήποτε λόγο παρενοχλεί τη διεξαγωγή του μαθήματος, θα ενημερώνεται με προσωπικό μήνυμα στο Chat και θα αποβάλλεται από την τηλεδιάσκεψη. 

  • Θα ήταν καλύτερα να φοράτε ακουστικά για να μειώσετε πιθανές ηχητικές παρεμβολές (αναμεταδώσεις του ήχου των ηχείων μέσω του μικροφώνου) και ταυτόχρονα να μην ενοχλείτε τους υπόλοιπους στο σπίτι. 

  • Όταν για οποιοδήποτε λόγο υπάρχει θόρυβος στον χώρο όπου βρίσκεστε (π.χ. θόρυβος από μίξερ στην κουζίνα, ήχος τηλεόρασης, θόρυβος από ηλεκτρική σκούπα, κάποιος μιλά στο τηλέφωνο κλπ.) θα πρέπει αμέσως να κλείσετε το μικρόφωνό σας. 

  • Πιθανή εργασία που σας ανατίθεται θα πρέπει να διεκπεραιώνεται έγκαιρα, έτσι ώστε οο / η δάσκαλος/α σας να σας δίνει ανατροφοδότηση σε σύντομο χρονικό διάστημα. 

  • Κατά τη διάρκεια της τηλε-συνάντησης πρέπει να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί/ες και συγκεντρωμένοι/ες για να είστε σε θέση να ακολουθήσετε οδηγίες. 

  • ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΣΤΗΡΗ ΤΗΡΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ

 

 

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΑΥΣΤΗΡΑ Η ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΗΣΗ, ΒΙΝΤΕΟΣΚΟΠΗΣΗ Ή ΛΗΨΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΩΝ ΤΗΝ ΩΡΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ -ΔΙΩΚΕΤΑΙ ΠΟΙΝΙΚΑ ΟΠΟΙΟΣ ΤΟ ΠΡΑΞΕΙ

ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

 

ΩΡΟΛΟΓΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ

Σας ανακοινώνουμε το ωρολόγιο πρόγραμμα έτσι όπως θα ισχύσει από Τετάρτη 18/11/2020

Θα ενημερωθείτε με μήνυμα στο ηλεκτρονικό σας ταχυδρομείο για τα μαθήματα που θα διδάσκονται τις ώρες αυτές

Εκ της Διευθύνσεως

ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ

ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ

Ο Σύλλογος διδασκόντων, η Διευθύντρια και οι μαθητές του 17ου Δημοτικού σχολείου Καλαμάτας, εκφράζουμε τις θερμές τους ευχαριστίες προς τον Πρόεδρο και τα Μέλη του ΔΣ του Ιδρύματος Ωνάση για τη Δωρεά ηλεκτρονικού υλικού προς το σχολείο μας και για την ευαισθησία που επιδείξατε στο αίτημά μας .

Η άμεση και ανιδιοτελής ανταπόκρισή σας, απέδειξε την αγάπη σας για τα παιδιά. Είναι πολύ σημαντικές αυτού του είδους οι πρωτοβουλίες που αναδεικνύουν την κοινωνική ευαισθησία και την έννοια της προσφοράς, ενώ παράλληλα δημιουργούν συνθήκες αισιοδοξίας στους μαθητές μας και βοηθούν στην συνειδητοποίηση του ρόλου της ενσυναίσθησης και της εθελοντικής προσφοράς.

Σας ευχαριστούμε για τη δωρεάν 5 ηλεκτρονικών Υπολογιστών για την κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών του σχολείου μας .

Ευχόμαστε σε όλους σας Υγεία και Τύχη Αγαθή.

Με εκτίμηση,

εκ μέρους του Συλλόγου διδασκόντων

και των μαθητών του 17ου Δημοτικού σχολείου Καλαμάτας

Η Δ/ντρια του σχολείου

Ευγενία θ. Βαμβακά

 

 

 

Περιβαλλοντική εκπαίδευση

Τώρα εσείς τα παιδιά συνεργαστείτε δημιουργώντας πιο ανθρώπινο χώρο για να ζούμε. Συμμετέχουμε όλοι στην ανακύκλωση. Γιατί το περιβάλλον είναι υπόθεση όλων μας.

Αγαπητοί γονείς και μαθητές

Το σχολείο μας, προσπαθώντας πάντα να προάγει την ανάγκη προστασίας του περιβάλλοντος με την ανακύκλωση και επαναχρησιμοποίηση υλικών και να ευαισθητοποιήσει όλους μας να συμμετέχουν σε αυτήν συμβάλλοντας έτσι στην προστασία του πλανήτη μας, φέτος αποφάσισε να ξεκινήσει μία διαφορετική μορφή της ανακύκλωσης και επαναχρησιμοποίησης υλικών, όχι τόσο συχνή στους χώρους των σχολείων. Αυτή είναι η ανακύκλωση χρησιμοποιημένων ελαιόλαδων. Το λάδι δηλαδή με το οποίο τηγανίζουμε στο σπίτι μας και στην συνέχεια το πετάμε (συνήθως), μολύνοντας έτσι σοβαρά το περιβάλλον.

