Teenagers’ High Risk Prevention- The Youth Power Project
Οι έφηβοι μέσα από τον πειραματισμό με ριψοκίνδυνες συμπεριφορές δοκιμάζουν νέες δεξιότητες λήψης αποφάσεων, θέτουν σε αμφισβήτηση τους κανόνες και τις αξίες της συμβατικής εξουσίας και αναπτύσσουν ρεαλιστικές εκτιμήσεις του εαυτού τους, των άλλων γύρω τους και του κόσμου συνολικά. Ο ρόλος των ριψοκίνδυνων συμπεριφορών είναι κομβικής σημασίας για την ψυχοκοινωνική ανάπτυξη και ωρίμανση των εφήβων.Πως όμως θα μπορούσαμε να τους βοηθήσουμε ώστε να μην κινδυνέψουν, να μην πληγωθούν ανεπανόρθωτα και να μην πληγώσουν οι ίδιοι με τη σειρά τους, καθώς σε πολλές περιπτώσεις οι μακροπρόθεσμες συνέπειες θα είναι μη αναστρέψιμες?
Το πρόγραμμα σκοπό έχει, μέσω της βιωματικής προσέγγισης, να βοηθήσει τους συμμετέχοντες μαθητές να αποκτήσουν γνώσεις
για μια πλειάδα συμπεριφορών υψηλού κινδύνου, εξαρτησιογόνες ουσίες και εξαρτητικές συμπεριφορές (κάπνισμα, αλκοόλ, ενασχόληση με τυχερά παιχνίδια), διαδικτυακές συμπεριφορές υψηλού κινδύνου, σχολικό εκφοβισμό κ.λπ., αλλά και να τους δώσει τη δυνατότητα να εξασκηθούν και να αποκτήσουν δεξιότητες που θα τους θωρακίσουν ψυχικά απέναντι στις παραπάνω προκλήσεις.
Συναισθήματα
Στα πλαίσια του προγράμματος Εrasmus+ Teenagers’ High Risk Prevention, οι μαθητές μας ασχολήθηκαν με τα συναισθήματα τους καθώς θεωρούνται απαραίτητα για τη σωστή διαμόρφωση του χαρακτήρα τους και τη σωστή ανάπτυξη της συναισθηματικής τους υγείας.
Οι μαθητές των Α, Β και Γ τάξεων περιγράφουν τα συναισθήματα τους σε ένα φύλλο χαρτί και τα βάζουν σε ένα κουτί. Μετά με τη δασκάλα τους συζητάνε γι αυτά. Επίσης φτιάχνουν μ αυτά σελιδοδείκτες.
Συναισθήματα Δ,Ε,ΣΤ τάξεων
Οι μεγαλύτερες τάξεις εξέφρασαν τα συναισθήματα τους διαφορετικά. Τους δόθηκαν κάρτες όπου έπρεπε να τελειώσουν φράσεις όπως
Νιώθω απογοήτευση όταν….
Ο μεγαλύτερος μου φόβος είναι….
όταν χαίρομαι….
Νιώθω ότι με αποδέχονται όταν….
Τhe Youth Power Project- Τσιγάρο- Smoking
Οι μαθητές των Δ,Ε και Στ τάξεων συζήτησαν για το κάπνισμα. Αρχικά συζητήσανε αν τους ενοχλεί ο καπνός, αν καπνίζει κάποιο μέλος της οικογένειας τους και πως νιώθουν γι αυτό. Έπειτα γράψαμε στον πίνακα μερικές από τις πιο επικίνδυνες ουσίες που βρίσκονται στα τσιγάρα . Τα παιδιά πήραν από μια ουσία, έψαξαν γι αυτή στο διαδίκτυο και ενημέρωσαν για αυτή στους συμμαθητές τους. Έπειτα έγραψαν για αυτήν την ουσία σε χαρτάκια post it και τα κόλλησαν σε μια νεκροκεφαλή. Γιατί ας μην ξεχνάμε το κάπνισμα σκοτώνει.Σχετικό βιντεάκι στο Youtube:
Αλκοόλ
Στο ίδιο μήκος κύματος τοποθετήθηκε και η συζήτηση για το αλκοόλ. Οι μαθητές εδώ κάναν συσχέτιση του τρόπου και του τόπου που καταναλώνεται το αλκοόλ και πως το έχουμε εντάξει στις γιορτές και τις κοινωνικές εκδηλώσεις. Οι μαθητές μελέτησαν τα χαρακτηριστικά του πότη και ποια είναι τα όργανα του σώματος που επηρεάζονται από το ποτό. Οι μαθητές έφτιαξαν στο ταμπλό του σχολείου σχετική χειροτεχνία. Το βιντεάκι που παρακολούθησαν στο youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=cFCalqW8rvY
Λέξεις που μετράνε…Κοινωνικές και Προσωπικές Αξίες.
Ο εκπαιδευτικός γράφει στον πίνακα λέξεις που μαρτυρούν κοινωνικές και προσωπικές αξίες και εξηγεί την έννοια τους με παραδείγματα. Κατόπιν ρωτά τους μαθητές ποιες από αυτές τις λέξεις είναι περισσότερο κοινωνικές και ποιες περισσότερο προσωπικές. Οι μαθητές καλούνται να βρουν ποιες είναι πιο σημαντικές προσωπικές αξίες για τους ίδιους αλλά και την κοινωνία που ζούνε. Κατόπιν σχεδιάζουν με αυτές τις αξίες ένα κολιέ και το φοράνε.
Δραστηριότητα: Εκλογές, ποια αξία θεωρείς πιο σημαντική? Ποια καθόλου σημαντική?
Οι μαθητές κάνουν τις δικές τους εκλογές και ψηφίζουν τις αξίες που είναι σημαντικές για αυτούς. Αξίες όπως ενσυναίσθηση, ασφάλεια, δικαιοσύνη, ανεκτικότητα, φτάνουν στην κορυφή. Στην αντίθετη περίπτωση αξίες όπως πλούτος και εξωτερική εμφάνιση δεν μετράνε καθόλου
Εισήγηση της Ελένης Τζιντζίδου με θέμα: Σχολική κινητικότητα: Καλές πρακτικές που ….ταξιδεύουν
Η κ.Τζιντζίδου στο πλαίσιο παιδαγωγικής ημερίδας που πραγματοποιήθηκε από τους Σχολικούς Συμβούλους της Περ. ΠΕ Μαγνησίας στον Βόλο κλήθηκε ως εισηγήτρια για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών με θέμα την πραγματοποίηση προγράμματαος Εrasmus+ από την ιδέα στην υλοποίηση. Η ημερίδα πραγματοποιήθηκε στο Κεντρο Ιεράς Μητροπόλεως Δημητριάδος και Αλμυρού στις 20/06/2018
- Αρχική
- ΕΓΓΡΑΦΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
- Η ΓΩΝΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΗ
- Η ΓΩΝΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΗ
- Δ.Σ. ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ 15ου & 24ου ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΒΟΛΟΥ
- ΕΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ
- ΣΧΟΛΗ ΓΟΝΕΩΝ
- πολυτεχνείο
- θεσσαλονίκη Ε΄
- εκπκοι σε σύνταξη
- εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας του σχολείου 2024-25
- επικοινωνία
- Ανακοινώσεις
- ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
- εκδηλώσεις λήξης σχολικού έτους 2012-13
- ΚΟΠΗ ΠΙΤΑΣ ΕΝΩΣΗΣ ΓΟΝΕΩΝ ΒΟΛΟΥ
- ΓΟΝΕΙΣ & “ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ” ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
- ΑΠΟΚΡΙΑΤΙΚΟΣ ΧΟΡΟΣ
- ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΤΕ “ΞΕΝΟΥΣ” ΣΥΝΔΕΣΜΟΥΣ
- ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΤΕ “ΞΕΝΟΥΣ” ΣΥΝΔΕΣΜΟΥΣ
- ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ
- ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΙΘΑΛΟΜΙΧΛΗ
- ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ
- Comenius Project:Music And Dance Colour Our Lives
- ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΣΤΟ ESR
- ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΕΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ
- ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
- Teenagers’ High Risk Prevention- The Youth Power Project
- Πρόληψη Συμπεριφορών Υψηλού Κινδύνου στους Νέους- Youth Power
- ΕΓΓΡΑΦΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
- εκδήλωση για το ξεσηκωμό του Πολυτεχνείου 2013
- Γιορτές – Εκδηλώσεις
- ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ 11ου ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ “ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙ”
- ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΤΟΥ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ
- ΑΝΤΙΦΥΜΑΤΙΚΟΣ ΕΜΒΟΛΙΑΣΜΟΣ Α΄Β΄Γ΄Δ΄Ε΄ΣΤ΄
- ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ 2016-17
- ERASMUS+ KA2 Embracing diferrences under the umbrella of tollerance
- Η ΓΩΝΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΗ
- 4 L.I.F.E.
- ΕRASMUS+ KA1 JOB SHADOWING
- ΛΕΤΤΟΝΙΑ -LATVIA
- Αρχεία Βοήθειας χρήσης Ιστολογίου στο ΠΣΔ
- Ασφάλεια στο Διαδίκτυο-Ενημερωτικός Κόμβος ΠΣΔ
- Δικτυακή πύλη sch.gr
- Δίκτυο Σχολείων Έρευνας πανεπιστημίου θεσσαλίας
- ΔΝΣΗ ΠΕ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ
- Εκπαιδευτικές Κοινότητες και Ιστολόγια ΠΣΔ
- ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΤΩΝ 15ου & 24ου ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ
- ΕΝΩΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΒΟΛΟΥ
- Εταιρεία ψυχοκοινωνικής υγείας παιδιού και εφήβου
- Ο καιρός στο Βόλο
- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ
- Σταχπμαζώχτρα
- ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ
- ψηφιακό σχολείο