Στο σχολείο μας, θα τοποθετηθεί ένα μεγάλο δοχείο συλλογής των χρησιμοποιημένων ελαιόλαδων, στο οποίο θα μπορούν οι μαθητές μας, εμείς οι εκπαιδευτικοί, αλλά και οι φίλοι μας, να ρίχνουμε τα καμένα μαγειρικά λάδια.

Η εταιρεία που έχει αναλάβει την συλλογή των ελαίων και στη συνέχεια την ανακύκλωσή τους, θα παρέχει στο σχολείο μας ανταποδοτικά, προϊόντα όπως καθαριστικά, κρεμοσάπουνο, σακούλες απορριμμάτων, χαρτί κουζίνας κλπ. Κάτι που θα είναι εξαιρετικά χρήσιμο και βοηθητικό για εμάς.

Θα θέλαμε να σας παρακαλέσουμε να συμμετέχετε και εσείς στην ανακύκλωση των τηγανέλαιων, φέρνοντάς τα στο σχολείο όταν έχετε συλλέξει μία ικανοποιητική ποσότητα, την οποία πρέπει να αποθηκεύεται προσωρινά σε πλαστικά μπουκάλια νερού κλπ, καλά κλεισμένα.

Γιατί πρέπει να ανακυκλώνουμε τα μαγειρικά λάδια

 

  • Γιατί θα καταλήξουν στα επιφανειακά νερά και στις αποχετεύσεις και μετά στον υδροφόρο ορίζοντα.
  • Γιατί μεγάλο ποσοστό των προβλημάτων που συναντάμε στις αποχετεύσεις οφείλεται στα χρησιμοποιημένα βρώσιμα λάδια!
  • Γιατί 1 λίτρο τηγανέλαιων μπορεί να μολύνει 1.000.000 λίτρα νερού!!!!!!!!Όλοι μαζί για ένα καλύτερο αύριο!Για ένα υγιή πλανήτη!

ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΚΟΛΛΑΕΙ

ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΚΟΛΛΑΕΙ :
-γιατί οι μάσκες κοντεύουν να πάρουν το σχήμα του προσώπου μας, τις φοράμε πάνω από αφτιά, από γυαλιά, κάτω από στέκες, κοκαλάκια και φιογκάκια και γελάμε μ’ αυτές ????,
-γιατί οι μάσκες ακόμα κι αν δεν ακούγονται καλά, το γέλιο το μεταφέρουν και το διαδίδουν δυνατά , ????,
-γιατί ακόμα κι όταν οι μάσκες πέφτουν, υπάρχει δεύτερη και τρίτη στη σειρά που περιμένουν και τα παιδιά που πρόθυμα τις αντικαθιστούν και νοιάζονται προτού τους πεις κουβέντα ????,
-γιατί είναι τόση η ανάγκη των παιδιών να συνυπάρχουν μαζί, υπομένουν τις δυσκολίες και τις αποστάσεις διαλέγοντας το μαζί και όχι το χωρίς,
-γιατί όπως είπε ένα κορίτσι μου «Τώρα που αρχίζει να χαλάει ο καιρός, με τη μάσκα τουλάχιστον δεν κρυώνει η μύτη μου»????,
-γιατί ένα αγόρι με ρώτησε τι συμπτώματα έχει ο κορωνοϊός κι όταν του είπα την απώλεια γεύσης , άρπαξε το τσουρέκι του, έφαγε μια δαγκωνιά και βγήκε στην αυλή φωνάζοντας «Έχω γεύσηηηηη…!»????,
-γιατί ακόμα και στριμωγμένοι μέσα στην τάξη μαθαίνει το κάθε παιδί να έχει τον χώρο, τη θέση, τον εαυτό και την προσωπικότητά του μέσα από την αλληλεπίδραση????,
-γιατί συνηθίσαμε τον θόρυβο, τα παράθυρα που δεν κλείνουν, τα πολλά διαλείμματα και κάνουμε τον δικό μας θόρυβο, τις δικές μας κουβέντες και τα γέλια,
-γιατί τα χέρια μας δε μένουν καθαρά, τα παιδιά τρέχουν, παίζουν, αγγίζουν και πιάνουν το ένα το άλλο, αλλά το κάνουν κι ύστερα τρέχουν και τα πλένουν, προσπαθώντας να συνδυάσουν το παιχνίδι με τις απαγορεύσεις του ⚽️,
-γιατί τα πλένουμε πάλι και πάλι, κι ύστερα έρχονται και με αγκαλιάζουν κι εγώ αυτά και δένω τα κορδόνια, κουμπώνω τα σακάκια, τις ζακέτες και γαργαλάω τη διάθεσή τους ????,
-γιατί μπορούμε να είμαστε μαζί ζωντανά κι όχι σε live streaming, δημιουργικοί κι όχι αγχωμένοι, ομάδα κι όχι οθόνες κινητών , υπολογιστών και φωτοτυπίες εκτυπωμένες ????,
-γιατί το να κλείσουν τα σχολεία δεν είναι μόνο μια πολιτική απόφαση, είναι και μια παραδοχή ότι στέκουμε ανυπεράσπιστοι μπροστά στη ζωή, ενώ εμείς παλεύουμε να δείξουμε ότι έχουμε τη ζωή στα χέρια μας ,
-γιατί τα παιδιά προσπαθούν τόσο πολύ, απογοητεύονται και κουράζονται και την ίδια στιγμή φορούν τη μάσκα και λένε ο ένας στον άλλον να κάνει το ίδιο «για το καλό μας»????,
-γιατί ποτέ ξανά δε συνεργάστηκαν τόσο καλά γονείς και κηδεμόνες, προσέχοντας, φροντίζοντας, ρωτώντας, κρατώντας σπίτι αδιάθετα παιδιά, φοβούμενοι μην ταλαιπωρήσουν τους άλλους, στηρίζοντας όλοι όλους, στη δύσκολη αυτή συγκυρία που ξέρουμε πως η μόνη μας βοήθεια είμαστε εμείς , που τα δύσκολα δεν είναι πρωτόγνωρα, ούτε πιο δυνατά από μας ????????,
-γιατί όσα κρούσματα κι αν είχαμε, όσα τμήματα κι αν έκλεισαν, η κοινωνία γύρω από το σχολείο λειτούργησε υποστηρικτικά , με αλληλεγγύη και ενδιαφέρον και δίχως να στοχοποιήσει παιδιά, γονείς ή δασκάλους ????,
Μπήκαμε στον τρίτο μήνα μαθημάτων, σε μια αίθουσα που για μας είναι σαν καταφύγιο, κρυμμένοι από τον έξω κόσμο, πιο ασφαλείς, πιο αγαπημένοι, κι έτσι ανάμεσα σε τόσα μέτρα που μας κρατούν σε απόσταση νιώθω ότι ερχόμαστε κοντά, όπως δε θα μπορούσαμε ποτέ πριν να έρθουμε. Είμαστε το λουλούδι που ΑΝΘΙΖΕΙ στο τσιμέντο κι αυτό θα το θυμάμαι πάντα. ❤️
Μάριος Μάζαρης
*Σήμερα ανακοίνωσα στα παιδιά μου ότι η χώρα μπαίνει σε νέο lock down, πως το σχολείο θα μείνει ανοικτό και νιώσαμε όλοι τυχεροί : που θα βλέπουμε ο ένας τον άλλον, που θα παίζουμε στην ίδια αυλή, κάτω από τον ίδιο ουρανό και σε μια μεγάλη ΑΓΚΑΛΙΑ, όπως είναι πάντα το Δημοτικό.
Μάριος Μάζαρης, εκπαιδευτικός Αθμιας

Ομορφαίνοντας το χώρο μας

Επειδή οι μέρες που έρχονται είναι δύσκολες για όλους και η ψυχολογία μας πρέπει να ναι τέλεια, είπαμε πριν αρχίσουν όλοι αυτοί οι περιορισμοί, να δώσουμε λίγο ζωντάνια στο προαύλιο του σχολείου μας ,ώστε τα παιδάκια μας νιώθουν πιο όμορφα τις ώρες που περνούν σ ΄αυτό..
Γεμίσαμε τις ζαρντινιέρες με πολύχρωμα λουλούδια, ανανεώσαμε τα παγκάκια μας δίνοντας χρώμα και ελπίδα …

“Περιμένουμε την συμπαράσταση ΟΛΩΝ.!!!”

Συναυλία αλληλεγγύης για την μικρή μας Αναστασία
Το 8ο Δημοτικό σχολείο Καλαμάτας σε συνεργασία με το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων και με την ευγενική χορηγία του Γεώργιου Σκλήκα που μας παραχωρεί την Μοντέρνα παιδική/νεανική χορωδία – Hakuna Matata και την συμμετοχή του Τάσου Δράμπαλη
θα πραγματοποιήσουν στην Κεντρική πλατεία Καλαμάτας την Παρασκευή 30 Οκτώβρη και ώρα 19:00 συναυλία αλληλεγγύης για την μικρή μας μαθήτρια Αναστασία.
Θα βρίσκεται εκεί ένας κουμπαράς που μπορεί ο καθένας να προσφέρει ό, τι επιθυμεί!
Θα τηρούνται όλα τα απαιτούμενα μέτρα προστασίας για τον COVID-19.
Περιμένουμε την συμπαράσταση ΟΛΩΝ.!!!
(Από το προσωπικό προφίλ του Δ/ντή του 8ου Δημ. σχολείου Καλαμάτας)